Hello!
Még régebben rendeltem Aliról SPIF átalakítókat. A D/A átalakítóval nincs is gondom, noha már 1000Ft-ért is adják, tehát filléres cucc. 44,1 és 48kHz-et is támogatja, pici minőségromlás észrevehető a dinamikában, de az árához képes jónak mondanám.
Az A/D átalakító viszont már más tészta (3-4e/db). Dobozát tekintve azonos felépítésű kívülről, mint a D/A és egymással szépen működnek is, azaz amit analógon beadok, azt digitálisan fogadja a másik és analógba kiadja.
Viszont vagy egy TC Electronic C300 compressorom, ami nem tud mit kezdeni a jelével.
44,1 és 48kHz-et is tud kezelni,
így keverőről és CD-játszóról is tökéletesen működik. Az A/D átalakító jelét viszont nem látja valamiért.
E szabványokat ismeri: EIAJ CP-340, IEC 958
A kábelt rádugva a többi eszköz esetében világít a "Digital in" LED, a kínai csoda esetében nem.
Miben térhet el a szabványtól, ha a szintén kínai olcsó D/A látja, de a neves TC már nem?
Elvileg nem módosult a szabvány idő közben.
A teszt során megfelelő koax kábellel próbáltam. (Sima gagyi RCA kábellel is menne 1-2 m-en belül a többi eszköz.)
Műszerezettségem nincs (csak 1 multiméter), így az esetleges gyenge jelet nem tudnám mivel kimérni, de szerintem nem gyenge, hanem más szabvány lehet.
Ez az írás lehet csak okulásra is, hogy nem minden kínai cucc kompatibilis mindennel, de ha van valami egyszerű megoldás a problémára (azon kívül, hogy vegyek 10-15e Ft-ért értelmesebbet), szívesen olvasnám.
Nem írtad, hogy a kínai cucc milyen, így nehéz találgatni.... Ha véletlenül STA020 van benne, akkor:
A TC pedig nem kezeli a AES/EBU, S/PDIF, és a 96 kHz-es felbontást.
0
Szia!
a compressoron a Di Do az külön-külön működik, vagy csak átfűzés? Ha átfűzés, akkor nem kellene oda egy lezárás?
0
Külön működik, nem átfűzés, a DO a compress-ált kimenet.
Másikra válasz:
Nincs neve a készüléknek.
Kebidu ADC Converter, bár a márkanév minden eladónál más.
Leírása szerint 48kHz-ig működik, de nincs túl sok technikai adat megadva.
https://aliexpress.com/item/4000324942833.html
A TC szerinted nem kezeli a SPDIF-et... hiszen ezt írtad, de hát épp a SPDIF csatlakozóiról beszéltünk.
Az AES/EBU-t nem kezeli, mert az 3 eret igényel, de a SPIDF (tipikusan sárga RCA) támogatott 44,1 és 48kHz-es módokban.
Az digitális bemenetre azért van szükségem, mert leírása szerint 21dBu analóg bemenetre van szüksége.
A keverőből XLR-en +4dBu jön csak ki, az EQ-ból +6dBu-t tudok mindössze kihozni.
Jelenleg a keverő digitális kimenetéről megy és félig értelmetlenül az EQ előtt van. Így megfelelő a bemenő jel szintje.
Valamennyit így is csillapít, csak az EQ utána belerondít a munkájába. E átalakítóval az EQ +6dBu-ját digitálisra alakítanám, amit várhatóan már jól kezelne a digitális bemenetén és nem keverő-compressor-eq-erősítő lenne a sorrend, hanem az eq és a compressor felcserélt jó sorrendbe kerülne.
0
Azt hiszem, megvan a hiba oka.
A kínai cucc:
"The output digital audio signal is 2-channel uncompressed LPCM (Linear Pulse Code Modulation) with sampling rate at 48 Khz."
A TC300 pedig:
Digital Input and Output:
Sample Rates: 48 kHz. (44.1 kHz only @ Digital Input)
Nekem itt még néhány dolog nem ül...
"Az digitális bemenetre azért van szükségem, mert leírása szerint 21dBu analóg bemenetre van szüksége."
Analog Inputs
Connectors: 1/4" phone jack balanced/unbalanced.
Impedance, Bal / Unbal: 20 kOhm / 11 kOhm
Max. Input Level @ 0 dBFS: +21 dBu
"A keverőből XLR-en +4dBu jön csak ki ... Jelenleg a keverő digitális kimenetéről megy ... Így megfelelő a bemenő jel szintje."
Az XLR az általában szimmetrikus kimenet, feltételezem, XLR/stereo jack kábellel kötötted össze, és nem volt jó?
"az EQ-ból +6dBu-t tudok mindössze kihozni."
Ez nagyobb jelszint és még mindig nem volt jó?
Akkor meg kell növelni a jelszintet például egy kis erősitővel. Az a pár alkatrész általában van otthon a fiókban, pénzbe sem fog kerülni.
Mert a TC300 kimenete: Analog Outputs Connectors:1/4" phone jack unbalanced. Ground sensing design.
Ha a végfok bemenete szimmetrikus, a profi cuccoknál majdnem mind az, akkor ide nem lehet simán bedugni a TC300 kimenetét..... szimmetrikussá kell tenni, ez is csak néhány alkatrész, lehet hogy van is otthon ...
0
Digital Input and Output:
Sample Rates: 48 kHz. (44.1 kHz only @ Digital Input)
Ez azt jelenti, hogy a készülék 48kHz-es jelekkel dolgozik. A zárójel pedig azt, hogy az INPUT részen ELFOGADJA a 44,1kHz-et is (CD-játszók kimenete), de a kimenet akkor is 48kHz lesz.
XLR-jack esetében próbáltam sztereó jack és monó jack véggel is, azonos az eredmény.
Nem vagyok otthon panelek építésében, plusz ahhoz külön szűrt táp kell, a minősége ki tudja milyen lenne, illetve akkor a szimmetrikus bemenet erősítés után már nem lenne az, tehát valami mindenképp elvész.
Az erősítőbe (most EQ-ba) sztereó jack véggel van kötve.
Olvastam, hogy a "ground sensing" nem hivatalos szimmetrikus jel, de valami hasonló, mert más feszültséget ad ki sztereó és monó csatlakozást érzékelve.
Értelmes leírást nem találtam róla, lehet hülyeséget írtak.
20-30cm-es kábelről van szó, ott annyi zajt csak nem szed össze, a jel erőssége pedig megfelel az erősítőnek/EQ-nak.
Pillanatnyilag az EQ és erősítő szimmetrikus kábellel van kötve, tehát ebben a rossz sorrendben szimmetrikus jelet kap az erősítő.
0
Az ONLY jelentése KIZÁRÓLAG, nem pedig IS.
Tehát a bemenet kizárólag 44,1KHz jelet fogad.
Unbalanced ground sensing vagyis - aszimmetrikus földhöz kötött potenciálú
Balanced ungrunded (notgrunded) azaz - szimmetrikus, nem földhöz kötött potenciálú
Balanced ground sensing vagyis - szimmetrikus földhöz kötött potenciálú
"külön szűrt táp kell, a minősége ki tudja milyen lenne,"
Hmmmm...... Ugye ezt nem gondolod komolyan ....
"illetve akkor a szimmetrikus bemenet erősítés után már nem lenne az,"
Miért is nem maradna meg szimmetrikusnak?????
2
Értelmesebb használati utasítást készítők akkor nem úgy írták volna, hogy...
Digital Input and Output
Connector: RCA Phono (S/PDIF)
Formats: S/PDIF (24 bit), EIAJ CP-340, IEC 958
Sample Rates: 48 kHz. (44.1 kHz only @ Digital Input)
Processing Delay: 0.08 ms @ 48 kHz
Frequency Response DIO: DC to 23.9 kHz ± 0.01 dB @ 48 kHz
Hanem teljesen különválasztották volna az input és az output részt, hiszen a Processing Delay és a Frequency Response DIO esetében is CSAK 48kHz-ről írnak.
Így én továbbra is úgy értelmezem (aztán ti úgy gondoljátok, ahogy akarjátok), hogy a készülék 48kHz-es jelekkel dolgozik MINDENHOL, de a https://en.wikipedia.org/wiki/S/PDIF oldalán olvasható módon "Az S / PDIF-et digitális jelek továbbítására használják számos formátumban, a leggyakoribb a 48 kHz mintavételi arány és a 44,1 kHz formátum. Mindkét rendszer, valamint a szükséges rendszerek támogatása érdekében a formátumban nincs meghatározva bitsebesség. Ehelyett az adatokat felhasználva küldik el biphase jelkódként, amelynek minden bitre egy vagy két átmenete van, lehetővé téve az eredeti példányt "szó-óra" (word-clock: LRCK) módon magából a jelből kell kivonni.". Tehát a szabvány UNIVERZÁLIS.
Így értelmezhető, hogy mivel az egész készülék 48kHz-es adatokkal dolgozik, ezért a "Sampling rates" 48, ám az input részen, hogy továbbra is a szabvány szerint UNIVERZÁLIS maradjon, KIZÁRÓLAG OTT működik 44,1kHz-es jelekkel is, amit belső upsampling segítségével 48-ra alakít, hiszen azzal dolgozik.
De javasolnám figyelmedbe a JAPÁN használati utasítását:
https://toneprints.com/media/652314/tc_electronic_c300_manual_japanese.pdf
, amiben pontosan ez szerepel: 48 kHz(デジタル入力時には 44.1 kHz / 48 kHz)
lefordítva: 48 kHz (44,1 kHz / 48 kHz digitális bemenet esetén)
Lehet hogy tájföldi nyelvről hibásan fordították angolra, de japán nyelven még ki is hangsúlyozták azt, amiről eddig írtam, hogy nem CSAK 44,1 , hanem CSAK OTT 44,1 IS a 48 mellett!
Szóval az én értelmezésem a hivatalos használati utasításban írtaknak megfelel.
Hiszen ahogy kezdtem is, akkor külön sorba írták volna az input és az output csatlakozóra vonatkozókat, ha a bemenet CSAK az egyiket támogatná.
A szimmetrikus jel lényege a 2 szál és a köztük lévő különbség érzékelése. Egy szimpla 1 tranzisztoros erősítő hogyan kezelné az érkező "szűrésre használt negatív szálat" és ha már felerősítette a kiszűrt jelet, hogyan adna hozzá egy újabb szűrésre használt kimenetet leválasztva az árnyékot a jel negatívtól? Egy rendes szimmetrizáló több ezer forintba kerül, hogy oldanád meg pár alkatrészből? De nem is ez a kérdés, mert NEM építeni akarok semmit, a feltett kérdés az a digitális jel fogadása volt, nem pedig tákolmány hozzáépítése a meglévő cuccokhoz.
A meglévő cucc pedig a fenti (japán) leírás alapján úgy működik, ahogy írtam.
De ha annyira fontos, akkor előbányászok egy régi külső Sound Blaster hangkártyát, aminek elvileg választható a digitális kimeneti frekvenciája: 44.1 kHz, 48 kHz, 96 kHz és azzal letesztelem.
0
Szia!
Az only az azt jelenti, hogy csak azt. Marishat Tomei is kiakadt volna, ha csak elfogadja Robert Downey Jr.
0