You are here

Elektromos kerékpár akkutöltő leégve.

35 posts / 0 new
Last post
attilacsep

Sziasztok!
Lehet, hogy nem ez a legmegfelelőbb fórum, De!
Egy barátom behozott egy leégett töltőt (elektromos kerékpárhoz), és egy akkut (ami két, 12V-os akkuból áll, sorba kötve). A töltő táphibás volt, az eredeti oka a 47uF 400V-os kondi kiszáradása lehetett. Elszálltak a diódák, zéner, kapcs. tranzisztor. Megjavítva, és elindult. Mivel nem ismerem a töltőt, ezért a kérdéseim a következők:
    Két LED van rajta, a piros a power, ez nem gond, a másik a zöld, ami üres járásban világít (charge). Ilyenkor kb. 26V jön le a töltőről. Azonban, ha rákapcsolom az akkukat, ez a feszültség fölszalad több, mint 50V-ra, és a charge LED átvált pirosra. 
 A gondom a következő ezen kívül: ha jól tudom, az akkuk (12V, 10A-esek) igen nagy kapacitások, elvben nem lehet rajtuk "szőr". Itt azonban kb 10V-os amplitudójú (akkunként) "szőr"t látok, (nem brummot). Jól van ez így? A táp egyébként működik, kevéssé melegszik, és elméletileg az akkuk is jók, mert járnak a bringával, és tölteni is tudták idáig úgy, hogy külön-külön töltötték őket 12 V-os töltővel.
Köszönöm a segítséget.
Üdvözlettel:
Attila
 

Comments
Mosószaki
Mosószaki's picture

Helló!
Ma szóltak egy rokkantkocsi végett. 2x12Aó kapacitású akku "volt" benne. (Még mindig benne van, mert csak fűrésszel lehet kiszedni.
Nos a delikvensnek van még egy szerkentyűje, amiben 4x10Aó akku van.
Mivel lassúnak gondolta a 2 akkust, hát a 4 akkus töltőjével töltötte.
A végeredmény: A 2 akku beledagadt és lerobbant a teteje mindkettőnek, a forró sav lemarta az ülés műbőr borítását a 4 akkus töltő meg mielőtt feladta volna gombóccá olvadt.....  
Kb 50 ezer forintos kár...

Amint kitudok menni lefotózom.
 

1

Vote up!

You voted ‘up’

braunv

Sziasztok! A töltő kapcsolási rajza nélkül csak találgatunk ! Mi van ha impulzus üzemi a töltő és ha így van akkor egészen másképp kell vizsgálódni!

0

Vote up!

You voted ‘up’

Edmundson
Edmundson's picture

Szia!

Lehet, hogy félreértettem valamit, de nem fér a fejembe, hogy hogyan eshet egy 12V-os akkun 25V? Vagy hatalmas nagy a belső ellenállása (de az akkor már használhatatlan lenne) vagy hatalmas áram folyik rajta (de akkor már zubogna benne a kémia). Itt valami nem kerek. Biztosan jól mértél?

Üdv.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Szőrről beszél.. Végülis bunda. Megbundázta.
De nem beszél a frekvenciáról, nem beszél a kitöltési tényezőről, nem beszél a jelalakról... És abszolút nem említi a töltőáramot... Van egyáltalán??????? Vagy csak okszidos akku kapcsok vannak és a töltő "csak" megpróbál tölteni...

Nem beszél semmiről csak szőrözik. Ja... Szakembör.. Az.

A f@ - xxxx - mat! Impulzusok vannak az akkukapcsokon. Ja, ott vannak. Őszerinte szőr.

No ezért tanácsolom itt mindenkinek, ne szóljon hozzá!
Najd vesz egy disznópörzsölőt és lepörzsöli a szőrt!

Ez már sok a jóból! Pihenned kellene. Adok rá lehetőséget. 10 napot.

 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Sziasztok!
Ki lettem tíltva 10 napra, mert mocskos a szám, billentyűm. Elismerem igen.

De egy elektrotechnikában képzett ember hogyan írhat le ilyesmit:
" 2 db 12 voltos akku, autós töltőről tölthető, elektromos biciklivel terhelhető, vagyis jó állapotú, ugyanakkor sorba kötve és a címben jelzett töltővel töltve 50 voltra felmenő kapocsfeszültséget produkál és még tüskék (szőrök) is vannak az 50 volt DC-n."
Nos ez így lehetetlen. Mint köztudott az ólomsavas akkumulátoroknak (úgy egyáltalán az összes feszültség forrásnak/feszültség generátornak) eléggé kicsi a belső ellenállása. Pontos értékét nem tudom, de, ha valaki tudja, majd ide írja, mindenesetre bőven 1 ohm alatt van.
Nos sorba kötök kettőt, akkor a kapocsfeszültség az 24 volt lesz, a maximális töltő feszültség az 28,8 körül alakul, hisz valószínűleg zárt akku, vagyis ne képződjön gáz. Átlagos töltő áram az 0,1C körül alakul, a töltés vége fele csökkenő.
Nos erre az akku csomagra 50 voltos töltőfeszültséget igen érdekes rákényszeríteni. Asszem 9 A óra kapacitású, ha jól emlékszem.
(Persze nem lehetetlen, hisz akár 100 mm vastag vaslemezt is lehet Ív-hegeszteni.)
De nem hinném, hogy 50 voltos kapocsfeszültségnél a töltő áram az 0,1C lenne. Nagyságrendi tippem szerint inkább 100/1000C köról lenne, persze ez csak elméletileg lehetne, hisz egy ekkora töltőáram lökéstől az akkupakk azonnal felrobbanna a műhelyasztalon és az igen tisztelt topikindító, nem itt kérdezne nemlétező hülyeségeket, hanem a kórház intenzív osztályán várna bőr és szem átültetésre. No meg töltő legyen a talpán, ami 50 volton azt a tippelt 100C-t vagyis 900 ampert ki tudja adni.
Szomorú dolog, hogy ebben a kitíltósdi topikban csak én (ÉN) tettem fel azt a kérdést, hogy mennyi a töltő áram. Persze válasz nem érkezett.
(Kérdeztem tőle átmeneti ellenállást, egyebeket, de arra az a válasz érkezett, hogy a mérési elrendezés hibátlan.)

Mindenesetre levonom azt a konklúziót, hogy a topikindító egy marha nagy blődséget mért, majd el is hitte ezt a blődséget és közzé is tette. Ezek után a tisztelt fórumozó publikum beszállt a játékba (vagy voltak olyan sült bolondok, hogy ők is elhitték?), és tovább támogatták tévhitében.
Senki, de senki nem hívta fel a figyelmét arra, hogy amit közzé tett, az nem lehetséges.

Az megint egy szomorú dolog, hogy szakmai fórumon nincs "szakmai moderáció".
Bárki bármilyen marhaságot előadhat "igaznak" és lelkes éljenező kórust talál az "állítólagos hozzáértők" között.

Nagyon szomorú.

3

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia!
Ha jól emlékszem, azt írtam, hogy 12V-os akkutöltővel külön-külön lehet tőlteni az akkukat, és utána sorba kötve járnak vele. És nem írom, hogy marhaságokat olvasol...
Egyébként nem hozzávaló volt a töltő, két külön helyről vették.(Korábban ezt nem tudtam.) Azt is írtam, hogy ugyan járnak az aksikkal, de nem állnak a helyzet magaslatán, így a belső ellenállásuk is nyilván több, mint amit említettél. 
Azt sem láttam, hogy bárki is éljenzett volna, viszont segíteni akartak, ezért van ez az oldal.
.... nem akarom folytatni...
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: milyen műszert használsz a táp méréséhez?
Mi a  töltő  típusa?
Szkóppal hány voltot mérsz töltéskor az akkun?
Tudnál feltenni egy képet a szkóppal mért jelről?

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Most meg tagadod, hogy ezt írtad: 50 volt DC-t mérek a 2 sorbakötött 12 voltos akkun?
Ha Feszültséget tudtál mérni, áramot miért nem?

Ha meg valamit rosszul tudtam értelmezni a leírásod alapján, hát akkor biza az a te hibád! Miért nem fogalmazol szabatosan, egyértelműen érthetően (mármint, ha semmi nem igaz a sorbakötött akkukról és a rajtuk lévő 50 DC feszültségről. A szőrök mellékesek.)

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Bazmeg, ! nem unod még? Több, mint 40 éve van a szakmájában, biztosan megtanult mérni is. És nem tagadja, lentebb leírta, analóg műszerrel és szóppal is mért. Ezt a nagy feszt meg valahogy lereagálták az akkuk, nekem is furcsa, akár cellahibás is lehet, de azért nem vonom kétségbe a mérést, vagy a kolléga hozzáértését.

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: ejnye,
Nem szoktam  megunni, míg rá nem jövök a hibára.
Leírom, mit ellenőriznék.
Szisztematikusan újra végig kellene vizsgálni a lehetséges hibaokokat
FET bemenetű(nagy bemeneti ellenállású analóg műszer is szokott meglepetést okozni  kapcsoló tápnál, sok-sok évvel ezelőtt én is átalakítottam egy  műszert, mikor bejöttek a kapcsoló üzemű tápok, néha érdekes értékeket mutatott
Egy műszer mér és mutat, a kettő nem mindig esik egybe
Az akkuk jelenlegi állapotát kellene tudni egyenként és sorbakötve mérni labortápról , tölteni, közben töltőáramot mérni, majd műterheléssel ellenőrizni
Nem tudjuk, hogy az akkuk  eredetiek-e, illetve kerékpárhoz valók-e.,esetleg elcserélték. nem odavaló típusra
Külön sorolják az indító, üzemi és biztonsági(pl.riasztó) akkukat, Mindegyiknek más a töltési és kisütési karakterisztikája.
Régebbi akkut erősen megdöntve, leejtve az aljára ülepedett levált szulfátréteget beviszi a cellák közé, ha nem zselés.
A tápot nem ismerjük, legjobb lenne két (három)másik akkuval megvizsgálni, vagy műterheléssel ellenőrizni
Van olyan töltő, amelyik csak akkor működik helyesen, ha bizonyos nagyságú feszültséget érzékel(akku van rákötve).
Egyes töltők  akkunként  15 V feletti feszültséget is produkálnak. cellánként akár 2,7 V feszültség  is lehet a töltés egy-egy szakaszában
Lehet, hogy az ismeretlen töltő 36 V-os akkukhoz való, a szekunder elkó feszültségértékéből esetleg  lehet következtetni, a paramétereit érdemes ellenőrizni, mint ahogy az optocsatoló helyes működését is. 
(Az optocsatolók többféle csatolási tényezővel kerülnek forgalomba.)
Ha időközben az akkuk megnyekkentek-akár a nem odavaló töltőtől-helytelen mérési eredmények adódnak.
Az is lehet, hogy több, szerencsétlen körülmény  eredője a rendkívül furcsa mérési eredmény.
Előbb-utóbb  meg lesz a hiba/hibák okozója, egy-két napig félretenni és ismét nekifutni

A Rádiótechnika 2020 februári számában  Hriczó István tollából négy oldalas cikk olvasható a kerékpár akkumulátorok kiválasztásáról, kezeléséről, egyéb rejtelmeiről.

Bálint

.

0

Vote up!

You voted ‘up’

kipcsak

3

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Szia!
Nagyon okos dolgokat mondtál, de mintha nem lett volna még a kezedben ilyen töltő. Ezek két dolgot figyelnek: az áramot, és a feszültséget. Az 50V-os töltő a 24V-os akkura kapcsolva azonal tiltja a kimenetet, akkora áram indulna meg. Talán nem is szekunder oldalon szabályzott le, hanem már primer oldalon. Ha pedig nem az akku kapcsaira volt kötve a szkóp, hanem a töltő kimenetére a hosszú töltőkábel előtt, akkor biza láthatóak azok a szőrök.
Szóval előbb ismerd meg a mérési körülményeket, és aztán fikázzál.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Előbb olvass és utána kötözködj!!!!
50 volt DC mért!!!! ÖTVEN VOLTOT... Sikerült elolvasni? Nos ezt nem csak úgy mérte, hanem a szerinte átmeneti ellenállás nélkül sorosan kötött 2 db 12 voltos ólom-savas aksikon. Nos ezt "fikázhatod"!!!!
Tudom jól, hogy az impulzusok a tiltás végett vannak ott. Az áramkör próbál indulni, de letilt. Ez nyilvánvaló, minek is írtam, írta volna bárki is...
De, ha eddig nem olvastál, akkor olvasd el még egyszer! 2x12 volt kapocsfeszültségű akkura 50 voltot nem egyszerű rákényszeríteni! Ott igen komoly áramok kezdenek el folyni. Én csak tippeltem, hogy 100~1000C nagyságrendűek. (Akkunál tudod mi a "C"? Ha nem, akkor olvass utána!)
10 amperórás az akku, az ott 1000 uszkve 10000 amper lenne. Nos annyit mi tud kiadni, de mi tud elviselni?
Nos ez az a blődség, amit ő "mért", majd el is hitte, és itt közre adta, és mindenki elhitte.
Az igazság szerint sokkal hihetőbb, hogy egy Elfet látott egy Unicornison lovagolni az égen...
Egyébként meg ne beszélj/írj csúnyán! Én sem teszem, mert büntit kaptam érte.

Ui. Te írtad a "töltő figyeli az áramot"
Nos akkor Attilacsep! Kérdezd már meg a töltőt, ha te egyszerűen nem mérted meg, hiába kértem kétszer is.... hogy mekkora volt a töltő áram, amikor az 50 volt DC-t mérted az akkukon (a szőrök nem érdekelnek...Csak az áram!)!!!!!!!!???????

3

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Bocs, Mosószaki! 44 év alatt legalább mérni megtanultam, és nem vagyok hívő.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Tudsz te emberi hangon is beszélni, vagy mindig ilyen hiszterikus rohamok jönnek rád? Szerintem kevés volt a pihenő...

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Tudok hát!
De amikor akkora blődséget állít egy szakember, hogy a mérő összeállítása hibátlan és az akkupakk hibátlan, mégis 50 volt DC kapocsfeszültséget sikerült mérnie 24 volt DC kapocsfeszültség helyett, hát akkor nem...

Rákérdeztem, biztosan nincs átmeneti ellenállás? Válasz: "Nincs a mérőelrendezés hibátlan"

Tehát ezek szerint a hibátlan akkuk képesek a 2.xx valamennyire felemelni a kapocsfeszültségüket csak úgy passzióból a topikindító szerint, és ezek szerint szerinted is, mert egy apró szakmai betűt sem írtál le!

Ekkora baromság hatására mit vársz?

Még egyszer leírom! Nem mért töltő áramot 50 volt kapocsfeszültségnél!!! 3x kértem rá!

Hogy te is megértsd... Ha mérte volna a töltőáramot 50 voltos kapocsfeszültségnél, hát most okosabbak lennénk!
Mert, ha ilyesmit mér: Feszültség ~50 volt DC, áram: ~ 0.0 > 0.1 amper. Akkor tudnánk, hogy vagy az akkuk (állítólag használhatóak) vagy a mérőelrendezés volt hibás!

De neeemmmm!! Nem mért.

 

1

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano's picture

Kicsit segítek Mosószaki !
A töltés SI egysége a coulomb , jele C .
A definíciója szerint egy amper áram esetén egy másodperc alatt átfolyó töltésmennyiség .
Mértékegységei : A*s , (amperszekundum) és az A*h (amperóra)
Kérdésem , hogy : "Hány A*h (amperórás) aksik vannak benne az elektromos kerékpárban ?

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: analóg műszerrel kellene mérni, mert a nem kellően szűrt kimenet meghülyíti a digi műszert

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia!
 Nagyon köszönöm az értelmes hozzászólásokat, ahogy Te is teszed. A "szőrözőkre" inkább nem reagálok. 
Analóg műszerrel mértem, még a 70-es években építettem magamnak, azóta is a legmegbízhatóbb műszerem.
Mivel én sem értem, mi lehet a gond, ezért írtam le, amiket tapasztaltam. Azt gondolom, hogy ha egy 50-60V körüli egyenfeszültséget mérek, az akkuk kapcsain nem igazán van helye ilyen (csakazért is!) szőröknek. Szerintem itt, az egyen kimeneten még a kitöltési tényező sem igazán számít.
Az akkuk biztosan jók, mert járnak a bringával, csak külön-külön töltötték idáig a két akkut.
   Viszont!!! Ma derült ki, hogy ez nem az eredeti töltője a bringának (bocsánat: kerékpárnak--- nehogy megszóljanak...), hanem valami lomisnál vették, hibásan. 
Ez egy új megvilágítása a dolognak, amiről nem tudtam idáig. Ráadásul éppen ma hoztak be egy másik kerékpártöltőt a hozzávaló akkukkal, és azt meg tudtam csinálni. Abban viszont 3 akku volt, és a 42V-os (összesen a 3, mielőtt megszólnának) akkukat szépen tölti.
  Végeredményben az (így, utólag) a véleményem, hogy az említett töltő nem 24-V-ra készült, lehet, hogy egy3 vagy 4 akkus kerékpárhoz. Ebben az esetben viszont valaminek füstölni, vagy izzania kellene. Lehet, hogy az akkuk sem állnak a helyzet magaslatán, de végülis járnak a járgánnyal. Sajnos semmilyen adatlap, felirat nincs rajta. Csak azért írtam le, nehogy valaki még azt mondja, hogy olvasni sem tudok.
Köszönettel a mindig hasznos, és értékes hozzászólásaidért!
Üdvözlettel: Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

hcs

A panelon lévő IC egy ellenállás osztóval szokta figyelni a kimenő feszültséget. Kb. mint az LM317-es feszültség beállítása. Ezeket az ellenállásokat próbáld megkeresni, és az értékük valamint az IC adatlapja alapján kiszámolható a töltő eredeti kimenő feszültsége is (szerintem).
Sok sikert.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Nem mértél töltőáramot, nem néztél jelalakot. Az ilyen impulzusoknál pedik kellene.
Ha nagyobb feszültségű a töltő, akkor létezhet a viselkedésére magyarázat.
Az akkuk kicsi feszültsége leállítja a működését, és ezért pulzál.
 

1

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia! 
Ez már konstruktívabb hozzászólás, köszönöm. 
Nem pulzál az 50V-os egyenfeszültség, stabilan áll, de szkóppal nézve a vizszinte vonalra (az egyenfeszre)  "ráül" az a bizonyos ...nem merem kimondani. Ezzel együtt a szakirodalom is ismeri ezt a bizonyos kifejezést. Ezeket szokták szűrni a pf-es kondikkal.
 A két akku kiemelve, nem oxidos, asztalon javítom a töltöt, és töltöm (tölteném) az aksikat, amik egy sima 12V-os töltővel szépen tölthető külön-külön, így használják hetek óta, de ezt a töltőt csak most szerezték hozzá.
  Megérne egy misét megtudni,hogy miért nem úgy működik ez a rendszer, mint egy hagyományos gépkocsi akku és a töltője. Ismereteim szerint, ha egy mondjuk 24V-os töltőt rákapcsolok egy 12V-os gk-akkura, ami egyébként indítja az autót, még ha kicsit gyengébb is, akkor ott valami füstölni fog. Javítottam már nagyon sok töltőt, ilyet is, olyat is, de ezt akkor sem értem...
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Mit is szokott a "Tanár úr" mindig beidézni????

Ja! A mérnök mér! Én hozzátenném, a disznó meg szőrös.

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: az ólom/zselés akku nyugalmi feszültsége -töltés után- 2,1 V,   cellánként
A  folyamatosan töltött akku(riasztó, készenléti) töltési  feszültsége 2,3 V, a szakaszosan töltötté 2,7 V max.
Az újabb gk akkukat  14,4 V feletti feszültséggel  tölti a generátor

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

zsugori
zsugori's picture

szia
kb a zárójelbe
36voltosé 42v üres járatban világit mind, majd csak a piros mikor tölti (47v kész zöld) ,csak ebben egy piros van és egy kétszínű zöld piros
R4 se mindegy

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia!
Ebben is, lehet, kicsit pontatlanul fogalmaztam. Tehát a Power LED csak piros, a másik üres járásban zöld (ekkor normális a kimenő feszültség. Ha rákapcsolom az akkut, akkor ez a második, kétszínű (charge) LED átvált pirosra, és fölmegy a töltőfeszültség 50-60V-ra.
Üdvözlettel:
Attila
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

zsugori
zsugori's picture

az már 48 voltosé 4db akkuhoz

0

Vote up!

You voted ‘up’

N3szt0r

50V nagyon nem jó. 12V os akku gondolom ólomsavas vagy zselés, de semmiféleképpen nem lion. Már pedig az ideális töltőfeszültség 13,5 és 13,7 között van (akku függő). Némi extra élettartamot ki lehet facsarni belőlük, ha csak olyan 13.3 környékén van a töltő feszültség. 

2 akku nál soros kötés esetén a 26V reálisnak tűnik. 50V al csak kiszárítod az akukat és halálba mennek.

3 ötletem van:
1: akkuk halottak és túl sok áramot akarnak hirtelen magukba szívni
2: feedback áramkör gatter és valamiért nem szabályozz rendesen.
3: beépített tranzisztor kompatibilis volt?

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia!
A pontos tipusát per pillanat nem tudom, de FEt-et tettem bele P6N80, ha jól emlékszem. Az IC-je 3842 volt, a Source ell-k 2.2 ohm paralell 0,51 ohm-al. Ez nem pontos, mert ezek az értékek nem voltak, így olyan 0,45 Ohm lett beépítve.
 Az akkuk szerintem jók, mert mint mondtam, jártak a kerékpárral. Arra gondoltam (többek között), hogy inkább gyengék, és ezért tud fölszaladni töltéskor a feszültség. Amit nem igazán értek, az a 10V körüli "szőr" az akkuk kapcsain. Két akkun össz kb 20 V. Nem lehet, hogy ez "csapja be" a műszert? És a CHARGE LED miért piros töltéskor? Nem akkor kellene világítania pirosan, ha kevés az akku feszültsége, és zölden, ha feltöltődött?
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Ha mértél volna töltő áramot, akkor tudtál volna az akkupakk komplett belső ellenállására következtetni. De nem mértél.
Esetleg egy akkuállapot tesztet párdarab 10C árammal terhelő fogyasztóval. (Pl fényszóró izzók.) De ezt sem tetted meg.
Lehet, hogy azok az akkuk már csak ólomnak jók, de energiát tárolni nem.
De te tudod.. Mérsz hülyeséget és elhiszed.
Lásd feljebb!

3

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Szia!

A hatalmas szőr lehet a kimenő kondenzátor miatt, vagy tényleg halódnak az akkuk. 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia!
 A kimenő kondit kicseréltem még anno, de nem változott a helyzet. Szerintem is az aksik halódnak annak ellenére, hogy "még működnek", csak rövid távon. De a végső konklúzió, mivel nincs adatlap a töltőn, az lehet, hogy nem ehhez a kerékpárhoz tartozik. köszönöm a hozzászólást és a tanácsokat.
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

kipcsak

Kössél már rá legalább nyolc akkut és mindig vegyél le egyet, ha elkezd tölteni akkor azt jegyezd meg. Már a kondenzátorok is árulkodnak és rajzot is kaptál akkor is a ledekkel foglalkoztál.
Fénykép is jó lett volna mert már én is javítottam sok lomis töltőt.

Ezeket a töltőket a legegyszerűbb javítani igaz van kétféle, van amelyik csak terhelésre indul. Ventilátor van benne? ha nincs akkor gagyi.

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep

Szia! 
Nincs ventillátor, vagyis gagyi. Közben az ÜF szerzett egy másik töltőt Az is 12V-os, így most azzal tölti külön-külön. Ha neki így is jó, nem erölködöm. Csak kár afáradságért, az enyémért is, meg azokéért is akik egyáltalán foglalkoztak érdemben a témával.
Köszönet Nektek!
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content