You are here

Malone 4db rádiós mikrofon-vevő 2db XLR kimenete és 1 jack teljesen azonos, pedig 2 külön vevő van a készülében. Lezárva!

32 posts / 0 new
Last post
Mr._V.
Mr._V. picture

A kérdésem az lenne, hogy leválasztható-e a 2 vevő úgy, hogy az egyik XLR-en az egyik pár mikrofon, a másik XLR-en a másik pár mikrofon működjön és a jack, ahogy az lenni szokott, "mixed out" legyen (vagy sztereó jack-re cserélve zonos az XLR-ekel? (Ez utóbbi (jack kimenet) nem fontos.)

Jelenleg mindenhol ugyanaz szól. Ha csak az egyik vevő panelt csatlakoztatom, akkor is minden csatlakozón szól. Az lenne a cél, hogy 2-2 mikrofon a külön 2 mikrofonos vevőegységből 1-1 XLR-re legyen kivezetve, hogy így keverőről lehessen az adott mikrofont némítani és ne a vevőegységen kelljen szabályozni a jelet (ha már be lett állítva az adott emberhez), mert nem mindig tehető elérhető közelségbe a vevő. (Pl. elfelejti kikapcsolni az egyik, vagy hangfal közelébe mászkál, stb., olyankor némítani kéne, vagy lejjebb venni, de nem az összeset, viszont a keverő előtt áll az ember és nem a miki vevő előtt, tehát az lenne a gyorsabb és egyszerűbb.)

Rajz nincs hozzá, mivel low-end kategória, panelszámra sem találtam infót és a benne levő IC-kre sincs találat.

A szalagkábel bal szélső (sűrűn pöttyözött) szálján van az audio jel a RF vevőből.

Ha túl nagy átalakítást igényelne, nem mennék bele, de ha csak 1-2 kondi/ellenállás kiforrasztása (elvágása) elegendő megoldás lenne, azt meglépném.

Tudom, sz...rból várat építeni... de mivel az embernek véges az anyagi kerete, a gagyiból próbálja kihozni a maximumot.

Az ötleteket/válaszokat előre is köszönöm!

Comments
proba
proba picture

" Már a vevőből kijövő jel torz (túlvezérléskor: kiabálás), ami korábban nem volt az".
Azért a potit csak kipróbálnám. A többi megoldás elég költséges.
Amúgy a 4558 1-2 és a 6-7 lába között pontosan egyforma ellenállásnak kellene lenni. Valószínű a 10K a jó. A másikat meg összeforrasztottad. 
 

0

Mr._V.
Mr._V. picture

Meglett a hiba. Az SMD kondi alatt folyhatott össze az ón, mert ismét kiforrasztva majd vissza már hibátlan. Az lett kiforrasztva korábban, hogy lemérjem.
Pedig látszólag ott nem volt zárlat (élesebb képen sem látszik összefolyás), azaz csak alatta lehetett valami... pedig elvileg függetlennek kéne lennie a 2 oldalnak.
Ezzel a torzítás is megszűnt és a LINE szint is megvan, azaz SEND/RETURN csatiban is használható lesz...

Akkor már csak 1 kérdés maradt, amolyan extrának, amit többen ajánlottak. Ha RCA csatikra kivezetem mind a 4 mikit, az okoz-e plusz alapzajt a meglévő kimeneteken? Értem úgy, hogy bár árnyékolt kábellel vinném az RCA-hoz, de ha nincs bedugva semmi, akkor az egy üres kábel, üres vég, kvázi antennaként gyűjtheti a zavarokat. 10-15cm-es kábelekről lenne szó mindössze.
Azokat a kondi és az ellenállás közötti pontról vinném. IC 7 és 10 láb után egy elkó és azután kötném. Ez mekkora zavarforrással járna?

0

Inhouse
Inhouse picture
*

A szalagkábel bal szélső (sűrűn pöttyözött) szálján van az audio jel a RF vevőből.
Meg a mellette levő is az, hiszen 2 mikrofonjel jön egy vevőpanelből. Valóban ki lehetne vezetni mind a 4-et külön. Mivel úgyis unbalanced, lehetne egy spec XLR->"bármi ami jó a keverőnek" kábel, ahol egy csatlakozóban 2 mikrofon jele menne külön, külön. Ha csak impedancia illesztésnek van a műveleti erősítő (a közösítés ellenállásai miatt) és a visszacsatoló ágba rakott kondenzátor hatása nem fontos, akkor lehet,hogy ennyi az egész.

0

proba
proba picture

Nem kell semmi rendellenes dolog, a 2 xlr egy egy mikrofon, a sztereó jack meg a másik két mikrofon. Az IC5-6 kimenete elvileg 20mA val terhelhető, így onnét egy egy kondenzátorral, ami a panelen van akár közvetlenül köthető lenne a kimenetekre. 

1

Inhouse
Inhouse picture
*

Jó ötlet, csak kábelezés dolga. :)

0

csakyt
csakyt picture

Szia. Szerintem az IC9.-nél, megtudod oldani.  Ahogy elnézem, csak egy bemenetet és egy kimenetet használ az az ic. Biztosan kitudod mérni a két oldal bemenetét, ami közösítve van, és azt szétbontva, az ic két bemenetére rakod, és az xlr vezetékeit is ugyan így szétválasztod.
 Tibi

0

proba
proba picture

Sőt az IC5 és IC6 on minden mikrofon egyesével elérhető. Csak ki kell vezetni.

0

Mr._V.
Mr._V. picture

Na most jutottam el csak oda, hogy tudjak foglalkozni a dologgal.
Odáig jutottam, hogy az újonnan beépített alkatrészekkel szerelt oldal szól, azaz a képen a jobb oldali XLR, de az is azért, mert a LT571N 5 és 12 később közösített lábán van a kondi és a 10k ellenállás, amivel egy 10u elkón keresztül a kimenetre megy (kihagyva az UTC 8 lábú IC-t, azaz ha az nem is működik, e 3 alkatrészen keresztül kijut a kimenetre). (A képen a rózsaszínnel jelölt szálak.)

Volt itt már annyi ötlet, melyik a legegyszerűbb, hogy azért ne a LT571N-re legyen direktbe kötve, hanem az UTC4558 is tegye a dolgát.
Nem kell némítás, nem kell jack, csak a 2db XLR működjön.

0

proba
proba picture

Első kérdés, miért zavarna, ha az LT571 kimenetét használnád, ugyan annyival terhelhető mint a 4558, csak egy műveleti erősítővel kevesebb zaj van. A másik, ha az újonnan beépített (rózsaszín) útvonalon keresztül szól, akkor már kész is vagy. Ha kb ugyanakkora a hangerő mint a másik oldalon, akkor sikeresen megvalósítottál egy negatív visszacsatolású műveleti erősítős kapcsolást, pont olyat, mint amilyen a másik oldalon is van. ( ha hibáztál töredéke lesz a hangerő a másik oldalnak) Az az RC tag nem megkerüli az IC-t, hanem a helyes működéséhez kell.
Ha meg tökéletes munkát akarsz végezni, a kimenet kondenzátor elé beteszel egy pontosan akkora ellenállást, mint a másik oldalon ami van. ( anélkül is tökéletes, de azzal egyforma lenne a két oldal.)

0

zsugori
zsugori picture
****

lefirkáltam

File csatolás: 

1

Mr._V.
Mr._V. picture

A héten elkészült a végleges megoldás.
Ahogy korábban már jeleztem, az egyik oldal némasága egy SMD alatti forr-összefolyás eredménye volt.
A mellékelt rajz alapján a 4 külön mikrofonjel is kivezetésre került, a rajztól eltérően RCA csatlakozókra, így most a 2db XLR tudja azt, ami eredetileg is tervben volt, miszerint XLR1=1,2MIC és XLR2=3,4MIC, a jack nincs használatban, bár az egyik XLR-el azonos lett.
A jelszinteket mind a mikrofonon belül, mind a vevőpaneleken megemeltem, így RCA csatlakozóra közel elégséges (-6dB körüli) jel jut, ami a keverőn még erősíthető, illetve az XLR-ek mikrofon-bemenetekre kötve a korábbi 70%-os erősítés helyett 30-40%-os erősítést igényelnek csupán, ezáltal a keverő belső alapzaja is csökkent.

A rajz:
Az RC elemek pozíciószámai nem egyeznek a panelen egyáltalán jelöltekkel, azokat a rajzprogram adta. (Nem én rajzoltam, így kaptam, amiért külön köszönet!) Valamint a bekapcsoláskori kimenet némítás ki van iktatva, mert ez számomra több okból felesleges. (Pl. ha áramszünet miatt indul minden újra, a keverő közel 2-4mp után kapcsol csak be, mert digitális és addig boot-ol, tehát így már védett a kimenet, emellett jómagam mindig a kisebb jelű bemeneteket kapcsolom be előbb, ahogy már írtam is..., azaz előbb a miki vevőt és csak utána a keverőt, más pedig nem használja az én eszközeimet.)

Szóval a téma lezártnak tekinthető, mindenkinek köszönöm a segítségét!

1

Mr._V.
Mr._V. picture

Ahogy már írtam korábban, csak ugye itt egyszer fent válaszolok, 1x lent és nem átlátható, tehát a módosítatlan oldal jelen pillanatban néma. Nem töredéke, hanem konkrétan nulla a kimenője.

Teszteltem 4558 nélkül (IC utáni kondi után, ellenállás előtt van értelmezhető jel). Eredménye az, hogy egy elég erős jelszint érhető el a keverő mikrofon bemenetén 50%-os-ra állítva a keverőt lesz 0dB a jelszint (a korábbi 75%-os potihelyzet helyett), viszont ha a mikrofonba hangosan beszél az ember, az korábban nem okozott torzítást, ebben a direkt csatlakozásban már igen. És hiába veszem vissza a keverőn a jelet, már a készülékből torz megy ki.
Emellett ez kizárólag MIC bemeneten működik, míg a gyári XLR kimenetről akár a Send/Return LINE szintjén is tudott dolgozni, ahol még a sztereó hatást is el lehet érni, ha 2 mikrofon 2 oldalról szól... ám a mikrofon bemenetekből hiába van 2, mindkettő monó és nem "oldalasítható", azaz nincs balance egyikhez sem.
Tehát előerősítés miatt és a kompresszor funkciója miatt fontos a 4558 megléte és működése.

0

proba
proba picture

Egy dolgot próbálj ki, Az LT571 kimenetén lévő kondenzátor után, a 10K előtti pontról egy darab vezetékkel az erősítő line in bemenetére kötve milyen szint van. Ha az jó, akkor a 4 mikrofon jelét külön külön használd boldogan. Ha meg nem, akkor némi dologban még felvilágosítással szolgálhatnál. 
1 Azt írtad, amit építettél oldal szól, a másik néma, ha jól értelmeztem, Ebben az esetben nem a hozzáépített alkatrészek miatt néma az eredetileg működő (?) oldal hanem azért, mert valamit rossz helyen vágtál el. ( esetlegesen az előfordulhat, hogy rövidzárlatot csináltál valahol. 
2 Légy szíves mérd meg a 4558  1-2 és a 6-7 lába közötti ellenállást. 
3 A következő  4558-nek ahhoz hogy dinamika kompresszorként működjön kellene a környékén lenni valamiféle diódának/tranzisztornak, mivel ez hiányzik, a 4 mikrofon közösítésén kívül semmi szerepe nincs, ezért a te esetedben az eltávolítása inkább kívánatos, mint káros. A kér dekompresszor funkciót az LT571 csinálja.
4 , Ha az LT571 után értelmezhető jelszint van, de túlvezérli a mikrofon bemenetedet, akkor köss rá egy 10K potenciométert, állítsd be a jó kimenő jelszintet, utána  azt az értékeket ellenállás osztóval megvalósítva  4* és kivezetve már célba értél. ( még túl is teljesítetted, mert 4 kimeneted lesz.)  A poti egyik vége kondenzátor után, másik vége test, közepe meg a kimenő kondenzátor.
Az nem fogadom el,  hogy az erősítőn úgyis vissza tudod venni a hangerőt.....
Inhouse: a soros kondi szerintem rajta van. A panelen lévő eredetit használja, amúgy sem sok vizet zavar, mert az erősítő is azzal kezdődik úgyis.   
 

0

Mr._V.
Mr._V. picture

"Egy dolgot próbálj ki, Az LT571 kimenetén lévő kondenzátor után, a 10K előtti pontról egy darab vezetékkel az erősítő line in bemenetére kötve milyen szint van."

2021, február 5 - 21:09
Teszteltem 4558 nélkül (IC utáni kondi után, ellenállás előtt van értelmezhető jel). Eredménye az, hogy egy elég erős jelszint érhető el a keverő mikrofon bemenetén 50%-os-ra állítva a keverőt lesz 0dB a jelszint (a korábbi 75%-os potihelyzet helyett)
...Emellett ez kizárólag MIC bemeneten működik...
Tehát gondoltam ebből egyértelmű, hogy LINE bemeneten kb -40dB alatti értéken szól, még 1 kivezérlésjelző sem jelez, tehát pontos értéket nem tudok mondani, de kevés.

A keverő adatai:
MAIN MIC IN: 2kohm, -54dBV (2mV)
AUX MIC IN: 1kohm, -60dBV (1mV)
SEND/RETURN (XLR) és LINE: 50kohm, -14dBV (200mV)
Phono: 50kohm, -50dBV (3mV)

Korábban a sima SEND/RETURN részen, azaz LINE szinten is működött a mikrofon, jelenleg bár hangosabb, ahogy írtam is (50%-os potihelyzetben van 0dB-es kivezérlésen, míg átalakítás előtt ez 75%-os potihelyzet volt), csak MIC bemeneten hallható, LINE-n nem. (Így a 2-2 pár mikrofon külön vezérlése megoldható, a 4-et nem is terveztem teljesen külön.)

"Ha az jó, akkor a 4 mikrofon jelét külön külön használd boldogan. Ha meg nem, akkor némi dologban még felvilágosítással szolgálhatnál."
Így a további ötlet, miszerint vezessem ki egyesével, azért nem jó, mert 4 csatornás a keverő, még ha mindet phono-ra is állítom, egyrész a RIAA miatt nem lesz szép hangja, másrészt akkor honnan szólna a zene, ha minden csatorna el van foglalva mikrofonokkal? Tehát ezért volt cél a 2 mikrofonkimenet 2-2db mikrofonnal, mert azokat az AUX MIC és a MAIN MIC vezérlésen tudnám kezelni.

"1 Azt írtad, amit építettél oldal szól, a másik néma, ha jól értelmeztem, Ebben az esetben nem a hozzáépített alkatrészek miatt néma az eredetileg működő (?) oldal hanem azért, mert valamit rossz helyen vágtál el. ( esetlegesen az előfordulhat, hogy rövidzárlatot csináltál valahol.
2 Légy szíves mérd meg a 4558 1-2 és a 6-7 lába közötti ellenállást."
1-2=0ohm
6-7=10kohm

"3 A következő 4558-nek ahhoz hogy dinamika kompresszorként működjön kellene a környékén lenni valamiféle diódának/tranzisztornak, mivel ez hiányzik, a 4 mikrofon közösítésén kívül semmi szerepe nincs, ezért a te esetedben az eltávolítása inkább kívánatos, mint káros. A kér dekompresszor funkciót az LT571 csinálja."
Ahogy már írtam is, korábban a 5 ledes kivezérlésjelző, ami a vevőkészüléken van csatornánként, ha pirosba ment (5. led), a hangzás akkor sem lett torz. Ám jelen pillanatban az. Bármelyik mikrofont nézem.

"4 , Ha az LT571 után értelmezhető jelszint van, de túlvezérli a mikrofon bemenetedet, akkor köss rá egy 10K potenciométert, állítsd be a jó kimenő jelszintet, utána azt az értékeket ellenállás osztóval megvalósítva 4* és kivezetve már célba értél. ( még túl is teljesítetted, mert 4 kimeneted lesz.) A poti egyik vége kondenzátor után, másik vége test, közepe meg a kimenő kondenzátor."
Ahogy az előbb írtam, nem a vége a torz. Eddig kiabálva, kiakadt kijelzővel sem torzult el a hang. A keverőn bármennyire vissza tudom venni, tehát poti beépítéseknek nincs értelme, hiszen ez a keverőn megoldott. Már a vevőből kijövő jel torz (túlvezérléskor: kiabálás), ami korábban nem volt az.

"Az nem fogadom el, hogy az erősítőn úgyis vissza tudod venni a hangerőt....."
Nem erősítővel dolgozok, hanem keverő, kompresszor, majd erősítő... a keverő meg arra van, hogy szabályozzam a bemenetet.

"A visszacsatoló ágban a kondenzátor frekvenciafüggő visszacsatolást csinál, az értéke helyes?"
Ezt is írtam, hogy 60p van eredetileg és 10kohm, 56p és 10kohm volt csak kéznél, azaz 4p különbség.

"A féltápfeszültség meg van a 4558 be és kimenetein?"
1. 4,55V
2. 4,55V
3. 4,55V
4. GND
5. 4,55V
6. 4,55V
7. 4,55V
8. 9,07V

"Az az SMD tranzisztor nekem még mindig kicsit rejtélyes, hogy pontosan mit is csinál."
Az egyik kolléga szerint némít. Azaz valószínűleg a negatívot kapcsolja rá a kimenetekre 1-2 másodpercig bekapcsolás után, hogy ne pattanjon a keverőn a hang. (De mivel ismerem a bekapcsolási sorrendet (bemenetek (CD/MIC), keverő, kompresszor, erősítő), így ez a védelem nálam nem szempont.)

"Arról fogalmam sincs, hogyan lehetett sztereó hatást elérni egy olyan eszközzel, ahol 4 monó mikrofon jele van közösítve egy monó jellé...nekem még az XLR is unbalancednek tűnik..."
Valóban unbalanced. A sztereó hatást feljebb leírtam már, ezért lett elvágva a panel, hogy a 4 monó jel ne legyen közösítve, csak 2-2. Így az egyik lehet az egyik oldalon, a másik a másik oldalon... nem feltétlenül sztereó hatás, inkább az, ha az illető csak lóbálja a mikrofont vagy liheg, akkor le tudjam halkítani, ha épp nem 1 csatornán van azzal, aki beszél... de úgy kell kiosztani a mikrofonokat, hogy ne egyen legyenek. Akkor lehetne sztereó hatás, ha LINE szintű kimenet lenne, mert akkor a SEND/RETURN részre be tudnám tenni, ami szintén külön szabályozható mindentől és az már L-R, nem pedig monó, mint a 2 MIC bemenet.

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Szia!

1-2=0ohm
6-7=10kohm

Az a 0ohm nem jó, hiszen ott is 10k-nak kéne legyen. Összeérnek a forrpontok?
Az SMD tranzisztor dolga ez alapján nekem is úgy tűnik, hogy bekapcsolási tranziens némítás. Az a (talán) 56k párhuzamosan van a kimenet és a test között?

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Szeretem a precíz hozzászólásaid más témákban. Itt most kicsit te is el vagy veszve. :)
A 4558 másik oldala, ha az eredeti alapján van megoldva és a megfelelő fóliákat elvágtad, működnie kell. Ha nem megy, akkor valami gubanc van, pl. elkötés. A visszacsatoló ágban a kondenzátor frekvenciafüggő visszacsatolást csinál, az értéke helyes? 56pF-al nem sok vizet zavar, lehet, hogy csak az RF miatt van benne. A féltápfeszültség meg van a 4558 be és kimenetein? A kimenetről megint lemaradt a soros kondi és ellenállás, bár ezek valószínűleg az SMD tranzisztor miatt lennének szükségesek, de az most kimaradt. Amúgy mivel megegyeznek a bemeneten és a visszacsatolásban található ellenállás értékek, elvileg egyszeres erősítés lenne, inkább impedancia illesztés.
Az az SMD tranzisztor nekem még mindig kicsit rejtélyes, hogy pontosan mit is csinál. Nem raktár fel róla egy jobb képet.
Arról fogalmam sincs, hogyan lehetett sztereó hatást elérni egy olyan eszközzel, ahol 4 monó mikrofon jele van közösítve egy monó jellé...nekem még az XLR is unbalancednek tűnik, hiszen a másik aktív vonal egy kondenzátoron keresztül testre megy mindkettőnél.

0

zsugori
zsugori picture
****

0

proba
proba picture

Szerintem tudja amit kérsz, csak rendesen be kell dugni mindkét  csatlakozót, és nem egyesével használni. Emlékeim szerint valahogyan monósít, ha nincs bedugva mindkettő.  Amúgy meg mindkét oldalnak megvan a maga végfoka, végső elkeseredésben onnét a csatlakozóra kötve működik. 

0

gbenyov
gbenyov picture

Hello Mr._V.!
Meg kell gondolnod egy fontos dolgot, mielőtt bármibe belekezdenél.
Azt írod, hogy tudod azt, hogy két külön vevő van benne.
Gondoltad-e azt, hogy ez akkor nem más, mint a "diversity sytem"?
Azaz, az egyik vevő a sétáló adás esetében, néha csak zajt (semmit) vesz.
Azonban a másik antenna néhány centivel odébb, a másik vevővel éppen akkor veszi a jelet.
Tehát a kettő együtt kimaradásmentes, folyamatos vételt biztosít.

Még mindig törekednél a szétválasztásra?

0

Mr._V.
Mr._V. picture

Nem diversity típus.
2db vevőpanel van, 4db kvarccal, ami a mikik frekijén van. A 2 panel 1-1 antennára csatlakozik, tehát 1 panel csak 1 antennával dolgozik és 1 panel csak 2 frekit vesz. A panelok csak a képeken látható "táp és kimenet panelon" kötődnek össze, RF jelben nincs közös pontjuk.

A képen látható módon, ha a másik panel nincs rádugva, akkor is ugyanúgy működik, mintha rá lenne. Van benne automata zajzár, így ha "semmit vesz", akkor az a miki némítva van.

Az, hogy be van-e dugva mindkét XLR nem szempont, mert nem érzékeli (a vevő készülék (keverő) szokta érzékelni, ha csak a L van csatlakoztatva, akkor monó módba kapcsoljon, de pl. a vevő készülék (keverő) R csatornájába dugnám, akkor már nem monósítana, hanem maradna R. Tehát a KIMENET, az nem változik attól, hogy be van.e dugva bármi.

0

Mr._V.
Mr._V. picture

Mellékelve a teljes belső szerkezet, csak hogy áttekinthetőbbé váljon, hogy 2db vevőpanel van benne, 1 panel 1 antennára csatlakozik (fekete árnyékolt kábel a panelek jobb szélein) és 2db frekit vesz egyszerre. A 2 vevőpanel független egymástól, azaz 2 mikrofonos készülék esetében 1 panellel szerelik csupán, azaz nem diversity rendszer!

Az előre (képen alulra) menő szalagkábel esetünkben lényegtelen, mert a 4 csatorna VU kijelzésére és hangerő-beállítására szolgál.

Elviekben egy itteni kolléga már megadta a megoldást telefonon, de majd csak holnap kapok rajzot... panel elvágása, +1 kondi és +1 ellenállás lesz a megoldás és az XLR-ek közti IC eddig kihasználatlan lábainak a bekötése.

File csatolás: 

0

Mr._V.
Mr._V. picture

A tanácsolt megoldás nem bizonyult helyesnek, mert így mindkét kimenet mondhatni elnémult (-60dB körül lehet, mert kopogtatása hallható a mikrofonnak, de beszéd már nem és a keverőn egyetlen VU led se villan fel, tehát extra gyenge lett a jel...) így továbbra is várom az ötleteket.
A bal felső áthidalás terv szerint el lett vágva, de így visszaépítve sem változik semmi.
A kondi értéke 61pF (56pF volt csak itthon), az ellenállás 10K.

File csatolás: 

0

proba
proba picture

Egyszerűen nem lehet megoldani. Esetlegesen működik, de az egyik oldalon a némítás valószínű nem megy majd, és a jelszintek sem lesznek egyformák. A tanácsolt megoldás valószínűleg működött valakinél, de eléggé nehezen látszik mi hol van elvágva, és átkötve. Az is a másik oldali erősítőt használja. Mivel tuti nem képszerkesztővel készítette, valószínű egy működő példányt fényképezett le.

0

proba
proba picture

.
 

File csatolás: 

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Szia!

A 4558 2-es neminvertáló lábára megy az LT 571-ekből az audió jel megy a 10k-s ellenállásokon keresztül közösítve. A JACK aljzatra és az XLR-ekre 1-1 csatoló kondenzátoron keresztül megy a 4558-as 1-es kimeneti lába. Szerintem ennek a dual műveleti erősítőnek kéne használni a másik felét is. Építsd fel ugyanazt a kapcsolást a másik oldalra is és az összekötéseknél válaszd szét az egyik és a másik oldal bemeneti és kimeneti részeit... :)
A tápcsatlakozó felől még van egy SMD tranzisztor, a zajzárt csinálja? Ez is a közös kimeneti ponton van, ezt is meg kell még duplázni...
Most látom, hogy gyakorlatilag az elejét már meg is csináltad, a kimenetről hiányzik a soros kondi+1k. Meg a zajzárhoz 1 tranzisztor (vagy fet?) meg a körülötte levő 3 alkatrész. Ennek így mennie kellene, nem ér valami össze, aminek nem kéne?

File csatolás: 

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Ezt meg elírtam, az invertáló bemenetre megy a jel.

0

Mr._V.
Mr._V. picture

A némítás (nem zajzár, hanem bekapcsoláskori némítás a pattanás elkerülése miatt) nem érdekel, a jack nem érdekel, ezeket nem használom.
A többit csak a hét végefelé tudom átnézni, mert hajnaltól estig melózok.
A fotózott átalakításban feltűnt, hogy az egyik oldalon 1 kondi és 1 ellenállás plusz van a másikhoz képest.

De itt már többen írják, hogy válasszam szét... már volt egy válaszom, ahol fotó is készült a már szétválasztott állapotról, így kérem aki válaszol, olvassa el a korábbi diskurzust is, hogy ne fussunk felesleges köröket!

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Ja, én azt hittem azt te csináltad és az nem működött. Ezt pontosítsd, mert nekem nem tiszta. Amit a te fotódon ráraktak, az a visszacsatolás a műveleti erősítő másik oldala alapján. A 10k ellenállás stimm az látszik, a kondit vagy elfogadjuk, hogy annyi, vagy meg kell mérned a panelen levőt, mert azt nem lehet leolvasni. Ami neked is feltűnt, az amit írtam is, a kimenettel soros ellenállás és kondenzátor, az a te fotódon lemaradt. Azzal könnyebb dolgod van, furatos a kondi, leolvasható. Ha nem kell a némítás, akkor gyakorlatilag pár vágás és 2 ellenállás, 2 kondenzátor és máris külön vannak. De az a némítás is lemásolható és duplázható. A meghajtó IC valószínűleg elbírja, ha még egy kapcsolóelem van rajta. Ha a rajzom szerint csinálod, akkor az egyiken rajta marad és kész.

0

zsugori
zsugori picture
****

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Hopp...én eddig még afelett is elsiklottam, hogy 4 mikrofonos, nem 2, csodálkoztam is, hogy már a vevőből szimmetrikus jel jön, aztán meg közösítik.
Tehát egy vevő panel 2 mikrofon, de még ezek is közösítve vannak. Mondjuk a lényegen nem változtat, a kérés az, hogy 2-2 legyen 1-1XLR-en. Egyébként ez nem balanced kimenet, hiszen nem aktív kimenet csak az egyik pont, nem?
Zsugorival diskuráltunk ezügyben, és az a közös tranzisztor a táp felől, ahogy ő rávilágított inkább fantom táp lesz. Bár csak a JACK aljzattal van DC kapcsolata. Jó lenne egy élesebb kép a táp felőli részről is.

0

proba
proba picture

Ha a műveleti erősítő csak a közösítést végzi, akkor akár ki is lehetne hagyni az egészből. Az LT kimeneti pontja egy egy ellenállás kondenzátoron keresztül a kimenetre kötve szerintem jónak kellene lennie. Ha a két vágás és a piros átkötés működik az egyik oldalon, akkor a közösítő műveleti erősítőjére szerintem semmi szükség, akár a másik oldalból is elhagyható lenne.    

0

Sponsored links