You are here

TC-1 teszter alkatrész lábkiosztás meghatározása

40 posts / 0 new
Last post
Malibu
Malibu picture

Sziasztok!

Adott a képen látható kínai csodabogár :-)
Elképzelhető, hogy nem tudja beazonosítani helyesen a mért alkatrész  ( 2N3822) lábait ?
Adatlap szerint ugyanis a "drain" és a "source" fel van cserélve, vagyis a "fülecskétől" balra a sorrend
S-D-G,  a teszter szerinti sorrend D-S-G..

Üdv Mali

File attachment: 
Comments
josef.48
josef.48 picture

Szia !Könnyen le ellenörizheted a lábkiosztást pl.2 Ohm-mérövel digi vagy analog mindegy ,a lényeg a polaritás betartás.Ez egy  N kiürülös J-FET ,vagyis a G szabadon, DS vezet ,mutatt majd egy ellenálást.A kiüritéses fet DS ellenálása megnö ha G-S -t polarizálod pozitiv feszültséggel ,mint a mellékelt rajzon.Amenyiben nem igy lenne felcseréled D-S:csak egy ötlet üdv.Jóska

File csatolás: 

1

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia 

Köszönöm Józsi..már a puszta kíváncsiság miatt is letesztelem cool
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint picture

2

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia

Köszönöm... lehet ha faragok egy kis szabadidőt valamelyik kapcsolást összehozom smileyés 

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint picture

0

Vote up!

You voted ‘up’

josef.48
josef.48 picture

Szia Bálint !A feltett két pdf adatlapból az egyik hibás ,megtévesztö adatokat tartalmaz.A feljebb leközölt tesztelési ötletbe a megtévesztö adatot vettem figyelembe az adatlapból.Malibu kollegánk visszajelezte hogy pozitiv Ugs-re nem nöt a vezetö ellenálás( Id áram csökkenés) csak negativ Ugs-re .Utánanéztem több adatlapokbanban ,sajnos a legtöbb téves adatokat tartalmazott.Végül is találtam olyan adatlapot amely megerösitette ,hogy valoban Ugs- negativ festültség és 0V közötti érték lehet,semmi esetre pozitiv feszültségü.Már a datasheet sem megbizhtó mindég . üdv.Jóska

File csatolás: 

1

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint picture

szia: ez van
Jó ideje minden félvezetőt ellenőrizni szoktam beforrasztás előtt, a rossz tapasztalatok miatt

Bálint

1

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
Itt már az általad csatolt egyik file kétféle lábkiosztást, számozást tartalmaz.
Különbözik a felülnézeti és alulnézet számozás.
https://elektrotanya.com/sites/default/files/comment/2021/04/datasheet_s...

Már az adatlapoknak sem lehet hinni! smiley

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Akárhány adatlapot néztem csak egyféle lábkiosztást láttam melynek sorrendje értelemszerűen megfordul a lábfelőli vagy kapszula felőli nézetek szerint.

0

Vote up!

You voted ‘up’

sistvan
sistvan picture

Nem kell ezt túl komolyan venni.
Az internet és a teszterek előtt, sőt katalógus nélkül egy Ohm-mérő is megtette.

2

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
A nyelvi segítséget kihagytad, hogy a működésről is megbizonyosodj! 

0

Vote up!

You voted ‘up’

sistvan
sistvan picture

Ezek a kisjelű JFET-ek legtöbbje source drain irányban szimmetrikusak, ezen kivezetéseik felcserélhetőek.
Beraktam az LCR-T4 teszterembe néhány különböző típusú N és P csatornás FET-et.
A teszter a szóban forgó két elektródát nem tudja megkülönböztetni.
Ha teszem azt a középső elektróda a gate, a teszterbe helyezés irányától függően a szélső elektródát vagy sourcenek vagy drainnek azonosítja.
A kijelzett Ugs és I értékek mindkét esetben azonosak.
Szerintem nálad is ez lesz a "gond". Hosszas kutakodás után sem találtam a neten ezt a FET-et eltérő lábkiosztással ugyan ezen TO-72 tokozással.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca picture

Valóban szimmetrikusak, a mellékelt torzítópedálban (ami megegyezik a vakcinába épített 5G chippel) is analóg kapcsolónak használják, gyakorlatilag nem lehet megállapítani, melyik a D és az S. Q2, Q3, Q9. 

File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar
lcsaszar picture

sistván és Jaca tudja a tutit. Ezek a jFET-ek szimmetrikusak. Miért van mégis megkülönböztetve az S és a D? Nos szerintem nem azonos a G-S és a G-D letörési feszültség. Meg talán az S (vagy a D?) össze van kötve a fémtokkal, így eltérőek a kapacitások. Műanyag toknál nyilván nem.
Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

josef.48
josef.48 picture

  Szia !Ezt a jelzése is el szokta  árulni, hogy szimetrikus e vagy sem..

  A jfet ,plusz-minusz D-S vezetö ellenálása valoban szimetrikus,de csak nagyon kis feszültségen.A jfet helyes irányú D-S feszültsége jóval nagyobb(pl.+30V), mig a forditott irányú feszültség -1-3V ,ez a tipustól függ (nagyobb -fesz.tönkre is mehet). Ezen a feszültségen már nem biztos hogy szimetrikus is,vagyis megegyezik a vezetö ellenálása, helyes irányú ugyananyi feszültségnél.A szimetrikus vezetö ellenálása a jfet-nek alkalmazható mint ellenálás pl.állitható csillapitóban.Természetesen a leosztandó váltó feszültság a szimetria határát ne lépje túl.Régen én is készitezzem ilyen hangeröszabájozót ,ma nevetséges van ic erre.üdv.Jóska

1

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

Bocs! Puding próbája az evés . Be kell forrasztani az adott helyre ...szerintem.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia Janó!

Az "adott helyről" forrasztottam ki mert bizonytalannak ítéltem a működését és azt szerettem volna megtudni, hogy jó vagy nem.
A TC1 teszter szerint jó, multiméter szerint nem. Már rendeltem valami helyettesítőt, ma este lesz a pudding próbája...

Üdv Mali

2

Vote up!

You voted ‘up’

lcsaszar
lcsaszar picture

Tesztelni úgy lehet, hogy G-S közösítve, ilyenkor áramgenerátorként működik bizonyos feszültségtartományban (én 3 és 25V között próbálnám). A másik teszt, hogy a G-re az S-nél jóval negatívabb feszültséget adva (-10 ... -15V), nem folyhat áram. De nem érdemes sokat foglalkozni vele, filléres dolog. Ki kell dobni, betenni helyette egy újat.

Üdv, lcsaszar

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia!

A szóban forgó FET-nél (2N3822) tényleg nem tudja megkülönböztetni a két elektródát.... de  találtam egy BF256B-t, szintén általános rendeltetésű J-FET és ennél érdekes módon megkülönbözteti.
A nevetséges az, hogy a lábkiosztás itt se felel meg adatlapon feltüntetettel. 

Üdv Mali

0

Vote up!

You voted ‘up’

sistvan
sistvan picture

256... Rá se ránts! :-))

0

Vote up!

You voted ‘up’

Kari
Kari picture
*****

Szia!
Ha jol emlekszem Texas tipus eredetileg-olyan adatlapot probalj keriteni..
Kari

0

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint picture

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

N-Channel FET,P-Channel FET ?

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

N csatornás Janókám :-)
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

Köszönöm. És a D és S tiszta ? Vagy...

0

Vote up!

You voted ‘up’

Jaca
Jaca picture

Szia!

Akárhogy teszed rá a csipeszeket, mindig ugyanazt mutatja? Lehet, hogy nem eredeti a tranzisztor.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia!

Végül is arra jutottam, hogy a gaint jól azonosítja de a másik ķét elektróda között nem tud különbséget tenni...

0

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture
File csatolás: 

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia!

Így van, az általad csatolt képen levő lábkiosztásról beszéltem én is, csak ez nem felel meg annak amit a teszter mutat.

0

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
Szerény véleményem szerint, mivel az utóbbi időben én is találkoztam hasonló problémával, igaz tranzisztornál, ezért feltételezem, hogy sajnos a tokozásnál  időnként elnézik és a lábkiosztás nem egyezik a katalógus által megadottakkal. Utoljára a 13001 tranzisztor kollektora és emittere volt felcserélve 10 db-ból 3 db fordítva volt. Nem árt más eszközzel funkcionálisan is kipróbálni, hogy a műszer, vagy a gyártó mutat hamis adatot. Talán egy firmware frissítés a microcontrolleren javít a helyzeten, amennyiben a tokozás jó.

1

Vote up!

You voted ‘up’

Inhouse
Inhouse picture

Szia!

A 13001, 13003 létezik több lábkiosztással is, elég egzotikusan oldják meg a gyártók...egyem a szívüket! :) Meg csókoltatom az SMD-re szitázókat is! (Mindent rá tudnak már rendesen írni, csak a típust/értéket nem.)

0

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
Igen. Érdekesen alkotnak a csíkszeműek. De sajnos ez csak egy kiragadott friss példa volt. Már más aktív hárompólussal is volt gondom.
Nekem nem ez a műszer típus van, de ilyenkor a "nyalogatós" módszer megmutatja az igazat és az szerint építem be az alkatrészt a helyére.

1

Vote up!

You voted ‘up’

SzBálint
SzBálint picture

szia: több tranzisztornál gyártófüggő lehet a kivezetés jelölése
pl: 8050, 8550 is

2

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
Ez így van! Sosem felejtem el, mikor 1971-ben üzemet látogattunk a Tungsram tranzisztorkészítő részlegében és bétára válogatták az AF 139 és AF 239 típusokat. A "Julis" hamar megunta, hogy egyenként mérje a halom tranyót, ezért fogta és kettéválasztotta, majd az egyik az AF239 nyomtatóra, a másik az AF139 nyomtatóra került. Ezért fel sem tűnt, hogy később az Orion UE100 UHF konverterekben, ha gond volt, akkor az AF-et kicseréltük és jó lett. smiley

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

Fet mérő. Van fenn a tanyán is . Keresem .https://elektrotanya.com/content/igbt-tranzisztor-merese-sgw15n60

0

Vote up!

You voted ‘up’

Imitome
Imitome picture

Szia!
Köszönöm szépen a rajzokat, de már annyi méricskélő eszközöm van, részben saját, részben gyári, részben kittekből épített, hogy lassan eladósorba kerülnek.

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

Forditsd el 180 fokkal az alkatrészt .

0

Vote up!

You voted ‘up’

Malibu
Malibu picture

Szia Jano!

Kifejtenéd bővebben mert nem értem....

Üdv Mali
 

0

Vote up!

You voted ‘up’

varga jano
varga jano picture
***

A zöld és a fekete csipeszt cseréld fel az alkatrész lábán .

0

Vote up!

You voted ‘up’

More similar content