You are here

PIC -i segítség

178 posts / 0 new
Last post
arpinyo
arpinyo picture

Sziasztok kedves tanyalakók!
Óriási örömömre sikerült összehozni a számítógépemet a frissen beszerzett Multi pic programmer 5v2 programozóval és mindjárt ki is olvastattam vele egy pic 16f73 tartalmát vagy is a nagy semmit :yes: mert hát új szegény. Sajnos most csak ez áll rendelkezésemre.
„ kénytelen voltam leírni mert a feleségem nem örült neki kellőképpen.”
Azzal a kéréssel fordulok igen tapasztalt hozzáértő urakhoz, hogy egy működő kapcsolást ezzel a
pic el küldhetnének nekem . Bármi lehet …villoghat ,,sípolhat ,, Vagy esetleg valami komolyabb is lehetne.. Persze valami pic be tölthető tartalommal.
Ha már egyszer beindul menni fog egyedül is „talán” :help:
Köszönöm Árpi

Pages

Comments
Boldogblog
Boldogblog picture

Sziasztok!

Ilyet szeretnék csinálni: http://www.sgitheach.org.uk/scope1.html

Igaz ez nem PIC-s, hanem AVR az agya. De remélem, hogy azért elfér itt.
Itt találtam ezt a programozásáról: http://www.scienceprog.com/wp-content/uploads/2007i/usbasp/usb_asp_cir.png

Jól értelmezem, hogy az AVR mindenféle hókuszpókusz nélkül tud kommunikálni USB-n?

Én sajnos hatökör vagyok ehhez! Tehát a kérdésem lényege az, hogy kell-e külön programozót építenem vagy elég, ha a készülék paneljába építek a programozáshoz szükséges jumpereket/csatlakozókat?

Az összes link, amit össze szedtem az ügyben:
Programozáshoz:
http://praveendb.wordpress.com/2008/12/14/programming-avr-using-usbasp/

http://www.scienceprog.com/wp-content/uploads/2007i/usbasp/usb_asp_cir.png

Maga az óra:
http://www.sgitheach.org.uk/scope1.html

http://www.sgitheach.org.uk/scope2.html#software

Párhuzamos portos programozás:
http://mes.sourceforge.jp/h8/avrisp.html

http://www.ailab.t.u-tokyo.ac.jp/~aoki/pro4fab/?p=131

http://stuff.nekhbet.ro/2006/06/15/avr-simple-to-build-programmer-hardwa...

http://www.kerrywong.com/2010/06/26/the-case-for-using-parallel-programmer/

http://www.youtube.com/watch?v=4Wc2LRCJo7c

Óh, de szép! Jaj, de szép... Nézzük meg a belsejét! (Kun László)

0

Chipmunk1960
Chipmunk1960 picture

Szia! Ha a 100Mhz-es Siemensemet nem tudom megcsinálni, óra még lehet belőle... S mivel 2 sugaras 2 időzónában is dolgozhat! :)

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia!

"Jól értelmezem, hogy az AVR mindenféle hókuszpókusz nélkül tud kommunikálni USB-n?"

Néztem a rajtot, igazából az AVR RS232-n (azaz soros porton) kommunikál, de közbe van iktatva egy FT232R soros usb átalakító! Így lényegében tényleg nem kell semmi extra hozzá, legfeljebb egy driver!

Üdv,
Oszi

0

Boldogblog
Boldogblog picture

Szia!

Ezen a rajzon simán USB-re kötik. Akkor ez hibás? Csak hülyítenek?

Óh, de szép! Jaj, de szép... Nézzük meg a belsejét! (Kun László)

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia!

Nem hülyítenek, de ugyanakkor nincs benne usb hardware! Ezt a módszert virtuális usbnek hívják teljesen szoftveres és ennek köszönhetően elég erőforrásigényes, csak egyszerűbb feladatokra jó!

http://www.obdev.at/products/vusb/index.html

Üdv,
Oszi

0

Lusi
Lusi picture

Szia !

" Ezen a rajzon simán USB-re kötik. Akkor ez hibás? Csak hülyítenek?"

Egy kis hiba azért van benne mert az USB adatvonalai nem szeretik az
5 Voltot ! Egy egy 3,6 V Z diódát szoktak tenni az USB adatlábai és a test közé!
Vagy a tápot kell csökkenteni 3,3 Voltra.

Üdv:
Lusi

0

biji
biji picture

Szia!

Azon a rajzon egy Usb-s AVR programozó van. AtMega8 a lelke.
Az SV1 csatlakozóra kötöd a programozandó AVR-t.

Félreértetted a rajzot.

jani

0

Boldogblog
Boldogblog picture

Szia!

Aha. Mint írtam volt sajna ehhez hülye vagyok..

Óh, de szép! Jaj, de szép... Nézzük meg a belsejét! (Kun László)

0

biji
biji picture

Szia!

Annak idején vettem avr programozót a vaterán. Az építésnél a gond ott kezdődik, hogy fel kell programozni az avr-t amit a programozóba teszel. A 22-es csapdája.
Akkor nekem is macerásnak tűnt, ezért vettem készen.
Vagy felprogramozva venni az avr-t, biztosan tud segíteni valaki.

jani

0

AzzA
AzzA picture
*

Csak simán USB-n nem lehet felprogramozni.
Itt van amiről nagyjából beszélsz. USB-s programozó

0

Boldogblog
Boldogblog picture

Szia!

Köszi. Akkor nem úszom meg a programozó elkészítését...

Óh, de szép! Jaj, de szép... Nézzük meg a belsejét! (Kun László)

0

VaZso
VaZso picture

Szia!

Vannak érdekes projektek.
pl.: ez is

No meg persze van olyan kontroller, ami hardveres USB-támogatással bír.

0

AzzA
AzzA picture
*

Hókuszpókusz nincs. Van egy programozó hw, egy programozó sw, meg a program.
De ez igy van PIC AVR..stb mind.

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Tiszteletem mindenkinek!
Valaki hozzáértőbb tanácsára vagyis hozzáértésére lenne szükségem!
Nagy vitatkozásba estünk egyik ismerősömmel.
A vita oka az hogy lehet-e egy pic-be, két különböző egymástól független programot futtatni? Pl.: két négy led-es futófényt amit két nyomógombbal meg lehet állítani egymástól függetlenül.
Remélem valaki tud érdemben,tapasztalatból erre válaszolni.

Köszönöm Laci

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia!

Ennek a futófényes dolognak semmi akadálya! Ettől sokkal bonyolultabb programok is írhatók! Pl tv-re köthető teris játék!

http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php

Üdv,
Oszi

0

AzzA
AzzA picture
*

Szia !

Egy PIC-n belül egy időben csak egy program futtatható.

"két négy led-es futófényt amit két nyomógombbal meg lehet állítani egymástól függetlenül."
Ez természetesen megoldható, mert nem jelent két különböző programot, hiszen ez egy programon belül is megoldható, sőt akár n számú 4 ledes futófény is.
Ez már PIC és kapcsolás függő kérdés.
Itt első sorban azt hiszem azt kell tisztázni mit jelent maga a "program" kifejezés.

0

VaZso
VaZso picture

Szia!

Olyan programot készíthetsz, ami képes a két, egymástól független funkciót megvalósítani, de attól tartok, két, egymástól független programot egy időben nem futtatsz rajt...

Nyilván megfelelő környezetben (magasabb szinten és elméleti síkon) nem lenne megvalósíthatatlan a probléma, de egyfelől erőforrás-igényesebb lenne, másfelől erre előzetesen kellene felkészíteni a programot is, tehát nem ugyanazt a programot futtatnád, max. egy átalakított verzióját, nagyobb erőforrásigénnyel és bonyolultsággal.

Ám a kontroller erőforrása véges, és az egyes programok a saját működésükhöz szükséges paramétereiket állítják be - konfigurációs regisztereket (timert, különféle órajeleket, vagy akár interruptot), de két külön program esetén akár teljesen más beállításokra lenne szükség.
(Majd persze mindegyik a saját főprogramját szeretné végrehajtani, lépésről lépésre.)

Eleve a multitaszk-szerű programvégrehajtás megvalósítása sem olyan egyszerű feladat egy kontrolleren, bár vannak rá trükkök.

Röviden: két programot nem tudsz egy időben futtatni rajt.
...de még egyszer: maga a funkció megvalósítható lehet, csak a két külön program futtatása nem.

Ui.: Én PIC-et sohasem programoztam. :)

0

AzzA
AzzA picture
*

"magasabb szinten és elméleti síkon) nem lenne megvalósíthatatlan a probléma,"
Legfeljebb elméleti síkon, ahol én elméletileg 3245mm magas vagyok, a föld meg háromszögletű :)

0

VaZso
VaZso picture

Mindenesetre értelme nem sok van.

Ha el akarunk rugaszkodni, éppen el lehet, csak hamar kiderül, hogy az eszköz nem erre való, ráadásul nem is igazán alkalmas rá... :)

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Köszönöm a válaszokat!
Én is így gondoltam!

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok Mesterek!

Egy egyszerű kivonással akadtam el egy PIC16F1939-es vezérlőnél.
Szeretném megszámolni, hogy egy adott bájtban mennyi a "százas". Ezt úgy gondoltam, hogy kivonogatok decimális 100-at (64h) és ha nincs alulcsordulás, akkor növelem a százas változót:

clrf hundreds
movlw 0xFF
movwf temp

"ism100"
bcf STATUS,C
movlw 0x64
subwf temp
btfsc STATUS,C
goto vege

incf hundreds
goto ism100

vege
...

A kivonás után a "temp"-be 9B kerül, ami jó érték, de a STATUS regiszterben a Carry/#Borrow bit 1-be vált (a művelet túl/alulcsordulást eredményez). Pedig az én logikám szerint csak a 3. műveletnél kellene túcsordulnia, amikor 255-ből 3x akarom a 100-at kivonni.

Mit godolok rosszul? Előre is Köszönöm a segítséget!

Üdv:
Gyula

u.i.: Bocs a formátumért!

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

A cél: Egy bináris számról helyiértékenként megmondani, hogy mennyi "100"-as, "10"-es és "1"-es van benne.

Azóta úgy tűnik sikerült megoldani. Először megnézem egy hozzáadással, hogy 100-nál nagyobb-e (ha HOZZÁADOK d'156'-ot és van C, akkor nagyobb, így levonok d'100'-at.) Én 0-255-ig értelmezem a változót, így az MSB-t is tudom használni. Ugyan ezt játszom el a 10 és az 1 helyi értékre. (246 és 255 hozzáadásával, a levonásokat addig ismételve, míg már nincs C, tehát a szám < adott helyiérték) Most tesztelgetem, de úgy néz ki, működik a 0-255 tartományban. Megnéztem már 255, 254, 101, 100, 99, 11, 10, 9, 1, 0 és még néhány random számra...

"jegyvizsg"
clrf hundreds
clrf tens
clrf ones

movf INDF0,W
movwf temp

"ism100"
bcf STATUS,C
movf temp,W
addlw d'156'
btfss STATUS,C
goto ism10

movlw d'100'
subwf temp
incf hundreds
goto ism100

"ism10"
bcf STATUS,C
movf temp,W
addlw d'246'
btfss STATUS,C
goto ism1

movlw d'10'
subwf temp
incf tens
goto ism10

"ism1"
bcf STATUS,C
movf temp,W
addlw d'255'
btfss STATUS,C
return

movlw d'1'
subwf temp
incf ones
goto ism1

Köszönöm a hozzászólásokat!

Üdv:
Gyula

0

AzzA
AzzA picture
*

Szia Cape-t !

Mit szeretnél elérni? Mi lenne a lényege ennek a kivonásnak ?
Lehet más irányból is meg lehet oldani.

Üdv,

0

Jibaro
Jibaro picture

Szia Gyula!

Kivonásnál a Carry bit ellentétesen működik (/Borrow), azaz pont
akkor vált 0-ra, amikor "körbefordul" az eredmény. Magyarul: ne
a BTFSC, hanem a BTFSS utasítást használd!

Ha már itt tartunk, a BCF STATUS,C felesleges; a SUBWF nem veszi
figyelembe a Carry bit korábbi értékét. Sőt, a MOVLW 0x64-et is
kiviheted a ciklus elé, nem fog megváltozni.

Jibaro

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

az a bibi, hogy a subwf előjeles számokkal dolgozik így a pozitív számok 0 és 127 között lehetnek a 255 az a -1-nek felel meg ha kivonod belőle a százat -101 és mivel az eredmény negatív a carry 1 lesz!


Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Sziasztok,

Senki nem szólt, hogy HÜLYESÉGET írtam! Ez így egyáltalán nem igaz! Aludtam rá egyet, és valójában tök jól működik a dolog bármilyen számra! A 0<=f<=127 arra vonatkozik, hogy a file regiszter CÍME 0 és 127 között lehet nem az értékére.
Valójában a kivonásnál a CARRY 1 eredmény az jelzi, hogy az eredmény nem negatív (pozitív vagy nulla), carry 0 pedig azt jelzi az eredmény negatív! Tehát esetünkben 255-100=155 ami pozitív így a carry=1 ami helyes!

Itt egy link két algoritmusra ami elvégzi a 8 bites bináris 3 jegyű BCD átalakítást (az egyik az eredetileg itt tárgyalt):

http://www.t-es-t.hu/elokep/pic/felhkk/kk/sz110419.htm

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Szia Oszi!

Nem teljesen értettem, amit írtál, ezért nem kötekedtem. Én is megbeszéltem egy kollégámmal és ő is azt mondta, amit Te is írtál 2x-ra.
Azért büszke vagyok magamra, mert saját logikával oldottam meg az átalakítást... :)

Köszi!

Üdv:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia.

én nem pont rád gondoltam, hiszen Te kérdezted, mert nem értetted, én meg nem gondoltam végig a választ, a belinkelt adatlapon pedig látszott az ellenkezője annak amit írtam!
Örülök, hogy sikerült magadtól megoldani, mert így biztos megmarad az eljárás és legközelebb egy hasonló problémát már könnyű lesz megoldani!

Üdv,
Oszi

0

simonsen
simonsen picture

Szia Árpi!

Itt van egy link ahol van egy Free Flight Computer it van rajz is meg hozzá való program.
Mivel nekem is van egy PIC16F76 SMD ben én is keresgéltem a neten hozzá való dolgokat de ezen kívűl más projectet nem találtam.

http://www.mycloudbase.com/ffc/hardware.htm

A Pic programozó adapter is nagyon hasznos javasolnék hozzá egy Winpic800 as szoftwert.

Sok sikert a megépítéséhez.

Üdvözlettel simonsen!

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!!!
Tudna nekem valaki segíteni egy számomra nehéz dolog megvalósításában?
Adott egy autóból kiszerelt nyomásérzékelő ami 2000 bárig tud mérni.
Három kivezetése van az egyiken kap +5v-ot a másik kettőn pedig között pedig a nyomás függvényében
lehet 0,5..és 5V közötti tartományt mérni.
Ebből szeretnék egy nyomásmérőt csinálni.
A kérdés az lenne hogyan lehetne a pic-hez úgy illeszteni hogy a pic tudja érzékelni a feszültség különböztetett és ennek fövényében tudja kiküldeni egy 4daraból álló 7 szegmenses kijelzőre az adott értéket.
Létezik ilyen ketyere csak nem igazán vonzó az ára.

Mellékletben van infó az érzékelőről és a létező készülékről is,és kapcsolási rajzot.
Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek és további szép napot!!

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Hozzájutottam tegnap egy pickit2-es íróhoz.
Melyik programírót javasoltátok hozzá? Mert eddig a propic-et használtam
de abba sajna nincs benne!

Válaszotokat előre is köszönöm!!!
Üdv mindenkinek Frigo!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

A neten vannak feszültségmérő kapcsolások programmal érdemes lenne keresni egyet és azt módosítani.
A PIC16F83-ban nincs A/D átalakító így önmagában nem használható. Vagy másik típust kell választanon pl.: PIC16F690-et vagy valami hasonlót amiben van A/D átalakító és elég portvezeték, vagy külső A/D átalakítót csatolsz hozzá.
Itt a gyári ajánlás, amiből lehet ötletet meríteni vagy a fekete Kónya könyvben (PIC mikrovezérlők alkalmazástechnikája) lehet magyarul olvasni a megoldásról!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Szia Oszi11!
Köszönöm hogy felhívtad a figyelmem, nem is néztem mert siettem melóba!
16f84 akart volna eredetileg lenni a pic.
Nézegetem voltmérőket és a programjukat de sajna mind a testhez képest méri a feszültséget.

Üdv mindenkinek!

0

AC-DC
AC-DC picture

Szia Frigo!
"Nézegetem voltmérőket és a programjukat de sajna mind a testhez képest méri a feszültséget."
Az neked miért nem jó?
Az elektronikus nyomásadóknál 3 kivezetés szok lenni: 1: stabil tápfesz.; 2: analóg jelkimenet; 3: GND
Az első beírásod alapján nem néztél(írtál) el valamit?
Erre gondolok:" Három kivezetése van az egyiken kap +5v-ot a másik kettőn pedig között pedig a nyomás függvényében lehet 0,5..és 5V közötti tartományt mérni."
Üdv .: Zoli

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia Frigo,

Az teljesen jó, ha a földhöz képest mér hiszen a jeladó is a földhöz képest adja ki a jelet! Mikrovezérlővel nem is tudsz máshogy csak a földhöz képest mérni, és csak pozitív feszültséget! Ez a felépítésből adódik!
Megjegyzem a PIC16F84-ben sincs beépített A/D átalakító.

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!!!

Köszönöm válaszaitokat!!
Sikerült kerítenem olyan nyomásmérőt ami a földhöz képest adja ki a
nyomásnak megfelelően a feszültséget.
A másik elvileg négy kivezetéses mert a házon keresztül kapta a testet és
egyen a bemenő +5v-ot kettőn pedig jött ki a nyomásfügevényében a feszültség.
Melyik pic lenne nekem akkor jó erre a célra?
Vagy ha tudnátok akkor egy feszültségmérőt kapcsolást asm kóddal akkor azt is megköszönöm!

További szép napot!
Üdv Frigo

0

Oszi11
Oszi11 picture

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Szia Oszi11!
Köszönöm a linkeket!!
Bár ez elégé meghaladja a képességeimet.
Esetleg annyit még tudnál nekem segíteni Oszi hogy az asm-ben
az utasítások mellé írod a ; után hogy mi minek van mit csinál?
Mert ami idáig ami rám ragadt a pic programozásból az csak ennek köszönhető.
És sokat lehet tanulni belőle!
Meg talán akkor sikerül nekem is összehoznom!

Az lcd kijelző szerintem marad! Eléggé megtetszett,és érdekel a vezérlése!

Üdv Frigo!

0

CodeKiller
CodeKiller picture

Üdv,

Próbálkozz inkább pl atmega8-cal, 2 analóg bemenet (10-10bit), és számolod az eltérést.

üdv,
ck

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehetne egy PIC16F1939-es procin MPLAB-ban a konfigurációs biteket az asm-ből beállítani. Az eddig 16f877, 690, 628, stb.-nál használt " __CONFIG CP_OFF & WDT_OFF " megoldás nem működik. Fordításkor az alábbiakat írja hibának:

Error[113] H:\1G_S_KINGSTON\SAJAT\PIC_ALAPOK\PROJECT\16F1939_IR.ASM 4 : Symbol not previously defined (CP_OFF)
Error[113] H:\1G_S_KINGSTON\SAJAT\PIC_ALAPOK\PROJECT\16F1939_IR.ASM 4 : Symbol not previously defined (WDT_OFF)
Error[126] H:\1G_S_KINGSTON\SAJAT\PIC_ALAPOK\PROJECT\16F1939_IR.ASM 4 : Argument out of range (not a valid config register address)

Mit bénázok el? Minden ötletet szívesen veszek és kipróbálok.

Köszönettel:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

ennél a chip-nél két konfigurációs regiszter van, így meg kell adni a regisztert is amit be akarsz állítani. A másik ha a P16F1939.INC header fájlt használod (#include P16F1939.INC), akkor az abban szereplő értékeket kell beírni. Nyisd meg notepad-dal és megtudod nézni mi micsoda. A Microchip\MPASM mappában találod meg ahova az MPLAB-ot telepítetted!
Valahogy így nézne ez ki:

#include P16F1939.INC
.
.
__config _CONFIG1,_CP_OFF & _WDTE_OFF
; Ha a másikban is akarsz állítani
__config _CONFIG2,_PLLEN_ON & _LVP_OFF
.
.
END

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Szia Oszi!

Így már egészen más a helyzet! ;)
Köszönöm a segítséget! Tökéletes, konyhakész megoldás. A hozzászólásaidból látszik, hogy túl vagy már egy-két "LED villogtató" programon :D

Köszönettel:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

nincs mit! Itt lentebb is van pár LED villogtató program! :D

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!!!!
Szia Oszi11!

Lehet kicsit hülye kérdésem lesz.
Egy szemvíznek kellene csinálnom egy vezérlő elektronikát.
Amibe te segítettél nekem a pic progiban,ha nem szeretném hogy
haszonszerzés céljából lemásolják a progit hogyan lehet kódolni?

üdv mindenkinek: frigo

0

CodeKiller
CodeKiller picture

Üdv,

Programozó programban lehet bekapcsolni valahol a CODE PROTECTION-t a konfigurációs bitek között. (ez után csak törlés után lehet újra olvasni a tartalmát) De erről részletesebben a PIC adatlapjában is írnak.

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Szia !

Talán ez segít:

__CONFIG _CP_ALL

vagy

__CONFIG _CP_ON & _CPD_ON

Üdv: Dénes István

0

frigo833
frigo833 picture

Szia!

Icprog-t használok, kipipáltam cp mezőt. El is kezdi írni,de a végén
mindig ugyan azt a hibát írja ki.
Mient kiveszem a cp-től a pipát akkor tökéletesen kiírja a progit.

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Szia !

Ne az IC-prog-ból konfiguráld mert meghülyül... mint azt tapasztalod is !

Üdv: Dénes István

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

próbáld úgy, hogy először programozd fel CP bit nélkül, majd mégegyszer CP bittel. Így működni fog ha minden igaz.

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!!
Köszönöm szépen sikerült!!!
Oszi11 féle megoldás volt jó!

üdv Frigo

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!

Szia Oszi11 tudnál nekem segíteni egy program átírásában?
A legelső progit kellene egy "picikét" módosítani amit te írtál nekem.
Őszintén bevallom próbálkoztam átírni de még csak rontottam a helyzeten.

Esküszöm többet nem zargatlak gondjaimmal!

Üdv: Frigo

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

megnézem mit tehetek!

Üdv,
Oszi

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Próbáld meg ezt.

Az az igazság nem nagyon értem mit is kellene csinálni. Ahányszor elolvastam mindig más volt az olvasat!

Ez most negatív logikával működik alacsony szintre aktív, a két új kimenet mindig a K2 megnyomására vált. (Ha az X kimenet villog nem veszi figyelembe K2-t)

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia oszi11!

Először is köszönöm hogy foglalkoztál a dologgal.
A két új kimenet dolgában lehet segít a táblázat.

Előre is köszönöm!

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

mit értesz azon, hogy villan. K2 kapcsolásakor villan, vagy vár, hogy meglegyen adott y számú kapcsolás és utána villan y-szor mint az X kimenet. Nem mindegy, mert ennyi kimenetnél már lehet egyszerűbb újraírni az egészet!

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Szia!

egyszerűbben mondva minden K2 kapcsoláskor villan egyet a J3 vagy a J4.
Csak ezt felváltva kellene nekik csinálni. Adott kapcsolási szám után.
Pl.: K2 kapcsol 3x J3 led minden kapcsolásnál villan 1x és utána átvált J4-re,
K2 kapcsol 5x J4 led minden kapcsolásnál villan 1x és utána átvált vissza J3-ra
K2 kapcsol 4x J3 led minden kapcsolásnál villan 1x és utána átvált vissza J4-re
Ezt megcsinálja vagy hatszor különböző kapcsolási számok után és elkezdi előröl

Üdv . frigo

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Próbáld meg, ezt! Alacsony szintre aktívak a kimenetek!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia oszi11!

A progi első osztályú csak az egyik ic nem kajálja így.
Megoldható lenne hogy úgy működjön mint a főprogramban hogy K2
kapcsolását figyeli és megadott kapcsolás után váltson vagy a J3ra vagy a J4re, és addig egyfolytában van az adott kimeneten vezérlés? "Nem minden K2 kapcsolásnál villan egyet a led,hanem egyfolytában világit ameddig nincs meg a megadott kapcsolási szám. ée utána vált a másikra".

Bocsi a bonyodalmakért de külön külön a panel minden része működött csak egybegyúrva nem akar valamiért. és nem birok rájönni miért!
Üdv: frigo

Hállásan köszönöm hogy szántál rám eddig is a szabadidődből!!!!!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

erre gondolsz?

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia!

Ilyesmire, esetleg megoldható hogy mikor nem aktív a K2 akkor nem aktív sem a J3 sem a J4? Mient aktív a K2 akkor onnan fojtatja a J3 v J4 ahol abbahagyta?

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Lehet még ezt tovább variálni? :lol:

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Köszönöm szépen tökéletesen működik!:taps:
Nézegetem az asm fájlokat is eléggé tanulságos volt,sok mindent tanultam
belőlük. Tényleg nagyon szépen köszönöm!
"Jobban variálni?"
Még lehetne azzal ha a J3 és a J4 led kimenet mintha egy inverz led-et
hajtana meg,egyszer az egyiken van a pozitív kimenet addig a másikon negatív és az adott kapcsolási szám után pedig váltanak.(ezzel kb 2 ic-vel kevesebb kellene a kapcsolásba):)

Köszönöm szépen! Ha bármiben tudok segíteni csak írj!!!!

Üdv: Frigo

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

ez egyszerű, csak a 11 és a 12-es lábakra mint J5, J6 fordított vezérlést kell adni. Ha azt szeretnéd, hogy mindig invertált legyen a vezérlés akkor az inicializálásnál a kommentezett sort kell használni. Így csak az X 100 villogása utántól vezérli inverzen.

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Minden tiszteletem!!!
Tökéletesen működik!

Üdv: Frigo

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

örülök ha segítettem!

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

szia!

Melyiket érdemes akkor használni?
Propic programozóm van.

üdv :frigo

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Egy meglehetősen láma kérdésem lenne. Adott egy 12F629 PIC, aminek szükségem lenne minden GPIO portjára. 2 bemenet, 4 kimenet. A kérdés az, hogy ha az MCLR/GP3 lábat I/O-ra konfigurálom, akkor honnan tudja a uC, hogy mikor akarom programozni? Vagy pl. a program elejére kell tenni egy késleltetést, ami alatt lehet programozni?
Hogyan működik ebben az üzemmódban a programozás? (Eddig mindig volt annyi portom, hogy az MCLR megmaradt a Vpp számára...)

Köszönöm előre is!

Üdv:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

ez borzasztó egyszerű, ha az MCLR bemenetre ráadod a programozó feszültséget (13V) az IC programozó üzemmódba kerül! Teljesen lényegtelen milyen program van benne. Felmerülhetne a kérdés, mi van akkor ha GP3 kimenetre konfigurált és ráadjuk a 13V-ot? Nos ez nem fordulhat elő, mert a GP3 csak bemenet lehet, kimenetként nem használható!

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Szia Oszi11!

Köszönöm válaszod! Tehát akkor (ha jól értelmezem) egy nyomógombot minden további nélkül ráköthetek, ami pl. a GND felé kapcsol, SW-ben pedig ugyan úgy kezelhető, mint akármelyik bemenet.
És arra valami ötlet, hogy a GP0 és GP1 lábak mint kimenetek, ne akadjanak össze programozáskor a DATA és CLK vonalakkal? Ide jó az, ha SW-be beteszek egy 100-200mS késleltetést, amíg a két láb bemenet. Így biztosan nem égne le a DATA és CLK vonal. Mit gondolsz?

Üdv:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Nem probléma, én csak arra szoktam figyelni, hogy a programozó legyen gépre kötve és a programozó szoftver fusson, amikor a foglalatba teszem az IC-t, de ha jobban megnyugtat tegyél az IC CLK és DATA bemenete és a programozó közé egy egy 270 ohmos ellenállást így nem folyhat akkora áram az IC-n hogy kárt tegyen benne.

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Szia!

Igazából pontosan így jártam el. A programozó házi készítésű és benne van a két említett ellenállás. Tegnap már meg is írtam, ki is próbáltam a kis SW-t. (A fiam kisautójába LED-es világítás, villogó és piezo sziréna vezérlés.:) )

Köszönöm az MCLR-es megerősítést és a programozós választ!

Üdv:
Gyula

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Sziasztok! Üdv mindenkinek!
Még új vagyok itt,úgyhogy ha valami hülyeséget kérdezek nézzétek el nekem!
Minap került hozzám egy numark dupla CD-s lejátszó!
Megfeküdt benne egy panel!
Van a panelon egy DSP56362 számú (proci)vagy ilyesmi.
Adatlapját sikerült letölteni,de sajna az nekem kínai!
Annyi lenne a kérdésem meg tudja-e mondani valaki hogy ez programozható v
előre beégett és nem másítható (törölhető) a tartalma?
Nevezett lejátszó 2 CD-s,tehát mindenből 2 van benne így tudtam kideríteni hogy tuti ez a panel rossz.Egyik nap még ment másik nap bekapcsoláskor halott volt az egyik oldal(meg sem lett mozdítva!)
Ez azért lenne érdekes hogy a dsp56362 elveszt hete-e a tartalmát?
Szakadást (kontaktot,rossz hibás alkatrészt)nem találtam rajta,így marat ez vagy még egy két ic (74hc04,74hc08) ami rossz lehet.
Ezt találtam róla:
http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=DSP56362

Csatolmányban: 1 kép a panelról

0

CodeKiller
CodeKiller picture

Üdv,

Adatlap szerint támogat JTAG debuggolást; azon keresztül kellene megpróbálni kifaggatni. A foglalatos ic egyébként rendben van/érintkezik rendesen?

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

ezek a DSP általában maszk programozottak (ic-gyártó által programozva) és többnyire csak egy bootloader-t tartalmaznak, ami külső memóriából olvassa ki a valódi működtető programot. A kép alapján a foglalatban lévő IC lehet ez a programmemória. Esetleg meg lehet próbálni áttenni a másikba, de mindig ott a rizikó, hogy kárt teszel a jóban ha esetleg olyan a hiba van az áramkörben! Ezt mérlegelni kell! Az ilyen gyárban programozott áramkörökben viszonylag ritka a program sérülése, mivel csak olvassa az áramkör a memóriát! Inkább a tápfeszültségek ellenőrzésére, az órajel jelenlétére (oszcilloszkóppal a jelalak ellenőrzés, kvarc oszcillátorok stb.) és a reset áramkör működésének ellenőrzésére kellene koncentrálni első körben.

Üdv,
Oszi

0

gycsaba
gycsaba picture

Szia!

Az a "proci" egy DigtalSignalProcesor digitális-jelfeldolgozónak fordítanám, amit háztartási audió készülékekbe fejlesztettek. A panelfotó alapján külső ROMot is látok rajta (ez a matrica alatti ATMEL), de van belső program memóriája is (30k x 24bit). Félő, hogy abba is lakik valami. Ez a belső ROM vagy gyárilag programozott, vagy a saját fejlesztőkörnyezetével.
A külső ROM akkor élhet, ha 16-bit kompatibilis módba van kapcsolva a DSP, nagy valószínűséggel így az ATMEL 16 bites szervezésű. Ennyire mélyen nem javaslom belemenni a javításba.
Mit mérétél hibakereséskor?
Zárlat valamelyik tápon?
Proci táp megvan? +5V (vagy 3,3V)
Egyéb helyen a tápok megvannak?
Órajel van (PIN59)?
Reset inaktív (PIN44)? (a reset aktív-alacsony)

Ha 1-2 óra alatt nem jutsz eredményre, akkor add vissza a gazdájának.
Üdv.: Gycsaba

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Üdv mindenkinek!Szép napot!
Kontaktra szinte teljesen átbújtam az egész panelt.
3,3v és test mindenütt ok.
foglalatos memó tuti kicseréltem a két panelben.
órajelet nem tudtam nézni mivel nincs bekötve az 59 láb
reset ok
összes ellenállás,kondi átmérve átforrasztva

Totál tanácstalan vagyok!!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

az 59-es láb órajel kimenet programozható a frekvenciája és az áramkör nem használja. Az áramkör kívülről kapja az órajelet az 55-ös lábon az EXTAL bemeneten az R628-as ellenálláson keresztül.

Üdv,
Oszi

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Üvd: szép napot mindenkinek!

Órajel is rendben!
Bár kapcsolási rajzon az órajel bemenetelnél 270ohm van,a panelben pedig 1kilós.

Maga a lejátszó azt produkálja hogy beolvassa CD-t kiírja az össz időt
ami a cd-n van. És nem lép tovább,a jó oldalán pedig össz idő kiírása után máris az első számra ugrik. Indítani nem indítja el hanem (pause)módra vált. Én arra gyanakodom hogy a rossz oldal nem tudja bememorizálni a memóriába a cd tartalmát.

Üdv:laca

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Na most vagyok csak igazán nagy dilemmában!
Hosszú kutakodás után rábukkantam egy hasonló procira.
Csak ez dsp56362 helyett dsp56367 igen csak testvérek,csak sajna szerintem nem annyira hogy jók legyenek ugyanabban az áramkörbe.
Remélem van valaki aki jobban ismeri ezt a fajta procit és meg tudja mondani tutira,hogy esetleg be lehet e vállalni vagy inkább felejtős.
Lábkiosztás szerint talán jó.

Üdv:laca

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

én nem igazán foglalkoztam DSP-kkel, de ezekben van egy rom-terület a bootloader számára és ez a bootloader program egyedi, ha jól tudom. Enélkül a program nélkül még az sem biztos, hogy az eredeti IC-vel elindulna-e nemhogy másik típussal.
Ez az én véleményem, de ha nincs így szabad vitatkozni!

Üdv,
Oszi

0

idkerlaca
idkerlaca picture

Köszönöm a válaszokat!
Én is erre jutottam ma! Felejtős a dolog,mert még ha talán nagyobb munka árán is sikerülne kicserélni a procit,. Egyáltalán nem biztos hogy működne.
Az is lehet pont ennek semmibaja nincs hanem a memó chip mondta be az unalmast.
Letört a gazdája,de mindkettőnknek jobb lesz ha megrendeli a panelt külföldről!

Üdv mindenkinek!

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Sziasztok! Kaptam egy PIC30F2010 al megoldott D osztályú erősítőt. Ez viszi a tápot egy pwm driveren keresztül is ( MC34152H) Ezeket kivéve végeztem a mérést. Az a problémám ,hogy nagyon furcsa PWM jelet ad ki magábol , és a táp így nem nagyon indul el rendesen. Az egyik képen látható egy teljesen szép 5khz körüli PWM ez rendben van teljesen. A másik frekibe megfelelne 28khz körül , de ilyen alakja van. A pic lábain ez mérhető:

1-es 5v
2 - 5ig kb 5.1V
6-os 5V
7 es kb 2.5V
8-as gnd
9-es kb 1.25v
10-es kvarc freki kb 6.8mhz , a kvarc maga 7.3728MHz-s , csatolva fotó a jelalakrol.
11 - 13 as 5v
14-es 5khz-s jel , csatolva a jelalak ez rendben is van !
15-ös error kimenet , egy ledet hajt ami villog mert nem indult el a cucc. Ez rendben van!
16 - 19 ig gnd
20 - 23 ig 5v
24 - 25 26khz PWM jelalak a csatolt . Ez nem jó
26-os 5v
27-es gnd
28-as 5v

A GND lehet alacsony jelszint a +5V magas jelszint is lehet.

A pic adatlapja : http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/D/S/P/I/DSPIC30F2010.shtml

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

ez így nagyon nehéz! Ezeknél minden pin-nek 4-5 funkciója van, és épp melyik láb melyik funkciót használja a software határozza meg, így a feszültségek jelentése is esetleges. Annyi tanácsot lehet adni, hogy rendszer szinten vizsgáld! A PWM kimenet egy kapcsolót vezérel, a kapcsoló által szabályozott kimenetről lesz visszacsatolás, a PIC-re ez lehet analóg (pl. feszültségosztó) és lehet digitális is pl. komparátor kimenete vagy TL431 stb. Keresd meg ezeket a visszacsatolásokat, nézd meg nincs-e felszakadva a szabályzókör. Ez a nagyon kis kitöltési tényező olyan mintha túlfeszültséget érzékelne és visszaszabályoz (de ha negatív logika akkor fordítva túl alacsony feszültséget érzékkel).

Üdv,
Oszi

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Üdv! Még annyival kiegészíteném ,hogy 5V os 1A es stab IC vel van hajtva és melegszik , csak ez van rajta :)

Kérdés. Van értelme kiolvasni ha lehet a programot és beírni egy újba illetve a PIC így meghibásodhat?

Szétbontva az IC részekre. Nem vagyok jártas PIC ben csak annyira hogy láttam árlistán :)

Szóval Vdd Vss ez tiszta sor tápok 4db van.
AVdd AVss , ez ahogy nézem a sémát Alacsony feszültség érzékelés ha a táp leesik a referencia alá 5V vagy 3.3V akkor gondolom letilt. Nem ismert az eredeti táp ic , mert kissebb teljesítményű volt benne (TO-92). Lehetséges 3.3V os volt ő ? De akkor is 5V van a AVdd-n tehát ez nem kéne gondnak lennie.
MCLR ez a programozásnál kell ha jól vettem ki a google segítségével ahogy az RB0 - RB5 ig mind remélhetőleg erre is használja , de fennakad az ember szeme a Vref+ és Vref- lábon (2,3) amit megmérek .
15 ös lábon és 14 es lábon ismert jelek vannak .

Amik +5V on vannak valószínűleg nem érdekesek , viszont aki 0V on és nem GND-n van azok lesznek a hunyók!(16 , 17 , 18 )

17 és 18 a panelon jévő 6 pólusu RJ csatiba mennek , ez nincs használva üzem közben sem , gondolom a gyártó itt programozza .
16 os láb pedig egy optora megy , itt kezdek akkor keresgélni :)

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

"Van értelme kiolvasni ha lehet a programot és beírni egy újba illetve a PIC így meghibásodhat?"

Persze ez nagyon jó megoldás, és nem hibásodik meg a PIC ha megfelelő programozóval csinálják, de valószínűleg védett a programmemória és nem olvasható ki, csak teljes törlés után válik olvashatóvá, ami úgye nem az igazi.

Üdv,
Oszi

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Üdv! Erre jutottam én is , én levédeném ha egy darabonként 200e ft-s erősítőbe készítenék programot.

Vibe Blackbox bass 5

0

uniman
uniman picture
***

Hello.

Elvileg 7év garanciával forgalmazzák, ezt nem?

Üdv.: uniman

File csatolás: 

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Üdv! Ő az ,
http://i1017.photobucket.com/albums/af291/loudwhat/for%20sale/2011-04-25...

magyarországon nem volt eladva egy sem, így nincs garancia sem 2006 os erősítő egyébként.

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

szép jószág! Szerintem nem a pic lesz beteg. A nagyáramú dolgokat nézd meg (FET-ek, ezek meghajtói, diódák), 1500W 2 ohmon 27A, nem semmi!

Üdv,
Oszi

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Táp gond van , végfokok nélkül is nagy áramot vesz fel , hiányos a feszültség és le van terhelve az egyik ág , sajna ez már olyan erősítő ahol 4 réteg vezető van és a rajz is 7 pecsétes :) Pic hajtja a tápot és jel vezérlést , a táp felé egy pwm drivert hajt meg az pedig magát a feteket. Akkor sem indul meg ha hagyom a dolgokat bekötve , akkor is így néz ki a picböl kijövő pwm jel. Szeretném helyre tenni először , akár becsapással is , hogy mennyi az annyi a valóságba. Szekunder oldalba 4x100V kell max , két darab 2x100V nyi kondi van ami 18V nál kb 100V méretezésböl ismerve.

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Kiegészítés!

1-es 5v
!2- 5ig 0V , ezt elírtam éjszaka!!! Összeszerelve: 2 es láb 2.5V kikapcsoláskor 5V rol csökken , gondolom ha jó akkor 5V van. 3 as láb gnd. 4 es
6-os 5V
7 es kb 2.5V
8-as gnd
9-es kb 1.25v
10-es kvarc freki kb 6.8mhz , a kvarc maga 7.3728MHz-s , csatolva fotó a jelalakrol.
11 - 13 as 5v
14-es 5khz-s jel , csatolva a jelalak ez rendben is van !
15-ös error kimenet , egy ledet hajt ami villog mert nem indult el a cucc. Ez rendben van!
16 - 19 ig gnd
20 - 23 ig 5v
24 - 25 26khz PWM jelalak a csatolt . Ez nem jó
26-os 5v
27-es gnd
28-as 5v

Ácsi ájcsi !
PWM zaj ül ki a betápra , ez akkor jön létre ,ha a trafó kidörzsöli magát és "menet zárlat" lesz . bakker :)

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Újdonság!!!

Sziasztok , küzdöttem vele , de még nincs meg a végleges megoldás. Sikerült beindítani a táp részt . Ez egy Hibrid erősítő ez a pic hajt egy egy optot , a 21 , 22 es lábon , ahogy kövekszik a hangerő növekszik a kitöltési tényező ez tiszta sor. Opton keresztül tranyót , fetet , a fet a végfok tranyókat hajtja egy Sor 2SA1294 et és egy sor 2SC komplementerjét.
A hiba . A 21 es lábon valószínűleg PWM3H ra van konfigolva és ez rendesen üzemel , 5V os négyszögjelek jönnek , ennek a kimenetnek a lábát felhúzza egy 10K-s +5V ra még az opto előtt. A 22 es lábon viszont egyáltalán nincs semmi itt jó a felhúzó ellenállás , ic nélkül ott a +5V , ic vel pedig csönd van így az erősítő egyik fele megy kizárlólag. Valaki tud esetleg cáfolni hogy PWM3L is lehet +5v négyszögjellel ?
Ez után jöhet a kiolvasás megpróbálása ?

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Természetesen a PWM3L is +5V-os négyszögjel és ha a beépített PWM-generátort használják a PWMxL és a PWMxH kimeneteken ellenfázisban kell lenni a jelnek. Nem teljesen egyformák az impulzus idők, mert a híd üzemben működtetett kapcsolókhoz tervezték és a keresztbe vezérlés (mid az alsó mind a felső kapcsol egyszerre bekapcsolásának) elkerülése miatt van egy kis holtidő beépítve.

Üdv,
Oszi

0

Kari
Kari picture
*****

Szia doki!
Miert nem töltöd le a adatlapjat?-igaz sok tucat oldal szokott lenni, de minden benne van abszolut egyertelmüen, ha a Te komplett tipussszamoddal beazonositottad_ertem ezalatt az eddig nekünk altalad megnem adott utolso betüket is :-)
Kari

0

drtapfesz
drtapfesz picture

16 os láb ami az optora megy , az optonak a ledjére , így kimenetnek itéltem. Hiába itt az FLTA is ami PWM faultot jelent , végülis nem üzemel :)

A pontos számok:

PIC30F2010
-30I/SP (I mint ilona és nem egyes)
06354GM

Gondolom PIC30F2010-30I/SP ez a száma így. Az általam linkelt datasheettel mi a gond ? igaz nem tartalmazza a 301/SP -t de ebböl a 2010 esböl csak ez kapható DIP tokozással.

A gyártó oldalán sincs pont erre , csak a 30F2010 mint gyűjtőre írás ennek itt a linkje : http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/70118J.pdf

0

Kari
Kari picture
*****

Hali Doki!
Nezegettem a bigyo procid adatlapjat, hmm-nem irigyellek...
A 16-os laban 5 funkciobol sajna 2 lehet I/O is...
egyebkent meg tovabbi 2 ezekböl hibabemenet lenne_ha hasznalja...
Ezert asszem, hogy megerne kideritened a kapcsolast ezen a vezeteken.
A tapfeszekkel is problemaztal; az 2,5..5,5V között barmi lehet (persze összhangban kellene lennie a clockal mert az elerhetö MIPs 2,5V-on talan a harmada sincs az 5V-on lehetsegesnek...)ambar teljes speckok a 3,3 es 5,0V-os esetekre vonatkoznak, de ez elegge szokvanyos a PIC-eknel-uP-knel.
Csak az MCLR* lehet nagyobb mint 5,5V, azaz 13V, de ezt Te is irtad mar.
En azt vizslatnam, hogy az összes PWM parosnak a kimeneten hasonlo-e a viszonya?
Ertem ezalatt a Pin 21/22, 23/24 es 25/26 parosok jeleit...
Meg jo, hogy böseggel van applikaciojuk:
http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dDocName=en010329
Itt egy motorvezerlesi applikacio: http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/70062E.pdf
Egyaltalan mind a 6 csatornat hasznalja a rendszered?
Eredmenyest!
Kari

0

Kari
Kari picture
*****

Szia doki!
Csak annyi a bajom az adatlap linkeddel, hogy nem vettem eszre-nemtom miert,gondolom mindeg is ott volt-bocs.
Viszont a tipusszamot rögvest megadhattad volna reszleteiben is, de az örök tema...
A Te tipusod a "shrinked DIP" version, s igenis benne van a gyüjtemenyesedben, lasd a 6. oldalt.
Kari

File csatolás: 

0

drtapfesz
drtapfesz picture

Üdv! A 28 lábbol úgy hittem ,hogy :)

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!!!!
Szia oszi11!
Oly sokszor segéltél már ki!
Tudnál nekem ismét segíteni egy 16f84 programjában?
Ennyik ismerősöm kért meg készítsek már neki
egy fokozat visszajelzőt a kocsiba, mert a kedves neje harmadszorra törte össze
az autót! Mivel előremenetben hagyta mikor negált.
Csak sajna a kuplungot már beindításkor nem használta!
Nekem pedig ez a program írás a halálom! Próbáltam már másképp de,
úgy látszik csak picel lehet megoldani normálisan és egyszerűen.
A mellékletben benne van a kapcsolási rajz és a működési elmélete is.
Ez a kijelzés annyiból lenne fontos hogy tudja a párja miért nem indul el az
autó, mivel szeretném kiegészíteni a kapcsolást, olyan fikcióval is hogyha sebesség-benn
marat a váltó nem lehet elindítani, csak üresben.(egy 57mm x 32mm kijelzőt már csak észre lehet venni.) Továbbá még egy váltásjelzővel is.
(ha már lúd legyen kövér!)(valahogyan így kellene működnie: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=de7ZoAEHQlQ )
Amint összeállt a kapcsolás és működik felrakom ide is, hogy mindenki számára
elérhető legyen! Hátha más is hasznát veszi!
Mindenkinek szép napot!!!
Üdv Frigo!

File csatolás: 

0

Kalex
Kalex picture
*****

Szia!
"mert a kedves neje harmadszorra törte össze az autót! Mivel előremenetben hagyta mikor negált."
Azt hiszem, itt az asszonykát működtető szofver update-jére lenne szükség!
Esetleg egy új operációs rendszer?
=gonosz=

Üdv! Kalex

0

Buhera01
Buhera01 picture
*****

Szia!
"a kedves neje harmadszorra törte össze
az autót! Mivel előremenetben hagyta mikor negált."

Egyszerű a megoldás. A garázsban a kocsi elé kell tenni a zasszonyka legdivatosabb, legújabb cuccait egy fogasra. Annak nem fog nekimenni...:D
Üdv: Laci

0

Kari
Kari picture
*****

Szia Laci!
"A garázsban a kocsi elé kell tenni a zasszonyka legdivatosabb, legújabb cuccait egy fogasra. "
Az uton meg a motorhaz ele belogatva közlekedjek, mint egy "veres rongyot" kövesse...

Az ilyen soförkepesseg sztem nem a közutakra valo, ennek tucatnyi "makroprofeszort" is belehet epiteni, de minek? Inkabb gyakoroljon-tanuljon meg, de rendesen, vezetni!
Kari

0

Buhera01
Buhera01 picture
*****

Szia Kari!
Amerikai kocsit kell venni neki, mert ha jól tudom ott pont az ilyen feleségekre/balesetekre alapozva csak kinyomott kuplunggal lehet indítózni. Míg nem nyomja be a pedált, nem kap áramot az önindító.
Ehhez PIC sem kell, megoldható egy a kuplunghoz kötött kapcsolóval ami a behúzótekercs áramát megszakítja.
"Inkabb gyakoroljon-tanuljon meg, de rendesen, vezetni!"
(Ahogy néztem, szerencsére tőlem messze laknak...)
Üdv: Laci

0

Kari
Kari picture
*****

Laci Bahatom!
"Amerikai kocsit kell venni neki,"
A zamerikaijaknak csak 2 gondjuk van Magoriaban:
1, lobökö meretük, s a parkolok-utak szüke ehhez,
2, Ezzel aranyos benzin szomjuhozasuk_majdnem az itteni üzemanyag araknak megfelelö...
2b,
A motorikusan nem eppen kitünö minösegük, meg tan a Trabi is ritkabban lenne szervizben mint az Amik atlagos hadicirkaloja :-(...
Ehhez jarul meg, hogy igenis nem "a hülyet" kell megvedeni az akarmilyen környezeteben fellepö esetlegessegektöl, hanem az egyent olyan szintre hozni, ugy okitani, hogy ne kerülhessen effele helyzetbe!_Jol tudom, hogy ez nem "trendi", de a embereknek ez kellene-ha tetszik ha nem, s nem a "kovacs jozsikak" massaganak elismertetese... Effele folyamatok erdeöje ugyanis, hogy pl. nem gyujthatsz karacsonyi gyertyat mert= tüzveszely(egesz USA-ban betiltott mar 1 ideje), s nem vehetsz majd hagyomanyos fenyöt sem mert =csabit a gyertyagyujtasra, stb...

Kari

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia Frigo,

Az embernek leesik az álla milyen problémák vannak a mai világban! :D

"úgy látszik csak picel lehet megoldani normálisan és egyszerűen."

ez a kijelentés nem fedi teljes mértékben a valóságot, rengeteg egyszerű megoldás létezik azért erre, a diódás-tranzisztoros drótozott logikától kezdve, az autóhoz jól simítható 4000-es CMOS logikán keresztül, PLA-n vagy akár az EPROM-ba programozott logikán át a mikrovezérlőkig. Ez utóbbi persze a legkézenfekvőbb a mai világban, de az előbb említettek sem adnak sokkal bonyolultabb megoldást.

Írtam egy kis programot a megoldásra. Nincs benne sok faxni, de lehet, hogy a watchdog alkalmazása hasznos lehetne, de szerintem rendben lesz így is.
Két megjegyzés az áramkörrel kapcsolatban:
- Közös anódós (katódos) kijelzőnél mindig szegmensenként kell az előtét ellenállást alkalmazni! Ennek az az egyszerű oka, hogy a kijelző fényereje aszerint fog változni, hogy éppen hány szegmens világít, ami nagyon zavaró!
- Felesleges kvarcot használni, RC oszcillátor nagyon jól megoldja a kijelzést. Észre sem lehet venni ha netán elmászik a frekvencia, de azért jobb minőségű kondi használata ajánlott!

Sok sikert a projecthez!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Bocsi hogy csak most írok csak az émász kötötte a három fázist és korlátozottan volt áramom!
Nagyon szépen köszönöm segítségedet!!!
Milyent összeáll a kapcsolás kipróbálom mükszik-e.
De téged "ismerve" tuti fog!

Komolyan nagyon szépen köszönöm hogy segítettél!!
Üdv! További szép napot mindenkinek!

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Szia !

Sikerült felvidítanod a napomat !
Sok dolgot hallottam már, na de ilyet...
Szerintem a kedves hölgy iratkozzon be újra az autósiskolába,
mert valószínűsíthetően nem figyelt oda, mikor az oktató elmagyarázta,
hogyan kell egy kocsit beindítani !
Nem utolsó sorban, meg kéne tanulja a kézifék használatát is...

Ez tök király... nem semmi történet !

Üdv: Dénes István

0

cape-t
cape-t picture

Tisztelt Mesterek!

Autodidakta módon programozgatok PIC-et kizárólag assamblyben. A C-hez és egyéb hasonló magas szintű nyelvekhez hülye vagyok. Az eszköz PIC16F877. Az lenne a kérdésem, hogy egy 10 bites számot (A/D átalakító eredménye) hogyan lehetne kijeleztetni az LCD-n. Az LCD kezelés már úgy-ahogy megy, a bitenkénti 0 v. 1 kiíratását megoldottam. De szeretném decimálisan kiíratni az eredményt. Pl. a referencia feszültséghez képest félfesznél 512, max.-nál 1024 lenne a kiírás.
Erre adtak egy linket: http://www.piclist.com/techref/microchip/math/radix/index.htm ,csak az a baj, hogy akármelyik 16bit->ASCII kódot nézegetem is, nem értem...

Ennél még nagyobb vágyam, hogy pl. 5V végkitérésű mérőműszert készítsek belőle. (Jelenleg poti a Vcc és Vdd között, csúszka az RA0 bemeneten.) Ekkor a kijelzés 0.000 és 5.000V között 0.005V-os lépésekben emelkedne. Ezt hogyan lehet megoldani szintén assemblyben?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv:
Gyula

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Megszületett! :) Én is "bedrótoztam" a szorzót, de egyszerűbben áthírható, mint Jibaro programjában. Igaz a progim némileg hosszabb lett a szorzatok összeadása miatt és a ciklusidő is lényegesen hosszabb, de univerzálisan használható és egész pontos. (Nyilván a 10bit A/D konverzió azért korlátoz).
Ahogy ígértem, felteszem a 32 bit bin-dec átalakítást is.
Plusz itt van néhány kép. A 7805 kimenetén 4.96V-ot mértem multival, így ehhez állítottam be a szorzót 48484-re. (Ez a ...80 végű képről leolvasható.) A képeken ellenőrizhető a kerekítés is. A jobb alsó sarokba betettem még az A/D átalakító decimális értékét.

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv:
Gyula

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Csak hogy nehogy kifúrja az oldalatokat a kíváncsiság :) , megpróbálom mégegyszer feltenni a BIN-DEC (ez a pontos neve) átalakítást. ASCII-ra pedig nyilván hozzáadni 0x30h-t.

Üdv:
Gyula

File csatolás: 

0

Jibaro
Jibaro picture

Szia Gyula!

Szép munka, köszönjük a képeket! Nálam a binascii.txt linkje is
egy képhez vezet, de úgyis csak kíváncsiságból néztem volna meg;
a képek alapján helyesen működik. Ügyes ötlet, hogy a nyers A/D
értéket is megjeleníted.

Jibaro

0

gyuri50
gyuri50 picture

Szia Jibaro!
"Nálam a binascii.txt linkje is egy képhez vezet,"
Másnál is.
Üdv. Gyuri

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

A legegyszerűbb, szerintem a számot átváltani binárisból, BCD-be (azaz binárisan kódolt decimálisba) így minden 4 bites csoport egy számjegy. ASCII kódot pedig egyszerű már a számjegyből megkapni. egyszerűen a "0" kódját (ami 0x30 hexa érték) hozzá kell adni és az eredmény a számjegy kódja.
Pl. 53 decimálisan, 01010011 BCD-ben. A első számjegyet úgy kapod meg, hogy elforgatod a számot jobbra 4 bittel (RRF utasítás 4x) kinullázod a felső 4 bitet (ANDLW 0x0F) és hozzáadod a "0" kódját (addlw 0x30). Az alsó jegynél rögtón kinullázod a felső 4 bitet és hozzáadod a "0" kódját.
És végül a bináris BCD átalakítás. Erre rengeteg algoritmus létezik! Itt egy link, ami bemutat egy párat:

http://www.freeweb.hu/t-t/elokep/pic/felhkk/kk/sz110420.htm

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00526e.pdf

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Szia Oszi!

Ahogy írtam, ma játszadoztam kicsit, és az általad elsőnek belikelt oldalról az 1. és a 3. progi tökéletesen működik! Sikerült szépen a kiíratás is. Ott lehetett a bibi, hogy én közvetlen bin-ascii megoldásokat kerestem és ez igencsak elbonyolította a dolgokat.
Külön köszönet a teljesen "konyhakész" megoldásokért! (Bár az elsőt még kicsit nézegetnem kell, hogy megértsem, de mukoggy...)

Most jönne a másik dolog: Ezt a számot átkonvertálni a 0.000 és az 5.000 tartományba. Ezt hogyan lehetne megoldani? (Bocsánat, hogy ilyen telhetetlen vagyok!) :)

Köszönettel:
Gyula

0

Jibaro
Jibaro picture

Sziasztok!

> Most jönne a másik dolog: Ezt a számot átkonvertálni a 0.000
> és az 5.000 tartományba. Ezt hogyan lehetne megoldani?

Ha az 1023 számértékhez rendeled az 5.0 voltot, akkor sajna igen
csúnya szorzó jön ki (4.8828 körül). Ha viszont úgy kalibrálnád
az analóg oldalt, hogy 5.0 volt feszültségre az 1000 számértéket
adja (ez alig 2% korrekció), akkor elég lenne 5-tel szorozni!

Ezt már könnyen megoldhatod: az A/D-ből kapott számot két bittel
told el felfelé, majd add hozzá az eltolás előtti eredeti számot
(4x + x = 5x). Ezzel tíz helyett 13 bites, 0000 és 5115 közötti
eredményhez jutsz. Ezt konvertáld BCD formára, a tizedesvesszőt
pedig tedd ki fixen az első számjegy után.

Sok sikert!

Jibaro

0

Oszi11
Oszi11 picture

Sziasztok,

Szerintem is az a legjobb ha külső referenciát használsz, ami potival állítható + az AD bemenetét egy felező osztóval kötöd a bemenetre. Ekkor a referencia 2,56V-ra, adódik az 1000 érték pedig 5V lesz.

Üdv,
Oszi

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Én is erre gondoltam, hogy a külső referenciát állítom be egy többfordulatú trimmerrel. Köszönöm az ötleteket és hogy foglalkoztatok velem!
Közben 7végén eszembe jutott, hogy a fősulin kb. 5-6 éve írtam 2x16bit szorzást MCS51 mikrovezérlőre. Igaz, csak szimulátor progival próbálgattam, de működött. Most ezt próbálom felkutatni, mert újra megírni, kitalálni már nem lenne lelki erőm. (Máshol is jól jöhet a szorzás algoritmus.)

Üdv:
Gyula

0

Jibaro
Jibaro picture

Sziasztok!

Gyulát láthatóan nagyon érdekli a tisztán szoftveres korrekció
(és engem is), így írtam egy kis programot. Mivel konstanssal
szorzunk, bedrótozhatjuk a programba a szorzó bitjeit. Minden
0 bit egy balra tolást, minden 1 bit pedig egy balra tolást és
egy összeadást igényel. (Ezt használtam fel legutóbb is.)

Ha viszont 4883-mal (5000/1023) szoroznánk, a végén sajnos még
el kellene osztanunk az eredményt 1000-rel. Sokkal egyszerűbb
lenne kettő valamelyik hatványával osztani, például 1024-gyel!
Ehhez persze nagyobb szorzó dukál: 5000/1023 * 1024 = 5004.887
(vagyis 5005). Bontsuk bitekre a szorzót:

5005(dec) == 1001110001011(bin)

Ezt a bitmintát fogja tükrözni a program. Minden 0 bit helyén
meghívjuk az eltoló rutint (rol32), az 1 bitek helyén pedig az
eltolót és az összeadót (add32) is. Az első 1-es bit kivétel,
csak az összeadás szerepel, mert ott még üres a változó; semmi
értelme tologatnunk a sok nullát.

Változónevek:

volt0 = A/D kimenet, alsó byte
volt1 = A/D kimenet, felső byte
temp0 = átmeneti tár a szorzáshoz
temp1 = átmeneti tár a szorzáshoz
temp2 = szorzat (eredmény), alsó byte
temp3 = szorzat (eredmény), felső byte

rol32:
bcf status,c
rlf temp0,f
rlf temp1,f
rlf temp2,f
rlf temp3,f
return

add32:
bcf status,c
movf volt0,w
addwf temp0,f
movf volt1,w
addwf temp1,f
clrw
addwf temp2,f
addwf temp3,f
return

m5005:
clrf temp0
clrf temp1
clrf temp2
clrf temp3
call add32 ; 1

call rol32 ; 0
call rol32 ; 0
call rol32
call add32 ; 1
call rol32
call add32 ; 1
call rol32
call add32 ; 1
call rol32 ; 0
call rol32 ; 0
call rol32 ; 0
call rol32
call add32 ; 1
call rol32 ; 0 (*)
call rol32
call add32 ; 1
call rol32
call add32 ; 1

call rol32 ; rrf * 10?
call rol32 ; rlf * 6!
call rol32
call rol32
call rol32
call rol32

Még egy trükk a végére: az 1024-gyel való osztáshoz 10-szer el
kellene tolnunk jobbra az eredményt. Mivel balra toló rutinom
már volt, inkább 6-szor balra toltam; így a felső két byte-ban
kapom meg ugyanazt az eredményt, amit a jobbra tolás adna.

Fordítani, tesztelni nem tudtam, de C-ben kipróbáltam ugyanezt
az algoritmust: nulla bemenetre nullát, 1023-ra 4998-at adott.
Ha zavar a kerekítési hiba, tedd át a (*)-gal jelölt utasítást
az utolsó "call add32" utáni sorba: így 1023-ra 5001-et kapsz,
másutt viszont egy kicsit pontatlanabb lesz. (Ha ez a hiba is
zavar, akkor szerintem hagyd le az eredmény utolsó számjegyét;
ennyi értékes jegyhez már kevés a 10 bites A/D felbontása.)

Remélem, PIC-en is működni fog. :-)

Jibaro

Ui.: A korrekt megoldás nem a szorzás "megbarkácsolása" lenne,
hanem a legvégén 1/2 LSB-nyi értéket hozzá kellene adnunk, sőt
az elhagyott digittel is kerekítenünk kellene. Egy lehetséges
köztes megoldás, hogy a szorzás végén, a bizonyos "call add32"
után adjunk hozzá a temphez 1 LSB-t, vagyis 4096-ot. Ekkor az
utolsó digit egyszerűen elhagyható.

0

cape-t
cape-t picture

Szia!

Találtam 32bitre BIN-DEC átalakítást is, és megoldottam a precíz SW korrekciót az általam felvázolt módon. Felső sorban a szorzás pontos értéke ( / jellel a kerekítés határa), az alsóban a mV-ra kerekített érték látható.
Holnap felteszem az algoritmusokat + 1-2 LCD képet, de most mennem kell.

Üdv:
Gyula

0

Oszi11
Oszi11 picture

Sziasztok,

ha még nem elég bonyolult a program lehetne valós számokkal is számolni! ==BEER==

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

cape-t
cape-t picture

Szia!

Az Általad javasolt megoldással MŰKÖDIK!!!
:happy:

1000 hála!

Köszönettel:
Gyula

u.i.: lehet csinálok majd valami SW korrekciót is az 5V-ra, de nekem már ez is nagy eredmény!

0

Jibaro
Jibaro picture

Szia Gyula!

A hála nagyobbik része Oszit illeti. :-) A szoftveres korrekció
szerintem pontosan úgy működne, ahogy Te leírtad; sajnos tényleg
elég bonyolult. (Eltolásokkal és összeadásokkal végül is minden
szorzást el tudsz végezni, csak sajnos minél több 1-es bit van a
szorzóban, annál nehezebb. A végén pedig az eredmény nagy része
a kukába megy, csak a felső 16 bit számít.) Nem tudnád valahogy
módosítani az A/D átalakítód referenciafeszültségét?

Mindenesetre örülök, hogy működik!

Jibaro

0

cape-t
cape-t picture

Szia Jibaro!

Közben tornásztam nem keveset, de annál kevesebb sikerrel. Egy elméletem van, de sokkal bonyolultabb, mint a Tiéd.
Vesszük az 1023-at és a 4883-t, (kétszer 16 bit) és összeszorozzuk (4995309dec). Ezután egy 32bit BIN - 10bit BCD átalakítás, az utolsó 3 helyiértéket a kiíratásnál lehagyni. Ez a projekt 2 ponton is vérzik: eddig nem találtam működő 2x16bit szorzást ill. működő BIN-BCD konvertálást 32bitre.
Mindent összevetve a Te javaslatod ésszerűbbnek tűnik.

Neki is állok! :D

Köszönettel:
Gyula

0

cape-t
cape-t picture

Sziasztok!

Közben megoldottam két 16bájtos szám szorzását. Alapul a Microchip AN526 adatlapján található 8x8bit szorzást használtam fel. Mellékelem az ASM fájlt (txt-ben, hogy engedélyezett legyen). Hátha valakinek segíthet.

Üdv:
Gyula

u.i.: még mindig hátravan a 32bit/10bit BIN->BCD konverzió...

File csatolás: 

0

proba
proba picture

A 16 bit bin to bcd re alakító rutin (AN526) egyszerűen bővíthető.Egyszerűen a ciklus számát növeled ,meg a léptetések számát értelemszerűen bővíted.

0

cape-t
cape-t picture

Szia Oszi!

Ezek elég jónak tűnnek! Köszönöm!
Ma már valszeg nem lesz rá ídőm, de holnap 1000-el tanulmányozom!!!

Üdv:
Gyula

0

bubuszoft
bubuszoft picture

Sziasztok

Kérelek segítsetek, az internetről letöltöttem egy időzítőt, ami pic 12F675-tel működik. A leírás szerint 0-8 percig lehet állítani az időzítöt egy 5K poti segítségével. A resetet egy led villogva jelzi. A gondom az, hogy táp ráadás után (rellé még nem húzott meg, és ez így jó),resetelek és a rellé végtelen ideig húr meg. Miért, nem csinálja max 8 percig? A többi funkció jó, resetnél villog a led stb, csak az időt kéne állítanom. Segítsetek kérlek, mert nem igazán értek a programozáshoz. Melékelten küldöm az asm és a kapcsrajzot, ha valaki utána szeretné építeni.

Tudnál esetleg segíteni, vagy új programot ráírni, természetesen nem kérem ingyen, csak már megépítettem, és nem megy úgy ahogy kell.

Ui: pulser.txt nevezd át asm-re

Köszönöm előre is a segítségeteket
E-mail: bubuszoft@freemail.hu

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Így már szerintem azt csinálja amit szeretnél! Egyébként a PIC is RC oszcillátorból veszi az órajelet, ami 25 fokra van kalibrálva, és csak itt pontos!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Szia !
Az én ötletem: NE555
Keress lépcsőház automata címszó alatt kapcsolásokat.
Pont az kell neked.
Hagyd a pi...ába a PIC-et, olyan mint ágyúval galambra,
belenéztem a progiba ráadásul azt is elbonyolította aki csinálta,
szóval mindkét oldalról nincs ez így jól, ha én írnám akkor biztos
nem lenne ilyen hosszú egy kis pöcs időzítés miatt,
és hogy miért használ megszakítást mikor nincs is külső
feltétele, nem értem, de hát ahány ház annyi szokás.
Adok egy lehetséges megoldást:

Üdv: Dénes István

File csatolás: 

0

bubuszoft
bubuszoft picture

Köszönöm, de nekem az áramkör itt az asztalon megépítve, es csak a progi nem megy :(

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Ebben még 10 alkatrész sincs, 10 perc alatt a fiókból összedobod, a legnagyobb jószándékkal sem tudnám áramkörnek nevezni, hanem inkább játéknak, mindkét kapcsolás elkészítési ideje 10-15 perc, mi ebben a nehéz? Amíg nézegeted az asztalon levő nem működő áramkörödet addig 15 perc alatt összedobsz egyet ami biztosan működik. Versenyzünk ki lesz kész hamarabb ?!

Üdv: Dénes István

0

bubuszoft
bubuszoft picture

Igazad van, de az 555 nem igazán jön be nálam főleg az r-c tagja miatt.A pic stabilabb mint egy kondis 555.

0

Istvan-lab
Istvan-lab picture

Ebben az esetben sajnos nincs igazad mert itt is pont egy R tag a beállító szerv, ha digitálisan (mondjuk I2C-n) adnád meg neki, hogy 7 min 12 sec 24 milisec akkor igazad lenne...
Ennek a két áramkörnek egyforma a tudása...
Na mindegy...
Sok sikert !

Üdv: Dénes István

0

bubuszoft
bubuszoft picture

szia

és az ajánlott rajzodnál milyen értékű a kondi és az r ha max 8 percet akarok csinálni vele?

0

szoke
szoke picture

Szia.
Egy kis segítség: http://freespace.virgin.net/matt.waite/resource/handy/pinouts/555/
Szerintem rakj bele egy 470u kondit és egy 1megás potit. Így kb 8 és félperc lesz a maximum.

Üdv: Szőke

0

Kalex
Kalex picture
*****

Szia!
Ezen az oldalon találsz komplett kódot, amit akár beletölthetsz, vagy módosíthatsz is.
Üdv! Kalex

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Frigo vagyok,írtál nekem anno egy tökéletes progit discofényhez.
Tudnál rajtam segíteni ismét egy picikét???
Mert ahogy elnéztem múltkor te nagyon vágod a programozást” a kis ujjadban van”!

Válaszodat előre is köszönöm!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia Frigo833,

Jól esik, de ez azért túlzás! Szeretném, ha így lenne, de sajnos nincs elég időm ehhez! :beer:

Ha tudok segíteni, megpróbálom! Írd le a problémád, hátha találunk rá megoldást!

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Szia oszi11!

Nos ismét egy progival szívok,már vagy 3 hete!
Végül is egy futófény szerű progi,csak nem sorban gyuládnak fel a leddek.
Az a csavar benne hogy akkor kellene neki váltani amikor a pic „ra2 alacsonyra vált” (kapcsolóval testre) megadott lenyomás után.
A progi a ami az eredeti epromban van veszett hosszú. Ezt szeretném leegyszerűsíteni egy pic-el. Mert sajna az egyik epromal történhetett valami mert nem akar üzemelni,beszerezni meg sajna nem egyszerű.
Csak mindig megakadok,mert nem jön össze a kapcsolási rutin.

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

nem mondom, hogy azonnal, de megírom a progit belátható időn belül. Ahogy kezdődik a jó idő, már kevesebb idő jut a netre! :D

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Hálám öröké üldözni fog!
De tényleg ha bármiben tudok "Pic programot" leszámítva :-)
segíteni csak szólj!

Üdv frigo!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia Frigo833,

Elméletileg, ez lenne a program! Próbáld ki! Előző éjjel éjszakás voltam, lehet elnéztem valamit!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Szia Oszi11!

Nagyon szépen köszönöm hogy foglalkoztál s időt szakítottál rám!

Kipróbáltam a progit , „hasonlókép” írtam meg én is! Csak az enyém ennyire sem működik sajna.
Nem bírtam rájönni az enyémnél sem miért alszanak ki a leddek gombnyomáskor.
Bár be kell vallanom én csak meglévő programokat próbáltam összeilleszteni.
Annyi vele a bibim hogy, mikor lenyomom a „nyomógombot” elalszik az összes „led”.
Addig kellene neki világítani míg adott „gombnyomás” meg nem történik.
S amíg nem történik meg az adott számú gombnyomás visszaugrik a program elejére „világit”az összes „led”, az eredeti programban addig marad adott „leddek” kivezérlésénél míg nem számol (10,5,10,……..stb.)

Bocs a bonyodalmakért valószínű én fogalmaztam meg rosszul hogyan kellene működnie!!!

Még egyszer nagyon szépen köszönöm hogy foglalkoztál a problémámmal!
Azt még nem írtam,de bármilyen hűtéssel kapcsolatos problémával is fordulhatsz bizalommal hozzám hűtőgép,háztartási g,autóklíma!Ez a szakmám! Ha esetleg még mesze is laknánk egymáshoz akkor legalább abban hogy egy ilyen korrekt embert még véletlenül sem verjen át senki!

Üdv frigo

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia frigo,

Valóban nem volt benne, pergésmentesítés (már van), de a hibát más okozta, a fordító felülbírálta az alapértelmezett tízes számrendszert és hexadecimálisan kezelte a számokat, és ettől volt zavaros a működés, de ha minden igaz így már működik!

Üdv,
Oszi

File csatolás: 

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Szia Oszi11!

Ismét nagyon szépen köszönöm és hálás vagyok hogy foglalkoztál a dologgal!
De sajnos most sem megy a progi,aszt hittem az elektronikámmal van a baj,de nem mivel a futófény.....stb tartalmakkal tökéletes.
Még mindig kialszik az összes led mient lenyomom a nyomógombot.
Végül is lehet én közelítettem meg rossz helyről hogy mi a problémám.
Ami a régi epromban volt progi, az hasonló mint egy "futófény" azzal a különbséggel hogy nem sorban nyuladnak ki a leddek.Hanem abban a sorrendben mint a mellékletmben. De addig amíg meg nem történt az adott ütemszám maradnak az adott leddek folyamatosan világítva.

Köszönőm szépen türelmed!
Üdv: frigo

File csatolás: 

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia,

Nem tudom, lehet, hogy elnéztem valamit, de gyanús nekem, hogy a konfigurációs bitekkel lesz a baj. Néztem a programot és szerintem nem tudja kikapcsolni a LED-eket, hacsak nem kap egy resetet vagy a watchdog nem reseteli. A konfigurációt neked kell beállítani, hozzáigazítva a hardwarehez. (oszcillátor típusa, és a WDT ki kell kapcsolni, mert állandóan lereseteli a mikrovezérlőt és akkor valóban elalszanak a ledek!

Üdv,
Oszi

0

frigo833
frigo833 picture

Sziasztok!
Szia Oszi11!!

Sikerült megcsinálni tökéletesen működik!!
Egyrészt a bitekkel volt a probléma, másrészt az elektronikával!
Még egyszer nagyon szépen köszönöm segítséged!!
A segítségemre bármikor számíthatsz! (amiben tudok!)

Ja mint a mellékelt példa is mutatja egyáltalán nem volt túlzás amit írtam rólad!!!

Üdv frigo!

0

Oszi11
Oszi11 picture

Szia.

az úttörő ahol tud segít!!!

Üdv,
Oszi

0

Lusi
Lusi picture

Szia frigo !

A nyomogombod pergésmentesítve van ?
Mert ha nincs lehet hogy az okozza a hibát.
Probáld meg egy hal elemes nyomogombal. Ha jol néztem
Oszi11 prograja nem tartalmaz pergésmentesítést.

Üdv:
Lusi

0

szoke
szoke picture

Sziasztok!
Bocsánat, hogy beleugatok, de nem teljesen értem azt a dokumentumot.
Most ha valaki lenyomja 10szer a kapcsolót, akkor mind világít, ha még 5ször, akkor két szélen kettő-kettő, és ha megint 10szer, akkor a középső 4 stb stb?

Üdv: Szőke

0

Pages

Sponsored links