Üdvözlet urak!
Hoztak egy ilyen tv-t azzal a hibával hogy a sorméret kb. 2/3-a az eredetinek, és vízszintes csíkokba tördeli a képet. A kép felső 1/3-a is sötét, és a kép tetején látszik még egy csík, tehát a függőleges amplitudó az jó. Már az összes elkót átmértem, a táp szekunder oldalán, a sorkimenőnél és a VDP környékén is, de mind jó ESR-el mérve. Nem melegszik túlságosan se az eltérítő IC sem a sorvégtranzisztor. Tápnál a szekunder oldali diódákat is jónak mértem. Még csak most találtam rajzot hozzá a tv meg a műhelyben van, csak délután tudok feszültségeket is mérni. Valaki esetleg találkozott már ilyennel?
Merre folytassam a méregetést?
Köszönöm előre is!
Sziasztok!
Fent nevezett kijelzőhöz keresek átkötési rajzot,vagy ilyen tipusú hibás kijelzőt.
A choff tipusa:8656-H és C502 van még rá írva.
üdv.
Sziasztok!
Szomszád jánykáé, még nemvolt javítva, most szépen pittyeg a táp, ha kihúzom a konnektrorból akkor szép lassan elhallgat :)
Sose javítottam még azt hiszem ilyen sasszit :)
Van valami különleges nyűgjük?
Egyenlőre a pufferen látok forrhibát, jobban még nem mélyedtem bele. Tápot meglesem, aztán a sort, vagy van valami más ezeknél?
Köszi Srácok!
Üdv:
Pityesz
Üdv urak!
Már egy jó ideje félre volt téve, most hogy van időm újra elővettem. Hibája hogy a kép sűrű vízszintes csíkokba van tördelve. Rámérve a sorfrekvenciára 21.5 Khz volt. Elsőnek a sormeghajtás elkóinak mérésével, majd inkább cseréjével kezdtem. Kicseréltem a két sortáp kondit is, és az NN5198 (videoproci) H Vcc tápszűrő kondiját is. A tápfeszültségeket szkóppal is megnéztem mind meg van szűrve. Cseréltem a 4.43 Mhz-es kvarcnál lévő 10 pF-s kondit, és a 3.58 Mhz-es kvarcnál a 22 pF-es kondit, és magát a 3.58 Mhz-s kvarcot. A videojel kijövetelénél (36-os láb) mértem a T107-es tranzisztort ez is jó. A videoproc. 39-es sorszinkron bemeneti lábán a 10 nF-ot is cseréltem. Az AFC 1-es lábon ellenőriztem a két kondit és az ellenállást. A sorfreki változatlan volt ezután is. 21.5 Khz. Most hogy elővettem, gondoltam még megpróbálkozok egy eeprom tartalom cserével. Az új tartalommal most azt csinálja hogy elinduláskor a sorfrekvencia 18.3 KHz, majd kb. fél perc után sípoló hangot hallatva, lecsökken 12 KHZ-re. Néhány mp után beáll a 15.7 Khz. Szkóppal mértem a sorszinkront és a videojelet. A sorszinkron és a videojel is "megvan" (nem úgy néz ki amilyennek a rajz szerint lenni kéne), amíg nem jó a sorfreki. Érdekes módon amikor beáll a 15.7 Khz, megszűnik a sorszinkron, és a videojel is. Az IC H-OUT lábát kiszigetelve ugyanez a helyzet, ezen is ugyanígy változik a frekvencia, először 18.3 Khz, fél perc múlva leesik 12-re, majd beáll a 15.7 Khz.
Kezek a videoprocira gyanakodni de sajnos nem kapható.
Bocsánat, a hosszú, és kicsit zavaros leírásért, de maga a hiba is az.
Valakinek ötlet?
Köszönöm előre is!