You are here

DT 9208A DC feszültség mérés

43 posts / 0 new
Last post
deak ferencz
deak ferencz's picture

Szép napot.A fent említett olcsó multiméter a következőt produkálja:
A tegnap egy sima trafó+diodahíd bekötésekor be akartam mérni a feszt.(persze a 20V állásban DC ..)A trafó 16v AC ad le...ez ok.
A multin a 20v állásba DC tettem mivel a diódahíd után mérek.Erre nekem felül a 20v -on mért.Ez normális igy??Szerintetek miért csinálja ezt???köszönöm.

Comments
greatman

Szia.
Mérj be vele a konnektorba. Ha 230 körül mér, akkor ok, ha sokkal többet, akkor cserélj benne elemet... valószinű, csak ennyi a baja. De ezt már mások is mondták.

0

Vote up!

You voted ‘up’

deak ferencz
deak ferencz's picture

Igen.Hát a mérés az ugy történt hogy diódahíd csere és mérés.A 20v Dc állásban láttam meghaladta a 20v-ot utána meg kattintottam a következő állásba.Mivel van analog MAVO-35-öm is rámértem azzal.Ez már jól mért.Gondoltam a digitális cucc ámen-t mondott.Elnézést és köszi.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia Feri!
Erdekes egy "sokoldalu" tipus ez a Mavo-35_ kezd az "occo kicikre" hasonlitani; annyifele kapcsolasu valtozata van _legalabbis Emil Matei szerint, ambar asszem ö nem tevedett :-)...
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia Kari!

Elnézését kérem Ferinek, és megértését a moderátornak, hogy a MAVO 35-el kapcsolatos véleményem itt írom le.
E tipusnak a kapcsolási rajza ( vill. felépitése) sosem változott. Külalakban, a 80-as évek középétől csak annyi történt, hogy a bakelit vázba gravirozott jelöléseket ( fehér) műanyag lapra nyomtatták. Léteznek kistestvérei, de ezt ne keverjük ide.
Igaz, hogy román nyelven, részletes leírást itt találni
: http://www.emil.matei.ro/mavo35.php

Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia!
Igen, a Matei oldalat irtam en is forrasnak amire valaszolsz! Beirasom utan jöttem ra, hogy a MAVO-35 sokfele "kapcsolasa" mind a Matei-nal leledzik, s csak valami cikkböl vett, müködest magyarazo, RESZ-kapcsolasok...
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia!

Nem sokféle MAVO rajzról van szó, hanem felbontva részletesen tárgyalja ( VAC-VDC, ohm, A stb.)mérésében résztvevő áramköri részeket. Matei dolgozott a temesvári IAEM -nél, van fogalma a dolgokról.

Üdv. János

0

Vote up!

You voted ‘up’

deak ferencz
deak ferencz's picture

Szia.A MAVO-35 nekem nagyon bejött.De ne térjünk el a tárgytól.

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia Ferenc!

Végre érthető leírás a mérést illetően. Gondolom a DMM-el régebb olyan mérést végeztél ( nem vetted észre), hogy az osztólánc részben károsodott ( ez csak vélemény). Javitása megoldható.

Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Üdv

Egyre kevésbbé értem ezt az egészet... 16V AC-lett egyenirányítva és a multiméter nem jó amelyik 20V-on kiakadt DC-én? Félre értés ne essék, ezek a multiméterek egy rakás semmik, hogy finoman fogalmazzak, de a 20V fölötti DC fesz 16V AC mellett igencsak normális jelenség.

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia!
"Egyre kevésbbé értem ezt az egészet... " Lassan most már én sem , de mivel összehasonlításnak MAVO-35 ( analog , 20Kohm/V) használt, lehet ezért vélte hibásnak a DMM-et. ( Itt vagy a tányér nem egyenes, vagy a leves görbe).

Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

F-Yoci

Üdv! Ez a típusu gagyi DMM nagyon csalóka. Én is használtam régebben ilyent is a cégnél, először átvert, aztán rájöttem, hogy ha merül benne az elem, még ki sem jelzi, de már többet mér, mint a valós érték. Főként egyenfeszt mérek vele, és egy DVD javítása közben meglepően láttam, hogy az 5V-os ág 8V, a 12V-es 15V, kerestem a táphibát, mitől magasabb minden, akkor derült ki, hogy a műszer szar, vagyis a gyengülő elem miatt mér többet. A Fluke utána már jónak mérte.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Csaba1002

Szia F-Yoci!
Ilyet csinál az UNI-T 890G multiméterem is, mielőtt bejelezné a csökkenő elemfeszültséget, egy rövid átmenetben képes 1,5x annyit mérni DC-ben. De hát egy műszer nem műszer, van még egy rakás a voltmérőkből, az ember azért tanult, és szerzett gyakorlatot, hogy csengessen az a kis csengő az agyában, ami a bajt jelzi.
Csaba

0

Vote up!

You voted ‘up’

F-Yoci

Üdv! Mivel a METEX, Fluke és a Maxwell műszereim sosem csináltak ilyent, ezért akkor hírtelen nem gondoltam erre. Azok előbb jelezték az elem merülését, halványodott el a kijelzés, minthogy ennyire pontatlanul mérjenek. Azóta tudom hogy ez a "szar" kínai ilyen.

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia!

Ez ésszerű magyarázat.

Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Hála égnek, kezdtem úgy gondolni, hogy velem van a baj, de akkor ezekszeerint nem csak nekem nem zöld, hogy igazából mi is a probléma. :)

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: mert a 16V AC-t egyenirányítva, terheletlenül max 22,56 V-ot kapsz
Ha terheled, lejön a két diódán eső 1,2-1,4 V és a terhelés hatása

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

deak ferencz
deak ferencz's picture

Hali.Én ugy tudtam hogy kevesebb kell legyen mint a trafón....ezekszerint tévesen tudtam.köszönöm.

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54

Szia !
Úgy látom a lényeg egyetlen hozzá szólásban sem hangzott el. Nevezetesen az hogy a váltakozó feszültséget mérő műszerek szinusz "alakú" vagy ha így jobban tetszik:lefolyású jel effektív értékére vannak kalibrálva a terheletlen egyenirányító kimenetén pedig a csúcsértékével azonos egyenfeszültség mérhető. Ezért mutat a műszered 16 x 1,414 V egyenfeszültséget.
Ha megengeded hadd segítsek egy könyvvel melyben sok hasznos tudnivalót találsz. (Le kell tölteni!)
https://drive.google.com/open?id=0B-gB7RqJ1_jwRXFWeVNUYkFTNDg
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

formasu
formasu's picture

Sziasztok!
" a terheletlen egyenirányító kimenetén pedig a csúcsértékével azonos egyenfeszültség mérhető."
Valami itt kimaradt! Mérhető, /mínusz a diódákon eső feszültség/ ...ha van utána puffer kondenzátor. Ha nincs puffer kondenzátor, akkor a félhullám van ott. /Egy, vagy kétutas egyenirányítás.../ Ezt a feszültség mérőműszer nem a csúcsértéknek méri!
Ha "precízkedsz", legyél pontos!
Üdv: formasu

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia!
VICCELSZ? Pont "alattad" magyarazta el Uniman (ID:361412,9:39) elegge demonstrative amit mondanàl :fun:
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54

Szia !
Nem egyáltalán nem viccelek. Ugyan is uniman sem írta le hogy a műszer effektív értéket jelez ki.
Az Ő ábrája csak a közép, effektív valamint a csúcsérték egymáshoz képesti arányát demonstrálta.
A topik nyitó pedig a teljes tájékozatlanságot hogy tapintatosan fogalmazzak.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Haho!
"uniman sem írta le hogy a műszer effektív értéket jelez ki."
Laci, ez sztem lassan 100 eve nem lehet tema!: a kijelzes/skalazas ugyanis rendszerint effektivben esik meg -miközben feltetelezett a szinuszos merendö jel, mig a meresek megoldas függvenyeben; közepertek, vagy effektiv stb törtennek.
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

lm
lm's picture

Szervusztok Kollégák !
Talán négyzetgyök 2 -vel kell szorozni !?
Én még úgy tanultam .
Búék mindenkinek !
Üdv lm

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: műszerfüggő, hogy mit mér és mit mutat a műszer.
(analóg, digi, lágyvasas, thrue-rms, szkóp,stb)

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello.

Ez kiszámolható...de szerintem az lett volna a kérdés, hogy 20 voltos állásban miért mutat a műszer 20V-nál többet...csak rosszul lett megfogalmazva...vagy értettem "félre" a rosszul feltett kérdést? :hmmm:
Nem mellesleg több tucat DT9208A típusú DMM létezik a piacon, nekem is van egy (1,5e Ft-os).
BUÉK! Uniman

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: az egyik rajza fenn van a Tanyán, a másik itt
(akinek kell, elküldöm eredeti méretben)

Bálint

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello.
Én meg adom a képet hozzá... :D
BUÉK! Uniman

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: ezt hogyan lehet letölteni?

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kalex
Kalex's picture

Szia!
Egyszerűen rákattintasz a letöltés gombra. Ha gond a djvu olvasása, akkor pdf-ben felteszem a data-ra.

Üdv! Kalex

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia:megköszönném, jó lenne,

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kalex
Kalex's picture

Szia!
Itt megtalálod: link És egy másik könyv ugyanebben a témában. link

Üdv! Kalex

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: kösz, ez nekem is megvan, sőt, valamelyest ismerem a tartalmát
Én Uniman képét a panelról nem tudom letölteni.

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kalex
Kalex's picture

Szia!
Bocs, akkor félre értettelek, de pótolom. Letöltöttem. Felteszem ezt is.

Üdv! Kalex

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello Bálint.
A "copyright" miatt...de ideiglenesen feloldottam. (Jobbra lent a kis nyílra kattints...vagy erre: Letöltés)
BUÉK! Uniman

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Hello!
Hmm- erdekes, nekem 14 ora körül absz. nproblema nelkül volt letöölthetö... Mikor oldottad fel?
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: kösz, így már kerek

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

deak ferencz
deak ferencz's picture

Szia .Igazad van....köszi...BUÉK.

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello.
Akkor mennyit is mutatott a műszer?
BUÉK! Uniman

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Haho!
Gondolom 19,99V-nàl többet nem kepes a 3,5 digitje-per default-vagy tevednek? ;)
BUEK! Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello Kari!
Én ezt "per/default" tartalma szerint értelmeztem: "Erre nekem felül a 20v-on mért"
BUÉK! Uniman

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Hali!
Igen, olvastam is-ezert irtam ugy mint, ill került az ikon utana_ noha az nem lett tutti "bizonyitva", hogy a nagyobb ertek tenylegesen 20V allasban került volna leolvasasra. ..
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

gyimi1

Sziasztok.
A mérés műszerfüggő. Az olcsóbbak átlagértéket míg a jobb cuccok valódi effektív értéket mérnek.(True RMS)

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content