Tisztelt Kollégák!
A fenti készülék sorvégtranzisztor hibával került hozzám, BU508D-t cseréltem bontottra, ezzel ment egy darabig. A G2-t kicsit lejjebb kellett venni, mert visszafutási csíkok voltak, a fókuszon is állítottam, bár ekkor a tápfeszültség rendben volt (145V), 110 fokos A66ECY13X38 cső van benne.
Az egyik bekapcsolásnál zárlatba ment ismét a sorvégtranzisztor. A tápot terhelve egy 60W-os izzóval jó az érték, terheletlenül viszont pár másodperc alatt felkúszik 185V-ra. A TDA4605-3 körül az elkókat néztem, C407, C410 cserélve, ugyanazt csinálja. Normális-e így ez a táp, illetve hol érdemes még keresni a hiba okát?
Tisztelettel:
Horváth József
Üdvözlet urak!
Hoztak egy ilyen tv-t azzal a hibával hogy a sorméret kb. 2/3-a az eredetinek, és vízszintes csíkokba tördeli a képet. A kép felső 1/3-a is sötét, és a kép tetején látszik még egy csík, tehát a függőleges amplitudó az jó. Már az összes elkót átmértem, a táp szekunder oldalán, a sorkimenőnél és a VDP környékén is, de mind jó ESR-el mérve. Nem melegszik túlságosan se az eltérítő IC sem a sorvégtranzisztor. Tápnál a szekunder oldali diódákat is jónak mértem. Még csak most találtam rajzot hozzá a tv meg a műhelyben van, csak délután tudok feszültségeket is mérni. Valaki esetleg találkozott már ilyennel?
Merre folytassam a méregetést?
Köszönöm előre is!
Sziasztok!
Egy Beko gym. 11AK19P tip. tv-vel van szerencsém kínlódni. Kezelő proci: SDA555X- A14. Sorvégtr. BU2508AF. Az eredeti hiba: nem lehet bekapcsolni. Ezt meg is oldotta a C829 47uF 160V cseréje. A bekapcsolt állapot persze mindössze talán fél percig tartott, ezután ugyan be lehetett kapcsolni, de nagyfesz. nem volt. A sorvégtr. emitteréről a két átkötés forrasztása rossz volt. Ez is rendben. Újabb bekapcsolás, a BU azonnal zárlatos lett. C626 9,1nF csere, leellenőriztem méréssel és szemrevételezéssel a szóba jöhető kondikat. Mind jó. Megmértem a sorvégtr. vezérlő jelét /az új BU kollektora nem volt beforrasztva/. Ezt is elfogadhatónak találtam. A sorkimenőt is megmértem egy HR műszerrel. Hibátlan. Ezután újabb bekapcs. és újabb BU ment el az örök vadászmezőkre. Itt megállt a tudományom, pillanatnyilag tanácstalan vagyok. A gép különben ez nagyon régi ügyfelemé, különben nem foglalkozom vele.
Ha valamelyikőtöknek van ötlete a továbbiakat illetően, előre megköszönöm a segítséget.
Üdv. hegejani :szetver:
Üdv urak!
Már egy jó ideje félre volt téve, most hogy van időm újra elővettem. Hibája hogy a kép sűrű vízszintes csíkokba van tördelve. Rámérve a sorfrekvenciára 21.5 Khz volt. Elsőnek a sormeghajtás elkóinak mérésével, majd inkább cseréjével kezdtem. Kicseréltem a két sortáp kondit is, és az NN5198 (videoproci) H Vcc tápszűrő kondiját is. A tápfeszültségeket szkóppal is megnéztem mind meg van szűrve. Cseréltem a 4.43 Mhz-es kvarcnál lévő 10 pF-s kondit, és a 3.58 Mhz-es kvarcnál a 22 pF-es kondit, és magát a 3.58 Mhz-s kvarcot. A videojel kijövetelénél (36-os láb) mértem a T107-es tranzisztort ez is jó. A videoproc. 39-es sorszinkron bemeneti lábán a 10 nF-ot is cseréltem. Az AFC 1-es lábon ellenőriztem a két kondit és az ellenállást. A sorfreki változatlan volt ezután is. 21.5 Khz. Most hogy elővettem, gondoltam még megpróbálkozok egy eeprom tartalom cserével. Az új tartalommal most azt csinálja hogy elinduláskor a sorfrekvencia 18.3 KHz, majd kb. fél perc után sípoló hangot hallatva, lecsökken 12 KHZ-re. Néhány mp után beáll a 15.7 Khz. Szkóppal mértem a sorszinkront és a videojelet. A sorszinkron és a videojel is "megvan" (nem úgy néz ki amilyennek a rajz szerint lenni kéne), amíg nem jó a sorfreki. Érdekes módon amikor beáll a 15.7 Khz, megszűnik a sorszinkron, és a videojel is. Az IC H-OUT lábát kiszigetelve ugyanez a helyzet, ezen is ugyanígy változik a frekvencia, először 18.3 Khz, fél perc múlva leesik 12-re, majd beáll a 15.7 Khz.
Kezek a videoprocira gyanakodni de sajnos nem kapható.
Bocsánat, a hosszú, és kicsit zavaros leírásért, de maga a hiba is az.
Valakinek ötlet?
Köszönöm előre is!