Helo.Egy awe 7516 mosogéppel lenne egy kérdésem.A csatolmányban levö képen látszik.Tökéletesen müködik a mosásig.Amikor eléri a 0:29 vagy 27 percet leáll és kigyul a szervizkulcs led.Nem tér át az öblitésre.Van amikor leáll és nem gyul ki a szervizkulcs led.Ebben az esetben ha ki-be dugjuk a konektorba van hogy továbbmegy a progin.
2011, December 2 - 16:44
#1
Szép napot!
Egy kérdésem lenne az adott mosógéppel:
Foltosok maradnak a ruhák mosás után,eszerint a csapágyak-ra gyanakszom. Érdemes-e kicserélni?
Nehéz e kicserélni?
Köszönöm.
0
Ilyenről még nem hallottam hogy hibás csapágy miatt foltos marad a ruha. A csapágynak hangja van, és fizikailag is megváltozik a tulajdonsága. A dob mozgatásával tudod ellenőrizni.
A foltos ruha a rossz program választás vagy a nem megfelelő mosópor miatt lehet.
Mondjuk kilenc év után elképzelhető a csere.
3
Nem nehéz..
A tengely végén van kettő csavar. Az egyik csak a csaapágyat támassza a másik a szílytárcsát tartja...
Ha eléggé fiatal, akkor torx. Nos a csavar puha, mint az olvasztott vaj és menetrögzítővel be van ragasztva.
Ha a legkissebb hiba van a kulcs derékszögelésében a csavarnak annyi.. Akkor éles hidegvágó és kalapács!
Sima jobbmenetes csavar, pótlásra 6 lapfejűt tegyél be!
Ja mindenképp cseréld 6 lapfelyűre!
Más bukatató nincs.
Ha szétkapod a dobban látod a "V" gyűrű vájatát. No azt teljesen takarítsd ki, hogy az új szépen a vájatba simuljon.
Készlet:
https://www.rotovill.hu/Kozepreszek/KOZEPRESZ-WHIRLPOOL-AWT-2084-HAJTASOLDALI-ES-ELLENOLDALI--p598.html
KÖZÉPRÉSZ WHIRLPOOL AWT-2084 (HAJTÁSOLDALI ÉS ELLENOLDALI)
Elérhetőség:
Raktáron
1 795HUF(Nettó ár)
1
Köszi szépen!
0
Topikindítóba írd be az F23 hiba megoldását vagy egy linket ahhoz a hozzászólához mutatva!!!!
Ne légy lusta!!!
0
Sziasztok !
Szerintem.
Szóba jöhet még szilárdtest relé .
DE.Az áramkörnek az előírásoknak meg kell felelnie
0
Üdv.mindenkinek!
Először is azt mondanám ,hogy még mindig műkődik a címben említett mosógép. Néha napján ,ha nincs használva egy ideig ,a preszosztátja még "figurádzik".(F-23).
Annyit vettem észre,hogy a mosóport/öblítőt nem mossa ki a tárolóból. Hol kellene keressem a bajt?
Köszönöm.
ÜdÜdv. Deák Ferencz.
0
Üdv!
Nekem AWE2316 van, de szerintem eme hiba esetében mindegy. Elindítás után kettőt forgatott a dobon, és utána F23 hibát dobott.
A nyomáskapcsolóval vacakoltam sikertelenül. Végül az lett belőle, hogy kivettem a panelt, és izopropanollal lemostam a teljes felületét. Aztán fültisztító pálcikára nyomtam WD40-et, és átdörgöltem a csatlakozókat. Összeraktam, és műxik.
Lentebb olvastam, hogy valakinek relécserével sikerült orvosolni hibát.
Azt kell hogy mondjam, már rég el kellett volna felejteni a relék használatát. Előnye nincs, viszont hibaforrás a kontaktus.
Egyszer egy kazánban kellett relét cserélni, mert behúzás után 1-2 mp-ig volt kontaktus, aztán megszűnt.
Kici pénzért lehet kapni optotriacot meg triacot, össze kell tenni, és berakni a relé helyére. Örök élet meg egy nap.
0
Szia!
A dolog nem ilyen egyszerű, hogy relé helyett triak.
Vannak biztonsági előírasok, szabványok is. Triakkal nem tudod a fogyasztó galvanikus leválasztását biztosítani önmagában, akár hiba esetén mondjuk. Így kiegészítő védelmek kellenek, ami meg a költséget növeli és az sem biztos, hogy a várt eredményt hozza. Csak gondold végig, hogy amit említettél kazánt, ott mit okozna a zárlatos triak a relé helyett, aminek rossz volt a kontaktja?
Üdv,
KN
1
Üdv!
Meg lehet oldalni a galvanikus leválasztást, sőt, az említett kazánban kellett is. Ezért írtam az optotriacot. Ez kapja a vezérlőjelet, és adja a triacnak a gyújtóimpulzust. Ráadásul olyan típust használtam, ami figyeli a nullaátmenetet, így a bemenetére csak egy DC fesz kell, a többit elintézi maga. A kapcsolt fogyasztó a füstgáz ventilátor, aminek az áramát figyeli egy áramkör, úgyhogy be van biztosítva, ha valami nem OK, akkor be sem gyújtja a gázt.
Üdv:
koffer82
0
Szia , kis teljesítményeknél mint a mágnes szelep , szivattyú , ajtókapcsoló trikot szokás használni , de érdekes kapcsolás lenne, triakkal kefés motor irány váltása , de találkoztam már többször is, mosogatógépnél aszinkron motort kapcsoló trikal , széné égve , úgy hogy az sem atom biztos .
Fűtőszál kapcsolásnál pedig jóval nagyobb veszteség (hűtőborda kell ) , meg hő alakul egy félvezetős kapcsolón mind relén .
1
Üdv!
az irányváltást aláírom, oda jó a relé, és mivel akkor vált, amikor a motor nem megy, így szikrázás sincs, és a kontaktus tiszta marad.
A triac is szénné tud égni. A motor induktív fogyasztó, induláskor nagyobb az áram stb. Főleg, ha rossz a szénkefe, és induláskor csak egy bizonyos fesz. után hajlandó megindulni az áram, a motor ránt egy hatalmasat, akkorát hogy a szíj is megcsúszik. Na akkor van áramlökés. Ehhez jön még a szikrázás, az is nyom neki impulzusokat. És gondolom a tervező nem vette számításba mint üzemi állapotot. Ha raknánk bele bikább triacot, akkot valszeg nem válna szénné.
Üdv:
koffer82
0
Hello !
A mosószer-öblítőszer , adagoló , tiszta ?
A vízsugár , mindkét esetben, akadálytalanul folyik?
Jó minőségű mosószert,öblítőszert,használsz ?
Váltottál márkát , mostanában , ezekben ?
1
Szia.
Az adagoló levolt szedve kétszer is ,és ki volt tisztítva. Kétfajta mosószerrel volt használva. Az öblítős rész okés(most mondja az asszony),csak a mosóporral nem. Esetleg letudnám próbálni -e valahogy??
0
Szia !
A legegyszerűbb teszt . Amikor a mosóport "kimosssa a tartóból a víz",stop, fedelet felnyitod,és bekukucskàlsz .
0
Nagy szemű mosópor, mert ez a hintőpor szerű az beragad. Bocs nem találtam jobb kifejezést, de biztos érthető.
Vagy az is lehet hogy túl van adagolva.
0
Szia.
Honnan tudom ,hogy apró szemű- e a mosópor??
0
Legyen benne kék szín, bocs de ha az előzőt se értetted akkor nem tudom jobban elmagyarázni. Mosógépbe való legyen és van már olyan gép ami mással nem is működik rendesen. A használatikban ki szoktak térni erre is.
0
Hali.Vajon a gép kapcsolási tervrajzát megkaphatnám? Köszi
0
Szia!
"Vajon a gép kapcsolási tervrajzát megkaphatnám?"
Gondolom igen,mivel itt van a Tanyán egy ideje,néhány variáció,így már nem hadititok.
http://elektrotanya.com/?q=showresult
Viszont a panelról gyakorlatilag semmi nincs abban ne reménykedj,ha csak Miki nem tud valami okosságot.
elwo
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
Szia !
Ahhoz , hogy valami okosságot tudjak mondani, tudnom kellene a panel típusát , vagy látnom a kíípít !
Üdv! Miki.
0
Helo.Elnézést hogy ilyen későre jelenkezem.Mintha szivárgást látnék a dob és a gumi között.Ráhuztam egy picit érzékkel a megszoritó bilincsre.
0
Szia Jozsi!
"...már nem hadititok."_lehet, hogy mar azert sem mert a Varsoiak is szetestek, nomeg a HTSz is :-)...
Kari
0
O.K.
0
Ha valamelyik csatlakozót rossz helyre dugod akkor is ezt a kódot írja ki.Tapasztalat!!!Bár erre sokan azt mondanák az nem lehetséges.A stekkert megvezetők sajnos becsapósak és bár sokat bontottam már ki,de előfordult figyelmetlenségem miatt.Néz át hátha mégis. :o
0
Hali. Röhej, de egyszer már én is jártam így egy kijelzős wörivel,hogy mellé dugtam,és bele ment (nem a helyére)......
0
Szia. Például most utoljára végig csinált 2 mosást.Kösz.
0
Helo.Ujbol figurázik a mosogépünk.Tehát kettőt forgat majd probálna kinyomni szenyvizet majd leáll az F23-al.Mikor kedve van mos,mikor nincs akkor nincs. Szerintetek még mit nézzek meg rajta ?Köszönöm
0
Szia!
Szivárog belőle valahonnan a víz?
Üdv:
Husjoz
0
Nem vettem észre szivárgást.
0
Szia!
Lentebb le van írva.
Főleg a légsűrítőt trutyizd ki!
Kitakarítod,ellenőrzöl,esetleg a fűtőbetétet cserélj,ha nem javul meg azt írja nyűgősnek.
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
Szia. Mindent átnéztem már-vizszint szabályzot,légsűritőt,fűtőbetétet cseréltem .Miért műkődik 2-3 mosásig tőkéletesen?Kösz.
0
Szia deak ferencz !
Most raktam össze a lányomnak egy "szerelő" által javíthatatlannak minősített
ugyan ilyen gépet ugyan ezen hibából.
Relécsere, nem másikra ,újra és megy szépen gond nélkül !!!
Feltűnően csendesen és szépen megy ! :D
Szép napot mindenkinek !
Padra Sándor
Alias :sasa11
1
Szia.Köszi a választ,az ünnep után lecserélem én is egy újra.
0
Szia!
Na akkor el is találltam egyel lentebb.
"fűtésrelé lába,kontaktja"
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
Köszi szépen.
0
Szia!
"Miért műkődik 2-3 mosásig tőkéletesen?"
Az akkor valami időszakos kontakt hiba lehet.
Csúszósaruk,stekkerek,stb.
Forrasztások fűtésrelé lába,kontaktja.
Motorszénkefe meglett nézve?
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
Szia .Szénkefe meglett nézve,ki lett véve az elektronikai modul .Átnéztem nagyitóval ,de semmi kontakthiba.Kösz.
0
Szia !
Az F23 a vízszintmérés , egyidejűleg "ÜRES" és "TELE" szintet produkál .
Hogy nálad ez miben jelentkezik , neked kell mérni .Amelyik pressostatot cserélted, az új volt, vagy használt, mert ha új , akkor csaka fűtőbetét produkálhat ilyen jelenséget.
Üdv! Miki.
0
Szia.Kicseréltem egy másikra a presost ugyanugy csinált ,majd visszacseréltem az eredetire.Kösz.
0
Helo.Kaptam egy használt fűtőbetétet egy INDESIT 1700W-sat.De rövidebb.Szerintetek jo lenne ?Bár kiprobálni a gépet,mivel hossza is meg a kapacitása is más.Köszi,
0
Szia !
Nem lényegesek a paraméterek, csak ne legyen szivárgása a föld felé !
A kapacitás kondenzátorra vonatkozik, a betétnek teljesítménye van. :D
Üdv! Miki.
0
Sziasztok.
Jó pap hottig tanul. Ezért szeretem a tanyán,mert ilyen aprolékosan elmondtok mindent.Köszönöm Kalex,Köszönöm kolya61 :beer:
0
Szia Levente!
B U É K !
Hójjanak meg, a hóttak !
Miki.
0
Szia Miki.
BOLDOG ÚJ ÉVET és köszönöm az idéni tanulságos hozzászolásaidat.
Üdv.
0
Szia Levente!
Köszi a jókívánságokat!
Remélem Nektek jobb év lesz. Nekünk olyan jó volt, hogy el kellett volna rontani ( a képviselők tekervényeit).
Asszongyák , na majd most ! Fost lesz ez jobb :weep:
De Egyesek szerint, "a remény hal meg utoljára ".
Szebb és Boldogabb Újévet kivánok Neked és a Családodnak !
BÚÉK 2012 !
Üdv! Miki.
0
Üdvözlet !
A pontyot meg a keszeget ismerem de mi az a "remény hal"??
Bocs !
0
Szia!
"de mi az a "remény hal""
Az van a raj végén. Ezért nem ismerik sokan, mert már nem is várják, hogy megérkezzen. Mint a maratoni futásnál az utolsó befutó.
Üdv! Kalex
0
Szia !
"de mi az a "remény hal"" Ponty ott van mellette, az utoljára előtt !
Remény hal, meg Utoljára hall , ilyet az ember az Óévben !
BÚÉK Neked!
Maradjon a jókedv 2012-ben is !
=RÖHÖG=
Üdv Miki.
0
Kimértem a fűtőbetétet egy olyan OHM-méterrel amelyik 37 M -ig mér.Rendben találtam.Tehát műkődés közben van a durranás mi?
0
Szia.
Amint már fentebb elég világosan elmagyarázták: Áram alatt nem elég jó a szigetelése a fűtőbetétnek.
Üdv.
0
Szia!
"olyan OHM-méterrel amelyik 37 M -ig mér"
Nem tudod műszerrel (egyszerűen) kimérni. Olvasd el a másik topikot, amit belinkeltek! A hibaáram 1-2mA körül van 230V-on. Még az is lehet, hogy nem is hibaáramot mér, hanem valami mást.
Itt találod: http://elektrotanya.com/?q=hu/content/whirlpool-awe-2214-f8-hiba
Üdv! Kalex
0
Megértettem.
0
Először is boldog új évet kívánok a probléma megoldása a motor túlmelegedése okozza csak ajánlani tudom, hogy a mosógépet ruha nélkül próbáld ki így a motor nem kap akkora terhelést és így nem is melegszik annyira.Ezt tapasztalatból írom.
0
Szia.
Szerintem sok a vízkölerakodás a fűtőbetéten és nem adja át a hőt kellöképpen,(ídőben),azon a programon amelyiken nem müködik nem e kell magassabb höfokot leadjon?
lapatnetnek igaza van. Fűtőbetét csere megoldaná a gondot.
Üdv.
0
Szia !
"Szerintem sok a vízkölerakodás a fűtőbetéten és nem adja át a hőt kellöképpen,(ídőben)" :jajj:
Már megint !
A programkapcsoló nem időt vezérel, hanem funkciokat !
A timermotoros is kivárja, amig a bimetáll átbillen, vagy a gázkapcsoló igent ad.
Ha beállitod a 60 fokot , akkor addig melegit , amig 60 lesz.
Éted ?
Üdv! Miki,
0
Szia!
Nem az a baj. Mint a másik topikban, már kiveséztük: a szigetelési ellenállása leromlik, ezért letilt az automatika. Kivéve, kilógatva, még mindig emlékszik a betét adataira. Csere után megjavul.
Üdv! Kalex
0
Üdvözlet !
Dobd ki belőle a fűtőbetétet. Ezeknél típushiba csak a csere segít. ha jól emlékszem Szaki63 indított a közelmúltban témát hasonló problémáról.
Meg is találtam: http://elektrotanya.com/?q=hu/content/whirlpool-awe-2214-f8-hiba
0
Helo.A mosogépem 2-3 mosás után ujra leáll, mikor az F12 mikor az F23 error koddal.Komolyabb dugulást nem találtam.Bemértem a fűtőellenállást rendben találtam.
Ha tudtok segitsetek.BUÉK
0
Szia.
Pedig a hibakódok alapján a fűtőbetét hibájára utal. Próbáld meg vízkő mentesíteni, vagy cserélni.
Üdv
0
Kb. öt éve műkődik,ki nem volt bontva.Fél centis a vizkő.
0
Szia.
Na az még elmegy "fél centi".
De azért nem árt megkeresni a fateknőt, mert előbb-utóbb szükség lesz rá.
Neharagudj, de erre nem lehetett mást válaszolni.
Üdv.
0
Ez jo viccccc
0
Ma ujra mostunk a géppel,háromszor,igaz más progin de műkődött.Hát még hagyom a szerelését.
0
A SZIVÁRGÓ ÁRAMOT úgy szoktam kiszűrni hogyha nem szólal meg a "fi" relé hogy fordítok egyet a betáp dugón!!Sok sikert!!!!! (ÖREG CSÓKA NO RACET!)
0
Üdvözlet !
Elektronikus vezérléssel ellátott készülékeknél a villásdugó megfordításával történő testzárlat keresést nem javaslom. Sajnos elég sok mindent ki tud írtani ha a kelleténél nagyobb áram folyik át a panelon.
0
Szia! IGAZAT KELL ADJAK! Nekem is volt már "LÁNG VINCE" problémám hasonló esetben de sokszor be jött ez a módszer.Sikereült be szereznem egy mobil 4ma-es fi relét, sokszor jó szolgálatot tesz!
0
Szia! Ilyen esetekben mindig a kifolyót szoktam először megnézni. A golyós bűzelzárót előszeretettel használják, ott szokott beszutykolódani. Utána a lúgszivattyú is produkálhat hasonló hibát ha már nem szállít eléggé gyorsan mert kopott.
0
Köszi szépen.Bevetek minden erőmet.Idáig tökéletesen műkődőtt.Kellemes napot kivánok.
0
SZEVA! A FŐMOTOR kefe is tud hülye hibákat csinálni!!! Sok SIKERT szép napot. (ÖREG CSÓKA NO RACET!)
0
Ma ujra figurázni kezdett a mosogép.Elöször az F 23,majd az F12 hibakodot produkálta.(tekergetve a kapcsolot)Utána csináltam egy centrit és müködött.(mintha )
Segitsetek....
0
Szia !
Hát, nem irigylem a gépedet.
F12- vagy beragadt a fütőszál reléje, vagy testre húz a fütőszál.
F23- a pressostat egyszerre van TELE és ÜRES módban.
Miki.
Józsikám, Te vagy a gyorsabb =BEER=
0
Üdvözlet !
Szerintem a fűtőbetét vezet át és ezért tele szintet érzékel a szivárgóáram miatt. Ha nincs megfelelő műszered akkor csak próbadarbbal zárható ki a hiba.
0
Köszi
0
Szia Miki!
Ez pusztán véletlen volt..:-D
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
mersi
0
Szia !
A pressostat léggyüjtője és a kiömlési útvonal volt már tisztítva?
Miki.
0
Nem volt tisztitva az ég világon semmi .Öt éve müködik tökéletesen.(KB)Pardon ,a kiömlési vonal volt egyszer.
0
Szia !
No akkooo előre !
Csak akkor lehet hibára következtetni, ha ezeket végíg tisztítod.
Még a víz ürülésének és beömlésének az idejét is figyelik, ezek a tetű elektronikák.
Eredményes pucolást!
Miki.
0
Köszi tisztelt KALEX,illetve KOLYA.Még annyit vedtem észre,hogy nem ugyanabban az időpontban tér át az öblitésre.
0
Szia !
Ha nem tud üríteni, vagy ha nem látja mi történik az üstben, akkor összeborul a programm.
Miki.
0
Ezzel kapcsolatosan nem kaphatnék a tanyán legalább egy fotot?köszi
0
Szia !
Hogy mit kell tisztítani, arra gondolsz?
Miki.
0
Igen ám.
0
Szia !
Bekereteztem. Hátul a pressostat csöve a C-vel jelölt léggyüjtőre csatlakozik.
A léggyüjtőre külön figyelmet . Tisztára !
Miki.
0
Köszönöm szépen.'
0
Szia!
"Öt éve müködik tökéletesen"
Öt évig működött tökéletesen. Pont ráfér egy tisztítás a vízszintérzékelőre.
Üdv! Kalex
0
Üdv!
F23
F23 HEATER FAILURE
If the temperature increase during the first 40 minutes is less than 86°F (30°C).
1. Unplug washer or disconnect power.
2. Check connection to water heater.
3. Check resistance of heating element, if present on this model. (abnormal = infinity)
4. Check the water temperature sensor and connection to it.
Refer to the Water Temperature Sensor section.
F12 ez találltam
F12 O O H H fütőbetét kijelző
Valami fűtéskör gondod lesz.NTC,hőfszab. betét,relé,stb
WHIRLPOOL AWO/D 45135, AWO/D 43136, AWE2214, AWE2316, AWE6514, AWE6516, AWO5125
Villáskulcs piros LED-je ég + START villog + folyamatjelzõk adják a hibakódot (EDCBA)
EDCBA
---x- 02 FA AQUASTOP aktív túltöltés
--x-- 04 F04 fûtõbetét hiba 30C-ot nem éri el 40 perc alatt, vagy NTC hiba
--x-x 05 F05 NTC hiba (szakadt vagy rövidzár)
--xx- 06 F06 Tachogenerátor hiba
--xxx 07 F07 Motor vezérlés hiba (vezérlõ panel) (fûtõbetét+terhelni a motort!!!)
-x--- 08 F08 Fûtõbetét hiba (szakadt?, testzárlat?)
-xx-- 12 F12 Fûtõbetét hiba (szakadt?, testzárlat?)
-xx-x 13 F13 Ajtó nyitva
-xxx- 14 F14 EEPROM hiba
-xxxx 15 F15 Dobpozicionáló jeladó hiba
x--x- 18 Fod Hab érzékelése
x-x-x 21 F21 Kezelõegység hiba
x-xxx 23 F23 Vízszintszabályzó hiba (fűtőbetét testzárlat?)
xx--- 24 F24 Túltöltés
xx-x- 26 F26 Szivattyú vezérlési hiba (panel hiba)
xx-xx 27 F27 Motor irányváltási hiba (panel hiba) csak tesztprogramban
xxx-- 28 F28 Motor csatlakoztatási hiba
-----------------------------------------------------------------------------
Felesleges rajz,és szerszám nincs,csak ritkán használt.
elwo
0
Köszi..
0
Szervusz deak ferencz!
Nem a szakterületem, de javasolnám, a vezérlőpanel tápjának átnézését, esetleges átkondizását. Nagyon gyanús, hogy olyankor áll meg, amikor valami két, vagy több dolgot (Pl: relé) akar egyszerre megvezérelni, és ezért leesik a tápfesz.
Üdv:
exGelkás
0
mindenkinek megköszönöm a fáratságát
0
Szia druszám!
Nekem eddig négy AWE-vel volt dolgom, háromban ki kellett cserélnem a motort AWT-re, csak úgy gyógyult meg! De a negyedikben, egy AWE 7100-ban hiába cseréltem még panelt is, meg majdnem mindent, különféle hibát produkált! Abból lett egy AWT!!!Üdvözlettel: Deák Ferenc, alias "huszezres"!
0
Köszi szépen druszu.
0
Üdv!
Mindkét képen az látszik, hogy semmi baja a gépnek. Sőt gyanítom, hogy ugyanazt a képet látjuk két példányban.
A domino panel tud érdekeseket tenni...Motortisztíással kezdenék, szigetelésvizsgálat a fűtésen, panelméricskélés, szóval a szokásos...
Sanyi
0
Igazad van,csak azért tettem föl hogy lássátok a parancspanelt.
0
Szia.
Ezek mellé már csak az öblítő tartályt nézném meg. Lehet nem fér át a víz a lyukon.
Üdv.
0
Meghibásodhat a mosogép ha sokat használod ugyanazon a programon?Csak ezen az 1 órás progin csinál igy.A tőbbi progin tőkéletesen műkődik.
0
Elvileg nem hibásodhat meg, lévén hogy eepromból olvassa a tennivalókat...
Szerintem valami külső körülmény miatt áll meg, amit nem veszel figyelembe...(víznyomás, motorterhelés, motor hőmérséklet, vagy valami ilyesmi...)
Sanyi
0