You are here

Kazetta felvétel minősége

78 posts / 0 new
Last post
mctibi12

Sziasztok! Ebben a témában kezdőként kérdezem hogy egy üres kazettára tudok-e olyan szép hangminőségben felvenni mint ahogyan ez annó a műsoros kazettákra történt?

[AIWA AD-F260 deckem van]

Comments
gbenyov
gbenyov's picture

Szia mctibi12!
A válaszom egyértelmű: NEM!
Ha tök egyszerűen fogalmazhatok, akkor CSAK azért NEM, mert Neked talán egy 50.000 forintos eszközöd van, "Nekik" meg 50.000.000 forintos, minimum.
A kollégák már felsoroltak pár dolgot. Ha szélsőségesen fogalmazok ismét, akkor Neked még egy "síma" csatlakozód sincsen otthon, ami ne rontaná a minőséget.
A sok kicsi meg sokra megy.

De vígasztalásként üzenem: Lehet törekedni rá.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Edmundson
Edmundson's picture

Sziasztok!

Azért az a másoló gép nincs 50M Ft, de még 20 sem. Viszont nem azért drága mert olyan jó, hanem azért mert ipari sokszorosításra alkalmas. Sajnos van pár olyan gyári műsoros kazettám ami siralmasan rossz minőségű. Ritkaság az ami tényleg jó is.

Másrészt a szalagnál van egy örök dilemma: Jel/zaj viszony vagy sávszélesség?
Teljes kivezérlésnél a szalag frekvenciaátvitele pocsék viszont nagyon jó a jel/zaj viszonya. A jó sávszélesség (>15-18kHz) csak -20dB-es kivezérlésnél érhető el, itt viszont a jel/zaj viszony pocsék (a 0dB-es kivezérléshez viszonyítva 40-50dB helyett csak 20-30dB). Jó kompromisszumot kell kötni és jó, lehetőleg króm vagy metál szalagot kell használni.

A topik nyitónak azt javaslom, hogy olvasson utána a BIAS, EQ, LEVEL fogalmaknak mert ezen múlik minden. Ha a magnón ezeket nem lehet állítani, akkor mindegy de ha lehet,  akkor kell is!

Üdv.

5

Vote up!

You voted ‘up’

braunv

Sziasztok! Teljesen egyetértek Edmundson által leírtakkal    BIAS, EQ, LEVEL paramétert a felhasznált szalaghoz  a kívánt mértékben be tudjuk állítani  természetesen
nem vasoxid szalagra gondolok akkor kiváló minőség érhető el !Nem kell ehhez csúcs márka de nem árt a szinkronmotoros szalag mozgatás! Üdv! 

1

Vote up!

You voted ‘up’

Guest
Guest's picture

Üdv!
Amit lcsaszar említ a hozzászólásaiban, nevezetesen valami "kontaktmásolási eljárást", annak a neten semmi nyomát nem találni.
Viszont annak igen hogy a műsoros kazetták ipari szintű gyártásánál egy analóg vagy digitális master lejátszót alkalmaznak akár 20 slave magnóval készítve egy időben a másolatokat. Mindezt akár 128 szoros sebességgel a normál lejátszási sebességnek. Ennek megfelelően az előmágnesező freki pár MHz nagyságrendben van minden egyéb felvételi paraméter az aktuális felvételi sebességhez igazodik.
Két gép az Otari-tól:
http://www.otari.com/support/vintage/dp33/index.html
http://www.otari.com/support/vintage/dp75/index.html
És egy "gépsor":  https://www.machine-recycling.com/Full-Machines/Complete-Machines/Welders/Cassette-duplicator-digital-bin-20-slaves-system.php6
Egy ma is működő Csehországi cég "gépkészlete: https://store.headlessduplicatedtapes.cz/studio-equipment/
Egy kiadvány a '70-es évekből benne szintén nem olcsó profi berendezésekkel:  https://www.americanradiohistory.com/Archive-All-Audio/Archive-Studio-Sound/70s/Studio-Sound-1977-08.pdf
És végül egy video a teljes gyártásról:  https://youtu.be/2e1ih_q7MWg

2

Vote up!

You voted ‘up’

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó's picture

A kontaktmásolás a filmiparhoz tartozik, az az eljárás, amikor a negatív filmet egyszerűen ráteszik a pozitív nyersfilmre, és megvilágítják. Így a két film emulziója érintkezik "kontaktál", és az élesség is kifogástalan lesz, mert nem rontja semmilyen optikai hiba.

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Szia!

Nem kevertem össze a magnószalagot a mozifilmmel. Saját szememmel láttam ilyen kontakt elven működő szalagmásolót, még a 80-as években. Ezeknél az ipari gépeknél a mesterszalag nem közönséges magnószalag, hanem nagy koercitív erejű speciális szalag. Ez van az egyik tekercsen, mondjuk egy adott 30 perces műsor (ami valójában 2 x 30 perc, mert a visszairányú sávot is tartalmazza visszafelé, tehát a szalag teljes szélességét egy menetben készíti el). A 30 perces műsor többször egymás után van rajta, talán százszor is. A másik tekercsen a normál vasoxid magnószalag van. A két szalag egy ponton együtt fut, összeér. Ezen a ponton nagyfrekvenciás mágneses térnek teszik ki speciális fejjel. Amikor a vasoxid szalag elválik a mesterszalagtól, akkor átmágneseződött a mesterszalag tartalmával. Ezután felszabdalják, befutó szalaggal látják el, feltekercselik, berakják a kazetta shellbe. Minden műveletet gép végez. A gyári szalagok általában vastagabbak, mint a 60 perces bolti üres kazetták szalagja.
Egyébként időnként normál felvételnél is megfigyelhető a kontakt átmágneseződés jelensége. Pl. ha a szalag elején műsor nélküli rész van, majd a zene egy zenekari tuttival kezdődik, ez már a műsor nélküli részen is hallható kb. fél másodperccel korábban, egész halkan.
Ahol ilyen módszerrel másolnak, előre beállítva a Dolby-B-t, azok a kazetták igen jól tudnak szólni.

Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

braunv

Szia ! Itt valamit nem értek ,ezt "A két szalag egy ponton együtt fut, összeér. Ezen a ponton nagyfrekvenciás mágneses térnek teszik ki speciális fejjel. Amikor a vasoxid szalag elválik a mesterszalagtól, akkor " most akkor melyik a lényeges hogy egymás mellet fut a két szalag  vagy a speciális nagyfrekvenciás tér mert a kettő együtt valahogy nem igazán stimmel kérlek tedd ezt érthetővé !  Mert egy filmet ezzel a logikával átlehet másolni de itt ezt nehezen tudom elképzelni ,de mindenre van magyarázat ezt szeretném tudni !

0

Vote up!

You voted ‘up’

PushyG

Üdv!

Az alábbi leírás után már érthető...
A mester szalag a nagyfrekvenciás mágneses mezővel nem mágneseződik át, ellenben a másolat igen. A mester szalag úgy viselkedik, mint egy "lyukszalag", így rajta a hasznos jel "inverze" van, és ez alapján kerül át a jel a másolatra a nagyfrekvenciás mágneses mező által.
Zseniális...

Gábor

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Szia!

Amit leírtam, arról többek között itt lehet olvasni:

https://books.google.hu/books?id=7WrCSCqMk5gC&pg=PA199

https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.2946750

https://en.wikipedia.org/wiki/Print-through#Video_recording

https://scienceon.kisti.re.kr/srch/selectPORSrchPatent.do?cn=USP2001056239929

Annyiban pontosítanám a korábban általam leírtakat, hogy léteztek más elven működő duplikátorok is. Leggyakoribb a dán Lyrec loop-bin duplikátora volt, ahol tényleg felvevőfej írt a szalagra.

Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

Guest
Guest's picture

A legtöbb információ a Wiki-s linken olvasható beleértve a hivatkozott irodalmakat is.
Azért azt fontos ezen linkek alapján kihangsúlyozni: Ezen eljárással video kazettákat sokszorosítottak amelyeken a videojel frekvencia modulációval van rögzítve és a hangsáv minőségén nem sok "rontanivaló" az eljárásból fakadóan. A HI-FI hangos kazettákon a fő hang szintén FM.
A topik témáját képező kompakt hangkazetták sokszorosítása nem ezzel az eljárással történt, ezért is nincs erről fellelhető információ.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó's picture

elképesztő! nem hittem volna, hogy ilyen van!
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse

Szia!

Jó kis linkek, ezekben el lehet veszni... :) A PDF-ben a Quad 405!!!!
Találtam én is párat, bár sok mindent láttam már, de úgy néz ki, sok mindent még nem! :)
https://www.youtube.com/watch?v=2CE_zmpHcWQ
Ha már ilyesmi, akkor az alap az Elemi ösztönből:
https://www.youtube.com/watch?v=eRSDp1JI5BQ
Illetve egyéb agyament magnók:
https://www.youtube.com/watch?v=fChP9dekpaY
https://www.youtube.com/watch?v=RJo13FP4UpI
Ezen is kihaltam:
https://www.youtube.com/watch?v=ntV8gUsbIsk

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Sziasztok!

Én ilyet nyüstölök.
Sony TC-186SD
Nekem nem kell jobb. Volt Marantz oda-vissza játszósom, de nem tetszett a hangja, bár külalakra sokkal szebb volt. Ez a Sony olyan, mint a tank, csupa vaslemez meg öntvény. Ami érdekes benne, az a bekapcsolható Limiter. Ez tulajdonképpen lágyan lekerekíti a +3dB feletti csúcsokat, nem durván lenyesi, amitől bántóan szólna. Megfogja a szintet, mielőtt még túlvezérlődne a szalag. Élő felvételnél, beszédnél hasznos. Egyébként óriási lendkerék, minimális műanyag.
Ez az alsó középkategória. A rajta készült felvétel nem tud úgy szólni, mint egy jó műsoros kazetta. Ha ugyanazt felveszem orsós magnóra és kazettára, visszahallgatva jól érezni a különbséget.

Üdv, lcsaszar

2

Vote up!

You voted ‘up’

miklós

Szia nekem is van egy ilyen , de az enyém nordmende névre hallgat , tompa a felvétel , eddig félreraktam most elővenném , kinek van még ötlete ehez  ? Talán segítene , köszöni miklós

0

Vote up!

You voted ‘up’

miklós

Kösz a segítség , a fiam most egy sony tx fx 210  és egy 211 használ átvevésekhez , ezek jobban szólnak , ami egységeket felismertem , azokatturbóztam , pl a kijelzőn gyorsítottam , ha kell írok ezekről ,  ha valaki tud ezek rajzairól , segítséget elfogadok

0

Vote up!

You voted ‘up’

guriga
guriga's picture

Úgy látom neked jobb a füled mint a magnóid, hát vegyél tényleg magnót, mert amiket itt emlegetsz az kocsmába való.
Rajz irányába te is léphetnél nem kéregetni kell.
https://www.google.com/search?q=sony+tc+fx+210&client=firefox-b&source=l...

Sőt még a szomszéd tanyán is van.
https://elektrotanya.com/sony_tc-fx210.pdf/download.html
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Szia! A kazettás magnóknak két nyűgjük szokott lenni:
1. Tompa felvétel, azaz nincsenek magas hangok
2. Nyávogás, sebesség-ingadozás

A tompa felvételnél először a fejet kell megtisztítani. Én erre fülpiszkálót használok, aminek egyik végét alkoholba mártva a szalag haladási irányában végig dörzsölni a fejet. Utána a másik száraz végével le kell törölni az alkohol maradékot.
Ahhoz, hogy a fejhez hozzá lehessen férni, lejátszásba kell kapcsolni. De ezt csak akkor lehet, ha bent van a kazetta, VAGY ha a felül levő pöcköt benyomjuk. Ehhez azonban le kell venni a kazettafészek ajtaját. Célszerű kis fogorvosi tükörrel megnézni, hogy mennyire kopott a fej. Ha homorú a közepe, akkor csere.
A magashiányt ritkán okozza az előmágnesezés hibája, az nem szokott csak úgy elállítódni. Maximum optimalizálni lehet a különböző kazetta-típusokhoz és márkákhoz. Ha a közvetlenül előtte készült saját felvételt játsszuk vissza, akkor a réshelyzet is megegyezik, a magasak jók kell, hogy legyenek, ha a fej nem kopott. Nem szabad tekergetni az előmágnesezést.

A nyávogás oka legtöbbször a szoruló kazetta. De lehet a felcsévélő oldali kuplung is elállítódva.

Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

atis76
atis76's picture

Sziasztok!
Egyszerü a megoldás normális decket kell venni, nekem Aiwa ad f 770 van , de csúcs a 990 .
Röviden ennyi

üdv:atis76

0

Vote up!

You voted ‘up’

guriga
guriga's picture

Jó választás, az Aiwa-nak van a legszebb hangja, még a ferde ledes 220-as is jobb volt. Én csak az Aiwa AD-F640-ig jutottam. Lágy kellemes hangja volt, igaz érteni is kellett hozzá.
Általában két három magnóm volt másolásból éltem, igaz bő harminc éve. Na jó volt azért becsületes szakmám is, ez csak mellékes volt.
A többi magnó szikár kopogós volt, de kellett ezekhez normális kazetta is.
Sokan azt hiszik és várják el a polimertől mint a maxell metál kazettától.

1

Vote up!

You voted ‘up’

atis76
atis76's picture

Szia!
Ez a színtiszta igazság , amit irtál!

üdv:atis76

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Szia!
Ha tiszta, és rendesen működik, a fej is jó, akkor nem lehet rossz a felvétele.
No persze jó kazetta is kell hozzá.

0

Vote up!

You voted ‘up’

guriga
guriga's picture

Megint beleugrottál egy szunnyadó topicba. Ezekben segítségre várnak nem arra hogy a saját nyűgödet belevidd!
Nyiss magadnak egyet!

Közben átnéztem a topicot beleférsz, ha általánosságokat akarsz megtudni.
Meg kell pucolni be kell olajozni, és ha jó a kazetta akkor működnie kell. Magnó javításban nem lehet tanácsot adni, magnózni tudni kell.

1

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: ha nem kopott a fej, az előmágnesezést kell a kazettához állítani.
A kivezérlés max +4dB-ne haladja meg

Bálint
Régi kopott, sokat játszott , gyenge minőségű kazettánál is tompa a hang

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: igen széles volt a minőségi spektrum, hallottam amerikai stúdióból kazettát, nem LagziLajcsi minőség volt

Bálint

2

Vote up!

You voted ‘up’

braunv

Sziasztok ! Úgy látom vannak itt FAN -ok akik a realitásokat nem igen tudják elfogadni ! Üdv!

0

Vote up!

You voted ‘up’

gbenyov
gbenyov's picture

Szervusz braunv!
Tájékoztatnál-e bennünket az elfogadható "realitásokról" a jó gyári minőségű kazettás felvételek készítésével kapcsolatban?

0

Vote up!

You voted ‘up’

braunv

Szia ! Most látom hogy van itt egy nekem szóló kérdés ! Nos mik a realitások  , természetesen ez sokféleképpen  értelmezhető más egy egyszerű felhasználó részére és más egy stúdióban  ! Egyszerű felhasználó ha a szintet és az előmágnesezést és talán a frekit tudja beállítani akkor egy jó minőségi szalagon  igen
jó minőségi felvételt tud készíteni  de ehhez már  egy kicsi hozzáértés is kell ! Viszont az a helyzet hogy ez a lehetőség más árkategóriájú  készülékek jellemzője ! Talán így érthető  a realitások !

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Nos igen. Mint Inhouse szaktárs írta lentebb, egy gyári kazetta hihetetlenül jó tud lenni. Meg hihetetlenül rossz is. Ahhoz, hogy jó legyen, kell a jó master felvétel (nyilván soksávos analóg stúdiómagnón), és egy profi másológép, nem magnó! Azt hiszem, a szalag is speciális, nagyobb a koercitív ereje, mint a kommersz kazettákban levőnek. A Dolby B is gyorsmásolással kerül rá, nem fej által.
Ezzel szemben léteznek igen jó félprofi és stúdómagnók, és jobb kazetták. Sajnos a mechanika (ami részben a kazettába van építve) fizikailag nem teszi lehetővé a szalagsebesség-ingadozás leszorítását egy bizonyos határérték alá. Másrészt a sávok elhelyezkedése és szélessége behatárolja a maximális kimenő jelet, miközben a zaj adott. A bal csatorna mindig rosszabb, mert az van a szélén. A szalagsebesség behatárolja a felső határfrekvenciát. És még sorolhatnám.
Stúdióban nem használnak 19.05 cm/s vagy annál kisebb szalagsebességet, és negyedsávos fejet, pedig ezek otthoni felvételnél az alapot jelentik, és a kazetta ezektől is igen távol van. Abból kell kiindulni, hogy a műsorjel minden másolás során romlik: élő zene - mikrofon és keverőpult - stúdiómagnó vagy digitális rögzítő - hanglemez mastering - pressing - lemezjátszó - erősítő - kazettás felvétel - kazettás lejátszás. Csoda, hogy marad valami az élő zenéből.
DE: vannak nagyon jó márkák (Tandberg, TEAC, Onkyo, Studer, Nakamichi, stb.) és vannak egészen jók (Sony régebbi modelljei). Kazettáknál ugyanez a helyzet (TDK, Agfa egyes típusok), sajnos újonnan nehezen beszerezhetőek.
Összegezve: egy jó márka, jól beállítva és karbantartva, jó kazettával, jó hanglemezről (!) igen jó felvételt tud produkálni. Szándékosan nem CD-t írtam.
Én is hallgatok saját kazettás felvételeket, és nagyon élvezetesek, persze benne van némi nosztalgia is.

Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

grofzero
grofzero's picture

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano's picture

Szia
Akik mono URH rádión szocializàlódtak azoknak a sztereó kisérleti.adàs forradalmi volt .Vagy egy kvadrofon adàs a Serengeti Nemzeti Parkból az éjszaka hangjaival,a hiénák hangjával,nos az maga volr az élmény . Így a BRG M11 szalagos ês kazettàs magnója is . Így is lehetett pl.  a màsolàst megoldani az MK23 hordozható kazettàs magnó részére . Az mp3 az màs . Mint a cd,dvd, steril hangzãsa is .

0

Vote up!

You voted ‘up’

SSDS

Szia! A válasz igen! Jó magnetofon Deck kell hozzá amely megfelelően karbantartott, jó minőségű kazetta, megfelelő kalibráció (Level, EQ, BIAS) és a kazetta paramétereinek megfelelő maximális kivezérlési szint ami lehetőleg nem magasabb mint a referencia 0dB(m), hiába tűr el a mágnesszalag nagyobb elektromágneses fluxussürüséget (nWb). 

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar

Sziasztok!

Régi kazettás-magnó használó és párti vagyok. A válaszom, hogy a műsoros kazetták egy speciális gépen készülnek, ami nem is hasonlít egy magnóra. Teljesen más a működési elve. A szalag egy "master" speciális szalaghoz van szorítva, és az mágnesezi át a rajta levő műsorjellel. A két szalag több méter per másodperc sebességgel fut. A "master" szalag végtelenített, a kész műsoros szalag így szakaszonként tartalmazza a műsort. Felmágnesezés után felvágják, és berakják a kazetta "shell"-be. A hangminősége nagyon jó - is lehet, az eredeti műsorjeltől és a másológéptől függ. Nyilván itt nem lépnek fel a fej jellemzőiből származó hibák. Előmágnesezés sincs.
A házi magnók korlátja a magnófej, illetve a nagyon keskeny hangsáv. Továbbá a kis átmérőjű hangtengely, a szalagfeszítés kezdetleges megoldása, és az ebből eredő nyávogás. De azért ki lehet hozni egészen jó készülékeket. Mindenesetre Dolby nélkül 50 dB jel/zaj már jónak számít, és nem -10dB-en (mint az orsós magnóknál), hanem -20dB-en a 30Hz-15kHz -3dB-en belül már igen jó. Dolbyval és mindenféle trükkökkel lehet javítani, de az meg is hallatszik.

Üdv,

lcaszar

2

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse

Szia!

És mivel írják fel a mesterszalagra az anyagot?

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

0

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse

Szia!

Köszönöm. Kár, hogy ezt a cikket nem közülünk csinálta valaki, így érdemben nem sok műszaki információt ad.

0

Vote up!

You voted ‘up’

nayan

Helló! Egy jó kazettás deck használatával, egy krómos kazettára sokkal jobb minőségben tudsz felvételt készíteni, mint a régi műsoros kazetták voltak. Sajnos régen néhány kivételtől eltekintve csak normál kazettát használtak és gyorsmásolással készültek, többszörös sebességgel, így a hangminőségük nagyon gyatra volt. Egyszerű rádiós magnóval lejátszva még elfogadhatónak tűnt, de decken és jó erősítővel, hangfallal már értéktelenek voltak.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse

Szia!

Annó egyszer vettem valami ismeretlen amerikai együttes kazettáját. Érdekes volt, mert talán megsemmisítés elől menekülhetett meg, a tokja át volt fúrva, de a kazetta nem. Sok fajta volt az eladónak, egyet vettem próbára. Soha nem hallottam kazettáról olyan jó minőséget, sem előtte sem utána. Nem a piacos kazettákhoz képest, voltak gyári jó minőségű darabjaim. Érthetetlenül magas volt a kivezérlése, kiakasztotta az Aiwa 260-as és a Teac deckem kivezérlés jelzőjét is, de egyáltalán nem volt torz. Alig volt zaja és korrekt mély és magas átvitel jellemezte. Maga a zene nem tetszett igazán, de többször meghallgattam, mert nem hittem el, hogy kazettára lehet ilyet felvenni. Próbáltam a végére az üres részre felvételt készíteni, de semmilyen beállítással nem hozott igazán értékelhető eredményt. Nem tudom milyen szalag volt és hogyan csinálták, de szerintem ilyet házilag gyári üres kazettára nem lehet.
Voltak amatőr próbálkozások, építettek páran VHS kazetta felvágó és orsózó gépet és gyártottak maguknak spec kiváló minőségű, egyedi kazettákat annó. Arra már nem emlékszem, hogy kellett-e hozzá belepiszkálni a deck-be, vagy a gyári kezelőszervek elegendőek voltak a korrekt felvételhez/lejátszáshoz...
Látott valaki élőben VHS szalagra rögzítő hangfelvevőt? (nem Hifi VHS magnót, ami a videó mellé sztereó sávot rögzített)

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Hello!
Haverok szinten üzték a radios studio szalagok szeleteleset, nekem nem volt magnom hozza, de ugy remlik, hogy törölni sem lehetett normal keszülekekkel, sokkal nagyobb energiak kellettek a kezelesehez...
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

cssztivi

Hát igen. Meg azok 19 sebesség alatt nem igen mentek. Mi a BRG-ben Sonocolor, BASF,meg Scotch szalagokat használtunk mérésre. a vidóhoz meg a Memorex volt a hozzáférhető legjobb. Még van belőle, nem nyúlik nem fodrosodik, és a minőség is szuper.

http://retronom.hu/node/13097

0

Vote up!

You voted ‘up’

nayan

Helló! Nyugaton készítettek krómos kazettára is normál sebességes felvételt kitűnő minőségben. Nálunk talán csak a Polimer normál szalagot használták gyári műsoros kazettáknak a nagy másológépeken. A kisüzemi kazetta készítésnél meg rengeteg gyorsmásolós magnót raktak össze,azokkal gyártották a kazettákat tömegével. Itt a minőség nem számított semmit sem.

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano's picture

Szia !
A szomszéd asszonynak készítettem egy szám erejéig VHS kazettára hangfelvételt (  "Az oroszlán lejön a hegyekből"  : D ) (Nem HIFI VHS felvétel  ) Borzalmasan gyenge minőségű volt .

0

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse

Szia!

Nem írtad, hogy mivel vetted fel, hogyan, de nem véletlenül csinálták ezt anno, nem a rossz minőség okán.

0

Vote up!

You voted ‘up’

atis76
atis76's picture

Szia!
Vegyél hozzá metál szalagot azzal max 17khzig megy fel ,ennyit tud a deck.
üdv:atis76

0

Vote up!

You voted ‘up’

PushyG

Üdv!

Általában az AIWA deckek tetején szokott lenni egy matrica, az akkor elterjedt kazetta típusokhoz illő BIAS fine beállításokhoz.

Az F260-asnál színekkel is jelölték.

Gábor
 

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

exGelkás
exGelkás's picture

Szervusz!
Amennyiben hibátlan a készüléked akkor:
igen.
Üdv:
exGelkás

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: és  ha  a  műsorforrás is jó minőségű, nem MP3, valamint a kazetta is jó minőségű

Bálint

 

0

Vote up!

You voted ‘up’

mctibi12

Eddig lemezjátszóról vettem át a kazettára de nem szólt elég tisztán. A deck nem 3 fejes így nehezebb normálisan beállítani. a BIAS gomb egyenlőre nem tudom mire jó, csak azt vettem észre hogy ha nagyon feltekerem akkor mármár recsegni fog a felvétel. Úgy tudom hogy minél sötétebb a szalag annál szebben szól, ami azért érdekes mert az eddigi műsoros kazettáim erősen barna szalagosak. műsoros CD is jó, mint jobb forrás?
konkrétan a mostani kazetta típusa Magnum D-60

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Jujj!
Az alapokkal sem vagy tisztában.... Művelődj!
http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM1509.HTM
http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM2113.HTM
http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM3011.HTM

A CD-DA, mint műsorforrás a mai digitális világban az egyszerű felhasználó által a hozzáférhetőség csúcsa.
Persze léteznek sokkal nagyobb felbontású és sokkal magasabb mintavételezési frekvenciával készült zenei anyagok is, csak hogyan jutsz hozzá.
A másik véglet meg a Gyárilag MP3-ból visszakódolt CD-DA... 
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Nem egszen, a CD ma már elég nehezen beszerezhető, keresgélni sincs értelme, amikor tele van a net és a stream szolgáltatások veszteségmentesen tömörített formátumú anyagokkal, amik sokkal könnyebben hozzáférhetőek már elég régóta, mint a CD. Tessék előbb művelődni...

0

Vote up!

You voted ‘up’

csakyt

Szia.
 Tömörített felvétel esetén, hogy lehet veszteségmentes?
Tibi

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Úgy, hogy erősen függ a hanganyagtól a tömörített méret, szélsőséges anyagoknál szinte nincs is sok különbség.
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

PushyG

Üdv!

Ugyanúgy, ahogy egy fájlt ZIP-be, ARJ-be, stb. tömörítesz. Kicsomagolás után ugyanazt kapod vissza. 
Ha nagyon pongyolán akarom megfogalmazni, akkor a veszteség mentes tömörítés lényege, hogy az ismétlődéseket kiválogatja az algoritmus, megjegyzi a helyüket, és csak egyszer menti el a mintázatát + a helyek tárolása kisebb helyet foglal.
A veszteséges tömörítés esetében különböző szűrő algoritmusokkal csak a hallás érzetet befolyásoló mintázatokat mentik el, a "többit" a visszaállítás közben generálják hozzá. Majdnem olyan, de mégsem...

Gábor

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Nézd meg, kibontva mekkora. És veszteségmentes

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Oksa, ezt nem tudtam, nem követtem. Milyen stílusú zenék vannak fent?
Pl az István a király, a Farkasok, a Krónikás fent van veszteség mentesen?

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Nem tudom, nem hallgatok ilyesmit, de valószínűleg.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Szomorú!
Akkor legalább tipp, link, vagy valami, hogy hol és hogyan keressem! Hisz te hoztad fel! Én nem is tudtam róla, de már felkeltetted az érdeklődésemet!

0

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

ncore és társai.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Jajjj!
De nagyképünek teccet lenni :-(
A segitseget kerö -sztem-epp azert tette az iskolapadba mert ismeri sajat ismereteinek hatarait!
Ha meg a magas lorol megy csak az "okitas", nem tesz jot az itteni hangulatnak sem-node a "Tanyai segitökeszseg" hirhedte valasat is csak növeli_mindannyiunk kàrära-de leginkabb pihe "érzi" a forgalom csökkenés anyagi visszahatàsàt :-(...

Kari

1

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Azért linkeltem, hogy tanuljon. A HFM anno egészen jól összefoglalta az elméleti, gyakorlati oldalát a kazettáknak.
Elolvassa és utána már ő fog oktatni.
Tehát jó tanuló anyagot linkeltem neki.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Nem a linkekkel volt a baj, hanem a körítéssel. Eléggé lenéző stílusod van.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki's picture

Valóban, az.
Ez nem konkrétan a topikindítóról, de konkrétan a hasonló topikok gazdáiról!
Mert számomra érthetetlen az a hozzá állás, hogy senki, de senki nem műveli ki magát a kedvenc elfoglaltsága (lásd: hobbi) elméleti alapjaiban.
Lehet ez az én világszemléletemből következő tulajdonságom, de ez van.
Lásd azt, hogy én unalom űzőnek Dávid Gyula előadás sorozatait nézem a részecske fizika, kozmológia, relativitás elmélet témakörökben.
És igen, tudatlan xxxxx-nak (nyeles ütőszerszám) tartom mert annyi fáradságot sem vesz magának, hogy a kedvenc elfoglaltságának elméletét megtanulja.
Az interneten minden fent van. Meg kell tanulni a jó kérdés feltevést és válaszolni fog a világháló.
De némi alapvető tudás-műveltség kll az embernek, mert, ha valaki benyögi, hogy "hét fátyol tánc", akkor arra "
Salome" a kapás válasz..
Ehhez nem kell a net, ezt tudni kell.
Tehát igen lenéző vagyok és ezt ki is fejezem.

2

Vote up!

You voted ‘up’

agressiv
agressiv's picture

Ki mondta, hogy ez a hobbija? Van egy problémája, aminek megoldásához kért segítséget, azoktól, akik megtanulták. Mi a frászért kellene mindenkinek mindent rogyásig megtanulnia ahhoz, hogy valamit megoldjon és továbblépjen? Értem én, hogy nyugdíjas fejjel van időd midnen szart megtanulni, de nem mindenki ér ám rá ennyire. Jaa és lehet ám normális stílusban is linkeket beszúrni, nem kell arrogáns seggfej módjára leoltani mindenkit...

2

Vote up!

You voted ‘up’

exGelkás
exGelkás's picture

Szervusz!
Három típusú kazettával hozhat össze a sors,
Barna vasoxidos ennek világosbarna-barna szine van
Fekete vasoxidos, ez sötétebb-fekete
Krómdioxidos fényes fekete, és a kazetta hátsó élén középen is van, egy azonosító kitörés.
Az előmágnesezést ezekhez kell beállítani, sok esetben a kazettafészekbe behelyezett kazetta
automatikusan beállítja.
Üdv:
exGelkás

0

Vote up!

You voted ‘up’

Csaba1002

Szia! A BIAS gomb a mágnesréteg előmágnesezését állítja. A normál barna vasoxid kazetták alacsonyabb, a sötét metál kazetták magasabb előmágnesezést kívánnak a lineáris átvitelhez. Ha egy kazettának magasabb az előmágnesezése, a magasfrekvenciás átvitel romlik. Ha túl alacsony, több lesz a magas hang, de sziszegősen torz lesz. Az előmágnesezést, és  a kazetta tipusát magnó a kazetta hátulján levő kis ablak meglétéből tudja azonosítani, de te az ezzel beálított előmágnesező áramot tudod még befolyásolni +- irányba korrigálni

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: vegyél márkás új kazetttát,felvétel előtt pörgesd át többször oda-vissza.
A BIAS a szalag előmágnesezését állítja, mindig az adott szalaghoz kell állítani

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Szia!

Régen volt, de volt sima, meg krómos kazetta, mindkettő más beállítást igényelt, szokott lenni hozzá külön kapcsoló is. A sima kazetta a barna szalagos, a krómos meg fekete.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mr._V.
Mr._V.'s picture

Én Technics decket használtam régen. Ezzel vannak tapasztalataim:

Dolby B az ajánlott normál szalaghoz, Dolby C az ajánlott Chrome szalaghoz.
A BIAS állításhoz egyes kazettákon (pl. Maxell) van jelzés, de a magnó használatijában több különböző márkát és típust felsorol, így támpontot ad, ha épp nem ugyanaz a típus, de azonos a gyártó. Észrevételeim szerint picit a hangmagasság változott, amikor ez állítva volt.
HX-Pro fej van az én deck-emben, ami egy hegyes fej és spéci elektronika is társul hozzá. Egyik nagy előnye, hogy kisebb felületen fekszik fel, így kevésbé koptatja a szalagot, másik előnye, hogy esetlegesen gyűrött szalagrészt is aránylag jól kezel, hiszen kisebb felületen a gyűrődés is kevésbé érződik.

Az automata szalagtípus-felismerés. Rögzítésnél jó dolog, de én visszajátszásnál vagy a kazetta azonosítóüregét tömöm be vagy magát a mikrokapcsolót állítom zárt állapotba, mert egyébként elvesznek a magas hangok. Tehát Chrome-ként veszem fel, Normal-ként játszom vissza.

Annó diszkóban rögzítettem közel 120 kazettát bakelitről. Ez 20-25 éve volt. A mai napig szép tiszta hangzása van, a minősége nem romlott. Egyetlen probléma van vele, hogy a szalagok elején az első 1 percnél a befűzőszalag ragasztása miatt hullámos, így az picit észrevehető, illetve nem mindegyiknél, de van hogy átmágneseződött és így az egymáson lévő szalagrétegek csendesebb részeknél áthallatszanak, de ez a teljes anyag talán 10%-ánál van.

Az anyag tartóssága függ a felvételkori hangerőtől is. Ha tartod a +3dB és +6dB közötti maximum értéket, a felvétel tartósan jó minőségű lesz. Ha viszont túlvezérled (+12dB, +16dB), ami esetemben a diszkós rögzítésnél előfordult, mert egyes DJ-k szerettek még ráadni a kimenetre, akkor fordul elő, hogy pár év elteltével torz lesz az anyag, és pl. az a felvétel garantáltan átmágneseződik a következő szalagrétegre.

Ezeket a felvételeket most digitalizálom egy ideje és teszem ki a netre. Én OGG formátumot használok, mely kis méret mellett is jó minőséget biztosít (jobbat, mint a mp3). Persze lehetne flac is, de mi értelme lenne, főleg ekkora anyagnál, mekkora méretet produkálna.
E diszkós felvételek nagy részét BASF később az utódcége EMTEC kazettákra rögzítettem. Meg voltam elégedve a márkával.

Emellett vannak normál szalagra rögzített "Vasárnapi koktél"-os, "Csak fiataloknak"-os felvételeim (Szintén BASF, illetve Sony kazettákon), ahol csak a rádió alapzaja észrevehető, de a minősége annak is tökéletes a mai napig. Egy jó magnóval átlagos (normál) szalagra is lehet szép felvételt készíteni, csak be kell tartani a Dolby beállításokat, a BIAS beállítást, ami normál esetében többnyire pont 0 és a 0dB és +6dB (Dolby jel) közötti maximális VU értékeket.

Ha lenne végtelenített szalag, akkor még ma is mindent kazettára rögzítenék és nem WAV-ba diktafonnal. Teljesen más a dinamikája.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Nemrég került kezembe néhány régi kazettám, és betettem az autómagnóba. Élmény volt hallgatni a sok mp3 után :) Van egyfajta feelingje. Hangzásvilágában szerintem veri a CD-t, legalább is az otthoni átlagos CD lejátszókat.

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano's picture

Igen,igen és igen . A bakelitről felvett " Elvis Golden Records " ma is egy nagy élmény . Még akkor is ha egy kicsit dübörög és zajos . (Philips kristály hangszedős lemezjátszóról felvéve .Felvéve egy BRG-M11-el-1971-ben)(Kérésedre ide írtam )

0

Vote up!

You voted ‘up’

PushyG

Üdv!

Csak pár kiegészítő gondolat, és a hozzászólásod alapján válasz a kérdező eredeti kérdésére:
A jól szóló gyári kazettákat pont így vették fel, csak professzionális berendezésekkel, nagy sebességgel. Túlvezérlés és nem a szalag fajtának megfelelő EQ beállítás. Csakhogy ehhez olyan berendezés kell, ami képes erre. Képesnek kell lennie a túlvezérelt tartományban is torzítás mentesen kiadni magából egészen a fejmeghajtásig a jelet, és kell olyan fej, ami ezt át is tudja adni a szalagnak. meg tudni kell "idegen" EQ beállítást eszközölni.
És nem minden kommersz HiFi képes erre. És ha képes is volt, de egy fejcsere után (elég ritka madár volt már a 90-es években is gyári fejet kapni egy-egy komolyabb deck-be) már biztosan nem fogja tudni. Ami meg megmaradt gyári állapotban, az valószínűleg a kopások miatt nem fogja tudni.

Gábor

1

Vote up!

You voted ‘up’

Mr._V.
Mr._V.'s picture

Az én HX-Pro fejem is erősen kopott már, de pl. kínai helyeken nem találtam ilyen típust egyáltalán, még a kifejezést sem ismerik, mind csak sima "klasszikus" magnófejet árul fillérekért.
Itthon szintén nem találtam az általam látogatott alkatrész boltokban, tehát nevezhetjük hiánycikknek.
Szerintem amennyit én még használom, annyit még ki fog bírni.

0

Vote up!

You voted ‘up’

csolo2

Kedves Mr._V.

Tájékoztatni szeretnélek arról, hogy a HX-Pro (a Dolby fejlesztése) nem fej és nem is zajcsökkentő, hanem a magas(hang) frekvenciás tartományban az előmágnesezés hangtartalomtól függő módosításával javítja az átvitelt (tehát egy szabályzó elektronika). Bővebb leírás ennek lényegéről - működéséről a HiFi Magazin Aiwa AD-F990 bemutatójában - link: http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM2209.HTM
Remélem segítettem. Üdv.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mr._V.
Mr._V.'s picture

Tudom, a magnó leírásában is szerepel rajzon, hogy mi ez, de ott az is szerepel, hogy ez összefügg a nem szabvány kialakítású fejjel is. Mivel egy "hegyes" fej van a készülékemben, ám ilyet nem lehet kapni.

0

Vote up!

You voted ‘up’

atis76
atis76's picture

Szia!
Aiwa ad r 450 pultosba se tudok már sajnos fejet szerezni.
Üdv:atis76

0

Vote up!

You voted ‘up’

PushyG

Üdv!

Nekem is volt egy. Nekem már 10-15 évvel ezelőtt sem sikerült szereznem hozzá, hivatalos szervizből se. Az lett a vége, hogy oda ajándékoztam öcsémnek, ha szórakozzon vele. Pedig minden vágyam egy ilyen volt.
Most van egy restaurált JVC D-E50 digitalizálásra, meg egy gyári állapotú AKAI CS-F12 elcsomagolva.

Gábor

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: a fej és a nyomtatott panel sokszor okozott gondot, kerültem ezt a gyártót

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content