Üdv!
A fent említett szkóp a sajátom, mérés közben pattant egyet valami és egy pont lett csak a csövön középen.
Egy képcsőfűtésen mértem épp jelalakot!
Amit eddig találtam: D 219 (1N4148 mindkét irányba vezetett, de nem full zárlattal)
TR 221 (BC212) Collektor-emitter zárlat
Ezeket az alkatrészeket cseréltem, de a hiba maradt.
Van valakinek ötlete merre tovább?
+/-20V rendben, 170V rendben, X kimeneten 37-34-es pontok között kb 12V van.
Üdv mindenkinek !
Érdeklődve olvastam a hozzászólásokat , irigyésle méltó ez a türelem ; tapasztalat ; kitartás ?szakértelem -no meg az összefogás !
Gratulálok hozzá . Valószínű amikor terveztek (engem ) kifelejtették belőlem a kitartást .
Üdv lm
0
Horváth Tibor
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget!
0
Szia Tibor! Most jól elrontottad, honnan fogod tudni, hol a közepe a csőnek? (Hi-hi)
0
Horváth Tibor
Hát majd megmérem calos tokkal:D hihi
0
Horváth Tibor
Sziasztok!
Végéhez közelít a Kálvária!
Újrakezdtem a DC méréseket és még az előzőnél is hülyébb adatok jöttek!
Újra ellenőriztem a félvezetőket, mire kiderült, Q109 átvezetős!
NEm tudom, hogy hamar beletettem és esetleg már a bontott tranyó rossz is volt, vagy kiverte valamiért, de most egy másik bontottat megmértem,. ezután betettem.
0,5S állásban a pontom szép lassan elindult balról jobbra
A time/cm kapcsoló rövidebb időközre kapcsolása mellett a pont egyre gyorsult, majd 1ms állásban állandósul a vonal!
Variable középen Trigger level középen, Brigt line on. az 1 ms nál megálló vonal az okés? Nem emlékszem milyen állásban szoktam régebben használni.
Főleg audio erősítők színuszgörbéit mérem rajta igazából.
A Fűrészt most visszavezetve Y-ra egy ferde vonal jelenik meg a csövön.
Gondolom a fűrész felfutását látom, de az egész fűrészjelet nem tudom megjeleníteni.
0
Szevasz Tibor!
GRATULALOK! Alighanem megjavitottad a bibis szkopod! "A" ferdeseg is korrekt :beer:
Tegyel rà külsö generatorbol is jelet, pl. "Cal Out" 1V-jat, s azt tanulmanyozd_erröl ernyökepet is feltehetnel. Nem ünneprontaskent, de ajanlanam peterpan "oszcilloczkop merestechnika" linkjet a parhuzamos topikbol.
Kari
0
0
Szia Tibi-köszi!
Nem tesz jot a foszfor retegnek az ennyire viritosra allitott fenyerö-könnyen beeghet!!
Sztem mar hasznalhato a geped :-), de itt pl. a fokusz meg javithato lenne-> jo beallitasoknal a Gould borotvaeles rajzolatot adna, s erzesem szerint az R332-es Astigm-asztigmatizmus trimmeren is lehetne picit allitani... Azaz, ha kisse visszaveszed a fenyeröt (normalis/szokasos hasznalati erössegüre), beallitod a fokusz-al az eles rajzolatot; lehet, hogy a negyszög függöleleges es vizszinets vonalai nem azonos fokusz allasban lesznek elesek--> ezt lehet valamelyest az astigm potival javitani (vagy ha X-Y modusba allitod) a pont elipszoid-köralakjat optimalizalni...
Kari
0
Horváth Tibor
Én is köszi!
Már beállítgattam!
Én sem szoktam ennyire fényesen járatni, eleve a szemet is bántja, csak sötét volt és siettem!
Tényleg bortovaéles a rajzolat!
0
Az egy ms. az egy osztás (cm) alatt meg tett út a képernyőn. Ha a képernyőd kb 7 cm széles, akkor azt 7 ms. alatt futja végig. Én már fáradt vagyok egy freki átszámoláshoz, de rákérdek a googlénál.
Nos szerinte az 142.85714285714 Hz. Azt már jó eséjjel nem látod villogni, bármilyen gyorsan is aludjon ki a cső!
Tehát elvileg csak kiszúrtad a rossz alkatrészeket.. (egy részét biztos.)
Az meg, hogy nem emlékszel, hogy hogyan is használtad.. Hát. Erre inkább semmit sem írok.
0
Horváth Tibor
Ne is! Ritkán használok szkópot, mint modtam ált. szinuszt mérek vele egy adott beállításban van, nem tekergetem.
Be van állítva, max a Volt/cm-t kell bántanom. Ezért nem emlékeztem pontosan!
Am köszi a segítséget neked is!
0
Horváth Tibor
Sziasztok!
Megtört a jég! Kari! Csak hallgattam volna rád előbb, és mellesleg lett volna előbb időm DC-ket méregetni!
A DC szintek mérésekor Q109 körül sehogy nem volt rendben valami, D103 mérésre gyanúsan viselkedett, kicsíptem az áramkörből és átvezetett mindkét irányba. Cseréltem, ezután is maradt a hiba. Tovább mérek, még mindig nem jó!
Nézem Q 109-et zárlatos egyik irányba Bázis kollektor zárlat van.
Most kotorászom tranzisztor után a fiókokban!
0
Erre mit lehet írni?
Meg jött a multimétered a postán?
0
Horváth Tibor
Jó volt a poén, fogtam:D
0
Szia!
Lényeg, hogy találtál valamit, ami új lelkesedéssel tölt el. A hibakeresést is tanulni kell, főleg, ha nem áll rendelkezésünkre a szükséges felszereltség.
Üdv: Jácint
0
"Erre mit lehet írni?"
Mit lehetne: A javitok jelszava = mèrni + mèrni, es meg 1x (merni) MèRNI! (nomeg az eredmenyeket alaposan kiertekelni_ föleg ha par hsz-ben mar biztattak is az egesz DC ertekek atnezesere. DE örülök neki, hogy Tibi atment jegtöröbe! :-)
Kari
0
Horváth Tibor
Na ja! Folytatom is tovább a mérést, mert a tranyó cseréje után is maradt az állapot!
0
Horváth Tibor
Uraim!
Vasárnap van megyek az asszonyhoz be, ott reméljük többre jutok!
Holnap folytatom a DC méréseket, azaz kezdem elölről, mivel feltételezhetően a zárlatok megszüntetésének köszönhetően már más értékeket fogok látni mint először!
0
Szia!
Ott a pc hangkártyája, meg a winscope. Csak a bemeneteket védd meg egy soros 10-ks ellenállással, meg két leddel, ami párhuzamosan, de ellenkezőleg van összekötve, így színtől függően kb 2V-nál nagyobb fesz nem jut a bemenetre. Ja, és DC-ben is válaszd le, biztos, ami bizts!
Üdv: Jácint
0
Hallo Jacint!
Nem rosz az ötlet, de ha napok ota nem jön össze egy teljes füresz-X-fokozaton a munkaponti feszek ellenörzese akkor aligha realis egy kissebb barkacsolast igenylö konfiguracio beüzemelese sem_ persze tevedhetek is...
Kari
0
Szia Kar!
Azért egy 3,5mm-es jack, egy darab árnyékolt kábel, egy ellenállás és két led...Bár ha nem megy, az is információ.
Üdv: Jácint
0
Szia.
Tedd az "Y" bemenetet "DC" 2-Volt állásba, folyamatosan szabályozható (0-15V) DC tápról ingereld a bemenetet és
mérd a változásokat pontról-pontra logikusan. Előbb-utóbb kiugrik a majom a vízből. A mérést ez esetben
DVM-el mérheted. Legalább az Y erősítő DC üzemmódjáról és a differenciál erősítők működéséről meg tudsz
győződni. Ezek után ráérsz a vízszintessel bajlódni. DC-nél le-föl menni kell a HALVÁNY fénypontnak.
Olvastam a lenti beírásokat.
0
Szia!
Alternatív javítási segédlet a másik oszcilloszkóp elspórolására:
A fűrész kimenetről a jelet (mittudomén épp itt mi is a neve) Az Ext-X bemenetre vezesd! Ezzel máris lesz vízszintes eltérítésed...
És akár méricskélhetsz is.. Legfeljebb szinkronizálni nem tudod.
De tényleg! Ne csináljátok már.. Anno a holdradar kisérletekhez egy üvegfúvóval csináltatták meg a detektáló műszert ami a víz bontáson és a jelek zaj alóli időösszegzéséses kiemelésén alapult!!!
Legyetek olyan kedvesek és növesszetek egy kis kreativitást!!!
0
Most jutott eszembe! Nem is kell szinkronizálással bajlódni! Hisz azt akarod mérni, ami el is térít... Hihi!
Vagyis lehetetlen, hogy szinkronhibád legyen.......
Jajj! kösd már át és mérd le azt a jelet! A méréskor egy szép emelkedő vagy sülyedő vonalat kell kapnod!
Kreativitás! Hol vagyol???
0
GK-faradunk..
Mar ketten-harman is kapacitaljuk a leglassabb jelek fele kapcsolni a füreszt, de valamiert sem az összes DC meresek szükseges megejtese, a Lissajou nezese, meg ez sem ertetik meg.
Jobbat-Kari
0
Horváth Tibor
Szia kolléga!
NE korholj légyszíves, mert nem ismered a dolgok hátterét!
Ez a szkóp sajátom és csak esténként van egy lopott húsz percem foglalkozni vele, mert a családnak is kéne valamiből enni adnom és sajnos reggeltől éjjelig dolgozom, így tény, kevés időm jut ténykedni a szkóppal!
Többetek tanácsára, ma analóg műszerrel(Ganzuniv) ellenőriztem a fűrész nem meglétét!
Sajnos váltakozó feszültség nem mérhető a ramp out kimeneten nem mérhető váltakozó feszültség semmilyen általatok javasolt beállítás esetén sem!
Úgyhogy szerintem fűrészgenerátor INRI.
0
Sziasztok!
Próbálom másképp.
Bövítettem itt-ott kis infóval a rajzot, hogy érthetöbb legyen a generátor működése is.
Gondolom, kezdetnek legegyszerűbb lessz ellenőrizned azt az állapotot, mikor a
generátor 'várakozik' a trigger jelre, mert ilyenkor minden pontban sztabil
fesz. mérhető DMM-el.
Így, kiszürhetö a hibák nagyobb része, kivéve a kondik szakadása.
A mérés ('DC_X' csatomány) kezdetén a TRIGGER LEVEL-t - középállásban, a BRIGHT LINE OFF-t bekapcsolni (C107 áthidalódik!).
Szép hétvégét kívánok mindenkinek! Üdv, Feri.
0
Szia Tibor!
Megertem en a gondod_akad(t) nekem is böseggel, de annal inkabb optimalisan felszerelkezve hasznositsd azt a keves bütykölös idöd! Szkopot nem tudnal kölcsönözni?
En a GanzUni-val (a TIPUSA?)DC-ben neznem, s a leglassabb füresz fokozatokban...
Ha tenylegesen nem lenne semmi füreszed akkor nem lattal volna függöleges vonalat a RampOut jel Y-bemenetre adasakor! Mellesleg ha ismet beadnad azt a RampOut-ot, megnezhetned, hogy ha kapcsolgatod az elteritesi(füresz) idöket: latsz-e minden allasaban függöleges csikot?, s amelyikbe igen(vagy a leglassabban allasban-ott neznem az analog müszerrel azt a füresz erteket, de DC-ben, nomeg jelnelkül, ahogy a rajz ajanlja a beallitasokat, megkellene nezni az összes, a rajzon is lathato, munkaponti DC ertekeket..A GanzUniv3 adatait latom; 1,5%-al 25Hz-1KHz az AC savja. Nincs az az idöalapkapcsolo valahogy "szetesve", s a szkopod tenylegesen az X-Y üzemmodjaban leledzik? _Gyanus a pontod központi helyzete!! _Jarj eredmennyel.
Kari
0
Horváth Tibor
Szia a műszerem Ganzuniv 3-as.
Szkópot még csak tudnék szerezni de leválasztó trafót nem igen!
Javaslatodra a Ramp outot megmértem újra mutatós műszerrel egyenben. 0,35V-ot mérek a Time/cm kapcsoló állásától függően pár millivoltal több-kevesebb.
Beadtam újra a ramp outot Y-ra és a függőleges vonalam a Time/cm kapcsoló kapcsolgatására ugyanakkora és ugyanolyan marad!
Vagyis a szkóp is ugyanazt mutatja mint a ganzuniv, ha jól értem, állandó egyenfesz jön a fűrészgenerátorom kimenetén?
Holnap nekiesek DC értékeket mérni!
0
Üdv!
Jó lenne tudni, hogy mekkora az a függőleges vonal, azaz mekkora fűrészamplitudó jön ki. Szerintem 5-10Vpp körüli jelnek kellene lenni. Ha ennél lényegesen kisebb, akkor mégis a fűrésszel van baj.
Ha jól emlékszem az előzményekre, akkor a vizszintes pozicióállitás működik. Akkor ezt tekergetve lehet nézni hogy a függőleges vonal kb. mit rajzolna, ha lenne vizszintes eltérités. Esetleg egy fénykép róla, mellékelve a kapcsolók (v/div, time/div) beállitási értékét.
sanyika45
0
Szia Sanyika!
Per specko 0-10V lenne, ezert nem erteni a multimeteres 0,35V erteket sem_ megiscsak vagy 30x többet kellene mutatnia, dehat itten többmindent nem ertsek...
Kari
0
Horváth Tibor
Így igaz, én is össze vissza kapcsolgattam mindent de sehogy nem sikerült ennél nagyobb feszejt kinyerni a ramp out-ból!
0
Szia Tibi!
NEM jön (elvileg/ha jol müxik) allando DC ott, hanem a füresz visszafutasa par szazaleka a periodus idönek, s a müszer egyszerüen atlagolja a valtozo jelet, azaz a pulzus felülete alatti integralt mutatja, DE ennek az idöalap allasatol függöen, KüLöNBöZö erteknek kellene lennie...A füresz megletet tamasztja ala az is, hogy a függöleges csikot latod s az idöalap kapcsolo allasatol függetlenül latszik. Ha a bemenetre DC-t adnal (probald ki egy sima tapegyseggel, akàr elemmel!) nem csikot latnal, hanem egy elmozditott pontot (a shiftek valojaban pont ezt teszik), a polaritas függvenyeben közeptöl le/fel mozdulva. Ha csak 1 kezzel _es föleg ESSZEL_ mersz (regi mondas: egyik kezed legyen a zsebedben, s nem igen reszesülsz nagy/megrazo meglepetesben), nem okvetlen kell levalaszto trafo, ez a keszülek is belsö trafos! Holnapi eredmenyeidre tenylegesen kivancsi lennek.
Kari
0
Vége?
0
Ha màr megjavitottad; akkor szolj be a primcsi "nepnek", s a korsot hasznald, s ne idd...
0
66.
..és még semmivel se vagytok előrébb! Már minden műszert ismerünk, már dugtunk elöl hátul és még mindig nem jó, na ez nem jó!
Pá...
0
Sajna itt minden targyalt jel az elölapon van, szitykos fantaziad meg ne a szakmai topikban eld ki, inkabb probalkoznal vègre ide illö, s epitö javaslattal!
0
Károly.
Szutykos az aki gyereket várt és te jöttél! Beszélj normálisan mert leszakítom a tököd és a szádba adom!Az hogy nem vagy képben a témában az a te bajod.
Pá...
Ez az "eszmecsere" 20 nap pihenőt ért. A következő lépés két hónap!
0
Miért kell csúnyán írni?
Semmi értelme sincs...
A szkóp egyszer csak elkészül.
(Ha másként nem, hát elmegyek és megcsinálom..)
0
Horváth Tibor
Köszi srácok!
Rendesek vagytok, de tapasztalatnak se rossz ez a kis javítás! Elsősorban szeretnék ink. távsegítséggel rájönni:D!
0
Szia!
Igazad van!
(Ha másként nem, hát elmegyek és megcsinálom..)
Ebben is!
Üdv. Gyuri
0
Üdv Sziasztok
az utolsóra várni kell egy kicsit , már elkészült .
http://kephost.com/images/2014/11/04/advanceos2500.jpg
http://kephost.com/images/2014/11/05/AdvanceOS25022.jpg
http://kephost.com/images/2014/11/04/AdvanceOS25011.jpg
http://kephost.com/images/2014/11/04/advanceos2505.jpg
Egyben.
http://elektrotanya.com/advance_os250_sch.rar/download.html
0
Horváth Tibor
A vízszintes eltérítés az X kimenet lenne a panelról igaz?
Azon hány voltnak kéne lenni?
0
Szia Tibor!
Mivel a erősítő végfokozata felé szűkül a hiba keresése és mint ahogy Gépklinika
említette, hogy a "Time/div" (cm) gombot lassú fűrészre állítva a
fűggőleges vonal szépen lassan változik, ezeket kihasználva egy analóg
voltméterrel (mivel másik osszci nincs) lehetne követni a jelek lassú változását.
Talán megér egy próbát ('AC mérőpontok' csatolmány):
- TIME/cm - 0.5ms
- BRIGHT LINE OFF - kikapcsolva (AUTO űzemmód)
- X SHIFT - középre állítva
- TIME/CM VARIABLE - CALL helyzetre
- x10 - Kikapcsolva
Minden feszültség a minuszhoz van mérve ('AC jelalakok' csatolmány), kivéve a
képcső lemezpárjainak vezetékei ('Jelalak az X lemezpárokon').
Ha az X SHIFT poti beállított feszültsége identikus az erősítöbe csatlakoztatott
DC feszültségel a képcső kimenetei is azonos értéküek lesznek ('DC szintek' csatolmány).
Üdv, Feri.
0
Horváth Tibor
Multiméterrel nem sikerült az ajánlott beállításokkal detektálni fűrészjelet!
Váltóban semmit nem mutat a műszer egyenben 0,5V körüli állandó értéket mérek a fűrészkimenet és a test között.
A csatolmány szerint 34és 37 pontok között 92 volt volna nekem 107V van.
R164-en -8,7V van -6,8 helyett
R156 előtt viszont nincs 5,5V csak 0,5V
0
Szia Tibor!
A ....
'Ramp outot visszavezetve látom hogy van valami
jel de egy függőleges csíkban'
(http://elektrotanya.com/?q=hu/content/gould-os250-oszcilloszkop-1-pont-v...)
.... írásod alapján meg voltam győződve, hogy a generátor ad valami élet jelet.
A 0.5V az R156 előtt lehetséges érték, ha be van kapcsolva a BRIGHT LINE OFF kapcsoló.
Szintén, 0.5V-al, a 34 és 37 pontok között kb. hasonlóak a mért értékeink.
0
szia: közönséges multiméterrel nem is fogsz tudni mérni fűrészjelet.
Az AC mérés 400 Hz felett már bizonytalan. A multik másodpercenként 3-10 mintavétellel mérnek, ami még bonyolítja a helyzetet.
Bálint
0
Sziasztok!
Ez a szkop egeszen 0,5sec/divre allithato, azaz 5 masodpercig megy (a "Variable" potival altalaban mèg 2,5-3x lassabba tehetö!) a leglassabb elteritese, nehogyman ne lassa azt egy DMM, atlag analog meg elegge követi is!_ez neki kvazi DC-jel
Kari
0
szia Kari látni látja, méri is, de nem lehet értelmezni a másodpercenkénti 3-10 mérés miatt. Erre csak analóg műszer jó,
azzal lehet indikálni a lassú fűrészjelet.
Bálint
0
Hallo Balint!
Ez konkretan a hasznalt müszer függvenye. Anno nekem is volt a Quelletöl szarmazo autoranginges DVM-em: sürgösen elpasszoltam, mert a lassan valtozot a szukcessziv meresmodja miattt teljes örültsegkent eszlelte_bar volt valami hold modusa is... Jobb DVM-eknek ez azert nem okoz gondot, dragak_analog tenyleg kezenfekvöbb e celra, de mi a feszkes fenenek kell a gyors füreszt merni :roll: : miert nem lehet a 10-15 masodpercig lefuto leglassabb fokozatban merni, s ha van peak-hold a DVM-en = plane no problem a füresz amplitudo leolvasasa!? Egy het alatt màr kertem volna 1 jobb DVM-t, vagy analogot+szkopot is kölcsön...
Kari
0
Szia Soundcraft!
A rajzon levö feszültségek az oszci BRIGHT LINE-OFF üzemmódjában mérhetöek - trigger jel nélkül. A pirossal jelölt fesz. értékek, a szerviz-manuál adatjai.
Remélem segiteni fog a hiba feltárásában.
0
Horváth Tibor
Köszi szépen, amint lesz időm belebújok!
0
Hallo Tibor!
Sajna elsiklottam FP OS250X.pdf-je felett mert en a Tanyan mindeg is fentlevö 2 SM egyiket neztem, de a belinkelt rajzon levö feszültsegeket megmerted vegre!?
Kari
0
Sziasztok!
Tudjuk már hogy X irányban állítható-e potival a pozíció?
Üdv!
Tóbi
0
Nem...
0
Szia!
Vedd le a fényerőt picire!
A pozicionáló potencióméterek szabályoznak? Ha igen, akkor a végfokok jók és a hiba előrébb van.
Ha nem szabályoznak vagy ugrás szerűen vagy nagyon furcsán, akkor a végfokban is hiba van.
0
Hello!
Írtad, hogy bizonyos feszültségek rendben vannak, tehát van valami kapcs rajzod? Mert nekünk nincs. Szerintem ne kapcsold be, amíg jól át nem vizsgáltad, mert ahol a pont van, pont ott fog beégni a képernyő! A képcsőfűtés gondolom a sorvégtrafóról jött, az pedig lehetett zárlatos, vagy átütött szkópon keresztül. A pont gondolom azt jelenti, hogy semmilyen eltérítésed sincs, ott kellene keresgélni. Kellene az a rajz!
0
Horváth Tibor
Szia!
Igen a rajzot innen töltöttem le! A fesz. értékek a panelokon is fel vannak tűntetve!
Tudom, hogy beég, ezért is alacsony intenzitással járattam és közben mozgattam a potival, hogy ne égesse be a csövet.
Így van, eltérítésem nincs!
Mérni mér a szkóp, mert ha jelet adok neki egy csíkban kijelez!
0
Szia Tibi!
Az SM 14 oldalan levö feszek_ nomeg egyeb belsö tap/ertekek is_ pl. hogy talaltattak?
Ha nincs masik szkopod, de lassu elteritest allitanal be azert egy MM-el is indikalhatod a füreszgenerator müködeset...
Kari
0
Szia!
Ezek szerint az Y erősítő jó lehet.
Az X eltérítés generátorát és erősítőjét kellene ellenőrizni egy másik oszcilloszkóppal.
Persze elsőnek a tápfeszültségeket kell végigmérni.
Üdv.: Kumi
0
Szia!
Szkópjavítás szkóppal csak leválasztó trafón! Csattoghat a védőföldön keresztül valamelyik táp.. Aztán lehet azt is javítani!
0
Helló!
Azt hiszem az alap, hogy védőföldes műszerrel való méréskor a mérendő hálózati készüléket leválasztó trafóról járatjuk.
Szerintem csak multiméterrel nem lehet szkópot javítani, illetve bizonyos hibákat igen.
De mi a garancia arra, hogy milyen jellegű a meghibásodás.
Kumi
0
Szia Kumi!
"De mi a garancia arra, hogy milyen jellegű a meghibásodás."
Igen, söt (csak nekem?) meg az sem vilagos, hogy a bemeneti jellel függ, avagy vizszintes "vonal" jelent meg. Itt vmi igencsak furcsa...
Kari
0
Horváth Tibor
Bementei jellel függőleges változó intenzitású vonal jelent meg!
0
Szia Kari!
A következőt olvastam:
"Mérni mér a szkóp, mert ha jelet adok neki egy csíkban kijelez!"
(Soundcraft, 2014-10-30 21:12)
Jelet adni egy szkóp Y bemenetére szokás általában.
Így szerintem függőlegesen lesz eltérítés.
Ebből következtettem arra, hogy nincs X eltérítés.
Viszont a fénypont középen van (vagy csak oda lett állítva?), ez is egy információ.
Üdv.: Kumi
0
Horváth Tibor
Így igaz az Y bemenetre adtam jelet, és nincs X eltérítés!
A fénypont a hiba beálltakor középen volt!
0
Szia Tibor!
Ne haragudj, de _mint man irtam volt is_ a leirasodban valami nem kerek!
"Így igaz az Y bemenetre adtam jelet, és nincs X eltérítés!
A fénypont a hiba beálltakor középen volt!"
Ha "fenypont"-rol beszelsz, s közepen => egyik elterites sem müxik!
Asszem Gepklinika, de egy hsz iro az elejen javasolta, hogy adj be x-y jeleket, hogy lathass lissajou abrat, ezzel kiderülne rögvest, hogy maguk az erösitök mennek-e, s csak a vegefele(pl. 170V) van gubanc, avagy mashol(is).Topiknyitokent legy aktivabb-közlekenyebb!...
Kari
0
Horváth Tibor
Ok, bocs csak kevés időm van a saját motyómmal foglalkozni, mert alapban mérlegjavítással foglalkozok és rogyásig vagyok melóval!
BEkapcsolás pillanatában egy darab pont van középen!
CH1 X bemenetre jelet adva a pontom zavart csíkká változik!
CH2 Y bemenetre szintúgy reagál!
Tehát a két csatornám szerintem működik, a gond, hogy a csövön egyáltalán nincs vízszintes eltérítés!
0
Hallo Tibor!
OK, persze ha jelezted volna a nyito szövegben, hogy ritkan tudsz online lenni; kevesebb morcossag lett volna.
Kerdes; az X & Y shiftek müködnek-e_ tudod a pontod mindket tengelyen ide-oda tologatni?
Kari
0
Horváth Tibor
Szia!
X és Y bemenet mellett lévő potik fel le mozgatják a pontomat!
Jobb felső sarokban lévő poti pedig vízszintes irányba mozgatja!
hmmm... most hogy így mondod, akkor kell lenni vízszintesnek ha el tudom mozdítani....
0
:-), ez az, mondtam en man az elejen, hogy itt "vàlàmi vàn, de nem àz igàzi"=nem kerek, de mèg nincs ötletem...
Kari
0
Szia!
A fűrészgenerátorod halott. Vagy csak nem sikerül a fűrészjelnek eljutnia a fűrészgenerátor kimenetéről az X erősítő bemenetére valamiért (kapcsoló?)
Kiszokták a fűrészt vezetni egy eldugott csatin a wobleres mérésekhez. Azt a jelet vezesd a Y bemenetére. Ha van fűrész, akkor ott lenni kell kitérésnek. Ha jó lassú fűrészt állítasz be, akkor szép lassan sétál felfele a pontod és hirtelen vissza esik, amikor a fűrészjel véget ér..
Próbálgasd ki!
0
Horváth Tibor
Ramp outot visszavezetve látom hogy van valami jel de egy függőleges csíkban
0
A "Time/div" (cm) gombon állíts be egészen lassú fűrészt! (nagy periódus idő) és akkor az a függőleges vonal szépen lassú emelkedéssé változik.
Ha a fenti igaz, akkor a fűrészgenerátor jele nem jut el az X végfokozat bemenetére.
0
Horváth Tibor
Van egy ramp out nevű kimenetem valószínű az lesz az
0
Ahoj!
Olvasd azert a doksit is neha!! A 4.oldal= 0-10V kimenet...A fü
äggöleges csikod korrekt, ha valtoztatod a bemeneti erzekenyseget nyilvan valztzoik majd a kiterese/hossza is. Ezek utan tenyleg "csak" az elveszett füreszjeled kell megtalani(ezen Ramp out es az X-elteritöerösitö között...
Kari
0
Tibi, a doksid 26. oldalan jobbra fent latod a RampOut jelet= innet indulj a füreszjel keresesevel, s mint man irtam volt, ha nincs 2. szkopod allits lassu elteritest(pl.10msec/div) s multimeterrel is indikalhatod a füresz megletet...
TR114/115-re megy. A x10Gain kapcsolo funkcional?
Kari
0
Horváth Tibor
TR 115-öt nem találom, 114 megvan
0
Horváth Tibor
Mögvan!
0
Szia
Hűtőcsillag van rajta
http://ijl.fi/laitekuvia/advance_os250_8.jpg
R157 ellenállás melett
0
Horváth Tibor
X10 gain kapcsoló kapcsolására eltolódik a jelem valamelyik irányba
0
Az meg lehet jo, ha az x-shift potival vissza tudod csalogatni.
De a füreszjellel is kellene törödnöd!
A hibad a Tr114-117 közt van.
0
Horváth Tibor
Keresek kutatok, de nem találok a kérdéses helyen hibás alkatelemet!
0
Szia!
Én megnézném, hogy a fűrészjel generátor kap-e indító impulzust.
Ha nincs indító impulzus, akkor nem lesz X eltérítésed.
Kumi
0
Szia!
Es a szabadonfuto modus?
De azt sem halljuk, hogy a fokozat feszültsegei jok-e. A jelek szerint a wobbler-kimeneten van füreszjel, ez talan megiscsak oszcillal_sztem egyertelmüen az X-vegfokban lenne a hiba...
Kari
0
Szia!
Egy másik szkóp jelentősen megkönnyítené a hibakeresést és javítást.
De ezt mintha már írtam volna ..... .
Kumi
0
Ave!
Igen, s kisse aktivabb & precizebb hiradas tozse, bar nem ertsem, hogy miert nem lehet 1 MM-t a lassu füreszjel indikalasara hasznalni...Mellesleg azt sem tudjuk, hogy minden idöalap fokozatban azonos-e a viselkedes?
Kari
0
Horváth Tibor
upsz
0
Szia!
Ha a közelemben laksz, akkor szívesen adok kölcsön egy szkópot a javítás idejére.
Kumi
0
Szia!
Tehát az X nem megy, de az Y igen.. Vagyis van egy kiváló oszcilloszkópunk, amivel lehet a jel nagyságát mérni és az igen lassú sebességét detektálni. Vagyis simán meglehet saját magával saját magát javítani. És itt a leválasztó trafó sem kell!
Tippem szerint a fűrészgenerátor halódott meg.
0
Szia!
A leválasztó trafó szerintem minden esetben kell, amikor mérek egy hálózati készülékben.
Én még mindig ott tartok, hogy egy másik szkóppal meg kell nézni az X csatornában a fűrészgenerátort, annak indító áramkörét, az X erősítőt, kábelcsatlakozásokat valamint ezen áramkörök tápfeszültségeit.
Én ezt tenném.
Kumi
0
Na, ja. Mert neked van.. De akinek nincs az leleményes módon elnélkülözi!
Vedd alapul: "Az első hold radar kísérlet"
0
Szia Kari!
Jogos a felvetés.
"Mérni mér a szkóp, mert ha jelet adok neki egy csíkban kijelez!"
Gyakran a "vízszintes" nem megy.A kérdező majd pontosítja!(gondolom)
Üdv.sanyi
0
Van rajta "Ext-X"? Ha igen, akkor csinálj Lissajous ábrát!
Kereső szó: "Lissajous"
http://titan.physx.u-szeged.hu/~opthome/elabor/A08_GYAK.pdf
Ha az jó, akkor a végfokok stimmelnek.
0
Sziasztok, pedig van valami SM itt fent:
http://elektrotanya.com/gould_os250_2x5mv,10mhz_oscilloscope_sm.pdf/down...
0
Hello!
Köszi! Rajz ott volt, TR221 létezik, Y ersítő, D219 nincs, talán D209 lesz, az 4148-as. Nézz utána Soundcraft, melyik a jó!
0
Horváth Tibor
Igen, rajzon tényleg nincs D219, de panelon viszont van méghozzá R287 mellett!
0