You are here

Nem értem, mire kell ennyi lóerő

125 posts / 0 new
Last post
SzBálint
SzBálint picture
****

üdv:

A felesleges anyagpazarlás
4 személlyel, csmagokkal  országúton is elég 150-200 LE

https://player.hu/auto-motor-2/opel-corsa-gse-vision-gran-turismo-elozet...

Bálint

Comments
SzBálint
SzBálint picture
****

0

kferi
kferi picture

Ugyan már. Ahhoz rendes autópálya kell nem ilyen vackok amikitt vannak. Meg mit bohóckodik a konzultációval?

0

steewi
steewi picture

Ja meg az is kellene,hogy jobban lehessen haladni mindenki tatsa be a jobbratartás szabályt mert van sok barom a belső sávban 95 jobb esetben 100kmh val megy és nem akar a helyére menni aztán meg csodálkozik miért villognak rá és még meg van sértődve.
Nem ilyen Lézer féle által kitalált fa@ságot klellene közzétenni aminek semmi értelme érdekes Ausztriában 130 van és mégis gyorsabban lehet haladni,miért?mert ott betartják a szabályokat a kamionok buszok nem előzik egymást kilómétereken keresztül ezért nincs is olyan sor,feltorlódás mint MO-n.
Felemelheti vagy el is törölheti a felsőhatárt semmi nem fog változni nem fog hamarabb eljutni Győrből Budapestre mert nem közlekedik lövése sincs a dolgokról csak ezzel akar bizonyos réteget megtalálni.

0

lizakl
lizakl picture
*****

Na, igen igen ez jó is lenne, de ehhez az kellene, hogy mindegyik sáv minősége jó legyen! Mert ha a jobb szélső sáv ki van gyúrva a kamionok által és sokkal rosszabb mint a belső, akkor hajlamos vagyok én is folyamatosan a belső sávban haladni. Igaz, hogy én időnként belenézek a visszapillantó tükörbe és ha jön egy autó gyorsabban mint én, akkor kimegyek a jobbszélső sávba, elengedem és után újra visszamegyek a jó minőségű sávba.

0

Jaca
Jaca picture
*****

Tele kellene szórni a pályákat civil rendőrökkel. Fehérváron van egy 3km-es 4 sávos szakasz kifelé a városból, egyik oldalon vannak csak házak. Régen 60-as tábla is kint volt, de aztán leszedték, most csak 50. Sokáig mentek 70-80-nal. Pár hétig cirkált néhány civil rendőrautó, és most havonta egyszer-késtszer arra járnak. Megszűntek a szabálytalanságok. 

Hozhatnak akármilyen szabályt, ha nincs betartatva, semmit nem érnek. 

0

kferi
kferi picture

Tehát nem biztonságos utakatkell építeni hanem lekorlátoni mindent? Jól vagy?

0

Jaca
Jaca picture
*****

Ilyet nem mondtam. Hogy az útról miért lett levéve a 60-as, azt nem tudom, mi indokolta, igaz, régen sem volt egész évben kint a 60-as.
A jó minőségű út hozzájárulna a biztonsághoz, csak hát egy újraaszfaltozásból nem lehet eleget lopni, pedig jó lenne a forgalmat nézni, nem a kátyúkat. 

0

kferi
kferi picture

Csak jeleztem, hogy a a biztonságos utakról senki nem beszél. A sárga festék, meg a lekopott fehér festék, rossz ívek, értelmetlen csíkozások, kihajtók, felhajtók hiánya, fizikai elválasztás hiánya, fényvisszaverő útburkolati jelek hiánya, korszerűtlen zebrák, korszerűtlen jelzőlámpák, korszerűtlen vasúti átjárók, agyament kerékpársávok  stbstb. mind balesetveszényessé teszik az utakat.  

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: 16,5 éves átlagéletkorú autókkal? Lézer János, na ne!
Az elektromos autók 110 km/h- nál fogyasztanak  legkevesebbet

Bálint

0

kferi
kferi picture

"Az elektromos autók 110 km/h- nál fogyasztanak  legkevesebbet"

Bocs de ez marhaság. Jóval alacsonyabb sebességnél fogyasztanak legkevesebbet. 

3

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: autópályán,  , autós műsorban  mondta Pető Attila, , hogy ez a használatos sebesség, mert  fölötte megugrik a fogyasztás, jobban csökken a hatótáv

Bálint

0

kferi
kferi picture

Értem. A légellenállás az négyzetes a sebességgel. Itt az alaktényező egyszeresen számít. Viszont a többi az mechanikai/elektromos veszteség inkább lineáris. A két veszteség összege 20-60 km/h között a legkisebb. Nagyon függ az úttól, mennyire táplálódik vissza a veszteség /e-pedál/ és a nagyon fontos gumi paramétrektől, nyomástól. Nagyon "skodásan" vezetve 8-10kWh/100km környékén lehet kihozni, Az általad említett 110km/h alatt 14-20 kWh/100km lesz a fogyasztás. Onnan felfelé a légellenállás miatt gyakorlatilag négyzetesen nő a fogyasztás.  Ez igaz a hagyományos motorokra is, de ott eltorzítja a görbét a motor szar hatásfoka ezért nem fog 3l/100km fogyasztani soha egy 2 literes motor.

 

1

Jaca
Jaca picture
*****

Ha már említetted a gumit, a villanyautóra való gumi véleményem szerint csak egy marketing-fogás. Amit esetleg elhiszek, hogy a villanyutók nagyobb nyomatéka miatt jobban tűri az ez irányú terhelést, de ez ugyanúgy megvan az utcai sportautókra való gumiknál. A kisebb fogyasztás, jobb gördülési ellenállás ugyanúgy célja volt a fejlesztőknk a belső égsű motorosra valóknál, hisz ki ne akarna olyan gumit, ami csökenti  fogyasztást. De ha már úgy se kell költened benzinre, olajra, vegyél jó drága gumit, mert a villanyautó olcsóbban fenntartható. 

0

agressiv
agressiv picture
*

Amit "megspórolsz" az olcsó fenntarthatósággal, azt tedd is félre akksi cserére. :)

1

pluto63
pluto63 picture

Aki szeret menni az tudja,utána fizeti a büntit

0

Jaca
Jaca picture
*****

Nyomkodjuk a telefonunkat. Van sávtartó, van adaptív tempomat, van vészfék asszisztens, mi baj lehet. Ja, hogy klímát kell állítani az érintőképernyőn? Az is belefér.  
Másodpercenként 70-100 méter. Az első másodperc a reakcióidő, aztán jön a fékút.  
https://9gag.com/gag/aqydr6R#comment

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Ismerősök, akik jártak Olaszországban (vagy csak hallottak róla), figyelmeztettek, hogy vigyázzak, mert az olaszok életveszélyesen vezetnek. Ezen a nyáron megtapasztaltam - hogy nem igaz! Az M3, M7 és egész Budapest, ahol mindig életveszélyben érzem magam a sok arrogáns barom miatt. Ott az öncélú, másokat veszélyeztető vagánykodás fel sem merül, minálunk pedig ez a megszokott.

3

kferi
kferi picture

Észak olaszok teljesen normálisak. Délen kell vezetni. Vagy délen Görögországban. Vagy a déli francia városokban. 
Esetleg Egyiptomban együtt dudálni az előtted/mögötted 30cm-el lévőkkel haladva. Mind élvezetes. 

Aki soha nem vezetett tartósan jóval 200 felett az nem tudja miről maradt le. 

1

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

A déliek szabálytalanul vezetnek - de felelősségteljesen és figyelmesen. Első pillantásra káosz, és igen, sok a sérült autó (főleg mert nem is javíttatják meg, évekig úgy járnak velük), de úgy általában nem tekintenek eltaposandó féregnek mindenkit, akinek náluk kisebb vagy gyengébb autója van.

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Hello,

"...szabálytalanul vezetnek - de felelősségteljesen.."

Azért érzed az ellentmondást? :) Mert ha nem akkor baj van...

"..nem tekintenek eltaposandó féregnek mindenkit.."

Ha te annak érzed magad itt a hülyék országában, akkor miért nem pakolsz fel az olasz szekérre, aztán csapsz a 60 ló közé és go?
Határtalan országok várnak, szó szerint. Willkommen...

Szánalom....

4

kferi
kferi picture

Ugye te nem vezetsz? Remélem nem.

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Mi van??

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Nincs ellentmondás. 

Olyanokra gondolok, hogyha egy talján szabálytalanul balra akar fordulni a 2x2 sávon, akkor képesek a szembejövők megállni és elengedni. Ungarisztánban meg mész az autópályafelhajtón, és kielőz mögüled, és bőgő motorral erőlködik a tükörholttérben amikor már neked elfogy a sávod, de be nem engedne semmiképpen. Na ez a különbség.

Majd ha a kedden 80 éves atyámnak már biztosan nem lesz rám szüksége, el is megyek. Bár inkább Portugáliába. Úgy érzem, csak az volna biztos távolságban Agyarországtúl. :-p

2

kferi
kferi picture

Amikor nagyon régen, évtizedekkel ezelőtt voltam Olaszországban még papírtérképpel, későn vettem észre, hogy a 2*3 sávos úton balra van a lekanyarodó sávom. Volt vagy 20m még. Kitettem az indexet és simán átengedtek. Csak néztem, hogy így is lehet? Vagy Nápolyban akartam tankolni, de az út szélén álló benzinkútnál parkoló autók voltak. Csak lassítottam és már hozta is a csövet a kezelő és a forgalmi sávban megállva megtankoltam. Senki nem dudált, mert természetes volt. De az arab országok egy részében a duda nem anyázásra van, hanem ara, hogy figyelj jövök és képesek 2x4 sávban folyamatosan dudálni, de ha kiszúrod a taxit és intesz neki akkor akár a legbelső sávban is felvesz.

Van mit tanulni, de egyre rosszabb a közlekedési kultúra is nálunk.

3

zoli710802
zoli710802 picture

2007-ben amikor Olaszban jártam, egy parkolóban 2 kis Polszkit láttam.
Az egyikkel el is ment valaki, tehát hallottam a hangját is. És ez észak-Olaszban.
A másik: kamionossal jöttem vissza. Olaszban bement valami xTonna táblánál.
Nemsokra balra rendőrség. Állt is egy rendőr a bejárat mellett. Mondja a sofőr:
-ha ez engem kiszed, akkor végem. Láttam a rendőrt, amint ránéz a kamionra,
majd letekint a rendszámra és elfordította a fejét. Utána itt magyarban meg
este10-11 körül lehetett amikor megállt az út szélére egy parkolóba, ami tök üres volt,
hogy iszik egy kávét. Amire a pót hátuljához értünk ott állt a rendőrségi autó
és mondta a bácsi, hogy itt nem szabad ám kamionnal parkolni!
- Tudom, egy kávét akarok inni és indulunk tovább
- Itt nem szabad ám kamionnal parkolni!
- Jó akkor megyünk.
A rendőrségi autó ezzel el is ment. Beszálltunk és indultunk.
Mondja a sofőr, hogy muszáj menni, mert ha maradunk, biztos büntetés lesz belőle.
A 2. sarkon fordult kifele a rendőrségi autó még előttünk a tetthely irányába.

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Nem lehet, hogy az a két "kispolszki" valójában az eredeti Fiat 600-as volt, amiről a lengyelek licenszelték a polszki Fiat-ot? Könnyű összetéveszteni wink Akárcsak a Lada-t a Fiat 124-gyel, mert azt meg az oroszok gyártották licenszben. Sok ilyen van, pl. Dacia azt hiszem 1300, eredeti Renault már nem tudom mi.
Így lett a szocialista táboron belül is "nyugati" autónk.
Kis anekdota: kollégám a 80-as évek végén több év Merkúr várólista után nagy boldogan átvehette a Dacia 1300-asát. Hiába figyelmeztette az Erdélyből áttelepült másik kolléga, hogy Romániában mindennapos látvány a tetőcsomagtartóra felkötözött benzintank, abból gumicső a karburátorba, mivel a benzinszivattyú el szokott romolni. Az új Dácsia teteje egy-két hét után elkezdett rozsdásodni, dobta le magáról a festéket. Kiderült, hogy a rozsdás vaslemezt, amiből készült, elfelejtették lealapozni sad.

0

zoli710802
zoli710802 picture

Biztos nem kevertem össze a 600-zal. Az talán Zastava-ként készült licencben.
Amelyiket nem hallottam ott járni az bis volt, tehát vízhűtéses. Annak nem is ismerem a hangját.
Ránéztem és a 127-re jócskán hasonlít a kispolák, de durva különbségek vannak.

Ennek az elejére is hasonlít valami https://www.pinterest.jp/pin/458733912048651401/

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Mint írták, a kispolszki az a 126-osból lett. Nekem volt 127-esem, a két modell lámpája azonos volt. A 127 nagyon jól el volt találva, mivel könnyű volt, ezért a kis motor is vitte mint a huzat. Olyan egyszerű volt a felépítése, hogy mindent magam szereltem meg rajta. A motor egyszer ledarálta az egyik dugattyúgyűrűt és a hengerfejtömítés átszakadt. Kiszereltem a motort, egyedül felvittem az első emeletre, darabokra szedtem. Kicseréltem a dugattyúgyűrűket, összeraktam. A visszaépítés már két emberes móka volt, mert a főtengelyt és a váltót nem volt egyszerű összeilleszteni emelő és eszközök nélkül. Csodák csodája, utána elindult! Kicsit (nagyon) fapados autó volt, de szerettem, mert jól ment és alig fogyasztott. Azt hiszem ebből lett a Yugo 45, vagy talán a 850-es Fiatból.

0

Slaci
Slaci picture

0

zoli710802
zoli710802 picture

Köszi!
Amíg olvastam, a külvilág kikapcsolt számomra.

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Mindkettő és egyik sem. Valahogy úgy kötötték a lengyelek a licensz szerződést, hogy a kispolszkit vissza-exportálták taljánföldre, ahol a Fiat szalonokban Fiatként árulták, csak egy pici "FSO" felirat árulkodott az eredetükről a motorháztetőn. A Mirafiori gyárban meg a (kocka) panda lett a kisautó, azt nyomták a nyolcvanas-kilencvenes években, két hengeres, 30LE-s vagy a 127-estől örökölt négy hengeres 45LE-s változatban. Egy idő után már nem exportálták, de a saját belpiacukra még mindig gyártották, ezt a képet 2001 körül készítettem:

Ekkor már bárholmáshol rég csak a Seicento volt rendelhető, amit egyébként szintén lengyelországban gyártattak, de azok már sem "polski" sem "FSO" feliratot nem kaptak, csak a minőség volt a régi. :-D

 

File csatolás: 

0

Slaci
Slaci picture

A Dacia a Renault 12-ből származik, emlékeim szerint. A Daciákat átvétel után rögtön szerelőhöz kellett vinni, hogy ellenőrizzék a rögzítéseket/meghúzzák a csavarokat, nehogy szétessen, mire hazaér. Sok műhely erre specializálódott. A rengeteg féltengelyhiba sem csak a silány minőség miatt volt, hanem az első felfüggesztés rossz beállítása (ún. "Rossz úti kivitel") miatt, ami az akkori rosszabb román utakra volt optimalizálva. Megemelt kasztni, durvább szög a féltengelycsuklóknál. Lassú haladásnál nem okozott problémát, gyorsnál viszont igen.
Nem anekdota, konkrét eset: akkori igazgatóm Győrben vette át az áhított autóját, első útja benzinkúthoz vezetett. A kutas szólt neki, hogy ennyi benzin még soha nem fért Daciába:) A tank konkrétan lyukas volt, átrozsdásodott...

1

kferi
kferi picture

Ezeknek a történeteknek jó része kamu. Nekem volt 2 db új Daciám. Az jött meg leghamarabb. Volt vele rengeteg hiba, szinte mind kezelhető, de meg se közelítette a harmadik autóm egy Skoda Favorit nagyon alacsony minőségét. Utána Nissanom lett.   

0

Inhouse
Inhouse picture
*

0

Slaci
Slaci picture

Amit írtam, az nem volt kamu... Egyébként nekem is volt Daciám, semmi baj nem volt vele, sosem hagyott ott. Egyetlen autónk volt, amit nyereséggel adtunk el (reexport keretében). :)

0

Jaca
Jaca picture
*****

Bár csak utas voltam olaszországban, de egy érdekes dolgot megfigyeltem, mosolyognak dudálás közben. 

2

pluto63
pluto63 picture

Sziasztok!

Édemben nem igazán akartam beleszólni, mert a "menőktől" megkapom a magamét, de ha már ennyire eltértünk a témától és az lett a fő cél, hogy a gyorshajtókat elítéljük csak elmondom a véleményem.
Én álltalában gyorsan megyek - kivéve lakott terület- ha összegyülik a pontom bevonják a jogsimat. Az még senkinek nem jutott eszébe,hogy nagyon sokan vannak akinek nem is szabad lett vona adni, mikor egyes helyett hétramenetbe kapcsol, mikor a fék helyett a gázra lép, mikor az altóval középen megy 60-al mert széles mint a kamion, és nem lehet megelőzni.Persze,hogy egy idő után elborul az utána levő és jön a konfúzió megy mint az állat ebből van a baj.  Meg beáll a belső sávba sebesség alatt mert neki joga van ott lenni. Aláírom van aki nagyobb teljesítményű autóban azt hiszi tud vezetni oszt én vagyok a király! Na ez a másik véglet. Ha valaki tolja neki figyeljen mert nem mindenki tudja felmérni tükörből a sebességet, de sokkal több baleset van figyelmetlenségből meg a telefon nyomkodásából. most ez a sláger. 

3

pluto63
pluto63 picture

Még egy megjegyzés - Nem hiszem , hogy a hazai közlekedésmorál rosszabb lenne mint az átlag, néhány kivétellel, itt is vannak udvarias segítőkész emberek, tudják mikor kell köszönetet mondani, vagy segíteni a balesetet szenvedőkön, még nem találkoztam olyannal, hogy nem álltak volna meg legalább megkérdezni miben segíthetek. 
Az meg,hogy villog, -bár én nem teszem- azt jelzi vigyázz gyorsabb vagyok, csak ez álltalában agressziót vált ki

0

steewi
steewi picture

Meg van olyan aki leszarja,hogy villog.sad

0

5bdc
5bdc picture

Ha már villogás..

Több alkalommal is elszenvedője voltam a levillogásnak.
A legutóbbi eset..
Autópálya,négy kamiont kezdem előzni.
Beállt mögém egy "erőgép" és folyamatosan villogott tőlem 2m. távolságban
míg be nem álltam a konvoj elé.
Kénytelen voltam lesz@rni a villogását,bár lehet hogy úgy gondolta
kérezkedjek be két kamion közé!
Utána kb. 15 km. -ig előttem haladt,majd letért jobbra :-)
Morál..

5bdc

 

0

kferi
kferi picture

Német autópályán tapasztaltam, hogy jött valaki elég nagy tempóval. Én sem voltam lassú, de elengedtem és amikor elment akkor egy látom, hogy valaki kijött kamiont előzni. Nagyon kicsin múlt és én készültem, hogy merről kerüljem ki őket. Talán ha villog akkor észreveszi a barom, hogy nem szabad kijönnie.

0

ityvity
ityvity picture
*

Azért   előzni is tudni kell . ha látod , hogy hamarosan utó érsz egy vagy több lassúbb járműt , időben el kell kezdeni felgyorsulni és figyelni a tükörbe , hogy van e rohamosan közeledő őrült,( az valószínűleg tolja jóval pálya sebeségkorlát felet, ) azt el kell engedni . Ha pálya tempóval mész a belső sávba (én 140-145-el szoktam felgyorsulni , ennyiért még nem büntetnek , se a rendőrök , se a hátad mögött jövők villogással ) ,igaz mindig akad idióta , de általában még kerülsz , nem fognak villogni ha látják , hogy nem tudsz vissza térni a külső sávba , és nem lassítod a sávot. Ez a technika igényel egy kicsit dinamikusabb vezetés formát , meg tartalék erőt az autóban .

2

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Úgy is van. Rámegy 30 cm-re, tolja a másikat maga előtt. Az meg büntetőfékez. Ez itt Magyarország.

0

kferi
kferi picture

Nem igazán értem. Rám gyors és nagy autók nem szoktak villogni. Látom, elengedem.

Aki meg néhanéha rám villog az legtöbbször valami pöcs valami ronccsal. Rálépek a gázra, lemarad és ahol tudom elengedem a vesedonort.

3

pluto63
pluto63 picture

Nem igazán értem. Rám gyors és nagy autók nem szoktak villogni. Látom, elengedem.yes
Ez a büntetőfékezés egy nagy baromság idióták csinálják, az ő autója is megtörik álltalában van a kocsikon kamera akkor meg még meg is szívja ugrott a jogsi

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

A kamerának nincs joghatása.

0

pluto63
pluto63 picture

Szia!
Én úgy tudom a bíróság elfogadja

0

pluto63
pluto63 picture

" Igen, a fedélzeti kamera (menetrögzítő) felvétele bíróságon bizonyítékként elfogadható lehet, de a jogszabályok nem kötelezik a bíróságot ezen felvételek elfogadására, így a bíróság mérlegelheti azok bizonyító erejét. "

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Azért megnézném azt a bírót, akinek van képe egy eseményről kimondani, hogy márpedig az nem is úgy volt, ahogy a videófelvételen látható. De ha akad is olyan, akinek ez ráfér a pofájára, feljebbvitelen előbb-utóbb csak akadna, akinek ez ciki... ha máshol nem, hát Strassburgban.

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

A GDPR szerint nem szabad folyamatosan rögzíteni a másik járművet. Csak célhoz kötötten, tehát amikor bekövetkezett a baleset. Akkor (vagy közvetlenül előtte) indíthatod a felvételt. 

0

Jaca
Jaca picture
*****

Baleset előtt indíthatom a felvételt? Akkor inkább azzal foglalkozok, hogy elkerüljem a balesetet.

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Ez inkább az a funkció, amikor folyamatosan buffereli a felvétel egy rövid részletét és ha esemény van, akkor ennek a mentésével kezd, majd a valósidejűvel folytatva lesz meg a folytonos felvétel, amiben benne van az előzmény is. Így kicsit időutazásos, mert "előre tudja", hogy majd fel kell vennie. Anno a Panasonic kameránál Pre.Rec néven futott.

0

Jaca
Jaca picture
*****

Pontosan tudom, hogy folyamatos a felvétel, és az utolsó 3-5 perc marad meg, ha megállítom, vagy a gyorsulásszenzor bejelez. Mint a magnószalagos visszhangosítók. 

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Linkeld már ide légyszi a vonatkozó szakaszokat....
 

1

lcsaszar
lcsaszar picture
*

0

kferi
kferi picture

15 éves iromány. Kuka.

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Ez nem így működik. Amíg a jogszabály nem változik, addig az állásfoglalás és jogszabály-magyarázat érvényben marad.
Ilyen alapon Homérosz: Odüsszeia 2500 éves iromány. Kuka.

0

Onionshed
Onionshed picture

Londonban volt egy szabály hogy a taxikban mindig kell lenni szénának vagy ,kukoricának a lovak számára, különben büntetés, ezt csak 1976-ba törölték el, de természetesen senki nem hordott szénát az autóban. :D ez csak érekességképen irtam az angolszász törvénybetartásrol. Ha életszerütlen nem tarták.be. És nem is büntetnek érte.

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Valamelyik USA államban pedig egy férfinak kellett piros zászlóval integetve menni az olyan automobil előtt, amit női sofőr vezetett. Azt nem tudom, eltörölték-e, vagy még mindig érvényben van.

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Ez Angliában volt 1908-ig, és férfi sofőrökre is vonatkozott.

E rendelet eltörlését ünneplik az évente megrendezett London-Brighton rally-n, amelyen kizárólag 1908 előtt gyártott gépkocsikkal lehet indulni.

 

0

lizakl
lizakl picture
*****

Na jó, de akkor ott még a nőknek választójoguk sem volt! A négereknek pedig csak a busz hátuljába szabadott felszállni és az ülőhelyüket át kellett adni a fehéreknek! Más idők jártak akkor! :-(

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Köszi!

Ezek alapján, amit írtál az nem igaz, és nem is életszerű.

Használható kis hazánkban a kamera folyamatos rögzítésre a leírt feltételek alapján.

És ezen kár is vitázni a továbbiakban. 

Az meg, hogy mi van az íreknél pl, teljesen mindegy. 

 

4

Jaca
Jaca picture
*****

A jármű rögzítésére a 143/1995. (XI. 30.) Korm. rendelet vonatkozik.

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Ennek ugyan vajmi kevés köze van a fedélzeti kamerához...

143/1995. (XI. 30.) Korm. rendelet
a kerékbilincs alkalmazásával és a járművek elszállításával kapcsolatos szabályokról

0

Jaca
Jaca picture
*****

Ezt dobta a jármű rögzítésére. laugh

0

kovacsna
kovacsna picture
*

Arra ott a rögzítőfék..😈😁
Vagy egy faék...😁

1

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: kell venni egy GAZ-69-et, lökhárítónak  elől-hátul kisvasúti sin és büntetőfékezhetnek

Bálint

0

mindigehes
mindigehes picture
**

Igggen. Ez sokat segít a világ fejlődésében. Szopatod magad egy életveszélyes roncsban, hogy ha egy hülye Rád talál, Te meg tudd mutatni.. gratulálok.

Én igyekszem kerülni a hülyéket. Márkafüggetlenül.

1

steewi
steewi picture

Sziasztok,
van itt sok minden meg sok igazság,kicsit leegyszerűsítve leírom szerintem mi lenne egy lehetséges jó megoldás,
elsőkörben be kellene tartani a szabályokat,de mivel ez még nem megy mindenkinek akkor marad szankcionálás.
Én személyszerint támogatnám ha a kamionok távolsági buszok kisteher autók itt gondolok a 120-130 kmh val közlekedő
román stb autószállítókat is  ezeknek meg kellTILTANI  az előzést minden körülmények között, nincs kivétel mert ha van akkor
bukik minden és lesz kibúvó. 
És mint tudjuk ennek ellenére biztosan lenne aki ezt megkockáztatja itt lenne egy jó lehetőség,ha tilalmat megszegőről
fénykép vagy videó felvételt lehetne készíteni és ezt beküldeni a szervnek és egy ilyen képért vagy felvételért a késztő
ötszázezer forintot kapna a számlájára szerintem hamar megszünne az ilyen jellegű probléma.
Az ötszázezret természetesen a szabályszegő fizetné és  ha többen beküldik ugyanazt a felvételt a szabálytalanságról
akkor osztoznának a díjon.A rendőrség nem lehet ott mindig és 
mindenhol de a közlekedők ezzel segíteni tudnák  a munkájukat ami meg is lenne fizetve.Azért a magas összeg,hogy
ösztönző legyen a szabály betartására
Talán ezzel sok baleset és torlódás elkerülhető lenne.Aki sokat jár autópályán az tudja mire gondolok.
Még egy érdekesség, Ausztriában miért tudnak szabályosabban közlekedni?

0

pluto63
pluto63 picture

Aki soha nem vezetett tartósan jóval 200 felett az nem tudja miről maradt le. yes

1

mindigehes
mindigehes picture
**

Ez tök jó. De ott nincsenek erős/gyors autók? Mintha ott kêszülne 1-2.

Albániával mizu? A világ összes diesel romja ott megy. 40-80LE között
Na az a káosz

 

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

"Ez tök jó. De ott nincsenek erős/gyors autók? Mintha ott kêszülne 1-2."
Vannak, de tudják is ésszel használni.

0

agressiv
agressiv picture
*

Nem kell túlbecsülni az olaszokat, csak nagyon szigorúan büntetnek a rendőrök. Ott a mindenhol máshol 89-el csapató kamionok is csak 80-al mennek.

0

mindigehes
mindigehes picture
**

Ez az egész csak gitt rágás. Minek kell? Mert van, aki megveszi. Minek kell 55" TV? Hát évtizedekig néztek az emberek 21"-on Dallast. Minek 10kg ruhatöltetű mosógép? Össze szoktál várni annyi ruhát? Szagolod a düdöset? Minek kell 46nm-nél nagyobb lakás? Milliók élnek panelben. Minek nagyobb kutya, mint egy tacskó? Az is tud ugatni.. Minek akvárium? Van hal a Dunában is. Minek robot fűnyíró? Tologatni is lehet a kézi szecskavágót. Sőt. Minek robot a műtőbe? Hisz a vakbelet megoperálta a doki félrészegen is a 70-es években.

Azért kell, mert lehet, és van rá fizetőképes kereslet.

Aki azt mondja, hogy baromság, az telefonáljon otthon a kurblissal, menjen busszal, lakjon tanyán, etessen lovat, írni, olvasni sem kell, hisz Rózsi néni sem tudott Egyházashetyén, oszt mégis fejőnőként végig dolgozta az életét.

Az emberek nem egyformák. Az egyiknek erre áll fel, a másiknak meg arra. Egyik szűk ruhát akar, mert kerek a segge, a másik meg bő pulcsit, mert lóg a melle. 

Azt kell felfogni, hogy az, hogy nekem speciel semmi izgalmat nem hoz, ha egy autó vajbőr belsős ülés szellőztetővel van felszerelve, mást meg ez izgat. Viszont  egy astra h opc a gyári 241LE teljesítményével, vagy Focus ST 305 LE mellett okoz némi merevedést. De egy bármilyen luxus kék propeller, csirkeláb, vagy 4karika hidegen hagy. Mert ahogy írtam, nem vagyunk egyformák.

Aki ment már pályanapon ilyennel ringen, és vezetni is tud, tudja miért.

Nem arra való egy 200+ LE autó, hogy előbb érj a Balatonra, vagy Pesterzsébetről Szentendrére. És nem is arra, hogy a sittet a LISZ utánfutódon el tudd vinni a szemét telepre. Hanem arra, amire azt kitalálták.

A kis szarokat sportra a pályanapon, miközben el lehet vele menni a bótba is, meg a gyárba dógozni.

A nagyokat meg státuszt megmutató konzervdoboznak, teke extrával, ami kényelmes, nagy, és drága. Mint a balatoni nyaraló, vagy a ház a XII. kerületben. 

Egy autó gázpedál nem két állapotú. On/Off. 

A hiba az, hogy az emberek nem ismerik a korlátaikat. Az, hogy valaki egy idióta drogos félrészeg hülyeként közlekedik, az nem azt jelenti, hogy az autó felesleges, vagy a gyártó a hibás.

El kellene engedni, hogy mindent ennek az országnak a post?kommunista szemüvege alól nézünk.

A világ nagyobb, szebb, tágasabb, és jobb.

Ezt vagy el kell fogadni, vagy lehet megkeseredett jobb hijján  környezetvédő, vegán, biciklis fejjel nézni azt, és nem elfogadni a tényt, hogy ez jutott..

egyébként meg itt műszaki emberek vannak. Mi a megbízhatóbb egy villanyautó esetén? Ha tud 60LE teljesítményt a motor, a vezérlés, meg az akkuk, és trepnivel kell indulni minden lámpánál, mindent csúcsra húzva, vagy az, ha tud 250 LE körül, és nyilván nem használja ezt ki a felhasználók 98%-a.

Vagy a falba is 0.22-es vezetéket húzol az ágy mellé? Hisz csak a 4W LED lámpa lesz oda dugva. Én nem.

Ezen kár rágódni, egymásnak esni. El kell fogadni, hogy mi jutott, vagy tenni azért, hogy több jusson, vállalva annak kockázatát, hogy ha nem jön be, a 36nm panel sem lesz. Károgni, meg azt mondogatni, hogy régen jobb vót, azt felesleges, és sehova sem vezet.

10

TonyStark
TonyStark picture
****

Ez így oké, de elfelejted, hogy vannak páran akik csak  a borozóban, meg a kocsmában aktívak.
Hagyjuk őket is kibontakozni, virágozzék minden virág!smiley
Meg azért azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy a magyarok három dologhoz értenek igazán:
-politika
-autók
-foci
Aztán helyben is vagyunk.
smiley

3

mindigehes
mindigehes picture
**

Ott a pont. Csak olyan sok sületlenséget lehet olvasni, hogy elgurult a gyógyszerem. ;) szokott. Te is tudod :)

0

kferi
kferi picture

Olyan szép nézni amikor a trabanton, ladán, suzukin szocializálódott emberek a német autópályán közlekednek. Aztán a sírjuk ra az van írva, hogy 60LE.

2

Jaca
Jaca picture
*****

Mi olyan meglepő, hogy a villanymotor tele van pacikkal? Ezt már régóta tudjuk. Arra használják őket, hogy jó drágán lehessen eladni rá gumikat, mert a villanyautóra villanygumi kell. A nép meg jól beszopta. A 2000-es évek Suzuki Swiftjébe kellene jó villanymotor, meg egy 40-es akku, és elmenne 500km-t egy töltéssel. 

1

kferi
kferi picture

Na ne röhögtess.... :)

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Ha kilowattban nézed, sokkal kevesebb. Úgy már nem olyan szörnyű.

0

lizakl
lizakl picture
*****

Szia!

Előzéseknél életmentő lehet egy erős motor! :-)

3

cssztivi
cssztivi picture

Főleg annak, aki nem tart be egy előzési szabályt sem. Azoktól kellene elvenni a jogsit, mert legtöbb haláleset abból adódik, hogy azt hitte sikerülni fog. Ezen az elven ritkán sikerül, sietni meg felesleges, a temetőbe még rengeteg hely van, eddig még mindenkinek jutott.

1

lizakl
lizakl picture
*****

Nem mondta senki, hogy nem kell betartani az előzési szabályokat! Erről nincsen szó. De, van egy olyan szabály is, hogy az előzést a lehető leghamarabb be kell fejezni. Na, erre viszont kell egy jól gyorsuló erős motor! Sokan nem értik, hogy előzéskor miért kell(ha kell) visszakapcsolni a kisebb sebességfokozatba és ötödikben vagy hatodikban, mint a lassított felvétel percekig előznek egy kocsit! :-(

4

Onionshed
Onionshed picture

De a megengedett sebességet előzéskor sem lépheted túl.

0

lizakl
lizakl picture
*****

Persze! Ha egyes-egyedül mész egy üres autópályán, akkor sem! Ez egyértelmű! Nem is javasolta ezt senki! :-)

0

Onionshed
Onionshed picture

csak azért mondtam mert ha valaki megy 55-el mondjuk , nem birnak mögötte menni mindenképpen  elözni fognak ,tehát elvileg kis különbséggel elözhetne, ami tovább tart. Pont a mulkor gondolkodtam, hogy a magyarországon nem lehetne azt megcsinálni amit pl. londonban, hogy egy auto széles ut és kétirányu , tehát van ,hogy 200 méterekre elöre kell nézni hogy nem ment e már be elötted valaki ,jah és elengeded a másikat :D. Rettenetes otthon a közlekedési kultura, 10 év alatt soha nem villogtak le az autopályán (UK) itt is tullépik a megengedettet, de ha kimegyek elözni (max-al megyek mert kiégetem az egr-t) és jön mögöttem akkor lelassítanak és nem jönnek a seggembe. ha visszatakarodtam akkor meg elhuznak. És müködik.

0

SzBálint
SzBálint picture
****

szia.akik nem bírnak magukkal, meg a kocsival

https://telex.hu/belfold/2025/08/27/kekesteto-matrahaza-baleset-frontali...

Bálint

0

poczkodi77
poczkodi77 picture
*****

Osztom a véleményed!
Szerinem, épp olyan fontos a gyorsulás, mint a lassítás a biztonságos közlekedéshez...

Üdv.
poczkodi77

0

Kari
Kari picture
*****

Szia-egyetértek!
Viszont legalább ennyire fontos lenne a manapság erősen visszafejlődésben leledző ésszerű s másokra-útviszonyokra is tekintettel lévő,
de legalább is a szabályokat betartó, vezetői magatartás. Ide sorolom a balsáv(ok)ban bealudt/"önkijelölt népnevelőket" is!..
Ezen viszont nem segitenek sem a 150-200+ lóerők, az időnként módositott szabályok, de még az automata/önvezető kocsik sem.

2

poczkodi77
poczkodi77 picture
*****

Szia Kari!

Magam is így gondolom. Sajnos, egyre több az ön és közveszélyes ember/ke az utakon. Az okok széles skálájába most nem mennék bele. De sokszor a technológia ment életet, ehhez kétség sem fér!
Nem akarok a topiknyitó lényegi részén átsiklani. Erről annyi a véleményem, hogy a fejlődést nem lehet megállítani, csak próbálni lépést tartani vele...

Üdv.
poczkodi77

0

SzBálint
SzBálint picture
****

0

kferi
kferi picture

Ezek szart sem érnek a balesetmegelőzés terén mert ez csak az abszolút gyorshajtást tudja mérni, de a gyorshajtásos balesetek szinte kizárólag relatív gyorshajtásból adódnak.

De akinek nem szól az telefonja, autója az meg is érdemli ha ezeknél nem lassít.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vialsoft.radarbot_free...

1

agressiv
agressiv picture
*

Vagy nem, mert túlzott önbizalmat ad a szerencsétleneknek.

1

atis76
atis76 picture

Sziasztok!
Nekem 1.6 hdim van 110le de a hegyek közt nem voltam vele seggresve.Ráadásul nem egy széthajtott sz@r!
4en ültünk benne ,csomagokkal.

3

cssztivi
cssztivi picture

Ezen ne csodálkozz. Auitópájára legalább 2000 motor kell, mert különben letolnak az útról.

0

kferi
kferi picture

Az jut eszembe amikor a trabis sóvárogva utálkozik a mercisre: Biztos sokat fogyaszt!

3

pluto63
pluto63 picture

Sziasztok!
Ez teljesen így van nekem van egy 16 éves 150 lovas "sportkocsim" két féle reakciót kaptam rá biztos nagyon drága volt vagy rengeteget eszik
A másik meg nem 60 lovas autók kellenek hanem a vezetésre kell figyelni nem a telefonra meg hogy milyen ház épül

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

60LE-s Fiat Puntom van. Simán tudja a 120+ km/h utazót, előzésnél 145-ig is felgyorsul (GPS szerint).

Ha utánfutózok, az utánfutóval is eléei a 80km/h-t, annál gyorsabban a KRESZ szerint sem szabad húzni.

Én sem értem, kinek, minek ennél több lóerő? Hogy 3mp-vel rövidebb idő alatt gyorsuljon fel ugyanezekre a sebességekre? És mit fog kezdeni a kedves tulajdonos az így megtakarított 3mp-kkel? 

1

steewi
steewi picture

Szia,
ha mindenkinek 60LE-s Fiat Puntoja lenne akkor minden rendben lenne.
A helyzet az,hogy ha valaki utánnad áll a piros lámpánál és Te elindulsz
a 60 LE erővel és aki utánnad áll egy 300LE autóval akkor van probléma
de ha cserélnétek autót egy ugyan ilyen helyzetben akkor talán átlátnád
miről is van szó.A másik a 80km/h csak rád vonatkozik sajnos, a romám 
és a többi keleti országból származó roncsautó szállítókra nem vonatkozik
én mentem 130km/h /utánfutó nélkül/ simán megelőzött.Nem a 3mp a lényeg.
 
 

0

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Akkor így járt, és a 300 LE-s autójával gyorsulhat egy olyat, mintha csak 60LE-s volna. Részemről kicsit sem érdekel jobban, hogy neki mi fáj, mint amennyire őt érdekli, hogy nekem mi fáj. :-p Az egyébként pont nem fáj, ha valaki megelőz, szívesen le is húzódok neki, menjen, siessen csak. Valaki már várja a veséjét. ;-)

Az idióta ufózásnak meg előbb-utóbb ez lesz a vége:

Ugyanis a fizikát meghágni nem lehet. 

Én inkább ráérek 20 perccel később megérkezni. 

File csatolás: 

1

agressiv
agressiv picture
*

20 perccel később ugyan. Ha autópályán is mész, a következő dugónál úgyis utoléred a bömbit, ami korábban ment el melletted 200-al. :)

3

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Igen, van olyan is. De mint mondtam, nekem igazándiból nem az fáj, hogyha autópályán egy kicsit odalép valaki, még csak az sem, ha engem megelőz, hanem az, amikor ráelőz a beláthatatlan kanyarra, bukkanóra, szembe jövőre, és ezzel ártatlanokat veszélyeztet. Meg amikor 130-al húzza a rozsdás Lady utánfutót, persze, túlrakva, persze, le se kötözve... sietni egy dolog, ostoba, tudatlan baromnak lenni, aki fel se fogja tettei veszélyeit és várható következményeit, az meg egy másik dolog. Még a legenyhébb kimenetelű autósszerencsétlenségben is simán meg lehet rokkanni... de még ha személyi sérülés nem is történik, 300-400e Ft alatti baleseti kár nem nagyon van már... egy lökhárító, egy sárhányó, egy lámpa, meg a dukkózás, és simán össze is jött ennyi. És akkor az még nem egy 120-al az árokba csúszás, csak egy parkoló-koccanás 30-al a jobbkezes utcákban. Plusz lehet három hétig trolibuszon járni, amíg a karosszériaműhely elkészül a javítással. Tényleg nem fájna???

0

Jaca
Jaca picture
*****

Akkor mit csinálsz, ha belekezdesz egy előzésbe, de a másik olyan bamba, hogy nem nézi a tükröt, és veled együtt gyorsít, majd szemből feltűnik egy sportmotoros konvoly, akik lassítani se igazán tudnak, olyan közel mennek egymáshoz?

2

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Lefékezek, visszasorolok mögé, és erőst szégyellem magam, hogy csúnyán elnéztem az előzésemet.

Ami meg a pédádat illeti, a nagy Dino Risi konkrétan ezt az esetet dolgozta fel, amit írsz:

1

Inhouse
Inhouse picture
*

Akkor mit csinálsz, ha belekezdesz egy előzésbe, de a másik olyan bamba, hogy nem nézi a tükröt, és veled együtt gyorsít, majd szemből feltűnik egy sportmotoros konvoly, akik lassítani se igazán tudnak, olyan közel mennek egymáshoz?

Gondolom arra gondolsz, hogy odalépsz neki, mert ilyenkor segít a plusz lóerő. De akkor baj van, ha a bambának még több van...
Fék, kormány, tükör, szélvédő meg minden üzemképes autón van elegendő mennyiségben.

1

SzBálint
SzBálint picture
****

szia: a KRESZ-ben világosan leírják az előzés feltételeit, el kell olvasni

Bálint

2

cssztivi
cssztivi picture

Ezt a mai száguldókból kevesen ismerik, ha ismerik simán megszegik. Tudnék mutatni jónéhány kamerás felvételt kereszteződésben, a szembejövő kanyarodósávban előzőkről.

0

steewi
steewi picture

Ja meg azt is,hogy legalább 20km/h külömbség legyen/nem jogszabályi követelmény, hanem inkább ajánlott biztonsági gyakorlat, amit sok szakértő javasol/,az előzendő és az előzést végrehajtó jármű között és mit tapasztalsz jobb estben 5km/h val elözik egymást a kamionok vagy más hasonló járművek de személy autók között is előfordul hasonló és sajnos  ez meg senkit sem érdekel,hogy már 5vagy 10 kilóméteres sor van emiatt.Gondolom azért van egy  minimum sebbesség külömbség,hogy az előzést mint veszélyes manővert minél előbb be tudja fejezi. Ja még az is,hogy a 60LE kis autóval belekezd pl: kamion előzésbe és belenéz ugyan a tükörbe de nem tudja felmérni a hátul közlekedő sebbességét vissza sorolni már nem tud és mint várható a 60LE nem elég hogy gyorsan megelőzze a kamiont  és akkor nem kapna  hátulról egy torpedót.A Trabantok Wartburgok,régi Skodák ideje lejárt meg az ilyen koru többi
autó számára is az ilyen járművek már akadályozzák a forgalmat,az máslapra tartozik,hogy ezekkel is bárhová el lehet menni természetesen.

0

Jaca
Jaca picture
*****

Ami még hiányzik, hogy az emberek figyeljék a környezetüket, és segítsék a másikat, mert a saját érdekük is. Nem egyszer láttam már, hogy előzött valaki, de jöttek szemből is. Se a szemből érkező nem lassított, se az, akit előztek, csak amikor már igazán közel volt a baleset esélye. 
Ha engem előznek, minimum, hogy leveszem a gázról a lábam, ha van szembeforgalom, vagy ha látom, hogy szemből előz valaki, ugyanúgy elveszem a gázról a lábam, mert bármelyikük is ha elszámolta magát, az én autóm is összekarcolnák. 
Amúgy meg intelligens sofőrrel bármilyen autó megállja a helyét a közlekedésben. Ahogy mondják, nem az a paraszt, aki a traktort vezeti, hanem az, amelyik nem húzódik le a traktorral, ha már felgyűlt a sor mögötte.

2

Multi Multiplikátó
Multi Multiplikátó picture
*

Az is egy agyrém, hogy egyesek simán előznek bukkanón, beláthatatlan kanyarban, vagy akár rá a szembe jövőre is. Mert az ő előzésük az nem ér rá 10-20 mp-ig, amikor biztonságosan végre tudnák hajtani, annak azonnal meg kell lennie. A 10-es úton évek óta nem sikerült végig mennem a nélkül, hogy egy-két ilyen tökfilkóval ne találkoztam volna, valamiért ott különösen gyakoriak ezek. (Mostanában már inkább körbe is megyek a parti úton, ott nem annyira szoktak 120-al szembe jönni velem a saját sávomban.) De a 811-es is bájos, ahol minden kanyarban 2-3 koszorú lóg a fákon. Komolyan nem értem, hova és miért kell ennyire sietni akkor is, hogyha nyilvánvalóan nem megfelelőek az út- és látási viszonyok. Mert ha az üres autópályán odalép egy kicsit, én nem sajnálom tőle, de egyik faluból átmenni a másikba miért nem elég a 70km/h? Főleg, ha még ki is van táblázva... no mindegy, ez egy hülyék országa, miért pont e téren ne járnák a bolondját...
 

0

Kari
Kari picture
*****

"... nem az a paraszt, aki a traktort vezeti, hanem az, amelyik nem húzódik le a traktorral, ha már felgyűlt a sor mögötte."
Sajnos legalább annyira igaz a szorosan egymás után húzó kamionokra is- még a libák is hagynak egymás után tisztes távot-ők nem! no

2

SzBálint
SzBálint picture
****

szia:szerencsére  most már gyakrabban nézik, drónokról a sebességet és követési távolságot

Bálint

0

Jaca
Jaca picture
*****

Ezt ne nekem mondd. 

0

steewi
steewi picture

Szia,na végre de jó,hogy van aki már látja a lényeget,
gondolom lesz aki ebbe is beleköt de ne foglalkozz velesmiley

0

ityvity
ityvity picture
*

Szasztok .Be linkelt autó egy tanulmány autó és nem lesz olcsó napi használtra gyártott tömeg autó. Kis városi autónak valóba túlzás , viszont aki járja az ország utakat , biztos tapasztalja , hogy biztonság , meg kényelem záloggá az erő meg a súly , jó aránya  .Havi szinten 2-2500km pályázok és a nagyobb ló érő meg  végsebeség biztonságot jelenti , nem pedig a végletek feszegetését .
 Egy 60 l.e. Puntóval el lehet menni bárhova pályán is az A ból B-be , kamionokkal  vonatozva a külső sávban ,  de nem szívesen járnám vele rendszeresen az országot  .
Másik véglet , egy kollega V6-os benzinessel jár  oda vissza munkába napi 70-80 Km,  város egyik feléből a másikba .
 

2

kferi
kferi picture

Jó az a V6. Sokáig volt. De ugyanaz hibridben szintén jó, alig több mint a felét eszi. A másik elektromos. Az se 60LE.  Aki meg forgalminak biankó halotti bizonyítvány akar az tegye.

1

Kari
Kari picture
*****

Szia Feri!
Pár napja irtam neked  privátot-tudnál válaszolni rá?
Köszi, üdv!

0

kferi
kferi picture

Igen, de nem tudtam segíteni neki. Szerintem halott dolog, főleg, hogy nem szakember.

0

Kari
Kari picture
*****

OK, Köszi!
Viszont lenne a környezetében hozzáértőbb/segiteni tudó-tudtommal, igaz nem ismerem a részleteket...
Jókat, Kari

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Szia!

Azokban az autókban is szabályozható a gázadás, nem csak max és semmi. Nem az autón múlik, hanem a sofőrön. A közlekedés is egy tömegsport, az egó nem annyira előnyös.

2

steewi
steewi picture

Szia,
ez nem az egóról és a sportról meg a versenyzésről szól.
Vannak akik elolvassák a kommenteket és a sorok közt is 
értik a lényeget.
 

0

Inhouse
Inhouse picture
*

Szia!

Nem is feltétlenül neked szólt, csak oda kapcsolódott, valamint nem is fejtegettem részletesen, de ennyi kikívánkozott. 

0

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Nekem meg biciklim van.

8

lcsaszar
lcsaszar picture
*

Úgy van! Sőt, a Trabant is elvisz ugyanoda, ahova ez a csodajárgány.

2

Sponsored links