You are here

Regenerálás baromira másképp???

36 posts / 0 new
Last post
Pityesz
Pityesz picture

Sziasztok!

Nektek mi a véleményetek erről??? :)

http://elektronline.hu/wwwboard/thread.php?sorszam=451756&reply=6

Üdv:
Pityesz

Comments
Attee
Attee picture
*

Üdv!

Basszus, valaki nagyon pihent volt korán reggel :rohog:
Gratula, nagy ötlet :D
Szabadalmaztatni kéne, míg nem késő:) A gyártást Kínában lehetne megoldani, így jóval olcsóbb lehetne :p

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Sziasztok!

Nektek mi a véleményetek erről???

http://elektronline.hu/wwwboard/thread.php?sorszam=451756&reply=6
Üdv:
Pityesz

Az hogy április 1 van.

0

Buhera01
Buhera01 picture
*****

Sziasztok!
Ez így tényleg félreérthető...
(Még április elsején is!) :)
Üdv: Laci

0

kolya61
kolya61 picture

SZiasztok!
" Én tavay vettem az E-Bay-en egy orosz emberkétől. A típusa одураченн 1 апреля."
Én inkább az emberke bőrszinére és szemeire lennék kiváncsi :rohog:

0

szoke
szoke picture

Szia Pityesz!
Tudtad azt, hogy a dupla regisztrációt a tanya bünteti?
(És ez nem áprilisi tréfa)

Üdv: Szőke

0

sorpocak
sorpocak picture

Sziasztok!
Vígasztalásúl Pityesz mesternek, nemcsak ő szívta meg! :rohog:
Teljesen ráizgultak mások is erre a fajta regenerálásra és hihető a történet.
Üdv:Sándor

0

Pityesz
Pityesz picture

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ bassszus :D

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet tvdoktor!

Lelőtted a poént :rohog: . Pedig az elektrOnline-n már valaki megrendelt egy videocolor felújítást.
Egyébként ha valaki lefordította volna A típusa одураченн 1 апреля akkor már elöbb kiderűl.

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Szia Lapatnet!

Hát félelmetes.............................
Hogy ennyi ember bukik a hülyeségre...................
Párhuzamot látok,az irányított média is ezt csinálja az emberekkel.

Tulajdonképpen csak azért tettem,mert ez némiképp utal az elektrOnline színvonalára is.

Képcső regenerálás
Az eddig feltett összes kérdés és hozzászólás adatbázisában kereshet, tájékozódhat.

Kóródi Ferenc:
2011.04.01
06:48:28 Sziasztok!
A hagyományos képcső regenerálás a mostani csöveken nem igazán hatásos,mivel az egyébként is vékony katódmasszát a hagyományos regenerálók annyira elvékonyítják hogy a cső gyakorlatilag használhatatlanná válik.
Jó pár éve olvastam –már nem emlékszem melyik szakfolyóiratban- a nagyfrekis regenerálásról.Ebben párszor 10kHz-et javasoltak.Gondoltam, mi lenne ha igazán nagy frekivel próbálkoznék?Fizikus barátom támogatásával kiötlöttünk egy módszert,ami úgy látszik működik.A dolog lényege a katódmassza atomjainak nagyfrekvenciás gerjesztése, aminek következtében az elektronpályák rekombinálódnak és a katód bevonat halott részei újra képesek elektronokat emittálni.A szükséges pár GHz-es frekvencia jelentette az első problémát.Elsőre mikrosütő magnetronnal próbálkoztunk, sajnos túl nagy volt a teljesítmény, így néhány tönkrevágott képcső után erről letettünk,nem sikerült a mikrohullámú energia teljesítményszabályozása.Mivel félvezető eszközünk nem volt,így egy régi orosz koaxiális mikrohullámú sugártetródát használtunk,amivel kb 1W 9 GHz-es jelet sikerült előállítani.Az energia fókuszálását és a katódra irányítását csőtápvonallal oldottuk meg.Itt egy kép a sugárzóról működés közben:
http://feryservice.hu/pictures/korodiferi/sugarzo.jpg

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják hogy mintegy 10 perces besugárzás után a csövek 95%-a megújul.Az eddig regenerálhatatlannak tartott Sony csövek is helyrehozhatók.Az első így kezelt cső kb 1 éve kifogástalanul működik.Most keressük a sugártetróda kiváltását félvezető eszközre, ha sikerül megoldani valószínűleg gyártatni fogjuk a készüléket, ami forradalmasítani fogja a képcső regenerálást.Persze nem kell elhajítani a régi regenerálókat, mert ez a módszer nem alkalmas pl.zárlat leégetésére.Kísérleteztünk ugyan vele,mert ha sikerülne a frekit megfelelően hangolni,akkor a zárlat helyén a hozzávezetések alkotta rezonáns körben akkora áram jöhetne létre ami leégetné a zárlatot, de az eddig sajnos nem sikerült.
Ha tudtok segítsetek milyen korszerű eszközzel lehetne 1-3W 9 GHz körüli, lehetőleg hangolható és szabályozható nagyságú regeneráló jelet előállítani,ha lehet minél olcsóbban.
Köszi előre is Feri

szilágyi bálint:
2011.04.01
07:30:22 szia: gratulálok Ezen a szép napon.Engem FELVIDÍT a magyar találékonyság.
Egy másik szép napon, talán egy év múlva arra ébredünk,hogy az LCD fénycsövek regenerálására is találtok megoldást.
Bálint

Koller:
2011.04.01
08:08:22 Hali!
Ígéretes a dolog ezek szerint.
Meg kéne próbálni a GSM technikában járatos frekikkel, ha ezeken is megy a regenerálás lehet olcsóbb és beszerezhetőbb felvezetők is szóba jöhetnek.
Esetleg a Wi-Fi ben járatos 5GHz is szóba jöhetne.

Kóródi Ferenc:
2011.04.01
08:35:48 Bálint: köszönöm,igyekszünk.
Koller:A GSM telefonos módszert próbáltuk,a telefonból haladóhullámú üregrezonátoros erősítőbe vezetve a jelet felerősítettük sajnos a freki alacsonynak bizonyult, ráadásul a képernyőt a széttartó sugárzás egy tenyérnyi helyen olyannyira gerjesztette,hogy kiégette a foszfort.Még szerencse hogy nem volt levegős a cső mert akár tűz is lehetett volna belőle.Az már csak hab a tortán hogy drága is,mert regenerálás közben egyfolytában telefonálni kellett.Igaz ez szolgáltató vagy csomagváltással csökkenthető.
l.pozsgai:
2011.04.01
08:36:05 Hmmmmmmm!
Tetróda ekkora frekire?
A másik problémám, Kicsit ismerve a mikrohullámok terjedését, tulajdonságait, "bőrvezetés"....
Szerintem a katód ekkora frekin már rég nem rezonáns..

csepi:
2011.04.01
08:39:32 Sziasztok
Push-pull A osztályú Legrand végfokú kis torzítású sugártetróda végcsövekkel még lehetne növelni a hatásfokot.
Pityesz:
2011.04.01
08:39:50 Sziasztok!
Ez baromi jó, de akkor most a kidobott csöveket szerezzem vissza?:D
Viszont egy dolgot nemértek, a katódtrutyi egy idő után elfogy, oylankor mit tud ez amódszer???

Üdv:
Pityesz

Ernoe:
2011.04.01
08:45:49 Üdv Fery !
Emlékszem még nálad a kutyusokra, meg a fatüzelésű kandallóra.

Most meg a mikrohullámú regenerálás, a haladó szellemű oldalról nem is beszélve....

Szóval gratulálok !

Lenne is egy kissé fáradt készülékem, amit szívesen alávetnék az eljárásnak.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen eredmények születnek.

Ernő

Kovács Géza:
2011.04.01
08:50:16 Ez tényleg jó kis cucc lett volna 8-10 évvel korábban, szerintem már nem érdemes sok pénzt rááldozni mert a képcsöves technika leáldozóban van. Nekem is van regenerálom de már alig kell sajnos használni.
ader:
2011.04.01
09:00:59 Szia!
Ez OK,csak egyet nem értek:
" aminek következtében az elektronpályák rekombinálódnak és a katód bevonat halott részei újra képesek elektronokat emittálni"
Ezt meg tudnád magyarázni??
A rekombináció az én tudásom szerint egészen más és félvezetőknél jött szóba.
Üdv.
csepi:
2011.04.01
09:05:36 Pityesz, nem a katódtrutyi fogy el, hanem a felületén levő elektron.
Ez a herkentyű a trutyit kavarja meg, (mint a jó szakács a gulyáslevest) így a benne levő szabad elektronok a felszínre kerülnek.
Pozsgai, ilyen magas frekin a tetróda elektródái üregrezonátorként működnek, így hozza létre a mikrohullámot.
Nem a képcső katódjának kell rezegni, hanem az emitáló réteg atomjainak, ezt az önrezgő frekit kell eltalálni.

Pityesz:
2011.04.01
09:06:28 Halihó!
Köszi Csepi oké, de így örök életű lehet a cső???
Korán van még magas ez most :D
Üdv:
Pityesz

c_jani:
2011.04.01
09:13:33 Üdv!
Osztom a nézeted, Géza! Ma már nem igazán költenek öreg, vagy alsó kategóriás készülékre. Beinvesztálni egy ilyen készülékre... Más viszonyait nem ismerem, de az országnak ezen a részén nem gondolnám, hogy megtérül.
Mint megoldás, természetesen érdekes.
Jani
Kóródi Ferenc:
2011.04.01
09:16:16 I.pozsgai: Éppen ezért kellene sweeppelhető generátor mert a katódok mérete változó, valamely hullámhossz egész számú többszöröse,így rezonanciába hozható.A Skin-hatás jelen esetben nem gond,mert a katódok felületén alakul ki passzív réteg, amit helyre kell állítani.
Csepi: jó ötlet, feltétlen kipróbáljuk.
Pityesz majesztro:Éppen erről szól a történet hogy a hagyományos regenerálással ellentétben nem fogyasztja a katódot.
Ernoe: semmi akadálya, alternatív problémák megoldására is van lehetőség.
Géza:Nem így van, hamarosan a CRT csövek reneszánsza következik, mivel a gyártók azt szeretnék hogy kipusztuljonak képcsövet nem lehet majd venni, így nagy jövője van a degenerálásnak, pláne ezzel a fenti módszerrel, mert úgy látszik ez jóval tartósabb eredményt ad mint a korábbi.
Pityesz:
2011.04.01
09:20:37 Halihó!
De még mindig nemvágom, hogy akkor meddig tartana így egy cső? :)

Ha nem zárlatosodik be ill. nem szakad meg, 100 évig elmenne?:D

Üdv:
Pityesz

Ernoe:
2011.04.01
09:23:36 Fery !
Ha lehet, élnék a felajánlással.

Videocolor A79ECU csőről lenne szó.
Nem nagy érték, de jó lenne, ha talpraállna a készülék.
Kidobni sajnálom, a jelenlegi állapotában meg élvezhetetlen.

Köszönöm, előre is !

Ernő

Samcroft:
2011.04.01
09:23:57 :D :D
Pityesz! Soha többet ne dobj ki egyetlen csövet sem! Ez lesz az évszázad üzlete! :)

Samcroft

Kóródi Ferenc:
2011.04.01
09:25:52 Ader:Itt is hasonlóról van szó mint a félvezetőknél, az anyagban lévő "lyukak" feltöltődnek elektronokkal és ez helyreállítja az emittáló képességet.
Pityesz:
2011.04.01
09:27:09 Hali!:D:D:D
És mi a helyzet az elfűtött csövekkel amiket túlhajtottak???

Üdv:
Pityesz

Kóródi Ferenc:
2011.04.01
09:31:18 Ernő:ok megbeszéljük,ehhez a csőhöz házhoz megy a doktor.
l.pozsgai:
2011.04.01
09:32:08 Ha ez tényleg működik, akkor a következőt javaslom!
Adott fix frekvenciáju teljesitmény oszci,üreges koaxal kihangolva, illetve egy jelentősen alacsonyabb frekin járó , változtatható frekijü, koaxiális iránycsatoló, Haladó hullámu cső, kicsatolás tápvonallal...
Ez működik!
/ Az üreges kihangoló koaxból ki kell szivattyuzni a levegőt, mivel a levegőben lévő vizpára, csúnya dolgokat művel/
A tetródát ekkora frekin, még mindig nem értem!Irjatok már egy tipust, ekkora frekire!
Vigh Tibor:
2011.04.01
09:49:25 Üdv!
Érdekes megoldás, csak azt nem értem honnan lesz töblet elektron elektromágneses tér hatására. Talán arrol lehet szó, hogy az atommagban lévő neutronok bomlanak szét protonra és elektronra? A keletkező + antineutrinok meg ugyis mennek szanaszét...
Kóródi Ferenc:
2011.04.01
09:52:48 Egy típust tudok amit mi használtunk: CK-01APR CCCP 1965.
Katonai lokátorok vevő részében használták mint teljesítmény keverőcső.Ez keverő rendszerű generátor ígéretesnek látszik, a légritkítás kissé problémás de megoldjuk.
Pityesz olyannal még nem próbáltuk, de tudod a lehetetlent már megoldottuk,a csodára kicsit várni kell.
Pityesz:
2011.04.01
09:58:58 Gyááá ugye nincs ennek köze április elsejéhez? :D

Fery:
2011.04.01
10:18:35 Jó esély van rá...
Rekombinálódik az Április elseje a nagyfrekvenciás gerjesztéssel.
Gratulálok Feri, ez ott van a helyén.

CK- 01APR CCCP 1965

Fery

User:
2011.04.01
10:20:42 Szevasz!
Lenne egy kissé fáradt készülékem nekem is, hely BP., egyeztethetünk ha gondolod.
Köszönöm szépen.
Üdv.
Pityesz:
2011.04.01
10:22:07 Nah....
Ezt rendesen banyaltam én is :D

l.pozsgai:
2011.04.01
10:24:07 a google nem ismeri, Feri ciril betüs a felirat?
nyika:
2011.04.01
10:24:41 Pityesz! Én is várom Feri mikor löki be a dátumot.
Kóródi Ferenc:
2011.04.01
10:30:30 Igen, ciril csak én olyat nem tudok írni.
Kóródi Ferenc:
2011.04.01
10:32:07 User,a tiédet is megoldjuk amint lehet.
nyika:
2011.04.01
10:37:05 Bocs! már belökte, de nem voltam elég figyelmes ma reggel.
Ernoe:
2011.04.01
10:47:06 Erre én is ráugrottam, pedig ezerrel dobálom kifelé a céertét....
Kóródi Ferenc:
2011.04.01
10:49:43 Köszönöm mindenkinek az ötleteket.Legyen továbbra is vidám a napotok.
Ha valaki komolyabban vette a kelleténél attól ezer bocsánat.
Pozsgai remélem nem töltöttél túl sok időt a keresgéléssel.
l.pozsgai:
2011.04.01
11:01:41 Ja!!
Most nézem a dátumot!
Pedig azt hittem megmented CRT-t az utókor számára!
Hogy a náthásba jutott eszedbe, kora reggel ilyen gumicsont?? Végül is bedőltem, -tünk!

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet tvdokoi !

Egyébként nagy ötlet volt ezt ma megjátszani minden tiszteletem a kitalálóé. Első olvasatra gyanús volt a dolog de amikor a képet is megláttam tiszta lett az ügy. De gondoltam ha játék tegyünk még rá egy lapáttal. Sorpocak és Te voltál az akinek feltünt a dolog és meglátta az összefüggést a dátum és a téma között. Pityesz mesternek is gyanús volt mikor a párhuzamos fűtésű csö reghenerálásáról írtam de igyekeztem terelni hátha még húzodik egy kicsit a dolog. :D :beer:

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: látom, nem olvastad vagy nem figyelmesen a hozzászólásomat.
Kóródi Feri értette.

Bálint

0

Pityesz
Pityesz picture

Üdv!
Azért ezzel a színvonaldolggal nemértenék egyet!
Sok olyan téma van amihez itt nem volt hasznos 5let, de elektronline-on meg volt.
Ugyanez persze fordítva is igaz!

Én ebbe bele sem gondoltam, annyira megtetszett mivel ilyen csőmániás vagyok :)

Nekem nem szakmám a tv szerelés, pusztán hobby, amit tudok az annyi amit magamtól tanulgattam illetve a szerelő ismerősöktől.

Ezenkívül az elektronline-on mivel nem kell regisztrálni, bárki bármikor kérdezhet és kaphat választ, hátránya a sok álnick-el rendelkező ősbarom, akik miatt már sok nagyon jó szaki nem használja...

Üdv:
Pityesz

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Szia
Igazad van.
Helyesbítek,ugy hogy az utólsó mondatoddal egyetértek.

ezzel.....................

Ezenkívül az elektronline-on mivel nem kell regisztrálni, bárki bármikor kérdezhet és kaphat választ, hátránya a sok álnick-el rendelkező ősbarom, akik miatt már sok nagyon jó szaki nem használja...

0

Pityesz
Pityesz picture

:):):)

0

szoke
szoke picture

Szia.
"hátránya a sok álnick-el rendelkező ősbarom"
Itt meg egyesek többször is regisztrálnak.

"Többszörös regisztráció nem megengedett, kizárást von maga után!"
Üdv: Szőke

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Szia Szőke!

Te valamit nagyon félreértel
Regisztrálni bárkinek bárhová lehet.
ebben korlátot nem tehet senki.

Idézet:

Figyelem! Ha 6 hónapig nem lépsz be, a rendszer törli a hozzáférésed!
Többszörös regisztráció nem megengedett, kizárást von maga után!

Tehát:
a többszörös regisztrácio,ide a tanyára vonatkozik.

0

szoke
szoke picture

Szia tvdoktor!
Te valamit nagyon benéztél!
Kiemelek neked egy szót a mondatomból:
"Itt meg egyesek többször is regisztrálnak."

Üdv: Szőke

0

tibibalogh520
tibibalogh520 picture
***

Sziasztok!
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat, mert Ti aztán alaposan elbeszélgettek egymás mellett. :rohog:

"tvdoktor" beidézte "Pityesz" témanyitóját egy az egyben, csak elfelejtette ezt külön említeni, és idézőjelek közé tenni. :oke:

Erre "Szőke" azt hitte, hogy a "tvdoktor" felhasználó név alatt is "Pityesz" rejtőzik, és véletlen most Pityeszként írta alá a linkelt hozzászólást.

Igazam van?... vagy igazam van. :super: :beer:

Üdv Tibi.

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Szia Tibibalog!

Jogos az észrevétel,utólag én is gondoltam hogy oda kellett volna
biggyezteni hogy ez idézet,mivel nem értettem ezt az egészet.

De elösször ez egyértelműnek tűnt hogy a feltett kérdésre válaszoltam,még ki is kékítve.Csak lusta voltam mégegyszer leírni hogy mire válaszolok.

0

kolya61
kolya61 picture

SZIASZTOK!
Akkor leforditanám...
Одураченн 1 апреля--Meghülyitve április 1-én.(Elbolonditva)

0

szoke
szoke picture

Szia Tibi!
Mielőtt írtál volna, direkt végig olvastam az egész topikot még egyszer és Igazad van!
Elnézés mindenkitől!
Egyébként még az keverte meg bennem a dolgokat, hogy utána Pityesz úgy reagált, hogy "ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ" Mintha akkor vette volna észre ő is, hogy rosszul írta alá!
Még egyszer bocs Pityesz és TVDoktor!

Tibi Neked meg köszönöm!
Üdv: Szőke

0

tibibalogh520
tibibalogh520 picture
***

Szia Szőke!

Semmi gond, erre való az április 1 :taps:

Ha most itt nem kezdesz el magyarázkodni, úgy is elsüthetted volna az egészet, mintha ez meg a Te elsejei huncutságod lett volna. :rohog: :beer:
Na de majd jövőre. :yes:

Be vallom, először nem tudtam mire vélni, hogy a sok "Á"-t tartalmazó hsz. miért gyanús számodra, de miután leírtad, valóban elgondolkodtató az is. :hmmm:

Üdv Tibi.

0

tvdoktor
tvdoktor picture

Szia Szőke

Igazad van, nem olvastam figyelmesen.
de ez az itt,,,lehet kétértelmű is.
De most már akkor nem értem az egészet.
Szerintem konkrétan írd le hogy"itt" ki regel kétszer.

0

szoke
szoke picture

Szia TVDoktor!
"Szerintem konkrétan írd le hogy"itt" ki regel kétszer."
Nincs mit leírnom azon kívül, hogy félreértettem az egyik hozzászólásodat, amiért most Elnézést kérek!

Üdv: Szőke

0

Pityesz
Pityesz picture

Szió!
Nemtudom kire gondolsz, én nem regiztem kétszer :)

Üdv:
Pityesz

0

szoke
szoke picture

Szia Pityesz!
Ez meg ez sokat elárul.

Üdv: Szőke

0

Pityesz
Pityesz picture

Üdv!
Még mindig nemértem!
Én egyszer regisztráltam! De nemhiszem, hogy bárkinek is magyarázkodnom kellene!

Üdv:
Pityesz

0

szoke
szoke picture

Szia Pityesz!
Tibi hozzászólására már reagáltam, miszerint félreértettem a dolgot. De itt is elnézésedet kérem!
Nekem nem kell magyarázkodnod!
Félreérthető volt TVDoktor hozzászólása, amit én kellőképpen félre is értettem.

Üdv: Szőke

0

Pityesz
Pityesz picture

Hali!

Semmi gond:)

Valami iylesmire gondoltam, hogy azthitted én vagyok a doki :D

De délután már sok volt a meló, meg mennem kellett magánügyet intézni... így nemtudtam reagálni.

Üdv:
Pityesz

0

tibibalogh520
tibibalogh520 picture
***

Szia Pityesz!
Ne aggódj, én már megfejtettem a dilemmát. :happy:

"De nemhiszem, hogy bárkinek is magyarázkodnom kellene"

Azért ha mégis úgy lenne ahogy nincs, egy embernek csak illene magyarázkodni... :beee: :beer:
Üdv Tibi.

0

sorpocak
sorpocak picture

Sziasztok!
Hmmm! :hmmm:
Ha nem most közölnék, talán,de így, csak ...mien nap van ma? Az én napom! :beee:
Üdv:Sándor

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet !

A készülék nem újdonság. Én tavay vettem az E-Bay-en egy orosz emberkétől. A típusa одураченн 1 апреля. További jó tulajdonsága, hogy a fűtésszakadt képcsövek is javíthatóak vele.

0

Pityesz
Pityesz picture

Hali!

Ha soros fűtésű azt énis megcsinálom, de hogy tud párhuzamos fűtésűt megcsinálni tartósan ha egyik szakad meg???

Üdv:
Pityesz

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet !

A megoldás rendkívűl egyszerű. A "селектора" kapcsolón kiválasztom a "к" "з" "с" katódot aminek a fűtése szakadt és kb 10 perces működtetés után a cső kifogástalanúl működik. Videoton Hitachi csövek regenerálásához kitünő a szerkezet. De évente talán ha egy ilyen jön mostanában.

0

Pityesz
Pityesz picture

Üdv!

Azért erre kiváncsi lennék :)

Én akármit csináltam még ilyen nemsikerült, illetve nem lett tartós.

Ha egy izzóból indulok ki amit tegyük fel sikerül összerázni és újra folytonos lesz a fűtőszál, nagyon hamar kiég :S

Üdv:
Pityesz

0

Sponsored links