You are here

Samsung UE 40D 5500 RW XXH alaplapot keresek MEGOLDVA!

17 posts / 0 new
Last post
attilacsep
attilacsep picture

Sziasztok! 
A fenti TV-hez keresek alaplapot. A hibajelenség az, hogy pár másodperc után kikapcsol, majd vissza, és így tovább...
Köszönettel:
Attila

A probléma megoldódott, szoftwer hibája volt a TV-nek. Palimre jóvoltából kicsréltem a NAND memóriát, és megjavult.
Köszönettel:
Attila

Comments
palimre22
palimre22 picture

Üdv javitható
szoftver hibás , van hozzá meg irt nand memorián .
ha  a a cserét meg tudod odani . Ha érdekel.keress privátban 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szia!
Jó volt a tanácsod, és köszönöm az IC-t.
A készülék remekül működik!!!
Köszönettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

stevepapa
stevepapa picture

Hi!

Írtam.

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szervusz!
Mit, és hova? Üzenet nincs.
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki picture

Lehet szőrös az ötven voltja... 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szervusz!
Lehet, hogy rossz helyeken kerestem, de ötven voltot sehol nem találtam. 12-től lefelé, és a LED táp 200V.
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki picture

A led táp áramgenerátoros.
Terhelve mérd! Áram/feszültség. 

0

Vote up!

You voted ‘up’

sistvan
sistvan picture

"...de ötven voltot sehol nem találtam..."
Ezek szerint műszert cseréltél. Ideje volt. :))  https://elektrotanya.com/content/elektromos-kerekpar-akkutolto-leegve

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szia!
Nem cseréltem műszert. Azóta is, és régebb óta (kb. 1970 óta) is ez a legmegbízhatóbb műszerem, soha nem hagyott cserben. Csak érdekességképpen: Akkor megszólt valaki, hogy "szőrözök". Fentebb egy kolléga ismét "szőrt" említett. Tehát létező szakkifejezés, csak akkoriban az illető úgy látszik, még nem hallott róla...
Más tanácsokat is kaptam fentebb is, és telefonon keresztül is, egészen más irányúak voltak. Igérem, beszámolok az eredményről , ha megjön az alkatrész. 
Megint más: (magánvéleményem): egy nagy kapacitású akkumulátoron, ha jó, nem nagyon lehetne "szőröket" látni. Azt ugyan fel lehetett tölteni, de mint említettem anno, nem állt a helyzet magaslatán. Már sima gépkocsi akkumulátoron is (ami már szintén gyengélkedett,) mértem jóval több, mint 14 voltot. Azt is említettem, hogy nem a hozzá való töltőt hozták be hozzá. 
Valamint akkor is volt több dolog, amit figyelmetlenül olvastak egyesek, és úgy kommenteltek.
50 év szervizmunka után is szívesen tanulok, ha van mit, és nyilván mindenkinek van mit, de ---tisztelettel---az ilyen kommentekre nincs szükségem.
Szerencsére sokan vannak, akik ténylegesen segíteni akarnak és nem ekézni, nekik hálás köszönet! 
Végül: Megtisztelnének az érintettek, ha leszakadnának a témáról, éa ha nem tudnak segíteni építő javaslatokkal, akkor inkább tartsák meg maguknak a véleményüket...
Üdvözlettel:
Attila

Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért megint föltettem egy mérésre a gépet:
YX-360TRA analóg műszerrel 199V-ot mértem.
DM27XT digitális műszerrel 200 V-ot mértem
A saját építésű analóg műszerrel (15Mohm belső ellenállású) 200V-ot mértem.
Ja, és akkor mértem, amikor éppen világítottak a LED-ek, tehát terhelve.
 Ha még mindig van , aki nem hiszi, hogy ott 200V  van, attól megkérdezném, hogy vajon, ha ott 50V-nak kellene lennie, miért vannak 400V-os elkók (2db) gyárilag beépítve???
Elfogadom a bocsánatkérést...

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki picture

200 volt terhelve? Szokatlan, de lehet.
Attól függ hány ledet táplál és azok hány voltosak.
200/3=66,7 led,
200/6=33,4 led.
Ha kb ennyi led van sorosan, akkor stimmel.

Visszatérve az anno 2x12 voltos ólmos akkura. Kérdeztem az 50 volthoz tartozó töltőáramot, mert azt írtad, nincs bizonytalan kontaktus.
Aztán még 2x megkérdeztem...
A "semmi válasz" után kaptad a szőrözést!
Azóta is fent tartom az igazamat! ezt a töltő áram kérdésemre adott.. ADOTT?? Nem adott válaszod indokolja!

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szervusz!
200V: A kijelzőt nem bontottam le, mert nem láttam szükségét, hiszen normál fénnyel világítanak, így nem tudom hány db van a gépben. Egy biztos: 200V táplálja őket.    Az esett rosszul anno is, meg most is, hogy megkérdőjeleztétek, hogy nem tudom megmérni, hogy hány volt az annyi, meg nem jó műszerrel mértem. ettől gurult el a gyógyszerem, és most már több, különböző műsszerrel is mértem. (akkor is ezt kellett volna tennem, hogy bizonyítsam).
Érdekességképpen: szeretek kísérletezni, próbálkozni, van, hogy bejön, van, hogy nem... Bontottam már szét pl zselés akkut is, és azt (is) láttam pl., hogy belül a hozzávezetések rozsdásak, vagy szétmarta a benne lévő anyag. Miután már mindegy volt, és nem vett fel töltést, és a kapcsokon is 0 fesz volt a normál töltőfeszültséggel, (ellenálláson keresztül), elkezdtem emelni a feszültséget 20-30-40-50V-ig, és egyszercsak elindult a töltőáram, és szép lassan emelkedett. (Tehát a kapcsokon 50V -ot lehetett mérni.) Egyenfeszültséget, mert tápról töltöttem, (így szőr szóba sem jöhetett.). Ahogy emelkedett a töltőáram, és elérte a a névleges Ah kb. ötödét, elkezdtem csökkenteni a feszültséget, így az áramot is. Ahogy növekedett az áram, megint csökkentettem a feszültséget, és így tovább. Időbe tellett, de végül majdnem elértem a névleges max. áramot, terhelve. Kisütöttem, majd újra feltöltöttem még egy párszor. Ment is még pár hétig, csak nagy volt az önkisülése, és ha teljesen lemerült, már ismét nehezen indult el, végül teljesen meghalt. Természetesen ez nem javítás volt, csak kísérletezés, végül "ki lehetett dobni" az aksit. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy igenis lehet mérni jóval több feszültséget az akku kapcsain töltéskor anélkül, hogy füstölne, izzana az aksi. És mint említettem, az nem állt a helyzet magaslatán. ... És a töltő sem a hozzávaló töltő volt...
  Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

Mosószaki
Mosószaki picture

Nem számolom már, hányadszor is kérdezem.... Mennyi volt az akkuk áramfekvétele 50 voltos töltőfeszültségnél?!? 
Ha nem vett fel minimum 100, de inkább 500 ampert, akkor az az akku hulla volt (rozsdás, elmart, oly mundegy. Hulla.) 
De te ott azt írtad volt, hogy bár gyengusz az akku, de még hajtja a biciglit. A bicaj felemelt kerékkel is minimum 2 amperes indító áramot és minimum 1 amperes menetbeni áramot vesz fel
 Azt egy hulla akku nem tudja nyújtani. 
Az ott leírt állításaid:
Az akku még használható bár gyenge, a mérésre összeálított akkuk normálisan terhelhetők, tehát nincs bizonytalan ellenállású érintkezés. Az akku kapcsokra közvetlenül mérhető az 50 volt. 
Remélem jól emlékszem. Ha nem javíts ki! 
Tehát, ha ott és akkor megmérted volna a töltőáramot, akkor fény derüljetett volna a turpisságra! 
De te csak az 50 voltot mérocskélted ami abban a helyzetben semmi információt nem tartalmazott... 
Aztán meg még dühödben elkezdtél szőrözni... 
(egyébként az a szakzsargon, hogy "szőrös a jelalak" nagyfrekvenciás gerjedés szlenges kifelyezése) 
Mivel úgy tudom, hogy nyugdíjas vagy és van elég időd pótolhatnád az elmaradt árammérést azoknál az akkuknál! 
Szerintem ezzel tartozol az igazság felderítésének! 
No meg te is rájönnél, hogy nem az a fontos hogy a meglévő 3~5 műszered 49 vagy 51 voltnak mutatja-e az 50 voltot, hanem az, hogy hogy a fenébe lehet az elvileg robbanás előtti maximálisan 33 volt helyett ot 50 volt.... 
Amint ezt magadban is átgondolod és letisztázod, érteni is fogod! 
Akkor és ott is először szépen kérdeztem. Értelmes és értelmezhető választ vártam. 
Nem kaptam csak szőrözést. Amit kapok, adok... 
Most itt újra szépen kérdezek. De a te topikod volt, inkább ott válaszolj, oda illik! 

(Elég egy szám és egy betű is válasznak! Pl.: 500A, vagy 0,01 A..) 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szia!
Szeretném ismét lezárni a témát.
1.:Több ponton is rosszul emlékszel.
2.:"ezer" éve volt
3.:Fentebb leírtam egy példát, hogy egy másik eset kapcsán lehet mérni töltéskor akár többszörösét is az akku névleges kapocsfeszültségénél. Igaz, anno is, meg ennél a példánál is gyenge volt az akku,és ennek ellenére azért még lehetett használni.
4.ELENGEDTEM akkor is a töltőt, egyrészt azért, mert nem a hozzávaló volt (utólag derült ki, ahogy írtam), másrészt a tulaj vett egy másik (új) akkut, és beszerezte a hozzá való töltőt. Nem emlékszem már a töltőáramra, de minden bizonnyal kevés lehetett, mert semmi nem füstölt, mert... (fentebb leírtam)
Köszönöm a hozzászólásodat, ezennel végleg lezártam a témát.
Üdvözlettel:
Attila.
 
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

sistvan
sistvan picture

Te voltál aki az "50V-ra" rácsapott .Én csak emlékeztettelek az esetre.
Azt a bringa akkus topikot legjobb lenne töröltetned, mindenki csak
profitálna belőle. Ettől az "ügyedtől" távol tartottam magam.
Viszont más, korábbi dolgaidnál a legnagyobb jóindulattal segítettem neked.
Ha úgy gondolod, bocsánatot kérhetek (vedd úgy hogy megtettem),
bár azt gondolom, eltévesztetted a címzettet, nem én tartozom vele.

 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szervusz!
Fentebb íram a bringa akku kapcsán...
És leírtam a 200V "ügyét is. Szerintem rendben van, és ismét nem találtam 50V-ot. A nálam a készüléket jobban ismerő szakik szerint szoftveres a készülék, ebben az irányban folytatom.
  Nem szükséges a bocsánatkérésed, és nem is igazán Neked szólt, hanem az "ekézőknek". Azt hiszem, egyetértünk abban, hogy nincs szükség a negatív kommentekre, "cikizésre" a tanyán, főleg, ha vitatható az igaza a hozzászólónak. 
Továbbra is hálával tartozom azoknak, akik önzetlenül segítenek (Neked is), ha kér(d)éseket teszek fel az oldalon. 
Üdvözlettel és köszönettel:
Attila

 

0

Vote up!

You voted ‘up’

attilacsep
attilacsep picture

Szia!
Köszönöm, megnézem.
Üdvözlettel:
Attila

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content