Hello!
Hálózati zavaroktól szeretném szűrni a digitális jeleket (mert átvitel-vesztés történik), ehhez kérnék segítséget.
A felállás:
keverő + 8m 75ohm antennakábel (éppen határeset) + vevő berendezés.
Ez alap esetben tökéletesen működik. Tudom, hogy a fénytechnikát külön fázisra szokás kötni, de van, ahol ez problémát okoz, mert csak 1 fázis áll rendelkezésre, ez történt tavaly is. A füstgép (900W) kapcsolgatásakor 1-1mp-re elment a hang, mert a vevő szerint nem állt fent a kapcsolat (digital in led kialszik). Így akkor átmenetileg XLR-en lett megoldva a dolog, de azon közel 15-20dB jelcsökkenés van, bármennyire is maximumon használok mindent, tehát a keverőből nem jön ki annyi jel, amivel a kompresszornak dolgoznia kéne, mert -20dB-nél nincs tennivalója. A kompresszor expander funkciója sem elég erre a szintre, tehát az analóg átvitel erősen szükségmegoldás csupán, ami max 70-80%-os teljesítményt biztosít.
Itthon tesztelve a digitális átvitelt azonos fázisra kötött füstgéppel nem tapasztalom a problémát.
A helyszínen 20m hosszabbítón keresztül kapom az áramot, igaz itthon a falban is van annyi, tehát nem tudom releváns-e. (Hosszabbító kitekerve, nincsenek rajta hurkok a helyszínen.)
3 megoldás van pillanatnyilag, ami eszembe jutott:
1. zavarszűrős elosztó (80-as-90-es évekbeli, hátránya, hogy nem földelt) ez elé lenne kötve a füstgép és a szűrő mögé a vevő.
2. ferritgyűrű (nem tudom milyen méretet érdemes használni: PC-tápból bontott vagy hosszúkás, vékony, stb. ...)
3. szünetmentes tápegység (elvileg nem csak átmegy rajta az áram, hanem képes szűrni is valamennyit, kb. mint egy nagy kondi)
A ferritgyűrűt az antennakábel vevő felőli végére tavaly próbáltam, nem volt elég (bár csak találomra raktam rá egyet egy másik készülék tápkábeléről).
A keverő nem igényel földelést, a vevő (kompresszor, erősítő) igen, ahogy a füstgép is. Talán a földelésen megy a zavar?
Ötleteket várnék, hogy mivel lehetne ezt a szakadást kiküszöbölni, ha az idén is csak 1 fázist biztosítanak!
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Szerintem már lerágott csont, de még mindig nem értek valamit:
Ezer éve javítok erősítőket is, és megszoktam, hogy ha pl. egy Onkyo-ra ráírják, hogy 300W, akkor az bizony vagy 20kg-os, nagy bazi , robosztus gép, mert hiszen ott szinte csak az audio telj. előállítására kell az a bizonyos hatalmas trafó. A többi ehhez képest elenyésző. A kezembe került (csak a példa kedvéért) egy LG HT 903-as házimozis DVD, amire azt írják, hogy 1000W (az audio telj.) Még akkor is túlzásnak találom, ha ez 5.1, azaz 6 végfok össztelj-e. Az egész készülék tokkal-vonóval 2-3kg lehet, ráadásul a DVD, stb is elvisz valamennyi telj-t. Lehet csúcstechnológia, kapcsoló üzemű táp, egyéb, a teljesítmény az teljesítmény. Azt olvastam egy oldalon, hogy RMS, meg PMPO. Az jut eszembe, amikor egy kínai kis füles rádió-magnóra azt írják, hogy 150W PMPO, és az egész tud vagy 2-3W-ot. Akárhogy is nevezzük, eff. vagy csúcstelj-nek, amit rövid ideig bír produkálni, vagy színuszos, vagy zenei telj-nek, azért 5-7-10-szeres különbség nem lehet közöttük, vagyis a leírt, és a hallott (érzékelt) telj. között. Nem butítás (vagy kábítás) ez?
Üdv
Attila
Sziasztok,csak annyit szeretnék tudni hogy a Sony TA-F410 és 411 típusú erősítők között mi a különbség,mert ugyan nem böngésztem át a teljes kapcsolási rajzot,de semmilyen eltérést nem találtam a kettő között,a 410-1989 es a 411 pedig 1990 es gyártású,az előlapon a felirat elhehezkedése tér el még,de ennyi,de az is lehet,hogy csak ennyi a különbség.
Köszönöm.
Van egy Onkyo erősítő, melynek hibája, hogy nem lehet bekapcsolni. A készenléti panelra rámértem biztosíték jó, a kimenetén a 12vés a 9v megjelenik. Ez a tápfesz rácsatlakozik a HDMI panelra. Szerintem ezen a panelon kellene a hibát keresni, innen jön vissza az a kapcsoló jel, amelyik a készenléti relét kapcsolná a rajz szerint. Kérnék egy kis segítséget a hiba feltárásához.