You are here

100 éves az Orion!

63 posts / 0 new
Last post
pihe
pihe picture
*****

exGelkás hívta fel a figyelmem arra, hogy idén (lenne) 100 éves a magyar Orion.

Sajnos a gyár, pontosabban a márkanév már nem magyar tulajdonban van, de még létezik. A 90-es évek elején az elsők között volt, amit privatizáltak. E nagy múltú magyar márka jelenleg egy szingapúri cégcsoport, a Thakral Corporation Ltd. tulajdonában van.

Az interneten számos helyen lehet találni írásokat a gyár történetéről. Nem is szeretnék más tollával ékeskedni, azokból ide beidézgetni, csupán dióhéjban pár mondatban keretbe foglalnám a történetét. Majd lentebb a Források alatt belinkelem azon oldalakat, amiket érdemes átolvasni, megnézni.

Az Orion elődjét, a Magyar Wolframlámpagyárat 1913. június 1-én Kremeneczky János, orosz születésű (1850 február 15.) osztrák üzletember alapította. 1924. október 1-én nevét Orion Villamossági Rt-re változtatja és 1925-től valamennyi gyártmányát, ORION védjeggyel ellátva hozza forgalomba, belföldön és külföldön egyaránt. A gyár két fő profilja az 1925-ben indult rádiógyártás és az üveg- és vákuumtechnikai termékek (ampullák, termoszok) gyártása volt. Később mérőműszerek tervezésébe, gyártásába is belekezd. A háború alatt hadiüzemként működött, majd 1948-ban államosítják. 1951-ben önállósult a műszerüzem (EMG megalakulása), innentől a gyár már csak rádiókészülékek gyártásával foglakozott. 1956 után a közhangulat javítása érdekében megindul a televíziós adás. Az Orion gyár kapta feladatul a hazai TV készülékek fejlesztését, gyártását. Ekkor született meg az első hazai gyártású TV készülék, az Orion AT501. 1989-ben bekövetkezett rendszerváltás után, 1991-ben az addig sikeres gyárat (közel 3 millió rádió és TV készülék) a rendszerváltás után "privatizálták", 4 többségében külföldi érdekeltségű kft-re bomlott. Majd -mint a bevezetőben is írtam- jelenleg (1997-től) egy szingapúri érdekeltségű cég tulajdonában van már.

Nekem személyes érintettségem sajnos nem sok volt a gyárral, a márkával, leszámítva azt, hogy az első színes tévénk egy Orion Nárcisz típusú volt. Emlékszem -kezdő, kis zöldfülűként- pár alkalommal cserélnem kellett a színvégfokban a pe7058/7059 tranzisztorokat. :) Végül -sajnos már nem emlékszem pontosan mikor- a képcsöve adta meg magát. Gondolom vagytok itt páran, akiknek ettől jóval több kapcsolatuk volt az Orionnal...
Források:

A gyár 50. évfordulója alkalmából kiadott emlékkönyv (kattints rá a letöltéshez):
orion_1913-63

A hajdani gyárépület:

Orion AT551 Vénusz készülék 0 szériás gyártása:

Orion nárcisz youtube video lapatnet jóvoltából
http://hu.wikipedia.org
http://www.radiomuseum.hu
www.radiohistoria.hu
perneky.ini.hu
http://logout.hu/cikk/az_orion_gyar_torenete
http://www.orion.hu
www.thakral.com
 

Comments
Satlokk
Satlokk picture

Sziasztok!

Örömmel olvastam a megemlékezéseket,rövidtörténeteket.Nekem is füződik hozzá egy igen rövid történetem 1989-n ott volt a gyakorlati szakszumnkás vizsgám mint Rádi Tv műszerész egyénivizsgázó.Akkor voltam ott először és utóljára,e jó volt ez a kellemes kis emlék.Kár érte,hogy már nincs!/Igaz megemlítem ez a vizsga sikerült,de az az egész konplet vizsga sosem mert nem tetszet a szakmai tanárnak,hogy nem jártam iskolába mint a többi diák.Meg is buktatott négyszer az írásbelin és így sajnos innetől fogva feladtam.De ez már a múlt sajnos......!/Boldog Újévet mindenkinek!

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture

Ehhez képest 1991 óta működik elektronikai vállalkozásod? Gyönyörű. :)
Vagy végül mégiscsak levizsgáztál valahol?

0

Satlokk
Satlokk picture

Szia!
Igen működik mert ez már a második szakmám lett volna az elektronika területén!/Itt jegyzem meg,hogy szerintem sok vállalkozás működik megfelelő papírok nélkül!/Amúgy meg neked BUÉK!

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture

Gyártmányunk néha elromlik, de ez egy percig se nyugtalanítsa a kedves vevőinket:

File csatolás: 

0

Csaba1002
Csaba1002 picture

Szevasztok!
Arra emléxszem, hogy a nyolcvanas években, a BNV-n az ORION kiállításán ott virított ez a "YUGANSKORIONNEFTEGAZ"
felirat szép nagy betükkel. Én azt hittem a Jugoszlávok vették meg a gyárat.
Egy csomó olyan rádió, és tv volt kitéve, amit aztán boltban soha nem láttam.
Csaba

0

Bognar Jozsef
Bognar Jozsef picture

Hali!
1971.jul.1-én az Orionban a TV 5-ön kezdtem a TV-s szakmát.
Először Viktóriát, amiből ha jól emlékszem 28 db-ot kellett elindítani,
potik középállásba,vasbizti be,leválasztó kismegszakító főlkapcs.ha minden össze volt csatlakoztatva az előttünk lévő kávával, ha kész lett, a kutyaház oldalát le kellett pecsételnünk a névbélyegzőnkkel. Utána a KF javítók jöttek.
Oriluxot is csináltunk, majd Vénuszt, annak tranzisztoros KF -je volt ha baja volt komplett KF csere. Talán 1 évig voltam ott, majd hazajöttem Zalába akkor
indult a SZÜV Zalaegerszegen,ahol 13 évet töltöttem el. Jó visszaemlékezni az
Orionra, a villamosmegállóban még a sörgyáriaktól 1 literes sört is szoktunk venni. Kis nosztalgia, de rég volt már.
Üdv B Józsi.

0

Zsolti.88
Zsolti.88 picture

Tisztelet Oriluxom nekem is volt, csatorna dobváltó adta meg magát és még annyi hejesbitve (Venusz) a Vénusz az szines 22" 8 csatornás vagy Vénusz computer távirányitós változata.T:Zsolt.

0

Attee
Attee picture
*

Üdv!

Azok már a későbbi modulos, színes Vénuszok.
Itt az AT551 Venusról van szó. 1971-től gyártották.
Hibrid felépítésű (csöves+tranzisztoros) FF TV. http://www.radiohistoria.hu/oldradio/mainhu.nsf/3ca437140835dc5ac12570d3...

0

Bognar Jozsef
Bognar Jozsef picture

Hali!
Azt hittem azt gondoljátok ez ne hiteles. De a 459 10569 , vagy a Szupernova
ebből az időből igen , és a Vénus is .Tranzisztoros ,csöves ,elég baj volt az
indítással: felteszem a munkakönyvem másolatát ha ha kell.
Üdv B Józsi.

0

Bognar Jozsef
Bognar Jozsef picture

Hali!
A fenti képen látható fehér kávás TV-re gondoltam, nagyobb hangerőnél
kissé rezonált a káva. Ennek a gyártása 1971-ben kezdődőtt,akkoriban elég formás TV volt. Üdv .B Józsi.

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet !

Egy kis relikvia.

File csatolás: 

0

csepi
csepi picture

Sziasztok.
Valószínü nem ismeretlen Pécz Károly neve, Rádiotechnika folyóiratában rendszeresen publikált, több szakmai könyvet jelentetett meg.
Kandóban évfolyamtársak voltunk, Orion Szervizben együtt dolgoztunk, később a szerviz műszaki vezetője lett.
A szerviz bezárása után a Jászberényi úti gyárba került.

Megkérdeztem, hogyan történt a rendszerváltás.

"Az ORION gyárral kapcsolatban csak nagyon röviden.
A rendszerváltás előtt az ORION két fő profillal rendelkezett, belföldre közszükségleti termékek (színes és fekete-fehér televíziók, Hi-Fi berendezések, hangsugárzók), exportra mikrohullámú berendezések gyártásával foglalkozott a Jászberényi úti, a Gizella úti, a Jászfényszarúban és Tamásiban levő telephelyein. A rendszerváltás után a magyar ipar összeomlása során létszáma 3500-ról 900-ra, majd 300-ra csökkent, és egyik fő beszállítója a cég felszámolását kérte, amelynek megtörténtével az ORION Rádió és Villamossági Vállalat megszünt létezni. A felszámolás során elképesztően nagy anyagi és főként szellemi értékek mentek veszendőbe.
A Jászberényi úti telephely néhány fő épületében a valamikori dolgozók töredékével 1991-ben megalakult a YUGANSKORIONNEFTEGAZ Kft, amely csekély kapacitással továbbra is folytatta gyártási tevékenységét eredeti profiljában. 1997-ben a cég a világszerte széles profillal bíró szingapuri THAKRAL csoport tulajdonába került, és jelenleg is sikeresen működik. A mai Orion Elektronikai Kft. ISO 9001:2000, QS 9000, VDA 6.1 (autóipari) és ISO 14001 (környezetvédelmi) tanúsítványokkal rendelkező gyár, nagy gyakorlattal rendelkezik az elektronikai és autóipar termékek, részegységek gyártásában. Az Orion ezen túl kereskedelmi termékként modern háztartási és szórakoztató elektronikai termékeket ajánl megfizethető áron, amelyek megfelelnek a legújabb követelményeknek, és megbízhatóak.
Üdvözlettel: Karcsi"

0

kolya61
kolya61 picture

Szia Csepi !
Csak a pontosság kedvéért ugatok bele , a kft neve LUGANSK nyeftyegáz és nem YUGANSK :D .
Remélem a ZŐDEMBERKE is olvassa és ezt a hsz-t , javítás után törli ..

Üdv! Miki.

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: ezúttal tévedsz, itt a felszámoló ügyvéd is Yuganskoriont ír, legalábbis nálunk így ejtik.
Annak idején először azt hittem, van valami közük Jugoszláviához

http://rudolfdr.alkalmazas.hu/referenciak

http://www.piacesprofit.hu/gazdasag/hiradastechnikai_ipar/

Bálint

0

kolya61
kolya61 picture

Szia !
Nem tévedek :beee: , el van írva , nincs Yuganszk, csak Lugansk , főleg ha nyefty-el kapcsolatos . Yukoil van , Yuganszk nyetu ... Elcseszte az ügyvédnő és ezt kopírozzák a HVG arhivumban is , mert máshol nem található ilyen név .
Aki nem hiszi , járjon utána !

A YU -val kapcsolatban annyi , hogy az UKRAINE LTD. neve és nem oda való, össze van mosva.
Itt van angolul, ha nem hisztek az orosz tudásomnak :
"History of radio begins with the discovery of the first radio receiver in the world – 1895.
ORION brand history begins with the first radio receiver that was manufactured at the factory – 1913.

1913 – the foundation of ORION factory in Budapest (Hungary).

1920 – the beginning of serial production of radio receivers .

1950 – the beginning of mass production of black-and-white television sets.

The first color television broadcasting took place in January 1960 in Leningrad. At that time ORION factory engineers made a few pre-production models of color television receivers. The specialists of the factory began to prepare capacities to launch serial production of high-quality color television sets.

1970 - a period of change for ORION Electronics Ltd. It was time of mass export of black-and-white and color television sets to the USSR, Europe, Asia, South America and Middle East. The products of ORION Hungarian factory occupied leading positions in many countries of the world due to quality and use reliability.

At the end of 1980 to optimize and increase production efficiency company management accepted merger offer from world-known concern THAKRAL Brothers, which is the owner of the large production capacities in Asia. Since that the company has been taken over and managed by THAKRAL Group. The concern THAKRAL Brothers also became partially responsible for promotion of ORION brand, development and introduction of new products.

1990 – the opening of marketing representative office of ORION trade mark in Ukraine. On the basis of international practice Ukrainian specialists were taught the right conducting of business – caring approach to the national consumer.

1997 – the merger of ORION Electronics Ltd and world-known concern THAKRAL Brothers.

2000 – the foundation of Ukrainian marketing company ORION Ukraine Ltd.

2009 – at present ORION Ukraine Ltd occupies strong positions in the international business and Ukrainian market of household appliances and electronics. The company gained success due to competent management, high qualified personnel, regular improvement of technologies and quality of products, competent trading policy. ORION product line includes more than 300 models of various appliances for housekeeping and personal care represented in 7 categories. All products meet world standards in reliability, safety and functionality. ORION products are available in 200 cities of Ukraine."

Üdv! Miki.

0

gbenyov
gbenyov picture

Hello kolya61

Mostan eltévedtél. Írd csak be a Jandex-be Yuganskneftegaz, Siberia, Tumen, Hanty-Mansy, Rosneft szavakat.
Én jártam náluk, majdnem mindenhol, ahol helységek neveit olvasod.
Rengeteget lehet olvasni a neten ezekről.
Az biztos, hogy az üzlet (kavarás) ezen a szinten már nem "fehérembernek" való.
http://www.yungjsc.com/

Persze, ettől még Ukraina-i nevek is felmerülhetnek, csakhogy azok szintje az előbbiek milliomod része.

gbenyov
0 Hz és az UV fény frekvenciája között minden érdekel...vagy tovább is?

0

kolya61
kolya61 picture

Sziasztok !
Ha Nektek így könnyebb, legyen ... ! :lol:
Nyeftyejuganszk szibéria és nem Ukrajna , itt semmi hír arról, hogy oroszoknak kellett volna az Orion , nem úgy mint az ukránoknak ...

Üdv! Miki.

0

csepi
csepi picture

Szia Miki.
Senki nem kételkedik hogy létezik egy "Lugansk" elnevezésű Ukrán vállalat.

Neked is el kell hinni, hogy alapítottak Magyarországon egy Magyar céget Magyar és Ukrán tulajdonosokkal, és azt a nevet adták neki, hogy

"YUGANSKORIONNEFTEGAZ Kft"

A szerződött partnerekkel ilyen néven leveleztek, többek között velünk, a GELKA-val is.
Üdv. csepi

0

Kalex
Kalex picture
*****

Szia!
Megerősítésképpen: itt és itt olvasható, amiről írsz. Ez az az eset, amikor mindenkinek igaza van. Leginkább nekem. =vigyorog=

Üdv! Kalex

0

Zsolti.88
Zsolti.88 picture

0

hangya02
hangya02 picture

Kedves Kollégák, Örvendezők, Sajnálkozók !
Az ORION Kollektívája és a márka megérdemli, hogy megbecsüléssel, tisztelettel emlékezzünk, és emlékeztessük erre az utódainkat is.
Üdvözlettel:
Pécz Karcsi "Kandós" osztálytársa...

0

csepi
csepi picture

Szia Hangya.
Kicsi a világ, a Kandóban pedig én az "A"-ba jártam.
Veletek a "B"-be járt Mészáros Rudi, az általánosban mi voltunk osztálytársak Pestszentimrén. (Bp. XVIII. ker.)
Üdv. csepi (a suliban is)

0

hangya02
hangya02 picture

Szia "csepi" !
Az Orion néhány évvel "élt" tovább mint mi (eddig). Nekünk megtiszteltetés és kötelesség hírnevének ápolása.
(Rudi klassz srác... gyakran találkozunk) Üdv !!

0

csepi
csepi picture

Igen, az Orion élt 78 évet. :(
Nekünk még 3 évet kell kihúzni hogy utolérjük, azért már sokan elmentek közüllünk.

Rudit üdvözlöm.

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: neked is küldöm(a sapkáról)

Bálint

File csatolás: 

0

kando777
kando777 picture

No, most már tudom, mi ez a kis kép és miért említetted még jó múltkor :)

(Egyébként Kandós főiskolai kötelező gyakorlatomat többedmagunkkal töltöttük az Orionban, igaz ez már 2002 körül volt, de sok régi kollégával sikerült beszélgetnem, látni is sikerült sok mindent a gyárból és sajnáltam, hogy veszni hagyták '90 után.. De legalább pár mérőműszert sikerült vennem a ,,lomtárból'' :) )

0

gaborgabor
gaborgabor picture

Szisztok! Tiszteletem minden tanyalakónak!

Abban a szerencsés helyzetben vagyok , hogy az ORION RÁDIÓ ÉS VILLAMOSSÁGI VÁLLALAT. - nál kezdhettem meg a szakmai pályafutásom. Sokat köszönhetek az akkori Kollégáknak ! Innen származik a Gáborgábor név is. Csak pár évet sikerült eltöltenem itt a kilencvenes évek elején.
Abban viszon csatlakoznék aznelőttem szólókhoz , hogy az ORION tönkretétele ( nem csak az orioné) szándékos volt. Tv- éket nem győzött annyit gyártani amit ne lehetett volna eladni. Nem ezért lett vége.
Nagyon sajnálom!

0

Boldogblog
Boldogblog picture

Szia, sziasztok!

GáborGábor? Ismerős a név. Kicsit pontosítanál?

Vadászom, Utamból Kotródj! (Fekete István)

0

city217
city217 picture

Sziasztok.
"Egy halottról jót vagy semmit"
Fújjátok azt ami nem meleg csak nem a lényeget. Az orion megalakulásakor márka volt és ez tartott pár évtizedig, és utána hanyatlott. Ennek oka a KGST mert szinte csak oda gyártott mint az ikarus /na jó azt eladtuk a mezitlábas beduinoknak is teve helyett használták/. Már a cocializmusban tönkre lettek téve a nagy magyar /nemzeti/ vállalataink. A rendváltás ezen már csak gyorsított.
Nyugodjunk békében. Nem kell hibást keresni, a hiba bennünk van. Én is szívesen emlékszem vissza a szüzességem elvesztésére, de az élet attól nem áll meg.

Üdv.

0

Zsolti.88
Zsolti.88 picture

Ez az üzenet át lett helyezve ide.

0

Attee
Attee picture
*

Üdv!

Ez így van...A hanyatlás már akkor elkezdődött.Még az 50-es, talán még a 60-as években volt neve nyugatabbra is, és ki lehet jelenteni, hogy a termékek színvonala, korszerűsége nem maradt el a világszínvonaltól, de ez a 70-es évektől már változott, hanyatlásnak indult.

0

zus
zus picture

Köszöntsük úgy, hogy újból beindítjuk. Meg a Videotont is. Ezekkel is lehet munkahelyeket teremteni. Legalább lenne magyar gyár is, nem csak idehordott külföldi szemét és szemetet bérmunkáztató tróger cégek.

0

SzBálint
SzBálint picture
****

Ez az üzenet át lett helyezve ide.

0

welding alt
welding alt picture

Szia zus!

"Köszöntsük úgy, hogy újból beindítjuk. Meg a Videotont is. Ezekkel is lehet munkahelyeket teremteni." Szép gondolat, sajnos, ma már nehéz egy magas színvonalon termelő , igazán magyarnak mondható vállalatot elindítani.

Üdv! welding alt

0

city217
city217 picture

Ez az üzenet át lett helyezve ide.

0

besi99
besi99 picture

besi99
1960-ben az Orion szervizmérnökei tanítgattak minket,az Elektromos Ktsz szervizeseit A TV-k felépítéséről, működéséről, javításáról. Nyolcunkból hárman átmentünk.

0

zsoltika
zsoltika picture

Sziasztok
GRATULÁLOK pihe az összefoglalóhoz.Sok szép emlékek fűznek az ORION gépekhez,normális szervizhátér/dokumentáció,anyagok/,ez a mai LCD, plazma technikában már csak kéjes álom.
Azért voltak rafinált hibák is de ezek is kelletek ahhoz,hogy ember jobban megismerje a készülékek lelkét.
Hány embernek adott normális megélhetést,de nem csak az ORIONRÓL van szó!
Nem akarok politizálni,de a mi nagy dicső rendszerváltásunk arról szólt,hogy ami konkurencia volt az EU-NAK,azt
el kellett pusztítani,szégyelljék magukat akik ehhez asszisztáltak,asszisztálnak,párt állástól függetlenül.

0

Attee
Attee picture
*

Ez az üzenet át lett helyezve ide.

0

Zsolti.88
Zsolti.88 picture

Sziasztok! Én igy tudom: Az orion először vagyis a rendszerváltás után 90-es évek elején a dél koreai samsungal koóperált, saját gyárában talán forgalmazta a samsung készülékeket, igy próbálták menteni a haldokló gyárat de ez sem jött be.Utánna az orosz juganovics egy földgáz tulajdonos vette át az irányitást, talán részvényeket vagy az egész oriont vette meg az új neve JUGANSORIONAVTEGAZ hasonló már pontosan nem emlékszem de 95-ig gyártott tv készüléket.Utánna szingapúri tan kai csoport tagja lett 97 óta....szomorú...T:Zsolt

0

gbenyov
gbenyov picture

Köszi pihe!

Az Orion emlékére meghallgattam a Metallica-tól, az "Orion" c. számot a ma is kiváló Orion HS-40-es hangfalaimon.
Nektek is ajánlom:
http://www.youtube.com/watch?v=-qYqi-EMErU

gbenyov
0 Hz és az UV fény frekvenciája között minden érdekel...vagy tovább is?

0

Kumi
Kumi picture

Sziasztok!
Nálam a nappaliban már 20 éve egy ORION CTV 025M japán képcsöves televízió üzemel, naponta átlagosan 4-6 órát.
A két évtized alatt egyszer volt javítva, egy elkót cseréltem a tápjában.
Más gond nem volt vele.
Ez is jól jellemzi az ORION gyártmányainak minőségét.
Üdv.: Kumi

0

deneskar
deneskar picture

Sziasztok!
Az ORION talán az eddigi legjobb munkahelyem volt. Megérdemel egy megemlékezést.
Üdv. Karesz.

File csatolás: 

0

Istvan78
Istvan78 picture

Sziasztok!
Dálián és a Nárciszon kezdtem tanulni TV javítás :) De szeretem mert egyszerű volt és nagyszerű sok jó élmény kötödik ezekhez a TV-khez
Dalia 24 évet bírt amikor oda adtuk valakinek, 4 szer kellet javítanom.
De mindig hű volt és szolgált :)
Jó magam szeretem az Oriont, amikor az Energia Bázisnál dolgoztam akkor minden reggel el haladtam a gyár előtt, (62 busz Zalka) szeretem volna oda bekerülni.... de hát más felé vitt az élet.
Üdv Istvan78

0

Zsolti.88
Zsolti.88 picture

Kedves tanya lakók ORION rajongók! A mai napig orion rajongó vagyok, szinte a szines tv összes reportálát sikerült megismernem végigjavitanom.Csak a jó emlékek jutnak az eszembe, a régi magyar márkáról egyszerű megbizható szervizelhető készülékek voltak.Egy kisebb gyüjteményem van itthon se 1025 kistorony az erősitő még a sankenes végfok icés, HS9 mambó, HS 280 rumba , HS 501 bolerő, hangfalak. TV: CTV022 on screen, CTV025 TXT toshiba csöves,nárcisz,jácint,vénusz computer, juganovics műve 28" TXT OSD,arany kolibri toshiba csöves,sztereo műholdvevő (eredeti orion gyártmány).Közben volt több saját orion tv-m csak ezeket eladtam elajándékoztam, sokáig egy hatalmas orchideám volt 66-os nokia csővel 2X javitottam megbizhatóan működött napi 20 órát üzemelt, a legelső saját tévém FF mecsek imádtam soha nem volt javitva! volt viking,mór,héliosz,colorion még az első szines szériából szenzoros hitachi csővel mind kitünően működött CTV 028 erre még vadászok egy jó állapotúra, egy vadi új sorit tartogatok hozzá, meg új távot is ha majd lessz :D T:Zsolt

0

jakyg
jakyg picture

Szia!

Nálunk kb. 20 évig üzemelt egy Mór TX, ez egy elég ritka típus volt, ha jól tudom. Érdekessége az volt, hogy apukám építette, mivel hogy akkoriban a Gelkában dolgozott és a hibás paneleket hazahordta megjavította, amiből meg nem volt hibás panel (pl. alaplap) azt ő maratta ki, pár éve annyi év hű szolgálat után fájó szívvel, de elbontottuk...

0

reparátor1
reparátor1 picture

Sziasztok!
Köszönjük a megemlékezést Pihe.Én 10 évet húztam le az Orionban,családias,jó hangulatú cég volt.Két alkalommal vontam vissza a felmondásomat,olyan vonzereje volt a gyárnak,hogy nem engedett könnyen.Egyébként úgy emlékszem,hogy vagy nagyon hamar tovább állt valaki,vagy sok évet húzott le a kollektívában.A régi Orionosok a közösségi oldalakon megtalálhatók,ha esetleg böngészni akar valaki ismerősök után.A vállalat még ma is komoly respektel rendelkezik,a mai napig jó ajánló levél a szakmában,én nagyon sokat köszönhetek neki.Üdvözlettel Reparator1

0

SzBálint
SzBálint picture
****

üdv: Isten éltesse az Oriont!

Erre iszunk!
(nálam még függőlegesen áll)
Ha kell, levélben is elküldöm a képeket
Akár a fejlécre is fellehet tenni.

Bálint

0

ha7pj
ha7pj picture

Szia pihe!
Nagyon kedves Tőled a nagyszerű megemlékezés.Sok régi orionos emlék került elő a memóriámból.
üdv Emil

0

csepi
csepi picture

Sziasztok.
Köszönöm, köszönjük a megemlékezést.

Kicsivel több kapcsolat kötött az Orionhoz, már korábban említettem.
1954-ben a 420U szallagon, 55-ben az AR303-as szalagon dolgoztam gyakornokként,
57-től 62-ig már mint hiradásipari technikus, TV műszerészként az Orion Szervizben.
A gyári doldozókkal tartottuk a kapcsolatot, sűrűn bejártunk a fejlesztésre, meg a szalagra.
62-től a Gelkánál szintén javítottuk az Orion TV-ket garanciában és azon túl is.

0

besi99
besi99 picture

besi99
A "Lenin" krt-on sok 420U-t javítottam, mert errefelé 110V egyenáram volt a módi. Típushiba: UAF42 kh.

0

csepi
csepi picture

Szía Besi.
Csak nem voltál Te is Orion Szervizes? :)
Hogyha egy-időben voltunk, ismernünk kellene egymást.
Én 57-től 62-ig dolgoztam a TV részlegen.

Abban az időben
Műhelyek az első emeleten, rádiós a körúti, TV-s a Aradi u.-i oldalon voltak.
Kiszállók az alagsorban.

Sz.vezető Agárdi,
Titkárnő Hannika, a foxi kutyájával.
Műhelyfőnök Marján Béla.

0

lapatnet
lapatnet picture
*

Üdvözlet !

Köszönjük a megemlékezést !

"

Kicsivel több kapcsolat kötött az Orionhoz, már korábban említettem.
1954-ben a 420U szallagon, 55-ben az AR303-as szalagon dolgoztam gyakornokként,"

Szia Csepi !

Lehet, hogy ez a darab is megfordúlt a kezeid között?
http://www.youtube.com/watch?v=IPpP_LWvvLw

0

csepi
csepi picture

Köszi Lapatnet.
Szép emlékeket idézett ez a bemutató. :)

A szalag végén azokat javítottuk, melyeket nem tudtak beindítani, vagy az égetés közben meghibásodtak.

Mint érdekességek az "U" univerzális készülékekről:
- Egyenfeszültségről is működtethető.
Háború után még voltak egyenfesz, és 110V-os hálózatok. (Kandó Technikum épületének fele 110V-ról ment)
- Olcsóbb, nincs szükség hál. trafóra, az "U"-s csövek fűtése sorba vannak kötve.
- Hátrány, a beső fémváz hálózaton van, önjelölt hozzáértők között okozott halálos baleseteket is.

0

robit64
robit64 picture

Szervusztok!
Remélem a sok privatizatőr, antaljozefával együtt szinkron fordulattal forog a sírjában. Vagy ha még nem, akkor hamarosan forogni fog.
Elnézést ha durva voltam.

0

zgyula
zgyula picture

Szia!
Egyáltalán nem voltál durva...megérdemlik.

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture

A gyehenna tüzén égjenek!

0

robi69
robi69 picture

Csatlakozom.úgy van!!!

0

zsugori
zsugori picture
****

Üdv Sziasztok
Jó lenne egy pár ilyen munkahely gyanánt .
Köszi pihe

0

Pista47
Pista47 picture

Szevasztok!
'64-től cirka 67-ig koptattam a cég küszöbét.
A hajnali illatos séták maradandó emléket hagytak, ahogy a villamostól a kis utcán átballagtunk a Növényolaj Ipai Vállalat mellet. De nem volt okunk panaszra, hiszen azok mit élhettek át, akik ott dolgoztak.
Azután találtam egy jobbnak ígérkező munkahelyet, ami - persze - nem lett jobb. Talán még olyan se.
Üdv.: Pista.

0

Attee
Attee picture
*

Üdv!

Hát igen...Nagy múltú, egész Európában, vagy inkább a világon ismert márka volt...
Az sem véletlen, hogy annakidején a Terta vagy a VT által gyártott rádiókat is Orion emblémával adták el tőlünk nyugatabbra...Holott 1963-tól az Orion nem gyártott rádiókat.

0

AzzA
AzzA picture
*

Szia,
Megemlékezhetünk az Orion mellett a BEAG, Videoton, Tungsram-ról is.
Ezek a mai napig megállnák a helyüket a piacon.
Sajnos tudjuk mi történt, mi vezetett idáig, ami miatt ezeket a nagy múltú cégeket bezárták és beásták.

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: majd este felteszek ide egy fényképet.

Bálint

0

Sponsored links