szia totyogni 40km-rel mint eddig is a táblák szabnak határt az embereknek
Akkor minek?
akkor már inkább repülő ha már a jövő....csak a csomagtartót felejtették el
A topic kérdésre válaszolva
Egy értelműen IGEN ez a "Jövő!".
De tényleg, minden lobby és piaci irány vonal erre mutat.
Pont, de tényleg!
Miért is?
Azért mert most már kezdenek az emberek rá ébredni arra hogy a foszilis üzemanyagoknak nincs jövője. Ez igaz is.
Ez nem is baj, sőt jó is mert azt helyezik előtérbe ami az emberiség és a bolygó szempontjábol a leg relevánsabb.
S ezt komolyan támogatom ÉN is!!!
Ezt az idézet lehet forditani is. De ez a nyomaték ott is legyen érzékelhető, ha fordítják. ( Google forditó stb.)
Respect all!
Ott a bibi, hogy megalkotják az egyre nagyobb kapacitású akkukat, amikkel már a 600-1000km-es távokat meg lehet tenni, mint a benzinessel. És itt jön a képbe a bibi. Ezeket az akkukat fel is kell tölteni. Végy egy utcát 20 házzal (kis utca), az 20x16A alapkiképzésben (320A-es csúcs, de ugye eleve enm erre vannak méretezve az oszlopon a huzalok) a 80-as évekből. És akkor mindenki vesz magának elektromos autót jó nagy akkuval. 20X32A-es megszakítók mindenhová, és mindenki este akarja tölteni az autót, mert jön a hétvége, és menni akarnak. Sőt, már péntek reggel elkezdik tölteni, mert 8 óra alatt ekkora akku nem töltődik fel 32A-ről. Szóval 20X32 az 640A, és akkor senki se mosson, főzzön, ne fűtsön klímával, hőszivattyúval.
Szia! Sajnos ez csak mese kissé. Nézz utána gyártók oldalán hogy mennyi a hatótávolság, nagyon meg lepődsz. Két hónapja hoztunk Pestről Pécsre egy Nissan elektromos autót és a távolságot beütve kiírta hogy világítással, fűtéssel csak 90 km/h a max sebesség ha nem akarunk meg állni tölteni. Ha nyomod a gázt akkor meg kell állni tölteni kb fél órát. A neten is van fent egy cikk hogy az pasi Pestről ment Bécsbe a Teslával és sportosan ment, mert a Tesla egy nagyon erős autó és nyomta kissé neki és meg kellet állni tölteni, Sok autónál a hatótávolság kb 3-400 km, ami nem sok. Városban oké ha megoldott a töltés. Az meg ugye 16 amperos kis megszakítóról kissé bajos tölteni. Van még gond ezerrel a villamos hajtású autó elterjedésével kapcsolatba. A másik dolog a villamos hálózat kiépítése és az erőművi háttér kiépítése ami nagy gond lesz. A napelem csak kiegészítő energia termelés szempontból, ott csak akkor van áram termelés amikor rendesen süt a nap, nem akkor amikor nagy szükség van rá.
Azt írtam, megalkotják, és nem azt, hogy megalkották. Tisztában vagyok vele, mennyit bírnak a mai elektromos autók. Egy Tesla hatótávja már elég lenne nekem. A 90-100-as tempóval is meg tudnék békélni, de az árukkal még nagyon nem.
Hello Jaca! Emiatt még jó pár évig nem kell aggódnunk.
2,1 millió új elektomos autót vásároltak meg 2018-ban, idén pedig 2,7 millió eladása várható...világviszonylatban !
Ámbár kicsi településünkön is egyre gyakrrabban jön szembe zöld rendszámmal ellátott autó. Fiat 500-tól BMV X7-ig...persze ezek nem mindegyike "tiszta" e-mobil.
Plusz.
Nyugodtan ki lehet(ne) számolni, ha a jelenlegi gépjármű állományt elektromos hajtásúak váltanák fel, erőművi oldalon ez mekkora kapacitás igényt jelentene a napi szinten eladott fosszilis üzemanyagok energiatartalmával és a jelenleg használatos belsőégésű motorok hatásfokát összevetve az elektromos hajtás teljes vertikumának hatásfokával számolva.
Azt gondolom, a jelenlegi és a kibővített Paks is kevés lenne illetve lesz. Persze nagyokos politikus (vajon ki?) szájából elhangzott hogy nem kell a bővítés mert az áram a konnektorból jön.
A kérdésfelvetés pedig rossz. Nem vagy-vagy hanem és a helyes válasz. Vannak a bolygón olyan vidékek ahol még csak most kezdenek rákapni a motorizáció "áldásaira", ahol jelenleg a szimpla mértékű villamos energia ellátás is még az álomkategória. Valamint az olyan helyeken továbbra is lesz létjogosultsága a fosszilis hajtásnak ahová a terepviszonyok és a távolságok miatt nem gazdaságos a villamos hajtás infrastruktúrájának kiépítése.
Szép dolog a "Mentsük meg a földet!" jelszó, de ez csak egy utópia mint a kommunizmus.
Zalába jöttünk ma Pestről, az ég lépten-nyomon tele volt "chemtrail" csíkokkal. De nézz rá a flight radar oldalra, mi elképesztő számú utasgép repked szerte a világban. Akármilyen modern hajtóművek vannak bennük, egy főre vetítve zabálják az üzemanyagot. A fapadosok révén túlságosan olcsóvá tett repülést nem szokás szóvá tenni, boldog és a boldogtalan igénybe veszi. De említhetném a szinte teljes mértékben a közutakra átterelt áruszállítást is. Lásd M1 M5 M3 autópályák forgalma.
Vannak egyéb meglepő statisztikák, pl. Hogy a világ 80 legnagyobb teherhajójának több a károsanyag kibocsátása, mint a világ összes autójának együtt véve. Világszinten az állattartás is nagyobb károsanyag (metán) kibocsátó, mint az autók.
Aki ilyet vesz az egy "műanyagrambó", abból is a Tango szavai szerint: https://youtu.be/Sb6Snail1xk
Egy Harley-nek rázni kell és jóóó hangosan recsegni! Ezek nélkül s....t se ér. Egyébként is a Harley nem a száguldásról szól.
Igaz hogy a Toyota Prius nem tisztán elektromos hajtású de az akkumulátorok élettartama szempontjából fontos tapasztalatot ad.
Családunkban van egy 2006!!! végén vásárolt 2-es Prius, ma már túl a 300 000 km-en. Az akkuval semmi probléma nincsen. Inkább mechanikus gondok kezdenek jelentkezni. De még ma is 5-6 l/100 km a fogyasztása.
Városi használatban szinte állandóan, de még autópályán is egy 100-200 km-es úton többször is lezajlik a töltés/kisütési ciklus. (az egértévé szerint)
Itt egy kis ismertető róla: https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/01/11/a_prius_nem_megy_tonkre/ http://www.prius-szerviz.com/prius-akku-javitas
...ezek a töltők később akár az elhasznált autó-akkumulátorok tovább hasznosításának eszközei is lehetnek.
Pont ott lehet szerinte a lehasznalt aksikat hasznositani ahol forszirozott igenybevetelnek vannak kiteve-NE MAAA`! Ennyire azert ne nezzek mar palimadarnak az atlag polgart-hess!
Kari
Na ezért nem lesz népszerű a villanyautó, hiába tesznek bele barominagy akksikat a hatótáv növelésére. Ha egy utcában 10 ilyen autó lesz, az áramszolgáltató sírva fakad, miközben húzza ki a karvastagságú kábeleket. Megoldás lehet egy ugyanakkora akkupack a garázyba, amit folyamatosan tölt az ember akár hálózatról, akár napelemmel, és majd az - a hálózat agyonterhelése nélkül - hamar fel tudja tölteni az autót.
Szergej a garázsban megcsinálta azt, amit amit a nagy autógyárak épp csak túlléptek. Hány tisztán elektromos autó tudja hétköznapi használatban a 130km-t?
Szia uniman !
Mai hír , hogy a most lezárult negyedévben , 80.000 , TESLA autó , gördült le a gyártószalagról . (Ez több mint az előző két negyedévben összesen . ) Kisizvárogtatott hír szerint , közel állnak ahhoz , hogy a gyártás nyereséges legyen . Musk az USA tözsdefelügyelettel is kiegyezett .
A dilemma az , hogy a két nyereséges negyedév után. A nyereséges gyártás állandó lesz?
jano
Szia! És mi van ha a gyár csak 8-10 évig teszi lehetővé az upgradet, beülsz az autóba semmit nem csinál. Le lehet tolni a Méh telepre. Rengeteg mai dolog megy a szemétbe ez miatt, az autó sem lesz jobb helyzetbe. Ugye a fogyasztói társadalom ezt igényli x év után dobjuk el. Ugyan az lesz mint a Windows vagy mobil telefon, számítógép meg a többi sok elektromos kacat.
Köszi Bálint!
Ennek még elmegy!: "....a hadi célokra fejlesztett elektromos hajtás részegységeit egy Moszkvics kombiba építve tesztelik." Ez vicces...azt hiszem kihagyom!
szia: ha nem is teljesen ingyen de ma még 400 Ft alatt van a benzin Eddig is hegyre hordták a földet, akinek telik 10-15 mFt-os autóra, ingyen tankolt.
A harmadikhoz: elég komoly hálózat kell hozzá, hogy ilyen rövid idő alatt be leessen tolni az energiát. Ezen buknak az elektromos járművek. Kinek áll rendelkezésre 40-60 Amper 230 Volton? Itt csak akkor lesz előrelépés. ha beállok a "kútra" és kapok egy feltöltött akksit. Ehhez persze egységes akkumulátorok kellenek, amik pikk-pakk cserélhetőek.
Ehhez persze egységes akkumulátorok kellenek, amik pikk-pakk cserélhetőek
Franciaországban az egyik nagy márkánál megoldották. Az akku nem a tiéd, hanem béreled a megfelelő kapacitásút.
Hosszabb úton, ha szükséges megállsz a kijelölt töltőállomáson, és 10 perc alatt cserélik a lemerült akkumulátort.
A megoldás előnye, hogy a töltést, karbantartást a gyártó végzi el, és nem a felhasználó kockázata a tönkrement akkukészlet cseréje.
Hálózat még csak-csak volna, 3x20A azért nem egy nagy csoda még háztarásban sem, nemhogy ipartelepeken. Node hol van a töltikézéshez szükséges erőművi kapacitás?
Az semmi!
De mi van ha városban, nagyvárosban olyan házban laksz ahol csak az utcán parkolhatsz? Jelenleg egy viszonylag forgalmas kis utcában, földszinti lakásban élünk (Bp. belváros), de örülhetünk ha a ház előtt sikerül leparkolni. Töltővezeték kivezetése a kocsihoz abszolút felejtős.
Azért ha általánossá válna az elektromos hajtású autók használata, sűrűbben lakott helyeken igen durván meg kellene növelni az elosztó hálózat kapacitását. Biztos vagyok benne hogy ez már nem járna alanyi jogon mint a normál háztartás adott mértékű áramellátása.
Mondjuk ezt azért meg lehetne oldani... mondjuk lehetne minden közvilágítási lámpaoszlop alján két-három töltőcsatlakozó, amelyek valami mobilos vagy érintő bankkártyás megoldással aktiválhatóak lennének... és ezekben lehetne akár "éjszakai" kapcsolt áram is, akkor talán még az elosztóhálózatra sem kellene nagyon rágyúrni... de mindennek az alapfeltétele az volna, hogy az erőművi háttér nulla emissziós legyen. Mert ha a Gagarinban vagy a csepeli hőerőműben termelik az áramot, akkor a CO2 kibocsátást nem megszüntettük, csupán áthelyeztük, vagyis adtunk a szarnak egy pofont.
Alapvetően az elektromos autó ötlete nagyon jó. Az akkuknak még fejlődniük kell, de ha jól emlékszem régen a gőzgépek is robbantak és a robbanómotorokkal is voltak hasonló problémák. Szerintem az idő megoldja ezt is.
Azonban nekem van pár lényeges aggályom:
1. Vajon mennyi lehet egy ilyen akkupakknak az élettartama? Ha azt nézzük, hogy a telefon akkuké 1-4 év, a laptop akkuké is hasonló vélhetően az autóknál is ez lesz. Nem tudom, mennyibe kerülhet egy autó akkupakk, de ha 3-5 évente cserélni kell, az elég húzós lesz.
2. Ezzel nem csökken a légszennyezés, csak máshová összpontosul. Tény, hogy a nagy városok levegője tisztább lesz, mert nem pöfögnek majd az autók, de azt az elektromos energiát valahol elő kell állítani. Sőt ha figyelembe vesszük a szállítási veszteséget (távvezetékek, trafók, stb.) és az akkuk töltési és kisütési hatásfokát könnyen lehet, hogy kétszer annyi energiát kell az erőművekben előállítani, mint amennyit az autók elhasználnak. Különösen igaz ez a vezeték nélküli töltők esetében. Szóval az erőművek szennyezőanyag kibocsátása megtöbbszöröződik. Ezt csak úgy lehetne ellensúlyozni, ha drasztikusan elszaporodnának az alternatív energiatermelő farmok (szél, nap). Jelenleg ingyen tölthetjük az autókat, de ez csak azért van, mert kevés fut az utakon (beetetési időszak). Ha minden második autó elektromos lesz, kő keményen fizetni kell majd a töltésért és tartok tőle, hogy drágább lesz, mint a benzin.
3. Felmerült a vezeték nélküli töltés lehetősége az utakon. Nos, ezt hogyan fogják kiszámlázni? Vagy majd beépítik az adóba és mindenki fizeti? Mi lesz, amikor egy vagy több modul meghibásodik? Az útburkolatot sem tudjuk karbantartani. Gondoljátok, hogy majd minden meghibásodott modulnál felbontják az utat és kicserélik? Úgy legyen, legalább nem lesz ennyi kátyú?
Olvastam valahol, hogy a 8 éves Nissan Leaf akkuja még hozza a 80%-ot, tehát az akkuk élettartama jobb, mint a telefonoké. A levetett akkukban meg lehetne napenergiát tárolni. Bizonyára sok olyan akku lesz, amivel az autó 200km helyett már csak 140km-tud menni, és ezt már cserélni fogják. Egy ilyen akku nekem elég lenne egész éjszakára, ha nappal feltölteném napelemmel, így teljesen hálózatfüggetlen lehetne az otthonom. Szóval ezekben az aksikban van még +10 év szolgálati idő.
Az elektromos autók töltése többnyire éjszaka történik (főleg az otthoni), így tényleg az erőművek veszik át a környezetszennyezést, nade miért kellene szénerőmű? Reméljük eljutunk egy tisztább atomenergiáig.
Jó nagy napelem kellene ahhoz... ugye az elméleti maximum, amit ki lehet venni egy 100% hatásfokú napelemből verőfényes nyári napsütésben az valami 1300W / nm. Na most aki fényképez, tudja, hogyha felhő úszik a Nap elé, máris ennek a fele. "Bús december hóban" meg akár az 1/8-a.
Hello!
A hir biztos igaz, csakhat a(z àltalam ismert) "Szolar aksik" lehetsèges ciklusszama is jo 1000....
Az a 8 + 10 ev aligha jön velük össze, de sztem talàn anissan allitasa sem nagyon_ tudom, ezek nem szolarok :-(
Kari
Nos, a LiPo akku legnagyobb újdonsága a hagyományos savas meg lúgos akkukhoz képest az, hogy a kisütési áram 1/10-énél nagyobbal is tölthetők. Ez az elektromobilok esetében nagyon jelentős, nehogy esetleg ottragadjon a jármű valahol akkulemerülés okán.
Napelemes rendszernél ennek nincs olyan nagy jelentősége, mert az áramforrás korlátozott kapacitású, simán lehet hagyományos akkukat telepíteni, a maximális töltőáramra méretezett kapacitással, és ha este világítasz róla 2-3 órát lefekvés előtt, másnap estig ráér visszatölteni.
Mi az a "szolár" ?...szolárium? Itt csak a gépjárművekről értekezünk. /A környezetemben működő napelem telep kilépő feszültsége max. 1000V (valós 700-800V) és max 100A...ide eléggé nagy marha lehet az, aki bármiféle akkumulátor telepítését akarná erőltetni...különösen ismervén azt, hogy ennek a megtermelt áramnak a nagy része napközben fel is használódik "online"...éjszaka meg alig van fogyasztás (riasztó+gázkazán)./ Persze, az autót éjjel töltenénk fel leginkább...persze, ha van kettő, akkor az egyiket otthon töltjük, amíg a másikkal utazgatunk... Ha nincs két kocsi 5500 dolcsi egy ilyen ... ( + 1 ezresért beszerelik)
De az utcai "gyorstöltőkből", meg max.30-50 perc a "FULL"-ra tankolás..
Hello! Jaca! "+1" valóban figyelmen kívül hagytam a napelemes "töltésszabályozókat"...de az pl. órankénti (8h) 28kW (28kWh)-nyi napenergia tárolását a (padláson) úgy hirtelenjében nem bírom olcsón elképzelni.
Szia Uniman!
Igen, söt meg a pinyoban sem (egyebkent sztem pont erröl is elmelkedtünk-nyafogtunk volt), nomeg magad is emlitetted màshol a draga panel beszerzhetösegeket is...
Kari
Sziasztok!
Arra a kérdésre,hogy az elektromos járműveké-e a jövő?Az én válaszom az,hogy természetesen.
A hogyan(?),az számtalan kérdést vet fel.Nem értek az elektromos járművek megvalósításához.
Ezért az a helyes,ha a hogyanra azt mondom,hogy,nem tudom.
Jano
Hello!
Miutan a kepzelö erönk erösen korlatozott = teljesen jogos a meglatasod;.
Lasd pl. a tüzelö anyag cellakat mikröl ugy 30 ève meg hallani sem igen lehetett-ma Pecsett is kommersz Buszok jarnak velük, de laptopokat is taplalanak, raadasul az auto mint olyan is alig mult 100 eves, aksijaval, s minden csodajaval együtt, pl. 150 eve nem hinnem, hogy valaki lathatta (talan Verne s hasonlok), hogy 50 èvmulva, az I. haboru környeken, mik lesznek az utakon...
Kari
Félreértettél. A 8 év utáni teljesítmény az autó használójától jött, mint infó. A +10 év szolgálatot pedig nem az autóban gondoltam, hanem egy napelemes házban energiatároló akkuként.
Hello Jaca!
Egyaltalan nem ertettelek felre (sztem inkàbb forditva lenne), azert is irtam, hogy "mèg a Nissanèk 8 ève sem igen jöhet össze velük"...
Kari
Az elektro-autók akkupakkjai "betétdíjasok"... a csere kevesebbe kerül, mint egy új pakk vásárlása.
Persze, hamarosan eljön majd az az idő is, amikor az e-jármű tulajdonos havi x10kWh "ingyen"/támogatott energiához juthat, míg a dízel járgány tulajdonosának havi x10 ezer Ft környezetszennyezési díját kell majd fizetnie...ezt a "jósnőm" tisztán látja az egyik kristálygömbjében!
...vagy évente cserélheti ezt a cuccot a kocsijában...akkor talán mentesül a díj alól?
Szia!
A geothermikus energia (a hazánk gazdag hévizben),a szélenergia (az Alpokalján) és a napenergia jó alternativákat ad Paks mellett. A gáz , az olaj ,szintén szükséges a "csúcs" erőművek számára. A szén,lignit,...stb felhasználására új technológiák kellenének .A hűtővíz mely hőszennyezêst okoz.A napelemek szelektív begyűjtêse és környezetbarát megsemmisítése.Az akkumulátorok semlegesítése.Még terv formájában létezik csak .A háztarzási gépek gyűjtése és szelektív megsemmisítése sem mindig megnyugtató. A fentartható fejlődésnek a geopolitika éppen hogy ellene dolgozik.A közepes és kis országok elkötelezettek világszerte a környezetbarát a természettel harmóniában élő emberek mellett.
Miközben a Gigászok harca folyik. :(
Értem én, de az elektromos autóknál maradva, ha a felületét napelemekkel borítanák be annak több előnye is lenne:
1. Nőhetne a hatótávolság.
2. Napos időben mindenhol töltődne az akku (nem feltétlenül kellene töltőállomáshoz beállni).
3. Csökkenhetne a nagy áramú töltési ciklusok száma, ezzel megnőne az akkuk élettartama, csökkenne a hulladékból eredő környezetszennyezés.
4. Kevesebb erőműben előállított energiára lenne szükség, ami kevesebb környezetszennyezést is jelent.
A 3-as Priuson most is kérhető a tetőre napelem. Ez gyakorlatilag semmire sem elég, csak bohóckodás, alig segít be az energia mérlegbe.
Az akkuk élettartama miatt én nem aggódnék, lásd: https://elektrotanya.com/comment/402632#comment-402632 Megj. az is én voltam/vagyok :)
Az egy dolog, hogy több néven regisztráltál, de hogy dicsekszel is vele, különösen vérlázító. Ne akard cibálni az oroszlán bajszát!
Nincs jelentősége, az a felület legfeljebb egy segédmotoros kerékpárt tudna árammal ellátni, nem egy autót. Valami 1300W/nm az elméleti maximum, amit teljes nyári napsütésben, 100% hatásfokú napelemmel ki tudsz termelni. Az autómotor ennek 10x...50x-ét fogyasztja.
Igen, pont ezt akartam en is beirni: ha a teljes felület pl. amorf cellakkal lenne is fedett (kissebb a hatekonysaga, de "görbithetök")- aligha jönne össze 1-3 KW-nal nagyobb teljesitmeny, mig a mai motrok ritkan müködnek 50KW-nal kissebb teljesitmennyel, de annal gyakrabban 50-200-400%-al nagyobbal. A napelemröl talan a vilagitasa megoldhato lenne, de a meghajtasa illuzio..
Kari
Kérlek olvassátok el még egyszer azt a pár pontot amit leírtam, mert szerintem nagyon félreértettetek valamit.
Egy szóval sem állítottam, hogy a napelemmel felszerelt autóba nem kell akku és csak "fénnyel" működik. Azt sem írtam, hogy töltőcsatlakozó sem kell rá. Azonban, ha valósak a megadott adatok és 1-3kW-ot elő lehet állítani a napelemekkel akkor:
- az bőven fedezné a teljes világítást, mert a LED-es lámpák összesen nem fogyasztanak 100W-ot, akkor sem, ha mindent felkapcsolsz és világít mint a karácsonyfa. A 3kW-ból még mindig maradna 2900W a töltésre.
- másrészt ezek városi autók. Nem nagy távolságokra lettek kitalálva és nem is arra, hogy max. sebességgel versenyezzenek az utakon. Persze vannak elképzelések elektromos haszonjárművekre és teherautókra is, de szerintem jelenleg az halott ötlet. Amikor éppen araszolsz a belvárosi dugóban és méterenként lehet csak előre gurulni, akkor arra elég lehet a 3kW. Ha nem, akkor ott az akku. Abban viszont biztos vagyok, hogy egy ilyen helyzetben (persze napsütésben) több energiát lehetne az akkukba tölteni, mint amennyit az autó elhasznál.
- azt se felejtsétek el, hogy egy átlagos családi autó többet áll mint megy. Bemész dolgozni 1-2 óra majd 8 órát áll a napon. Hazaérsz és másnapig áll a ház előtt. Hétvégén akár két napig is állhat a ház előtt. Nyaraláskor is a napon parkol akár napokon át.
Ha feltételezzük, hogy előbb utóbb a személyautók fele, később az összes elektromos lesz és mindegyik napelemes, akkor az össz előállított energia már jelentősen csökkenthetné az erőművek energiatermelését és a környezetszennyezését is (ahhoz képest mintha nem lennének napelemesek).
Ugyanakkor léteznek 1-2 személyes kis repülő gépek, amelyek tisztán napenergiával működnek és órákon át repülnek. Persze ott nagyobb a felület, de csak fel kell emelni. Azokban is több kW-os motor van. Nem kellene ezt ennyire elhanyagolhatónak tekinteni.
Szia Ed!
Teljesen igazad van-magam is hasonlokat szoktam terjeszteni. Maga az öreg aksik felszamolasa -s persze a gyartassuk is- nem hinnem, hogy környezet terheles mentesen menne majd vegbe :-(
A vezetek nèlküli töltes ötlete meg egy totalis agybaj, felesleges energia pocsekolas!-sztem, raadasul epp a napokban volt hir, hogy valamely Benelux(?) allamban man at is adtak egy kiserleti szakaszt...
" Úgy legyen, legalább nem lesz ennyi kátyú? "
_ avagy ezek szamaval is több, mert tovabbra sem fogjak tisztessegesen vissza aszfaltozni a javitasi üregeket :-(...
Kari
Szia.
A Svédek meg már átadtak egy útszakaszt, ahol menet közben lehet majd ezeket az autókat tölteni.
Most ez meghökkentő is, és remélem újat mondtam.
Üdv.
Szevasztok! http://hvg.hu/itthon/20180531_elektromos_kisgep_zuhant_le_pecsnel_tesztr...
Az első magyar elektromos meghajtású kisrepülőgép most szenvedett balesetet, 2 halott a pilóta, és az utas megégett. Állítólag a LI-PO akkumulátor gyulladt ki repülés közben.
Jövőre sorozatban akarták gyártani. Van még mit fejleszteni a biztonságon.
Csaba
Szia Jano!
Elektromos meghajtású jármű. Magyar innováció. Rövidesen sorozatgyártásba kerül.
Ez volna a jövő. De még fejleszteni kell a megbízhatóságot.
Mi nem stimmel?
Csaba
Előre elnézést kérek tőled !
A két ember halála miatt , gondolom én, az autóban és repülésben laikus , van akinek nem tetszik .
Magam nevében azt mondom , hogy nem ide való .Szerintem.
Bocsánat!
Jano
Janó!
Ez egy elektromos járművekről szóló topik. A két ember halála szörnyű. Pont ezért kell megvizsgálni, hogy milyen műszaki hiba okozhatta a szerencsétlenséget. 2db. ilyen kisgép készült el, prototipus, ebből az egyik lezuhant. A meghajtásuk ugyanúgy lithium akkumulátorról történik, mint a villanyautóké. Kérdés, hogy ez a technológia kész-e arra, hogy biztonságosan használható legyen. A Boeing 787 Dreamliner repülőgépek is hőnapokig a földre kényszerültek, mert a fedélzeti áramellátást végző lithium akkumulátorok sorban gyulladtak ki. Az áramellátó rendszerük teljesen új technológia, úgy mint a mobiltelefonom akkumulátora is ami a napokban úgy megduzzadt, közel robbanásig felfuvódva, hogy nem fér be a helyére. Félek most használni. Ezek az innovációk már a zsebünkben vannak...
Csaba
Szia Csaba!
A baleset kivizsgálása a Légügyi Hatóság dolga. Az akkumulátor és a villanymotor gyártója (Siemens) szintén kivizsgálja az esetet. Én úgy értelmezem a topikot,az előzmények ismeretében,hogy ez egy eletromos autókkal foglalkozó topik . Az , hogy ezen kívűl mi fér még bele,nos,azt , szerintem másoktól kérdezd meg. Ájánlom figyelmedbe a topikot nyító Uniman kollégát és moderátorunkat Kalexet . Szerintem.Erről ennyit.Üdv Jano
Janó!
Eddig sem kérdeztem meg senkit előre, hogy hozzászólhatok az adott témához. Ezután sem fogok.
Ha a topiknyitónak, vagy a moderátornak problémája van a hozzászólásommal, hatalmában áll kitiltani, letörölni, felfüggeszteni, kizárni. Ha akar.
Erről ennyit.
p.s. A nyitó címben "elektromos meghajtású gépjárművek" szerepelnek. Ez a kis repülőgép is az.
Csaba
Hello Csaba! "Az" hát....csak "anno" még az én olvasatomban az számított ilyesféle járgánynak, amelyiket bedugunk a "konnyektorba", feltöltjük és máris "gurulhatunk" (a "repülünk" még eléggé "sci-fi" volt, pl. az ólomakkuk súlya miatt) vele...aztán, ha megáll, újra kezdjük az elejétől.
Most meg napelem, dízelmotor, kézikurbli, gázmotor segítségével....meg mittudom én milyen herkentyűkkel töltögetjük menet közben az akkukat....
Meg aztán mostanság úgy hírlik, hogy pl. Németországban elkezdték ellehetetleníteni a diesel motoros személyautókat...én ha lehetne egy szén-üzemanyaggal (...vagy fa?) működő járművel járnék..
Hello Uniman!
Jó is lenne, ha az út szélén a csillaggarázsban lenne egy konnektor, ahol tölthetném a jövőbeli járgányomat. Lassan autócserére készülődöm, mert már 12 éves az AVEO-m, de nem biztos hogy megérem, a használható infrastuktúra kiépítését. Így marad a jó öreg, amiről most állapította meg a vizsgabiztos, hogy abszolúte fitt állapotban van.
Ha megtalálnák Tesla eredeti feljegyzéseit, amiben leírja hogy kell egy pohár vízzel autót hajtani. A repülőgépeknek meg ott van a felhő. Akkor már a robbanásveszélyes líthium akksik sem kellenének. (talán). A telefonomban úgy dagadt meg az akkumulátor, hogy a hátlapot rá sem tudom tenni, szerencse hogy idejében ránéztem, és nem csinált lakástüzet.
Csaba
Szia Uni! En mèg csak a dizel teherszallitok allitolagos `20-tol szandekozo betiltasanal tartottam -kisse röhejes szandek _sztem csak az akutt napi problemakrol valo figyelem eleterelesere jo, mert kinek is van nem dizelt falo teherszallitoja a vilagon? Most kicsit utana olvastam; teny, hogy "a Szövetsegi Alkotmany Birosag nem tekinti a celzott jarmüvek hasznalatanak betiltasat jog ellenesnek"-hmm..
Akàrhogyan is, nekem ugyanolyan cirkuszkent hat mint mikor a zöldek uralta csapatuk került kormanyra, s alkotmanyba vetettèk, hogy (asszem 15 even belül) ki kell szallnia a BRD-nek az atomenergia hasznalatabol, ill. a meglevö erömüket. lekell bontani.
Az energia hiany potlasat alapvetöen Francia importbol szandekoztak potolni ami viszont 80% körüli atomenergia alapu-sicc _ nem is emlitve, hogy a legtöbb erömüvük a nemet hatar menten letezik-könyezetük ovasara nem a legjobban alkalmas modon_ha ezek az inditvanyok-döntesek komplettek, elmegyek fagurigànak...
Kari
Ezek elterjedésének fékezője az itt felvetett erőművi kapacitások és egyebek mellett, az is lesz, hogy az üzemanyagok árának kb 2/3-a adó , és erről az adóbevételről, ha nagyobb arányban fog elterjedni az elektromos autó, biztos vagyok benne, hogy a költségvetés nem fog eltekinteni. És akkor az üzemfenntartás már nem lesz olyan olcsó.
üdv:kollerp
Ó, azt megoldja a kúrmány... egy időben a HTO-n meg a mosóbenzinen sem volt adó... rárakták.Majd rárakják a villanyra is. Oszt aki nem furikázásra használja, az úgy járt.
Hello Kalex! Egy kicsit igazad van, az üzemanyag előállítása ugyan elektromos...de a "hajtás" már nem elektromos.
Vagy rosszul tudom ? Mert akkor már ide tartozhatnának, azok az amcsi üzemanyagcellás "gázkazánok" is, melyek még árammal is ellátják a háztartásokat arrafelé... Máris javítom a is címet "Elektromos meghajtású gépjárművek"-re....
Igen, ennek be kellett kerülnie a köztudatba. Ha karambolnál megsérül az akkupakk, akkor azt nem lehet félvállról venni. Láttunk már Litium akkuban szöget, hogy milyen tüzijátékot csinál. Hamarosan eljön az idő, mikor egy villanyautó úgy sérül meg, hogy az akkuja azonnal kigyullad. Onnan nem lesz menekvés.
Csak nekem váltott át ez a topik időrendi sorrendbe a beágyazott helyett?
Nekem is időrendbe mászott, ez így eléggé követhetetlen.
Hogy a témához is hozzászóljak:
Tök jó, terjednek a villanyverdák, majd jól kiszorítják a fosszilis üzemanyagú járműveket. Aha...Amíg az arány99,9:0,1, addig semmi gond...de 20% elektromos autó aránynál drasztikusan megnő a villamosenergia-fogyasztás, az összes elérhető lítium az autóiparban landol, még hiány is lesz, stbstb.
A hidrogénnek is vannak hátrányai. Egyrészt, teljesen kordában nem tartják a járművekben, hiszen nehéz, spéci szigeteléssel ellátott, nagynyomású tartály kellene hozzá, ez egy csomó biztonsági problémát is felvetne. Ezért van biztonsági szelep a hidrogéntartályokon, így viszont "magától" is fogy. Az előállítása amúgy sem olcsó, vízből kivonni lenne evidens, de ehhez elég sok energiára van szükség. Ezért leginkább szénhidrogénekből (földgáz) állítják elő.
A megoldás a hidrogén helyben, a járműben való előállítása lenne...
Sziasztok !
Van egy másik probléma is . Ilyenkor , hideg télen , az aksi töltésének nagy része , 1/3 v. 1/2 , a kocsi fölfűtésére megy el . Ezzel a megtehető távolság 1/3-val v. 1/2 -vel csökken . Azt ugyanis senki nem vállalja , hogy "oda fagyjon a keze a kormánykerékhez . " :hmmm: Üdv jano
És az a vicc, hogy a magyar kis Suzukit, az ELMA-t több, mint 10 éve megcsinálták 80km-es hatótávra. A mai hasonló méretű autók valós körülmények közt épp csak a 100km-t tudják. Hát fejlődés ez?
szia: a nálam járt Opel Ampera (6 éves) a tulaj szerint nyáron 80 km-t tud, télen 50 km-t.
Viszont ingyen tölti a munkahelyén, 2 naponként
(mint egy drága mobiltelefon
Van itt más baj is... egyszer kiszámoltam, hogy éves szinten a Mo-n eladott motorbenzin energiatartalma 6db Paks-2-vel lenne megtermelhető... vagy 420.000 db szélerőművel... esetleg 36 db Gubcsikogói Vízlépcsővel... no meg persze az erőátviteli hálózatot is arányosan kellene bővíteni, távvezetékeket, alállomásokat, transzformátorokat... Szóval szerintem nem egyhamar lesz itt elektromos furikázás!
Ez most nagyon divatos téma, de egyszerűen nincs meg a műszaki háttere, és azt létrehozni őrületes pénz és munka volna.
Hali! "egyszerűen nincs meg a műszaki háttere, és azt létrehozni őrületes pénz és munka volna. "
Azonkivül a helyszinre szallitott el-energi elöallitas összhatasfoka meg kissebb, ha jol tevedek, azaz mègnagyobb környezet kàrositàssal jarhatna...
Kari
Attól függ... az atomerőműnek például rendkívül kicsiny a kibocsátása... No persze, hogyha gázzal fűtött hőerőművel fejleszted az áramot, akkor csakugyan, a kibocsátás nem megszűnt, csupán áthelyeződött.
Nem lehet majd akármikor tölteni az elektromos autókat, az új tervek szerint ez is szabályozva lesz.
0
Egy óriási különbség biztosan lesz a villanyautók hátrányára:
https://9gag.com/gag/aNYL523
0
https://www.vezess.hu/hirek/2019/02/16/kutyabarat-modot-kaptak-a-teslak/
1
kockás > kockásSekély e kéj.Ez pont 20 napot ért a számodra!
0
Szia Uniman !
Talán ez is belefér a topik témájába (?)
http://iot.boschblog.hu/mobilitas/az-onvezeto-autok-legnagyobb-kihivasa-...
0
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2019/02/08/onvezeto-buszokat-teszte...
0
üdv:
https://startuponline.hu/egyre-kenyelmesebb-az-elektromosautok-helyzete/
Bálint
0
üdv:
https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/31/erintesvedelmi-jegyzokonyv-musz...
Bálint
0
üdv:
https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/30/hogy-ulhetek-a-legolcsobban-vil...
Bálint
0
szia
totyogni 40km-rel mint eddig is a táblák szabnak határt az embereknek
Akkor minek?
akkor már inkább repülő ha már a jövő....csak a csomagtartót felejtették el
0
üdv:
https://www.vezess.hu/hirek/2019/01/20/nissan-nv300-concept-van/
Bálint
0
üdv:
https://bitport.hu/nem-csak-az-elektromos-autokat-a-toltoallomasokat-is-...
Bálint
0
A topic kérdésre válaszolva
Egy értelműen IGEN ez a "Jövő!".
De tényleg, minden lobby és piaci irány vonal erre mutat.
Pont, de tényleg!
Miért is?
Azért mert most már kezdenek az emberek rá ébredni arra hogy a foszilis üzemanyagoknak nincs jövője. Ez igaz is.
Ez nem is baj, sőt jó is mert azt helyezik előtérbe ami az emberiség és a bolygó szempontjábol a leg relevánsabb.
S ezt komolyan támogatom ÉN is!!!
Ezt az idézet lehet forditani is. De ez a nyomaték ott is legyen érzékelhető, ha fordítják. ( Google forditó stb.)
Respect all!
0
Na, majd az LTO akku megoldja a gondokat...szép kisütési és töltési grafikon, jó méret/kapacitás arány, hol a bibi?
0
Ott a bibi, hogy megalkotják az egyre nagyobb kapacitású akkukat, amikkel már a 600-1000km-es távokat meg lehet tenni, mint a benzinessel. És itt jön a képbe a bibi. Ezeket az akkukat fel is kell tölteni. Végy egy utcát 20 házzal (kis utca), az 20x16A alapkiképzésben (320A-es csúcs, de ugye eleve enm erre vannak méretezve az oszlopon a huzalok) a 80-as évekből. És akkor mindenki vesz magának elektromos autót jó nagy akkuval. 20X32A-es megszakítók mindenhová, és mindenki este akarja tölteni az autót, mert jön a hétvége, és menni akarnak. Sőt, már péntek reggel elkezdik tölteni, mert 8 óra alatt ekkora akku nem töltődik fel 32A-ről. Szóval 20X32 az 640A, és akkor senki se mosson, főzzön, ne fűtsön klímával, hőszivattyúval.
1
Szia! Sajnos ez csak mese kissé. Nézz utána gyártók oldalán hogy mennyi a hatótávolság, nagyon meg lepődsz. Két hónapja hoztunk Pestről Pécsre egy Nissan elektromos autót és a távolságot beütve kiírta hogy világítással, fűtéssel csak 90 km/h a max sebesség ha nem akarunk meg állni tölteni. Ha nyomod a gázt akkor meg kell állni tölteni kb fél órát. A neten is van fent egy cikk hogy az pasi Pestről ment Bécsbe a Teslával és sportosan ment, mert a Tesla egy nagyon erős autó és nyomta kissé neki és meg kellet állni tölteni, Sok autónál a hatótávolság kb 3-400 km, ami nem sok. Városban oké ha megoldott a töltés. Az meg ugye 16 amperos kis megszakítóról kissé bajos tölteni. Van még gond ezerrel a villamos hajtású autó elterjedésével kapcsolatba. A másik dolog a villamos hálózat kiépítése és az erőművi háttér kiépítése ami nagy gond lesz. A napelem csak kiegészítő energia termelés szempontból, ott csak akkor van áram termelés amikor rendesen süt a nap, nem akkor amikor nagy szükség van rá.
0
Szia!
Azt írtam, megalkotják, és nem azt, hogy megalkották. Tisztában vagyok vele, mennyit bírnak a mai elektromos autók. Egy Tesla hatótávja már elég lenne nekem. A 90-100-as tempóval is meg tudnék békélni, de az árukkal még nagyon nem.
0
Hello Jaca! Emiatt még jó pár évig nem kell aggódnunk.
2,1 millió új elektomos autót vásároltak meg 2018-ban, idén pedig 2,7 millió eladása várható...világviszonylatban !
Ámbár kicsi településünkön is egyre gyakrrabban jön szembe zöld rendszámmal ellátott autó. Fiat 500-tól BMV X7-ig...persze ezek nem mindegyike "tiszta" e-mobil.
0
Plusz.
Nyugodtan ki lehet(ne) számolni, ha a jelenlegi gépjármű állományt elektromos hajtásúak váltanák fel, erőművi oldalon ez mekkora kapacitás igényt jelentene a napi szinten eladott fosszilis üzemanyagok energiatartalmával és a jelenleg használatos belsőégésű motorok hatásfokát összevetve az elektromos hajtás teljes vertikumának hatásfokával számolva.
Azt gondolom, a jelenlegi és a kibővített Paks is kevés lenne illetve lesz. Persze nagyokos politikus (vajon ki?) szájából elhangzott hogy nem kell a bővítés mert az áram a konnektorból jön.
A kérdésfelvetés pedig rossz. Nem vagy-vagy hanem és a helyes válasz. Vannak a bolygón olyan vidékek ahol még csak most kezdenek rákapni a motorizáció "áldásaira", ahol jelenleg a szimpla mértékű villamos energia ellátás is még az álomkategória. Valamint az olyan helyeken továbbra is lesz létjogosultsága a fosszilis hajtásnak ahová a terepviszonyok és a távolságok miatt nem gazdaságos a villamos hajtás infrastruktúrájának kiépítése.
Szép dolog a "Mentsük meg a földet!" jelszó, de ez csak egy utópia mint a kommunizmus.
1
Aztán felküldünk egy rakétát, ami annyi üzemanyagot elhasznál, míg kiér a légkörből, mint Budapest egy nap.
2
Zalába jöttünk ma Pestről, az ég lépten-nyomon tele volt "chemtrail" csíkokkal. De nézz rá a flight radar oldalra, mi elképesztő számú utasgép repked szerte a világban. Akármilyen modern hajtóművek vannak bennük, egy főre vetítve zabálják az üzemanyagot. A fapadosok révén túlságosan olcsóvá tett repülést nem szokás szóvá tenni, boldog és a boldogtalan igénybe veszi. De említhetném a szinte teljes mértékben a közutakra átterelt áruszállítást is. Lásd M1 M5 M3 autópályák forgalma.
0
Sziasztok!
Vannak egyéb meglepő statisztikák, pl. Hogy a világ 80 legnagyobb teherhajójának több a károsanyag kibocsátása, mint a világ összes autójának együtt véve. Világszinten az állattartás is nagyobb károsanyag (metán) kibocsátó, mint az autók.
0
Szia.
Ne bántsd asz állatokat, csak a marha fing a káros.
Üdv.
0
üdv: terjed a napelem.
A vejem most üzemelte be a tetőn lévőt, ebből 2 kW/h-t a hálózatra küldi. ha süt a nap
Most még jó pár évig luxus a villanyautó
Bálint
1
Drága.
(A fejlesztési költségeket rá kell terhelni a gyártásra . Az árára . )
0
A "vellanyherli" kapcsán jutott eszembe:
https://alapjarat.hu/nagyvilag-bulvar/nagyvilag/2019-tol-kotelezo-lesz-h...
https://youtu.be/xs8t80K-_UI
Fehérzajt a bringákra is!
0
szia: régen a mozdonyok előtt meg zászlós ember futott
Bálint
0
Na, majd a kínaiak!
0
üdv: nagyot fordult a világ,
https://nuus.hu/auto/motor/0108/mutatjuk-az-elso-elektromos-harley-david...
Bálint
0
Aki ilyet vesz az egy "műanyagrambó", abból is a Tango szavai szerint:
https://youtu.be/Sb6Snail1xk
Egy Harley-nek rázni kell és jóóó hangosan recsegni! Ezek nélkül s....t se ér. Egyébként is a Harley nem a száguldásról szól.
0
https://youtu.be/xcZqf-eAvi4?t=30
0
Igaz hogy a Toyota Prius nem tisztán elektromos hajtású de az akkumulátorok élettartama szempontjából fontos tapasztalatot ad.
Családunkban van egy 2006!!! végén vásárolt 2-es Prius, ma már túl a 300 000 km-en. Az akkuval semmi probléma nincsen. Inkább mechanikus gondok kezdenek jelentkezni. De még ma is 5-6 l/100 km a fogyasztása.
Városi használatban szinte állandóan, de még autópályán is egy 100-200 km-es úton többször is lezajlik a töltés/kisütési ciklus. (az egértévé szerint)
Itt egy kis ismertető róla:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/01/11/a_prius_nem_megy_tonkre/
http://www.prius-szerviz.com/prius-akku-javitas
0
údv:töltő
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/01/02/hordozhato_villanyauto-tolt...
Bálint
0
Hali!
Elèggè humorista ez a szerzö:
Pont ott lehet szerinte a lehasznalt aksikat hasznositani ahol forszirozott igenybevetelnek vannak kiteve-NE MAAA`!
Ennyire azert ne nezzek mar palimadarnak az atlag polgart-hess!
Kari
0
Üdv! Infóként találtam egy ilyent is: https://mobilarena.hu/hir/hogyan_nez_ki_szetszedve_egy_e-auto.html
0
üdv:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/hatalmas-toltotelepitesbe-kezd-az-al...
Bálint
0
üdv: most meg ez
http://www.autopult.hu/hirek/uj-tudomanyos-attores-teheti-meg-sikeresebb...
Bálint
0
üdv:
https://www.vezess.hu/magazin/2018/12/10/elektromos-auto-toltese-otthon-...
Bálint
0
Sziasztok!
Na ezért nem lesz népszerű a villanyautó, hiába tesznek bele barominagy akksikat a hatótáv növelésére. Ha egy utcában 10 ilyen autó lesz, az áramszolgáltató sírva fakad, miközben húzza ki a karvastagságú kábeleket. Megoldás lehet egy ugyanakkora akkupack a garázyba, amit folyamatosan tölt az ember akár hálózatról, akár napelemmel, és majd az - a hálózat agyonterhelése nélkül - hamar fel tudja tölteni az autót.
1
üdv:
https://villanyautosok.hu/2018/11/30/automatikusan-tisztan-elektromos-uz...
Bálint
0
üdv:
https://g7.hu/vilag/20181129/akkora-kudarcot-vallott-a-general-motors-az...
Bálint
0
üdv:
http://player.hu/zold-jovo/szergej-villanyautoja/
Bálint
0
Szergej a garázsban megcsinálta azt, amit amit a nagy autógyárak épp csak túlléptek. Hány tisztán elektromos autó tudja hétköznapi használatban a 130km-t?
0
üdv:
https://villanyautosok.hu/2018/11/27/hihetetlen-elektromos-pickupot-muta...
Bálint
0
http://www.origo.hu/techbazis/20181122-kinaban-mar-gyartjak-a-szilardtes...
(most látom, már volt róla szó)
0
üdv:
https://villanyautosok.hu/2018/11/21/kinaban-mar-gyartjak-a-szilardtest-...
Bálint
1
üdv:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/11/19/a_villanyautok_tenyleg_n...
Bálint
van egy ilyen oldal is
https://villanyautosok.hu/2018/11/19/igy-dolgozik-a-nio-automata-akkucse...
0
Szia uniman !
Mai hír , hogy a most lezárult negyedévben , 80.000 , TESLA autó , gördült le a gyártószalagról . (Ez több mint az előző két negyedévben összesen . ) Kisizvárogtatott hír szerint , közel állnak ahhoz , hogy a gyártás nyereséges legyen . Musk az USA tözsdefelügyelettel is kiegyezett .
A dilemma az , hogy a két nyereséges negyedév után. A nyereséges gyártás állandó lesz?
jano
0
Szia uniman !
Ezt ismered ?
Üdv jano https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2018/08/31/tesla-netzwerk-fa...
0
Nem tudtam, hogy ezekhez a kocsikhoz internet is kell...(azt reméltem, hogy elég nekik a "villany") : https://electrek.co/2018/08/29/tesla-network-fleet-intetnet-down/
0
Szia! És mi van ha a gyár csak 8-10 évig teszi lehetővé az upgradet, beülsz az autóba semmit nem csinál. Le lehet tolni a Méh telepre. Rengeteg mai dolog megy a szemétbe ez miatt, az autó sem lesz jobb helyzetbe. Ugye a fogyasztói társadalom ezt igényli x év után dobjuk el. Ugyan az lesz mint a Windows vagy mobil telefon, számítógép meg a többi sok elektromos kacat.
0
üdv:
https://startuponline.hu/napelemes-motorhaztetovel-tolti-magat-menet-koz...
Bálint
0
Csak én olvastam a szöveg végén Han Solót? :)
0
üdv: szép?
https://www.startlap.hu/kiemelt-hirek/fegyverrol-kapta-a-nevet-az-uj-oro...
Bálint
0
Köszi Bálint!
Ennek még elmegy!: "....a hadi célokra fejlesztett elektromos hajtás részegységeit egy Moszkvics kombiba építve tesztelik."
Ez vicces...azt hiszem kihagyom!
0
Sziasztok!
A töltés augusztus 1.-től pízbe kerül a OL-nál.:(
Jano
0
Elfelejtetted odaírni az M-et! Még szerencse hogy a benzint ingyen adják.
0
szia: ha nem is teljesen ingyen de ma még 400 Ft alatt van a benzin
Eddig is hegyre hordták a földet, akinek telik 10-15 mFt-os autóra, ingyen tankolt.
Bálint
2
Vellanybömös.
http://mandiner.hu/cikk/20180731_debrecenben_epit_gyarat_a_bmw#commentan...
https://index.hu/gazdasag/2018/07/31/bmw_gyar_epul_magyarorszagon/
0
üdv:
http://player.hu/zold-jovo/fizetosek-lesznek-a-mol-villanytoltoi/
Bálint
0
Sziasztok !
A baj csőstül jön . Nikkel probléma .
https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2018/07/25/nickel-knappheit-...ägliche+DWN+Telegramm&utm_campaign=29960a3c86-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_3752338fa9-29960a3c86-107390605
jano
0
üdv:
https://www.vezess.hu/magazin/2018/07/25/igy-keszulnek-a-magyar-villanya...
Bálint
0
Érdekességképpen...: https://www.youtube.com/watch?v=egCOakrrtq0
0
szia: sajnos, nem az én pénztárcámnak való
Bálint
https://www.portfolio.hu/vallalatok/visszafizetteti-nemetorszag-a-tesla-...
0
üdv: vajon mennyit fizettek ezért a cikkért?
http://www.mmonline.hu/cikk/megeri-elektromos-autot-venni/
Bálint
0
üdv:
https://g7.24.hu/tech/20180701/sajat-piacuk-lett-az-elektromos-autokbol-...
https://autopro.hu/elemzesek/Tenyleg-elfogyhat-a-kobalt/26244/
https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/atverte-uj-kocsijaval-az-ugyfeleket-a-...
Bálint
0
A harmadikhoz: elég komoly hálózat kell hozzá, hogy ilyen rövid idő alatt be leessen tolni az energiát. Ezen buknak az elektromos járművek. Kinek áll rendelkezésre 40-60 Amper 230 Volton? Itt csak akkor lesz előrelépés. ha beállok a "kútra" és kapok egy feltöltött akksit. Ehhez persze egységes akkumulátorok kellenek, amik pikk-pakk cserélhetőek.
0
Üdvözlet!
Franciaországban az egyik nagy márkánál megoldották. Az akku nem a tiéd, hanem béreled a megfelelő kapacitásút.
Hosszabb úton, ha szükséges megállsz a kijelölt töltőállomáson, és 10 perc alatt cserélik a lemerült akkumulátort.
A megoldás előnye, hogy a töltést, karbantartást a gyártó végzi el, és nem a felhasználó kockázata a tönkrement akkukészlet cseréje.
0
Szia!
Folyékony akkumulátor, kútfejen tankolva.... https://enhome.hu/hirek/folyekony_akkumulatorban_tarolnak_a_megujulok.html
No persze ma még drága és forró. De nem is oly rég az emberek lovon és ökrös szekéren jártak.
0
Hálózat még csak-csak volna, 3x20A azért nem egy nagy csoda még háztarásban sem, nemhogy ipartelepeken. Node hol van a töltikézéshez szükséges erőművi kapacitás?
0
Az semmi!
De mi van ha városban, nagyvárosban olyan házban laksz ahol csak az utcán parkolhatsz? Jelenleg egy viszonylag forgalmas kis utcában, földszinti lakásban élünk (Bp. belváros), de örülhetünk ha a ház előtt sikerül leparkolni. Töltővezeték kivezetése a kocsihoz abszolút felejtős.
Azért ha általánossá válna az elektromos hajtású autók használata, sűrűbben lakott helyeken igen durván meg kellene növelni az elosztó hálózat kapacitását. Biztos vagyok benne hogy ez már nem járna alanyi jogon mint a normál háztartás adott mértékű áramellátása.
0
Mondjuk ezt azért meg lehetne oldani... mondjuk lehetne minden közvilágítási lámpaoszlop alján két-három töltőcsatlakozó, amelyek valami mobilos vagy érintő bankkártyás megoldással aktiválhatóak lennének... és ezekben lehetne akár "éjszakai" kapcsolt áram is, akkor talán még az elosztóhálózatra sem kellene nagyon rágyúrni... de mindennek az alapfeltétele az volna, hogy az erőművi háttér nulla emissziós legyen. Mert ha a Gagarinban vagy a csepeli hőerőműben termelik az áramot, akkor a CO2 kibocsátást nem megszüntettük, csupán áthelyeztük, vagyis adtunk a szarnak egy pofont.
0
Megoldás talán az egységes, és cserélhető akku.
0
Nagyon nagy az az akku. És egyes gyártóknál tartószerkezetként is funkcionál.
0
Sziasztok!
Az elektromos robogó Budapesten :
https://www.eon.hu/hu/egyeb/blinkeecity.html#
Üdv jano
0
üdv:
https://profitline.hu/A-Volkswagen-100-millio-dollart-fektet-a-QuantumSc...
Bálint
0
üdv:
http://hvg.hu/brandcontent/20180628_10_teny_amit_nem_tudott_a_litiumrol#rss
Bálint
0
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/06/12/hat_autos_fejlesztes_amin_25_ev_mulva_rohogni_fogunk/?cp=1#comments
0
üdv:
http://kitekinto.hu/2018/06/07/vallalati-hirek/debutalt-a-daimler-elektr...
Bálint
0
Sziasztok!
Alapvetően az elektromos autó ötlete nagyon jó. Az akkuknak még fejlődniük kell, de ha jól emlékszem régen a gőzgépek is robbantak és a robbanómotorokkal is voltak hasonló problémák. Szerintem az idő megoldja ezt is.
Azonban nekem van pár lényeges aggályom:
1. Vajon mennyi lehet egy ilyen akkupakknak az élettartama? Ha azt nézzük, hogy a telefon akkuké 1-4 év, a laptop akkuké is hasonló vélhetően az autóknál is ez lesz. Nem tudom, mennyibe kerülhet egy autó akkupakk, de ha 3-5 évente cserélni kell, az elég húzós lesz.
2. Ezzel nem csökken a légszennyezés, csak máshová összpontosul. Tény, hogy a nagy városok levegője tisztább lesz, mert nem pöfögnek majd az autók, de azt az elektromos energiát valahol elő kell állítani. Sőt ha figyelembe vesszük a szállítási veszteséget (távvezetékek, trafók, stb.) és az akkuk töltési és kisütési hatásfokát könnyen lehet, hogy kétszer annyi energiát kell az erőművekben előállítani, mint amennyit az autók elhasználnak. Különösen igaz ez a vezeték nélküli töltők esetében. Szóval az erőművek szennyezőanyag kibocsátása megtöbbszöröződik. Ezt csak úgy lehetne ellensúlyozni, ha drasztikusan elszaporodnának az alternatív energiatermelő farmok (szél, nap). Jelenleg ingyen tölthetjük az autókat, de ez csak azért van, mert kevés fut az utakon (beetetési időszak). Ha minden második autó elektromos lesz, kő keményen fizetni kell majd a töltésért és tartok tőle, hogy drágább lesz, mint a benzin.
3. Felmerült a vezeték nélküli töltés lehetősége az utakon. Nos, ezt hogyan fogják kiszámlázni? Vagy majd beépítik az adóba és mindenki fizeti? Mi lesz, amikor egy vagy több modul meghibásodik? Az útburkolatot sem tudjuk karbantartani. Gondoljátok, hogy majd minden meghibásodott modulnál felbontják az utat és kicserélik? Úgy legyen, legalább nem lesz ennyi kátyú?
Üdv.
0
Szia!
Olvastam valahol, hogy a 8 éves Nissan Leaf akkuja még hozza a 80%-ot, tehát az akkuk élettartama jobb, mint a telefonoké. A levetett akkukban meg lehetne napenergiát tárolni. Bizonyára sok olyan akku lesz, amivel az autó 200km helyett már csak 140km-tud menni, és ezt már cserélni fogják. Egy ilyen akku nekem elég lenne egész éjszakára, ha nappal feltölteném napelemmel, így teljesen hálózatfüggetlen lehetne az otthonom. Szóval ezekben az aksikban van még +10 év szolgálati idő.
Az elektromos autók töltése többnyire éjszaka történik (főleg az otthoni), így tényleg az erőművek veszik át a környezetszennyezést, nade miért kellene szénerőmű? Reméljük eljutunk egy tisztább atomenergiáig.
0
Jó nagy napelem kellene ahhoz... ugye az elméleti maximum, amit ki lehet venni egy 100% hatásfokú napelemből verőfényes nyári napsütésben az valami 1300W / nm. Na most aki fényképez, tudja, hogyha felhő úszik a Nap elé, máris ennek a fele. "Bús december hóban" meg akár az 1/8-a.
0
Hello!
A hir biztos igaz, csakhat a(z àltalam ismert) "Szolar aksik" lehetsèges ciklusszama is jo 1000....
Az a 8 + 10 ev aligha jön velük össze, de sztem talàn anissan allitasa sem nagyon_ tudom, ezek nem szolarok :-(
Kari
0
szia:a régebbi szolároknál ólomakkut láttam,( 5 éves, 12 V-os) az újabbakat nem ismerem
Bálint
0
Nos, a LiPo akku legnagyobb újdonsága a hagyományos savas meg lúgos akkukhoz képest az, hogy a kisütési áram 1/10-énél nagyobbal is tölthetők. Ez az elektromobilok esetében nagyon jelentős, nehogy esetleg ottragadjon a jármű valahol akkulemerülés okán.
Napelemes rendszernél ennek nincs olyan nagy jelentősége, mert az áramforrás korlátozott kapacitású, simán lehet hagyományos akkukat telepíteni, a maximális töltőáramra méretezett kapacitással, és ha este világítasz róla 2-3 órát lefekvés előtt, másnap estig ráér visszatölteni.
0
Mi az a "szolár" ?...szolárium? Itt csak a gépjárművekről értekezünk.
/A környezetemben működő napelem telep kilépő feszültsége max. 1000V (valós 700-800V) és max 100A...ide eléggé nagy marha lehet az, aki bármiféle akkumulátor telepítését akarná erőltetni...különösen ismervén azt, hogy ennek a megtermelt áramnak a nagy része napközben fel is használódik "online"...éjszaka meg alig van fogyasztás (riasztó+gázkazán)./
Persze, az autót éjjel töltenénk fel leginkább...persze, ha van kettő, akkor az egyiket otthon töltjük, amíg a másikkal utazgatunk... Ha nincs két kocsi 5500 dolcsi egy ilyen ... ( + 1 ezresért beszerelik)
De az utcai "gyorstöltőkből", meg max.30-50 perc a "FULL"-ra tankolás..
0
Utánaolvashatnál, hogy működik a napelemes rendszer.
https://www.google.hu/search?q=ausztr%C3%A1lia+tesla+akkumul%C3%A1tor+na...
Szóval erőltetik az akkut, persze nem a napelem nyers DC-jéből.
És igen, gépkocsikról beszélünk, meg hogy mi lesz az akkujával utána.
0
Hello! Jaca! "+1" valóban figyelmen kívül hagytam a napelemes "töltésszabályozókat"...de az pl. órankénti (8h) 28kW (28kWh)-nyi napenergia tárolását a (padláson) úgy hirtelenjében nem bírom olcsón elképzelni.
0
Szia Uniman!
Igen, söt meg a pinyoban sem (egyebkent sztem pont erröl is elmelkedtünk-nyafogtunk volt), nomeg magad is emlitetted màshol a draga panel beszerzhetösegeket is...
Kari
0
Sziasztok!
Arra a kérdésre,hogy az elektromos járműveké-e a jövő?Az én válaszom az,hogy természetesen.
A hogyan(?),az számtalan kérdést vet fel.Nem értek az elektromos járművek megvalósításához.
Ezért az a helyes,ha a hogyanra azt mondom,hogy,nem tudom.
Jano
0
Hello!
Miutan a kepzelö erönk erösen korlatozott = teljesen jogos a meglatasod;.
Lasd pl. a tüzelö anyag cellakat mikröl ugy 30 ève meg hallani sem igen lehetett-ma Pecsett is kommersz Buszok jarnak velük, de laptopokat is taplalanak, raadasul az auto mint olyan is alig mult 100 eves, aksijaval, s minden csodajaval együtt, pl. 150 eve nem hinnem, hogy valaki lathatta (talan Verne s hasonlok), hogy 50 èvmulva, az I. haboru környeken, mik lesznek az utakon...
Kari
0
szia: a Postának az 50-es években még volt akkumulátoros csomagszállító gépkocsija.
(Kerepesi u-Hungária krt postatelepről indultak)
http://posta.blog.hu/2014/04/26/a_postakocsi_ketszer_csenget
Bálint
0
Hallo!
Nomeg aksis targoncai a mai napig üzemelnek, söt a fejlett nyugati vasutallomasokon is epp ugy...
Kari
0
Szia!
"A múlt már megtörtént,nem lehet megváltoztatni.A jelened alakíthatod.A jövő teljesen bizonytalan."-DR. Puskás Andor okl.villamosmérnök. :)
0
Szia Kari!
Félreértettél. A 8 év utáni teljesítmény az autó használójától jött, mint infó. A +10 év szolgálatot pedig nem az autóban gondoltam, hanem egy napelemes házban energiatároló akkuként.
0
Hello Jaca!
Egyaltalan nem ertettelek felre (sztem inkàbb forditva lenne), azert is irtam, hogy "mèg a Nissanèk 8 ève sem igen jöhet össze velük"...
Kari
0
Az elektro-autók akkupakkjai "betétdíjasok"... a csere kevesebbe kerül, mint egy új pakk vásárlása.
Persze, hamarosan eljön majd az az idő is, amikor az e-jármű tulajdonos havi x10kWh "ingyen"/támogatott energiához juthat, míg a dízel járgány tulajdonosának havi x10 ezer Ft környezetszennyezési díját kell majd fizetnie...ezt a "jósnőm" tisztán látja az egyik kristálygömbjében!
...vagy évente cserélheti ezt a cuccot a kocsijában...akkor talán mentesül a díj alól?
0
Szia!
A geothermikus energia (a hazánk gazdag hévizben),a szélenergia (az Alpokalján) és a napenergia jó alternativákat ad Paks mellett. A gáz , az olaj ,szintén szükséges a "csúcs" erőművek számára. A szén,lignit,...stb felhasználására új technológiák kellenének .A hűtővíz mely hőszennyezêst okoz.A napelemek szelektív begyűjtêse és környezetbarát megsemmisítése.Az akkumulátorok semlegesítése.Még terv formájában létezik csak .A háztarzási gépek gyűjtése és szelektív megsemmisítése sem mindig megnyugtató. A fentartható fejlődésnek a geopolitika éppen hogy ellene dolgozik.A közepes és kis országok elkötelezettek világszerte a környezetbarát a természettel harmóniában élő emberek mellett.
Miközben a Gigászok harca folyik. :(
0
Pontosan hogyan, milyen technikai eszközzel lehet hévízből villanyáramot csinálni?
0
Beleülteted az orosz turistát, és épít cserébe Paks2-t
0
A napenergia csak félig alternatíva, míg nem tudjuk valóságban is tárolni.
1
Igen.
0
Szia!
Értem én, de az elektromos autóknál maradva, ha a felületét napelemekkel borítanák be annak több előnye is lenne:
1. Nőhetne a hatótávolság.
2. Napos időben mindenhol töltődne az akku (nem feltétlenül kellene töltőállomáshoz beállni).
3. Csökkenhetne a nagy áramú töltési ciklusok száma, ezzel megnőne az akkuk élettartama, csökkenne a hulladékból eredő környezetszennyezés.
4. Kevesebb erőműben előállított energiára lenne szükség, ami kevesebb környezetszennyezést is jelent.
Üdv.
0
A 3-as Priuson most is kérhető a tetőre napelem. Ez gyakorlatilag semmire sem elég, csak bohóckodás, alig segít be az energia mérlegbe.
Az akkuk élettartama miatt én nem aggódnék, lásd:
https://elektrotanya.com/comment/402632#comment-402632
Megj. az is én voltam/vagyok :)
Az egy dolog, hogy több néven regisztráltál, de hogy dicsekszel is vele, különösen vérlázító. Ne akard cibálni az oroszlán bajszát!
0
És mindenki a napon parkolna,nem az árnyékos helyeken.Fura lenne. :)
0
Dehogyis=> jàratnàk a klimat ami viszont a "tetö-generator" delejèt akàr 10x-esen is elfogyasztanà -forog a vilag-...
0
Nincs jelentősége, az a felület legfeljebb egy segédmotoros kerékpárt tudna árammal ellátni, nem egy autót. Valami 1300W/nm az elméleti maximum, amit teljes nyári napsütésben, 100% hatásfokú napelemmel ki tudsz termelni. Az autómotor ennek 10x...50x-ét fogyasztja.
0
Igen, pont ezt akartam en is beirni: ha a teljes felület pl. amorf cellakkal lenne is fedett (kissebb a hatekonysaga, de "görbithetök")- aligha jönne össze 1-3 KW-nal nagyobb teljesitmeny, mig a mai motrok ritkan müködnek 50KW-nal kissebb teljesitmennyel, de annal gyakrabban 50-200-400%-al nagyobbal. A napelemröl talan a vilagitasa megoldhato lenne, de a meghajtasa illuzio..
Kari
0
Sziasztok!
Kérlek olvassátok el még egyszer azt a pár pontot amit leírtam, mert szerintem nagyon félreértettetek valamit.
Egy szóval sem állítottam, hogy a napelemmel felszerelt autóba nem kell akku és csak "fénnyel" működik. Azt sem írtam, hogy töltőcsatlakozó sem kell rá. Azonban, ha valósak a megadott adatok és 1-3kW-ot elő lehet állítani a napelemekkel akkor:
- az bőven fedezné a teljes világítást, mert a LED-es lámpák összesen nem fogyasztanak 100W-ot, akkor sem, ha mindent felkapcsolsz és világít mint a karácsonyfa. A 3kW-ból még mindig maradna 2900W a töltésre.
- másrészt ezek városi autók. Nem nagy távolságokra lettek kitalálva és nem is arra, hogy max. sebességgel versenyezzenek az utakon. Persze vannak elképzelések elektromos haszonjárművekre és teherautókra is, de szerintem jelenleg az halott ötlet. Amikor éppen araszolsz a belvárosi dugóban és méterenként lehet csak előre gurulni, akkor arra elég lehet a 3kW. Ha nem, akkor ott az akku. Abban viszont biztos vagyok, hogy egy ilyen helyzetben (persze napsütésben) több energiát lehetne az akkukba tölteni, mint amennyit az autó elhasznál.
- azt se felejtsétek el, hogy egy átlagos családi autó többet áll mint megy. Bemész dolgozni 1-2 óra majd 8 órát áll a napon. Hazaérsz és másnapig áll a ház előtt. Hétvégén akár két napig is állhat a ház előtt. Nyaraláskor is a napon parkol akár napokon át.
Ha feltételezzük, hogy előbb utóbb a személyautók fele, később az összes elektromos lesz és mindegyik napelemes, akkor az össz előállított energia már jelentősen csökkenthetné az erőművek energiatermelését és a környezetszennyezését is (ahhoz képest mintha nem lennének napelemesek).
Ugyanakkor léteznek 1-2 személyes kis repülő gépek, amelyek tisztán napenergiával működnek és órákon át repülnek. Persze ott nagyobb a felület, de csak fel kell emelni. Azokban is több kW-os motor van. Nem kellene ezt ennyire elhanyagolhatónak tekinteni.
Üdv.
0
Szia Ed!
Teljesen igazad van-magam is hasonlokat szoktam terjeszteni. Maga az öreg aksik felszamolasa -s persze a gyartassuk is- nem hinnem, hogy környezet terheles mentesen menne majd vegbe :-(
A vezetek nèlküli töltes ötlete meg egy totalis agybaj, felesleges energia pocsekolas!-sztem, raadasul epp a napokban volt hir, hogy valamely Benelux(?) allamban man at is adtak egy kiserleti szakaszt...
" Úgy legyen, legalább nem lesz ennyi kátyú? "
_ avagy ezek szamaval is több, mert tovabbra sem fogjak tisztessegesen vissza aszfaltozni a javitasi üregeket :-(...
Kari
0
üdv:
https://autopro.hu/beszallitok/Szuk-keresztmetszet-a-Panasonic-kiiktatna...
Bálint
1
Szia.
A Svédek meg már átadtak egy útszakaszt, ahol menet közben lehet majd ezeket az autókat tölteni.
Most ez meghökkentő is, és remélem újat mondtam.
Üdv.
0
üdv:
https://autopro.hu/gyartok/A-Toyota-tomeggyartasba-viszi-uzemanyagcellai...
Bálint
0
Szevasztok!
http://hvg.hu/itthon/20180531_elektromos_kisgep_zuhant_le_pecsnel_tesztr...
Az első magyar elektromos meghajtású kisrepülőgép most szenvedett balesetet, 2 halott a pilóta, és az utas megégett. Állítólag a LI-PO akkumulátor gyulladt ki repülés közben.
Jövőre sorozatban akarták gyártani. Van még mit fejleszteni a biztonságon.
Csaba
0
Felvételiztettek anno a csapatba, akik fejlesztették. A munkakörbe tartozott volna alkalmanként a helyszíni próba is... brrr!
0
Szia Csaba!
Nem az én dolgom,de nem ide való.Szerintem.
Bocs Kalex!
Üdv Jano
0
És ez a Borozó...
1
Szia Jano!
Elektromos meghajtású jármű. Magyar innováció. Rövidesen sorozatgyártásba kerül.
Ez volna a jövő. De még fejleszteni kell a megbízhatóságot.
Mi nem stimmel?
Csaba
0
Előre elnézést kérek tőled !
A két ember halála miatt , gondolom én, az autóban és repülésben laikus , van akinek nem tetszik .
Magam nevében azt mondom , hogy nem ide való .Szerintem.
Bocsánat!
Jano
0
Janó!
Ez egy elektromos járművekről szóló topik. A két ember halála szörnyű. Pont ezért kell megvizsgálni, hogy milyen műszaki hiba okozhatta a szerencsétlenséget. 2db. ilyen kisgép készült el, prototipus, ebből az egyik lezuhant. A meghajtásuk ugyanúgy lithium akkumulátorról történik, mint a villanyautóké. Kérdés, hogy ez a technológia kész-e arra, hogy biztonságosan használható legyen. A Boeing 787 Dreamliner repülőgépek is hőnapokig a földre kényszerültek, mert a fedélzeti áramellátást végző lithium akkumulátorok sorban gyulladtak ki. Az áramellátó rendszerük teljesen új technológia, úgy mint a mobiltelefonom akkumulátora is ami a napokban úgy megduzzadt, közel robbanásig felfuvódva, hogy nem fér be a helyére. Félek most használni. Ezek az innovációk már a zsebünkben vannak...
Csaba
2
Szia Csaba!
A baleset kivizsgálása a Légügyi Hatóság dolga. Az akkumulátor és a villanymotor gyártója (Siemens) szintén kivizsgálja az esetet. Én úgy értelmezem a topikot,az előzmények ismeretében,hogy ez egy eletromos autókkal foglalkozó topik . Az , hogy ezen kívűl mi fér még bele,nos,azt , szerintem másoktól kérdezd meg. Ájánlom figyelmedbe a topikot nyító Uniman kollégát és moderátorunkat Kalexet . Szerintem.Erről ennyit.Üdv Jano
0
Janó!
Eddig sem kérdeztem meg senkit előre, hogy hozzászólhatok az adott témához. Ezután sem fogok.
Ha a topiknyitónak, vagy a moderátornak problémája van a hozzászólásommal, hatalmában áll kitiltani, letörölni, felfüggeszteni, kizárni. Ha akar.
Erről ennyit.
p.s. A nyitó címben "elektromos meghajtású gépjárművek" szerepelnek. Ez a kis repülőgép is az.
Csaba
4
Hello Csaba! "Az" hát....csak "anno" még az én olvasatomban az számított ilyesféle járgánynak, amelyiket bedugunk a "konnyektorba", feltöltjük és máris "gurulhatunk" (a "repülünk" még eléggé "sci-fi" volt, pl. az ólomakkuk súlya miatt) vele...aztán, ha megáll, újra kezdjük az elejétől.
Most meg napelem, dízelmotor, kézikurbli, gázmotor segítségével....meg mittudom én milyen herkentyűkkel töltögetjük menet közben az akkukat....
Meg aztán mostanság úgy hírlik, hogy pl. Németországban elkezdték ellehetetleníteni a diesel motoros személyautókat...én ha lehetne egy szén-üzemanyaggal (...vagy fa?) működő járművel járnék..
2
Hello Uniman!
Jó is lenne, ha az út szélén a csillaggarázsban lenne egy konnektor, ahol tölthetném a jövőbeli járgányomat. Lassan autócserére készülődöm, mert már 12 éves az AVEO-m, de nem biztos hogy megérem, a használható infrastuktúra kiépítését. Így marad a jó öreg, amiről most állapította meg a vizsgabiztos, hogy abszolúte fitt állapotban van.
Ha megtalálnák Tesla eredeti feljegyzéseit, amiben leírja hogy kell egy pohár vízzel autót hajtani. A repülőgépeknek meg ott van a felhő. Akkor már a robbanásveszélyes líthium akksik sem kellenének. (talán). A telefonomban úgy dagadt meg az akkumulátor, hogy a hátlapot rá sem tudom tenni, szerencse hogy idejében ránéztem, és nem csinált lakástüzet.
Csaba
3
Szia Uni!
En mèg csak a dizel teherszallitok allitolagos `20-tol szandekozo betiltasanal tartottam -kisse röhejes szandek _sztem csak az akutt napi problemakrol valo figyelem eleterelesere jo, mert kinek is van nem dizelt falo teherszallitoja a vilagon? Most kicsit utana olvastam; teny, hogy "a Szövetsegi Alkotmany Birosag nem tekinti a celzott jarmüvek hasznalatanak betiltasat jog ellenesnek"-hmm..
Akàrhogyan is, nekem ugyanolyan cirkuszkent hat mint mikor a zöldek uralta csapatuk került kormanyra, s alkotmanyba vetettèk, hogy (asszem 15 even belül) ki kell szallnia a BRD-nek az atomenergia hasznalatabol, ill. a meglevö erömüket. lekell bontani.
Az energia hiany potlasat alapvetöen Francia importbol szandekoztak potolni ami viszont 80% körüli atomenergia alapu-sicc _ nem is emlitve, hogy a legtöbb erömüvük a nemet hatar menten letezik-könyezetük ovasara nem a legjobban alkalmas modon_ha ezek az inditvanyok-döntesek komplettek, elmegyek fagurigànak...
Kari
0
Hello! Nekem valahogy furcsa, a "karburátor fűtés" meg a "Choke" (szivató!) kapcsoló egy elektromos hajtású járműben... http://www.magnusaircraft.com/termekek/2/efusion
0
Szía Uniman!
Egy topik szerint van benne egy mini dizel motor, és üzemanyag tartály, amivel tölthetik repülés közben az akkumulátorokat.
Csaba
0
Sziasztok!
Bocsánat! Valóban nem ide való .
nem!
http://techpress.hu/cikk/Parkolo-rendorautoba-hajtott-egy-Tesla-robotpil...Üdv Jano
0
Sziasztok!
Ezek elterjedésének fékezője az itt felvetett erőművi kapacitások és egyebek mellett, az is lesz, hogy az üzemanyagok árának kb 2/3-a adó , és erről az adóbevételről, ha nagyobb arányban fog elterjedni az elektromos autó, biztos vagyok benne, hogy a költségvetés nem fog eltekinteni. És akkor az üzemfenntartás már nem lesz olyan olcsó.
üdv:kollerp
0
Ó, azt megoldja a kúrmány... egy időben a HTO-n meg a mosóbenzinen sem volt adó... rárakták.Majd rárakják a villanyra is. Oszt aki nem furikázásra használja, az úgy járt.
1
Szia!
A narancs beírással vitatkoznék: https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Czemanyagcella
Ezért aztán nem kellene mindent kitiltani, ami ebbe a körbe esik!
Kalex
0
szia: akkor most eltűnt?
Bálint
(kétféle felhasználása létezik a hidrogénnek gépkocsiban)
az egyik:
https://pcworld.hu/auto/minden-amit-tudnod-kell-a-hidrogencellas-autokro...
https://www.vezess.hu/hirek/2018/05/31/hidrogen-konferenciat-rendeztek-b...
0
Hello Kalex! Egy kicsit igazad van, az üzemanyag előállítása ugyan elektromos...de a "hajtás" már nem elektromos.
Vagy rosszul tudom ? Mert akkor már ide tartozhatnának, azok az amcsi üzemanyagcellás "gázkazánok" is, melyek még árammal is ellátják a háztartásokat arrafelé...
Máris javítom a is címet "Elektromos meghajtású gépjárművek"-re....
0
Szia!
Vagy! :)
Elektromos energiát állítanak elő, amivel lehet elektromotort hajtani, akkumulátort tölteni, i.t.d.
Kalex
0
Bombán ülni....!? : https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-model-x-autopilot-crash-fire/
0
Igen, ennek be kellett kerülnie a köztudatba. Ha karambolnál megsérül az akkupakk, akkor azt nem lehet félvállról venni. Láttunk már Litium akkuban szöget, hogy milyen tüzijátékot csinál. Hamarosan eljön az idő, mikor egy villanyautó úgy sérül meg, hogy az akkuja azonnal kigyullad. Onnan nem lesz menekvés.
Csak nekem váltott át ez a topik időrendi sorrendbe a beágyazott helyett?
0
Tehetnének bele katapult-ülést, mint a vadászgépekbe. :D
0
Üdv!
Nekem is időrendbe mászott, ez így eléggé követhetetlen.
Hogy a témához is hozzászóljak:
Tök jó, terjednek a villanyverdák, majd jól kiszorítják a fosszilis üzemanyagú járműveket. Aha...Amíg az arány99,9:0,1, addig semmi gond...de 20% elektromos autó aránynál drasztikusan megnő a villamosenergia-fogyasztás, az összes elérhető lítium az autóiparban landol, még hiány is lesz, stbstb.
A hidrogénnek is vannak hátrányai. Egyrészt, teljesen kordában nem tartják a járművekben, hiszen nehéz, spéci szigeteléssel ellátott, nagynyomású tartály kellene hozzá, ez egy csomó biztonsági problémát is felvetne. Ezért van biztonsági szelep a hidrogéntartályokon, így viszont "magától" is fogy. Az előállítása amúgy sem olcsó, vízből kivonni lenne evidens, de ehhez elég sok energiára van szükség. Ezért leginkább szénhidrogénekből (földgáz) állítják elő.
A megoldás a hidrogén helyben, a járműben való előállítása lenne...
0
Sziasztok !
Van egy másik probléma is . Ilyenkor , hideg télen , az aksi töltésének nagy része , 1/3 v. 1/2 , a kocsi fölfűtésére megy el . Ezzel a megtehető távolság 1/3-val v. 1/2 -vel csökken . Azt ugyanis senki nem vállalja , hogy "oda fagyjon a keze a kormánykerékhez . " :hmmm: Üdv jano
1
Sziasztok!
És az a vicc, hogy a magyar kis Suzukit, az ELMA-t több, mint 10 éve megcsinálták 80km-es hatótávra. A mai hasonló méretű autók valós körülmények közt épp csak a 100km-t tudják. Hát fejlődés ez?
Üdv: Jácint
1
Elektromobilok már száz éve is voltak. Aztán elmúlt a divatjuk.
Most hirtelen sokat fejlődött mind az energiatárolás, mind a hajtástechnika, nem csoda, ha újra napirendre került a villanyautó... majd elmúlik.
0
szia: a nálam járt Opel Ampera (6 éves) a tulaj szerint nyáron 80 km-t tud, télen 50 km-t.
Viszont ingyen tölti a munkahelyén, 2 naponként
(mint egy drága mobiltelefon
Bálint
0
Aha, de ha a telepek ciklusideje lejár, az már nem lesz ingyen, de nem ám. :-)
0
üdv:
http://www.alternativenergia.hu/nem-lesz-eleg-akku-a-villanyautokhoz/78844
Bálint
0
Van itt más baj is... egyszer kiszámoltam, hogy éves szinten a Mo-n eladott motorbenzin energiatartalma 6db Paks-2-vel lenne megtermelhető... vagy 420.000 db szélerőművel... esetleg 36 db Gubcsikogói Vízlépcsővel... no meg persze az erőátviteli hálózatot is arányosan kellene bővíteni, távvezetékeket, alállomásokat, transzformátorokat... Szóval szerintem nem egyhamar lesz itt elektromos furikázás!
Ez most nagyon divatos téma, de egyszerűen nincs meg a műszaki háttere, és azt létrehozni őrületes pénz és munka volna.
1
Hali!
"egyszerűen nincs meg a műszaki háttere, és azt létrehozni őrületes pénz és munka volna. "
Azonkivül a helyszinre szallitott el-energi elöallitas összhatasfoka meg kissebb, ha jol tevedek, azaz mègnagyobb környezet kàrositàssal jarhatna...
Kari
0
Attól függ... az atomerőműnek például rendkívül kicsiny a kibocsátása... No persze, hogyha gázzal fűtött hőerőművel fejleszted az áramot, akkor csakugyan, a kibocsátás nem megszűnt, csupán áthelyeződött.
1
szia: ezért kell a helyszínen előállítani alternatív energiát.
(Ausztriában sok kis helyi erőmű is van)
Bálint
0
420.000 db szélerőművel???
0
Sziasztok!
Felsővezeték kellene az utak fölé. Mi lennénk Dodgem city :D
Üdv: Jácint
1
Pages