You are here

Yamaha AR-1500 gitár erősítő kombo. 20W - parasztvakítás? Köszönöm a hozzászólásokat!

45 posts / 0 new
Last post
Pista47

Szevasztok Kollégák!
Bótoltam a fentit, na nem gitározás céljára, ahhoz én kevés lennék, hanem vonal szintű MP3 hanganyag bejátszására alkalmanként egy kis közösségben.
Azért is tetszett meg, mert könnyen lehet hurcolni villany bringával is.
Kipróbáltam, működik is rendesen.
Nézzük már meg, hogy mi mohog benne, miután rajzot nem talált hozzá a gugli barátom, csak egy használati utasítást.

Hangszóró.
Nem centiztem le, ez van felírva rá:
F.S.T F20615 4ohm NOM: 15W MAX: 30W M 2X061
A használati utasítás szerint:
15Wr.m.s. (T.H.D. 10%) 20cm (4ohm)

Nézzük meg, hogy mekkora teljesítmény jön ki belőle.
Hátul az adat tábláján: 20 WATTS.
A használati utasítás szerint:
Power Consuption 20W.

Jó, ha a hangszóró 4 ohmos betettem a helyére egy 4 ohmos ellenállást, és azt néztem szkóppal.
A bemenetre 1KHz szinuszt adtam.
Növelve a kimenő jel nagyságát cirka 14Vpp körül kezdett látható torzítás lenni.
No, ha ezt visszaszámolom 4 ohmmal, az bizony mindössze 6.16W.

Megnéztem, hogy mi van benne.
3db IC-t találtam:
IC1, és IC2 C4558C
IC3 végfok, nem olvastam le, ehhez teljesen szét kellett volna szedni, de egy TO-220 tokozású 5 lábú IC.
Amiket sikerült beazonosítanom: Pin5: Vcc; Pin3: Vee; Pin4: Out.

Megnéztem a tápfeszültségeket.
+-16.7V terhelő ellenállás, és kimenő jel nélkül, szkóppal nézve jók.
A tápfeszültségek 2200uF 25V-tal szűrve oldalanként.
A hálózati trafó jó kicsike, nem centiztem le, mert ahhoz megint teljesen szét kellett volna szerelni az erősítőt.

Tudom, hogy kitaláltak ügyességeket, idéznék egy interneten talált mondatot:
"RMS, P.M.P.O., tényleges, zenei, szinuszos ilyen teljesítményekről hallottam eddig, és egyedül csak a PMPO-ról tudom hogy nagy 'csalás' - Peak momentary power output - pillanatnyi maximum teljesítmény."

Nekem az egészről az jön be, hogy láttam, hogy a piacon árultak kicsi rádiókat, amelyek a Szokolnál alig voltak nagyobb méretűek, és öles betűkkel rá volt biggyesztve, hogy 200W.
Elhiszem, hogy megetették a nagyérdeművel azt a zenei teljesítmény mizériát, de hogy egy 6W-os Yamaha erősítőre 20W-os táblát akasszanak fel, hát az egy kicsit nekem sok.
Mi a véleményetek?
Üdv.: Pista.

Comments
Pista47

Szevasztok Kollégák!
Mégis csak szétszedtem az erősítőt.
Kicseréltem a 2200uF 25V puffer elkókat 4700uF 25V-ra, elfértek mechanikusan.
Továbbá kicseréltem a IC3 TDA2030A IC-t is.
Végig mértem az elkókat ESR-re, jók voltak.
Most változott egy kissé a helyzet.
A negatívtól mérve a pozitív tápfeszültséget szkóppal láthatóan a 26.5V az mindig megvan, az a hullámosság völgye.
4R terhelő ellenállással a kimenetén 18.5Vpp-t ad, ez megfelel 10.75W-nak.
Az adatlap Figure3 táblázatából kiolvasva kellene lenni 13W-nak.
Maga a TDA2030A IC nem teljesíti azokat a paramétereket, amiket az adatlapon megadtak.
Nem harcolok vele tovább, esetleg lehetne beledrótozni valamilyen más fajta hangvégfok IC-t, de még ha sikerülne is, nem biztos, hogy lényegesen jobb eredményt produkálna.
Üdv.: Pista.

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia Pista47!

Ne drótozz, hanem forrasz be egy TDA2040-est.
Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

uniman
uniman's picture

Hello.

...ha már lúd, az legyen kövér: TDA 2050 ...de ilyen alacsony tápfeszültségről max. 17W körüli lehetne a kistorzítású teljesítménye.

(Azt meg ugyebár tudjuk, hogy ha pl. 10 W-nál kétszer hangosabban szeretnénk halgatni a muzsikát, akkor ahhoz már 100 W-os erősítő kell!)

Üdv.: Uniman

0

Vote up!

You voted ‘up’

welding alt

Szia Uniman!

A téma talán kicsontolva a végsőkig. Bevezetőben minden leírva, így az ajánlott TDA2040 - TDA2050 segítségével talán néhány plusz Watt csikarható ki elfogadható minőségben, az adott táppal.

Üdv. welding alt

0

Vote up!

You voted ‘up’

city217

Szia.
Most nyer 4W-ot, de egyszerűbb ha a címkét kicseréli.
Üdv.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Szia!

Volt nálam egy Fender Frontman 65R. A trafó viccesen nézett ki ebben is, de akkorát szólt, hogy na! Ezek hangszer erősítők, nem mp3 lejátszóhoz tervezték. Köss rá egy gitárt, hangosítsd fel a 20 W-os hifidet (ami tényleg annyi) és pengess egy sort. Simán el fogja nyomni a hangja.
A frekvenciaátvitele is teljesen más, arra találták ki, hogy a gitár hangját vigye át.

Üdv: Jácint

0

Vote up!

You voted ‘up’

gadenes
gadenes's picture

Sziasztok!

Írtad hogy,
"Megnéztem a tápfeszültségeket.
+-16.7V terhelő ellenállás, és kimenő jel nélkül, szkóppal nézve jók."

Akkor a
"Növelve a kimenő jel nagyságát cirka 14Vpp körül kezdett látható torzítás lenni."
ez kicsit karcsú. Mert +-16.7V-ból inkább 28Vpp jelnek kellene kijönni, ha nem esik le a tápfeszültség, vagy nincs elektronikus határolás. Ha 28Vpp, akkor az 10Veff 10*10/4=25 [W].
Szerintem itt valami, vagy az áramkörben, vagy a mérésben nem stimmel.
A gitár normál esetben (pl. torzító nélkül) lecsengő jeleket produkál, tehát egy gitárerősítőnek nem feltétlenül kell tudnia a folyamatos szinuszos teljesítményt, csak csúcsban.
Próbáld a mérést megismételni például fűrészjellel modulált szinusszal, és közben ellenőrizd a tápot is.

0

Vote up!

You voted ‘up’

isoram
isoram's picture

Üdv! Csak egy kósza gondolat, (Nem megvédve a márkát!) de nem lehet, hogy valójában egy "kici, óccó, afás" hamis emblémás csúcs kínai modell?

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Szevasz Isoram!
Ez egy régebbi darab.
Hálózati feszültségnek az van írva, hogy 220VAC 50Hz (a VAC-nál egy váltó jel van az AC helyén).
Van neki SERIAL NO száma.
És alulra az van írva, hogy: MADE IN TAIWAN.
Ja, és a doboza masszív fa.
Úgy tűnik, hogy ez valóban nem occó kici kínai.
Üdv.: Pista.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó's picture

Szégyen, hogy már a yamaha is megengedi ezt magának.
Meg az is szégyen, hogy nem tudnak egy vacak 20W-os végfokot betenni egy ilyenbe, hiszen ez ma már nem számítana technikai bravúrnak.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jópapholtigtanul

Bocs , de végül is ez a 20 W-os felirat még ott jár a valóságnál . Ellenben mit szóltok ahhoz a rádióerősítőhöz , amire hatalmas címke van ráragasztva , hogy 500W ! Persze az öt csatorna egyenként valóban tudhat 100 W-ot , de egyidejűleg biztos nem . Az öklömnyi trafó nem arra lett méretezve . Vagyis abból soha nem fog kijönni a fent nevezett elektromos teljesítmény . Persze ez még szerény - emlékszem olyan hordozható táskarádióra a "máriahilferen" ami 1000 W-os felirattal kínálta magát .

0

Vote up!

You voted ‘up’

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó's picture

Nekem mindigs gyanúsak voltak a cerkaelemekkel működő, 200W-os PC hangszórók... ;-)
De mindig van valami hülyeség. A táskarádió korszakban ráírták, hogy "8 transistors", a képmagnó korszakban hogy "4 heads" (később elkezdték a hangfejet meg a törlőfejet is beleszámítani, és úgy lett hat), aztán jöttek ezekkel a különböző gagyi watt számokkal.
Végülis nincsen ebben semmi rossz, képzeld el, ha tényleg 500 meg 1000W-tal nyomnák a prolik a Danubius Cappuchinot a panelházakban... há' már a második nap egymás torkának ugranának, az tuti!

0

Vote up!

You voted ‘up’

nyaki
nyaki's picture

Üdv!
Hát, én elég sok VHS-t javítottam és egyiknél sem tapasztaltam azt, hogy parasztvakítás lett volna pl. a 6 fejes hivatkozás. Ezekben fizikailag is 6 fej volt a forgódobon, amiből 4 db volt a képé és kettő a hangé. A törlő és szinkronfej egy-egy különálló fejet képviselt és nem vették egy kalap alá a fejdob fejeivel. Ne feledjük, hogy a videós magnómechanika az akkori audió-vizuál technikában szinte a legbonyolultabbnak számított és pont emiatt csak a neves gyártók gyártottak hozzá mechanikát vagy komplett gépet és azok nem engedhették meg maguknak a parasztvakítást.

Szép napot!
„Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!”

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Sziasztok!

A Videókban valóban nem parasztvakítás volt a fejek száma. A kétfejesnél volt a dobon 2 fej a képnek, a 3 fejesnél a dobon 2 a képnek, egy a hangnak. Ennek már szebb volt a hangja. A 4 fejes volt a sztereo, a 6 fejes pedig javított képminőségű volt. Érdekes, hogy nekem a 4 fejes Panasonicban fizikailag csak két fej volt, de mindkét fejnek 2 légrése volt. Először én is azt hittem, hogy átvertek vele, de akkor még annyira nem volt kellő ismeretem a működésükkel kapcsolatban.

Üdv: Jácint

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
A 3fejesnél a harmadik az egy "repülő" törlőfej. A jó minőségű hanghoz 2fej dukált pluszban a videó fejeken kívül.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

nyaki
nyaki's picture

Üdv!
A 3 fejes változatnál a 2 képfej mellett volt egy szinkronrásegítő fej is. Ez az állóképnél segített a képet stabilizálni. A hang és a főszinkronfej egy külön, közös magon volt elhelyezve a dob után.
Az ún. repülő törlőfejet a 7 fejes stúdiómagnókban használták, a képsávok éles elhatárolása miatt, a legjobb minőségű szerkeszthetőség segítése érdekében. A két kép szinte tökéletes összefűzését és az állóképet már a 4 képfejesek is tudták.

Szép napot!
„Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!”

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca's picture

Szia!

Régen volt már. Akkor azzal lehetett megcsinálni, hogy a két felvételt úgy összefűzhetted, hogy nem volt közte hangyás átmenet.

Üdv: Jácint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia!
Persze, hogy kijön abbol rádióerősítőből is az 500W "összegzett, zenei-pillanatnyi csucsteljesitmeny", csak nem sokaig-mondjuk 0,1 sec-ig(sem?), igaz nem mondjak, hogy mennyi idövel rà következhet a dobos ujabb leütese :roll: marketinges nepamitas minden szögletben & fokon_az 1KW meg absz. no comment, ha valaki elhiszi, vesse magara a követ...
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

balage

Szerintem ettől jóval kisebb ez az idő,Ha a kvantum mechanika törvényeit vesszük alapul, akkor az 1 Planck idő intervallumot nagyon erősen közelíti. :)

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jópapholtigtanul

Szia Kari !

Látom te is vágod az 1000-es számrendszert , de azért azon a bizonyos csúcs hi-fi-n (hifi a piszi) volt vagy 30 villogó led , aminek a villogása bizonyította a bivaly erőt .

Üdv.:Jópap

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia Jopap!
:-)
Bizony, ez kemeny igenybevetel, hisz 30xpl30mW= az póver, az màn döfi! :izom:
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
Only write üzemmódba vagy kapcsolva?
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

balage

Az ic szerintem TDA2030.

0

Vote up!

You voted ‘up’

zsugori
zsugori's picture
File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

üdv: az adatlap szerint kijön belőle 18W, 10% torzítással(nem kell torzítót venni), a rajz szerinti 2x19 V mellett.
A 18W kerekítve 20W.

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Szia Zsugori!
Ez nekem nem sikeredett, itt tudnak kidomborodni a net varázslók képességei.
A rajzot már le is mentettem.
Köszönöm szépen!
Üdv.: Pista.

0

Vote up!

You voted ‘up’

balage

Szerintem kezd újra a számolást. Psin=Ueff2/R :)

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Üdvözletem!
Elnézést kérek!
Slendrián voltam a fogalmazásban a teljesítmény számítás leírásánál.
Pontosítok.
Cirka 14Vpp körül kezdett látható torzítás lenni.
Akkor a jel amplitúdója 7V csúcs, ennek az effektív értéke 4.96V.
Ebből a teljesítmény:
4.96x4.96/4=6.16W

0

Vote up!

You voted ‘up’

balage

Szerintem 30-32Vpp-ig jónak kéne leni.

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint's picture

szia: 10 % torzításnál is nézted?

Bálint

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Szia Bálint!
Nincs torzítás mérőm, annyira nem ástam bele magamat az akusztikai dolgokba.
Csak készítettem anno jó pár kvázikomplmenter végfokot ASZ1018-cal, de akkoriban nem volt magyar NPN, de találtam egy orosz kalapost, és azzal relatíve szépen ment.
Persze, csak visszafogott teljesítménnyel.
Ja, később volt a QUAD405, de az már nem volt különös eset, mert lehetett kapni tranzisztorokat.

Visszatérve a témára.
A 14Vpp alatt szemre még szinusz a szinusz, picit növelve a jelet már kezdi vágni.
Üdv.: Pista.

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
NEM !!! A 14V az NEM "pp". Az alkalmazott tápfesz lehetővé teszi a 14V csúcsfeszültség leadását. Ennek az effektív értéke 9,8V. Kerekítve legyen 10V. A tejesítmény : Ukinégyzet/Zki vagyis 10*10/4 az az 25W.
Boccs de ez az igazság.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Kedves Laci!
Az bizony 14Vpp!!!
Innen nem tudom bebizonyítani Önnek, annyi csak a kérdés, hogy elhiszi-e nekem vagy sem.
Lefényképezhetem a szkóp ernyőjét, de ha csalni akarnék, azzal is csalhatnék.
De miért is csalnék???
Azért tettem fel ezt a kérdést, hogy véleményt kapjak erre a meglehetősen ellentmondásos helyzetre.
Véleményem szerint a tápfeszültségek esnek le a kisméretű hálózati trafó miatt.
Miután csak egy bizonyos mértékig szedtem szét, és a tápfeszültségeket a Graetz lábán tudtam a multiméterem mérőcsúcsával megmérni.
Nem akartam valós üzem közben is méregetni, nehogy zárlat csinálás legyen a vége.
Üdv.: Pista.

P.S.: A kis Metex digitális szópom éppen a múlt héten ment tönkre, azzal tudtam volna "hiteles" képet átmásolni a laptopra.

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
Javasolnék egy szkóp tesztet. Tápegységről adjál rá 10V-ot hogy lásd valós értéket látsz-e.Ha igen, ez után hangszóró nélkül tesztelném a gépet mekkora kimenőjel jön ki belőle. Ez után próbálkoznék 8ohmos ellenállással terhelni mit szól hozzá.A hangszóró hány ohmnak mérhető? Lehetséges hogy meg van sülve a lengő. 3-3,5ohm az elfogadható érték.A puffereken 2-3V-nál nagyobb hullámosság nem szokott lenni ezekben a cájgoknál.Azért csak megmérném normál állapotában meghajtva az erősítőt a tápfeszeket hogy mennyit esik a vezérlés hatására.Ez elfogja dönteni hogy mennyire izmos a trafója. A mérete megtévesztő lehet mert azért egy 30-35W teljesítményhez nem kell túl nagy.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Kedves Laci!
A C1-93 szkóp, az jó a maga kategóriájában már vagy 30 éve. Van ennél jobb is a polcon, de nincsen lébe verve.
Egy stabilizált tápegységen 15V-re beállítva, és ellenőrizve MAXWELL MX-25 304 műszerrel.
A szkóp 15.5V kitérést mutat, tehát még egy kicsit többet is mutat a valósnál, de nem nyúlok hozzá.
Nem terveztem az erősítő újbóli szétszedését, maximum csak annyit, hogy még egyszer leveszem a hátulját, meg lehet mérni a hangszóró ellenállását, és a trafó külső méreteit jó közelítéssel.
Lehet mérni terheletlenül, illetve 8 ohmos ellenállás terheléssel.
De a tápegységet, mint írtam nem tudom üzem közben mérni, ahhoz teljesen szét kellene szedni.
A lengő biztosan nincs beállva, mert tiszta a hangja, a lengő probléma durván kihallatszana.
Ma nem tudom leszedni a hátulját, más munkában vagyok, talán holnap.
Üdv.: Pista.

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
Nem feltétlen áll be ha megsül a lengőtekercs. Általában két sorban tekerik, s ha megég egész durván lecsökkenhet az aktív tekercsrész. Nekem volt ilyen esetem. Csak nyöszörgés hallatszik és persze túlterheli a tápot és veszélyezteti a végfokot.
Én bátran szétszedném teljesen (mert hiszek a leírásodnak) mert valami prücök van a kütyüvel.Csak úgy mellesleg: Eredetinek látszik a trafó? A rögzítő csavarok lakkozásán jól látható.
Még valami: Mivel ez egy gitárhoz készült erősítő borzasztó csúnyán fog szólni az általad kívánt jelforrással.Bűvészkedhetsz a hangszínszabályzókkal de soha sem lesz az igazi.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Pista47

Kedves Laci!
Csak szétszedtem az erősítőt.
A hangszóró 3.55ohm-os négyvezetékes műszerrel mérve, ez az érték meglehetősen pontosnak mondható.
Valamikor én is tekercseltem hangszórót, talán 1963-ban.
A kimenő feszültség torzítás határon terhelés nélkül 27Vpp; 8omm-mal terhelve 19.5Vpp.
A trafó.
Biztos, hogy eredeti, ennél nagyobb trafó keretet fel sem lehetne tenni az adott helyre, és a csavarok festései is épek.
A trafó kereszmetszetét csak becsülni lehet, cirka 6cm2, az a suszter képlettel saccolva 25W-os.
Ez a trafó egy névlegesen 20W-os erősítőhöz baromira kicsi, de nem ez a nagyobbik baj.
Az ilyen kicsi trafóknak nagyon rossz a drop (epszilonzé) értékük, ergo nagyon leesik a feszültségük az üresjáratihoz képest, amikor megkapják a névleges terhelést.
A tápfeszültségek.
Pozitív ágban:
Jel nélkül 16.6V; 4ohm ellenállással terhelve a kimenetet, és torzítási határig hajtva 13.8V-ra esik le. A brumm feszültség az elkón: 2.3V.
Negatív ágban:
Jel nélkül 16.7V; 4ohm ellenállással terhelve a kimenetet, és torzítási határig hajtva 13.6V-ra esik le. A brumm feszültség az elkón: 2.3V.
A 13.8V, és a 13.6V, amiket a terheléses állapotban mértem, azt szkóppal mértem, és ezek a hullámosság alacsonyabb értékei, tehát biztosan meglévő feszültség értékek.
A 2.3V-os brumm feszültséget az áramkörben lévő 2200uF, és a kivett áram határozza meg, ez ebben az összeállításban normálisnak mondható.
Persze, még fennmarad egy kérdés.
Ha a két tápfeszültség ágban 13.8V, és 13.6V van, az összesen 27.4V, ha ebből lejön a 14Vpp kimenő feszültség, marad 13.4V ha ezt elosztom kettővel, akkor lesz 6.7V. Nagyjából ennyire tud kinyitni a TDA2030A egyik-másik oldala. Ezt a maradék feszültséget soknak tartom. Kérdés, hogy mennyi lehetne.
Ha nézem a TDA2030A adatlapját, akkor 4ohmos terheléssel 27V tápfeszültséggel ki kellene jönni belőle cirka 13W-nak, de lehet, hogy ez a TDA2030A nem olvasta el az adatlapját, ezért nem tudja, hogy mit kellene tennie. Tartok tőle, ha kicserélném, akkor sem lenne nagyobb a kijövő teljesítmény.
Egyébként meg abnormálisan nem melegszik, a határ alatt nem torzít.
Szerintem.
Ha az a bizonyos 13W kijönne belőle, akkor egy szavam sem lenne.
Nincs ennek az erősítőnek semmi baja, ezt ilyen "spécire" csinálták. A kis méretű hálózati trafó miatt az elkók hamar elveszítik a töltésüket.
Ha gitárt használnak hozzá, a pendítéskor meg vannak a töltések, van hangerő is, lecsengéskor viszont már nincs nagy áramkivétel a trafóból.
Más lenne az eset, ha a gitárhoz torzítót használnak, és a nagy szintű jel sokkal hosszabb ideig tartana. Akkor bizony ez az erősítő szépen "fuldokolna". Igaz, azt meg ráfognák a torzítóra.

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Kedves Pista !
A tápegység olyan amilyen, már mint a trafó miatt de ez nem tragédia. Legfeljebb csökkenti a dinamikát, úgymond kivasalja a jelet ami gitárcuccoknál nem is oly nagy hátrány. Sőt hozzájárul az immár 50éve szinte tradicionálisnak mondható hangzásképhez.
Mindenek előtt a teljesítmény számolásához tegyünk egy alapvetést, mert azt hiszem itt vagy tévedésben. A teljesítmény a görbe (jelen esetben legyen szinusz) alatti területtel arányos.Ilyen szempontból közömbös hogy melyik félperiódusról van szó. Ha egy mV mérővel megméred a kimenőjelet, szimpla esetben vélhetően a jel effektív értékét vagyis a csúcsfeszültség gyök2 szeresét mutatja a műszer. A teljesítmény számolása tekintetében pedig ez a meghatározó érték. Ez az effektív érték akár behelyettesíthető egy szimpla egyenfesszel is, a lényegen nem változtat.
Az általad mért 4ohmos terhelésnél mért tápfeszérték lehetővé teszi 20W elérését. Ha a végtranzisztorok maradékfeszültségét sacc/kb levonva feltételezek 13Vcsúcsfeszültséget, akkor ennek az effektív értéke 9.1V. Ebből számolva a teljesítmény
9.1*9.1/4=20.7 (W)
Azt írod üresjárásbban tápfesztől tápfeszig kivezérelhető a végfok. De akkor 4 ohm-al terhelve miért csak 7V peak jön ki belőle? A tippem az hogy az IC meg lett nyüstölve és a figyelő ellenállásai vélhetően megnyúltak.
Tehát összegezve a tápegység nem akadály a 20W-nak. Az IC nem tudja a szükséges áramot.
Most kb. ennyi ami feljön belőlem.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia István!
Az imént megnéztem az IC adatlapját. Az alapján +/- 15V kell neki a 20W-hoz 4ohm-on. Ez egy elég vacak IC. De! A Te általad mért értékek ehhez képest is gyalázatosak.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Szia Laci!
"a jel effektív értékét vagyis a csúcsfeszültség gyök2 szeresét mutatja a műszer"
Inkabb az 1/gyök2 szereset...
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szia !
OK. Igazad van. A lényegben viszont nincs változás. Az effektív érték a csúcsfeszültség 0.709 szerese. (szinuszjelről beszélünk)
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari

Hali!
Igy igaz, ezert nem is füztem tovabb :-)
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

DINO54
DINO54's picture

Szevasztok !
Egy gyors fejszámolás nékem kb 25W eredményt adott csak az a kérdés hogy a trafó bírja-e szuflával.Eme cég biztos vagyok benne hogy nem égetné magát a topiknyitó által "számolt" adatokkal.
Üdv. Laci

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content